Topení E30

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Topení E30

Příspěvek od Ivo » 30. 01. 2006 18:24

Jak je nejlepší vyměňovat radiátor teče hajzl
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 30. 01. 2006 18:35

Teda nikdy jsem to nedělal ale odpojil bych ty hadice co jdou z motoru (odpojit v motorovém prostoru) zacpat je
demontovat palubku + středový panel
Samotné topení je chyceno M6 matky ty povolíš když shodíš kryt ventilátoru.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 01. 2006 19:09

Bajzík píše:Teda nikdy jsem to nedělal ale odpojil bych ty hadice co jdou z motoru (odpojit v motorovém prostoru) zacpat je
demontovat palubku + středový panel
Samotné topení je chyceno M6 matky ty povolíš když shodíš kryt ventilátoru.
paluba nemusi jit dolu, staci povolit na A sloupcich na obou stranach 2 x M6 matky a mirne ji naklonit do kabiny. Musi jit ven stredovej tunel, volant, dekl pod volantem, je dobry kvuli pristupu vyndat ridicovu sedacku. Od motorovyho prostoru otevrit kryt ventilatoru a jak psal Bajzik a povolit 4 srouby ktere drzi blok topeni na prednim torpedu. zatlacit blok topeni do kabiny kolik to pujde. Uvolnit hadice od okruhu - vodu neni potreba vypoustet - staci rychle propojit hadice mezi sebou - bacha na zapojeni ktera kam kdyz budes montovat zpatky. Odpojit konektor na el. ventilu prutoku, odsroubovat mezikus s ventilem od radiatoru a vyndat pres kabinu, ne pres motor. Prijemnou zabavu, prace cca na 5 hodin a pristup na hovno.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 30. 01. 2006 19:18

Motorová část:
Odpojit hadice v motorovém prostoru,sundat kryt ventilátoru a vyndat samotný ventilátor+povolit čtyři matky.
Interiér:
Sundat kryt pod volantem,vyndat přístroje,odpojit velký konektor+odpojit čudl na mlhovky a zapínání světel.U spolujezdce povolit řemínky kaslíku,demontovat kryt ř.j.Odpojit konektor ř.j. +demontovat ř.j.
Vymontovat kompletně středoví tunel,vydloubnout ovládání topení+vydloubnout ozdobní plast pod ovládáním topení a povolit čtyři šroubky.Vyndat hodiny nebo BC a odpojit konektor.U řidiče povolit dva šrouby a u spolujezdce taky,pak teprve můžeš vyndat kompletní palubku :twisted: vytáhneš žárovky z topení a ovládání ventilátoru+odpojíš hl.konektor topení a demontuješ samotné topení :D
Na něco jsem možná zapomněl ale na to přijdeš :twisted:
Hodně štěstí Stany :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 01. 2006 19:24

Panove, paluba opravdu muze zustat, zkuste si to nekdy.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

..

Příspěvek od zdene » 30. 01. 2006 19:52

Jo,palubka sice možná nemusí ven ale chcu vidět jak se ti budou oddělávat ty bovdeny od táhel a hlavně potom přidělávat :!: :!: :idea:
Proto bych doporučoval odpojit všechny konektory a žárovky z palubky a vytáhnout ji s celým topením ven a pak si ju můžeš natočit jak potřebuješ a v pohodě to oddělat a zase přidělat.Vím že by to možná šlo aji bez oddělaní palubky ale je riziko že tam urveš křehký plastový uchyty táhel ovládání topení na kterejch sou přicvaklý takový malý plíšky,který ti drží zaháklej bovden v táhle :wink:
Ale můžu ti říct,je to práca dost na pytel :twisted:

Jo když sme u toho topení...tak jde zaměnit 3polohový topení za 4polohový že jo??Musí se jen vyměnit ten přední panel v palubce+ samozřejmě to topení?
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 30. 01. 2006 20:06

myslis vetrak ?
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 30. 01. 2006 20:20

na co bovdeny mě teče radiátor a ten je vsunutej z boku a je na něm jen jeden konektor
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 30. 01. 2006 22:19

Nejlepší je to vyndat celý neb pod radiatorem bude kaluž nemrzky a je to dobry vypachnout, jinak ty výpary jsou jedovatý...ne moc ale jsou...
Výměna radiatoru i s vyndáním palubky cca 3hodiny, když už to člověk jednou dělal...
P.S. radiator většinou neteče bez příčiny... tak pozor ať motor netlakuje a po par kilometrech to nedeláš znova...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: ..

Příspěvek od Max-Max » 31. 01. 2006 00:48

zdene píše:Jo,palubka sice možná nemusí ven ale chcu vidět jak se ti budou oddělávat ty bovdeny od táhel a hlavně potom přidělávat :!: :!: :idea:
prijed se podivat, ja ti to predvedu jak se to dela, co to meles o bowdenech, na ty se ani nesahne.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

..

Příspěvek od zdene » 31. 01. 2006 20:21

No jo no,myslel sem že chce měnit komplet celý topen -to se pak ty 3 bovdeny oddělat musí :!: :)
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ..

Příspěvek od Hanis » 31. 01. 2006 23:24

zdene píše:No jo no,myslel sem že chce měnit komplet celý topen -to se pak ty 3 bovdeny oddělat musí :!: :)
Nemusí, vyndáš ho i s ovládacím panelem.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
fallu
Příspěvky: 158
Registrován: 17. 12. 2005 17:35
Bydliště: Brno, Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fallu » 19. 06. 2006 20:47

Stany píše:vydloubnout ovládání topení+vydloubnout ozdobní plast pod ovládáním topení a povolit čtyři šroubky.
Sory za OT, prave demontuju ten sred - okolo topeni a autoradia. Uz to mam skoro venku ale potrebuju od toho oddelat topeni. Tam jsou sroubky, nebo je to jen nacvakly a je to potreba opravdu "vydloubnout" hrubou silou? Ci je tam jinej system?
dik
BMW - Moje náhradní ledviny
GOD is GOOD

http://www.fallu.blogspot.com

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 29. 01. 2007 22:38

Dnes jsem vyndaval radiator. Pouze jsem odklopil palubku, jak psal MAX a je venku .... asi 3/4 hodiny.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 29. 01. 2007 23:24

muzu si taky prihrat polivcicku? :lol: jak na vetrak? dneska se z nej ozvali sileny zvuky a prestel vetrakovat, asi se zadrel, tak jak s nim ven a da se opravit, nebo radeji rovnou sehnat jinej?
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 30. 01. 2007 17:18

Rovnou dej jinej, opravovat ho budes tezko.

Sundej dekl z mot. prostoru pod celnim sklem - 4 sroubky + 2 co drzi zasuvku motorove elektriky. Pred tim musis dat dolu plast, co kreje elektriku pod celnim sklem.

Opatrne odendej 4 kusy plastu, co kryji lopatky vetraku.

Vycvakni presku, co drzi telo vetraku a odpoj 2 konektory.

A je venku
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 30. 01. 2007 19:22

takhle to zni strasne jednoduse :lol: no uvidime
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 30. 01. 2007 20:54

Neni to nic sloziteho, cca 1/2 hodiny s kafickem :)
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 02. 2007 11:53

maca píše:takhle to zni strasne jednoduse :lol: no uvidime
nejhorsi je vyndat tu presku pitomou
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 01. 02. 2007 12:00

Max-Max píše:
maca píše:takhle to zni strasne jednoduse :lol: no uvidime
nejhorsi je vyndat tu presku pitomou
:) jo, ta nejde dobre ........
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Odpovědět