Topení E30

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
tommy-D
člen E30.cz
Příspěvky: 17
Registrován: 23. 11. 2011 14:34
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvek od tommy-D » 02. 02. 2013 19:21

Venca píše:
tommy-D píše:....Tak co teď, vyměnit komplet celou kabeláž palubovky +budík?
To bych neviděl jako správnej postup.

Pokud někdy větrák běží a někdy neběží (taktéž ovládání zrcátek), zajímal bych se o funkci relé K7 (jak už tu psáno, kostru dostává přes startér...).
OK :) mrknu na to pořádně a dám zase vědět :!:

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Topení

Příspěvek od james1991 » 07. 12. 2013 21:15

Pánové, prosím o radu a pomoc. Vyměnil jsem chladicí kapalinu a pár týdnů na to čůrky od radiátoru. Teď jsem to sundal a u radiátoru je jakýsi byzmek s konektorem, který je znejtovaný na pevno s radiátorem, přesně v místě spoje se spoj rozevřel a utíká mi tudy chladicí kapalina.

1.) jak je možný že znejtovaný spoj se takto rozevře?
2.) jak náročná je zhruba výměna a jaký je postup?
3.) mám rovnou vyměnit i radiátor?


Děkuju moc, zde je foto pro ilustraci(na prd kvalita).


http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_000964.jpg

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Ventil

Příspěvek od james1991 » 07. 12. 2013 21:23

A ještě teď zjišťuju, že ho nemůžu sehnat nový..

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 07. 12. 2013 21:31

To je ventil topení a ten se mnění celý.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 07. 12. 2013 21:54

Jojo, na to uz sem taky prisel. Ale nikde sem ho novy na internetu nenasel.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 08. 12. 2013 13:26

Tak jsem dostal radu, ať ten spoj u ventilu stáhnu šrouby a zalepím a mělo by to fungovat. Co vy na to?

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 08. 12. 2013 14:39

Tak mám další 2 dotazy:D

1.) v motorovém prostoru je ta spodní plastová trubka a z kabiny je napojená 2 šrouby na radiátor, ale hlavy šroubů jsou směrem k mezistěně motor/kabina a není možný se tam dostat golou ani klíčem, tudíž nemůžu radiátor vytáhnout aniž bych nezlomil tu trubku

2.) regulace na topení teplo/studeno mi to topí až když kolečkem otočím na max.teplo, jakmile snížím stupeň teploty, ihned fouká studený vzduch, to je problém taky v tom ventilu?


Díky

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 08. 12. 2013 18:20

regulace topení funguje tak jak popisuješ na středové průduchy (ksicht+boční)..okno+nohy by při tom měly dejchat teplo právě podle toho kolik otočíš..

regulace naplno=všude teplo
regulace napůl= nohy + ono teplo, ksich zima
regulace kdekoli + okno a nohy uzavřeno = musí jít aspoň trochu teplej vzduch na ksicht
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Re: Topení E30

Příspěvek od Omastek » 28. 01. 2016 21:24

Ahoj, prosím vás mám problém s topením u mé E30. Měnil jsem motor za M52B28 a ventilátor občas běžel ale momentálně nejde na žádnou rychlost. Na pojistce 20 jsem naměřil kostru a na přepínači rychlostí ventilátoru také ale na motorku ventilátoru není +. Když motorek zapojím přímo na baterku, tak běží. Další věc je, že když už se předtím rozjel ventilátor, tak auto netopí a to je odvzdušněné :-(. Ví někdo prosím na co se mám dál podívat? Díky moc.

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Re: Topení E30

Příspěvek od Omastek » 28. 01. 2016 22:22

Čistě náhodou, nemá být na té pojistce 20 plus a ne minus? Díky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: Topení E30

Příspěvek od M40TURBO » 30. 01. 2016 15:39

máš problém s x-kontaktem na starteru ten drát pod matkou m5(osmička klíč) v konektoru motorové elektriky(ten velký kulaty u pojistkovky) černo/zelený drát na pinu 15 ten spína kostrou odlehčovací relé.

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Re: Topení E30

Příspěvek od Omastek » 30. 01. 2016 22:33

Děkuji, tohle jsem nějak vyřešil, ještě než jste napsali :-). Mám ale další problém, auto když stojí, tak na volnoběh topí (žádná sláva ale je teplejší vzduch) jakmile jedu a je motor v otáčkách, tak netopí vůbec :-(. Nevíte co by to mohlo způsobovat? Když by to byl termostat, tak by se nezahříval, nebo přehříval a kdyby pumpa, tak by se taky přehříval ne? Přitom se vůbec nepřehřívá, díky za rady :-/

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: Topení E30

Příspěvek od M40TURBO » 31. 01. 2016 07:23

nemáš přehozené hadice do topení? funguje el.mg. ventil topení?

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Re: Topení E30

Příspěvek od Omastek » 31. 01. 2016 10:05

Asi máte pravdu s těma hadicema, ventil myslím že funguje, jde slyšet taková klapnutí když otočím na studeno. Zkontroluju dnes ty hadice, díky.

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Topení E30

Příspěvek od Mirek E. » 02. 02. 2016 11:11

S ventilem jsem mel problem ja. Sice cvaknul, ale byla od civky utrzena ta gumova membrana, ktera ma otevrit obtok. Auto mi topilo az po hrozne dlouhe dobe a to nejspis jen diky tomu, ze se voda v radiatoru prohrala od vystupu.

mizu
Příspěvky: 110
Registrován: 17. 01. 2006 00:34
Bydliště: Vlk

Re: Topení E30

Příspěvek od mizu » 11. 04. 2017 18:11

Zdravím, mám dotaz. Je stejný postup vydávání topení, když mám klimu? ( může zůstat palubka vyvěsena nebo musí ven).

Uživatelský avatar
Maco594
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 10. 2008 17:22
Bydliště: TR,ZA - SR

Re: Topení E30

Příspěvek od Maco594 » 29. 10. 2017 16:35

Ahojte, nenašiel som nič podobné, tak vás chcem poprosiť o radu... menil som motor M40 za M43 a mám trošku problém s kurením, ked zapnem kurenie niečo klepka od pedalov, je to akoby zavisle na otačkach, ked pretočím na studený klepkanie prestane, napadlo ma že som prehodil hadice čo idu do radiatora, nevie mi niekto povedať alebo odfotiť ktorá ide kde ?

ďakujem :)

Odpovědět