Topení E30

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
franta69
Příspěvky: 42
Registrován: 27. 07. 2009 19:16

větrák nefučí

Příspěvek od franta69 » 09. 10. 2012 13:50

Mám problém, nejde mi ventilátor topení u mojí e30. Byl funkční ale po výměně motoru z původního m20b20 za m20b25 nejde ani na jednu rychlost. Na ovladači jsem nenaměřil žádné napětí, nulové napětí jsem naměřil i na konektorech motorku samozřejmně, měření jsem prováděl při zapnutém klíčku do polohy před startem. Ventilátor připojený na baterku plně funkční. Nemá někdo el. schéma popřípadě neumí poradit? Omlouvám se,že to píšu právě zde ale nechtěl jsem zakládat nové téma, což ani nemůžu, jelikož nemám plnou registraci. Díky Franta

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Re: větrák nefučí

Příspěvek od MazuPm » 09. 10. 2012 15:09

franta69 píše:Mám problém, nejde mi ventilátor topení u mojí e30. Byl funkční ale po výměně motoru z původního m20b20 za m20b25 nejde ani na jednu rychlost. Na ovladači jsem nenaměřil žádné napětí, nulové napětí jsem naměřil i na konektorech motorku samozřejmně, měření jsem prováděl při zapnutém klíčku do polohy před startem. Ventilátor připojený na baterku plně funkční. Nemá někdo el. schéma popřípadě neumí poradit? Omlouvám se,že to píšu právě zde ale nechtěl jsem zakládat nové téma, což ani nemůžu, jelikož nemám plnou registraci. Díky Franta
Ahoj,
pojistka je dobrá? klíček před startem znamená, že je ve druhé poloze - rozsvícení kontrolek?

franta69
Příspěvky: 42
Registrován: 27. 07. 2009 19:16

větrák nefučí

Příspěvek od franta69 » 09. 10. 2012 15:40

Přesně tak klíček v druhé poloze = rozsvícenné kontrolky a pojistka je dobrá ale pro jistotu jestli někdo neví číslo pojistky, nebo která to je pojistka přesně, že bych ještě jednou přeměřil. Já si našel pojistku, u které byl stejný drátek (barevné označení), jako na přepínači topení nevím zda to je 100% ona.

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 09. 10. 2012 16:45

Je to pojistka č.20, má být 30A. jestli máš napětí na ní, máš asi někde upadlý/poškozený drátek. Napájení na spínač ventilátoru jde přes konektor vpravo pod volantem.

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 09. 10. 2012 20:57

Jde ti vyhřívání a naklápění zrcátek? jestli ne tak není ukostřeno jedno relátko, tohle jsem taky řešil když sem zastavoval 2.7, nebylo to kostřený ze startéru nebo jak to bylo už nevím, relé je to nejblíž A sloupku

franta69
Příspěvky: 42
Registrován: 27. 07. 2009 19:16

Příspěvek od franta69 » 10. 10. 2012 11:51

Takže pojistka opět proměřena, není na ní žádné napětí a je o.k. Zrcátka nemám origo ale na konektorech jsem naměřil rovněž nulové napětí. Relátko by to mělo být s označením K8 to je nejblíže A sloupku. Ventilátor nejde, ani když kontakty relé ručně spojím. Mrknu na startér mám dojem, že tam je jeden konektor nezapojený a já nevěděl, kde příjde.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 10. 10. 2012 13:37

ventilator je napajen z pojistky c.20 ktera je zivena pres rele K7. Rele K5 a K7 jsou ovladany starterem (pri startovani se rozpoji kvuli odlehceni baterie) takze i kdyz starter nebude pripojen tato rele jsou sepnuta. Napajeni rele (pin30) je realizovano uvnitr pojistkovky pres tisteny spoj od spinaci skrinky. Vystup z rele je pin 87.

1. pojistka c.20
2. hnedo/zeleny drat vede na spinac ventilatoru pin c.4
3. pri propojeni pinu 4 a 3 jde napeti primo na motor ventilatoru, tzn., ze kdyby jsi mel prepalene rezistory (ruzne rychlosti) tak to musi jet na nejvyssi rychlost.

Pro vyzkouseni tento postup musi stacit za predpokladu, ze mas merak :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

franta69
Příspěvky: 42
Registrován: 27. 07. 2009 19:16

Příspěvek od franta69 » 10. 10. 2012 16:01

Vyřešeno! Problém byl v jenom drátku, který nebyl zapojený ke startéru přesně jak tady zaznělo. Mockrát děkuji všem, co měli ochotu mi pomoct a zamyslet se nad problémem.

Uživatelský avatar
tommy-D
člen E30.cz
Příspěvky: 17
Registrován: 23. 11. 2011 14:34
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvek od tommy-D » 11. 12. 2012 11:45

Ahoj lidi, prosím potřeboval bych poradit, kde se ukostřuje relátko od topení, mám pro přestavbě motoru M40 318i na M44 318iS z E36. Před přestavbou to fachalo perfektně a teď nic. Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. Díky moc za rady :cry:

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 20. 12. 2012 14:10

Ahoj, nestalo se tu náhodou někomu, že mu foukalo topení horký vzduch i při přepnutí na studený?? Ale jenom z jednoho průchodu vždy.

Přepnu na studený a na okno jde uplně vařicí furt, a z palubky i na nohy jde studený.

Vypnu přívod k oknu a z palubky jde studený ale vařicí začne jít na nohy.

Uplně šílený, nevíte co to má bejt? :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 12. 2012 23:08

plesounek píše:Ahoj, nestalo se tu náhodou někomu, že mu foukalo topení horký vzduch i při přepnutí na studený?? Ale jenom z jednoho průchodu vždy.

Přepnu na studený a na okno jde uplně vařicí furt, a z palubky i na nohy jde studený.

Vypnu přívod k oknu a z palubky jde studený ale vařicí začne jít na nohy.

Uplně šílený, nevíte co to má bejt? :D
rozpadlej panel ovaldani topeni, zrejme vyskocene nejake tahlo
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

plesounek
Příspěvky: 43
Registrován: 17. 06. 2012 10:04

Příspěvek od plesounek » 21. 12. 2012 11:27

jakože by stačilo rozebrat jen ten stredový tunel jak je ovládání? nebo musím celou palubku, když jí vyndám bojim se abych ty táhla atd dovedl pak pozapojit zpět, nikdy sem to nedělal

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

topení

Příspěvek od james1991 » 23. 12. 2012 00:08

Tak jsem koupil nový radiátor topení pro M40B18, přišel mi, ale po dnešním shlédnutí radiátoru mám úplně jiný. V autě mám ten co je na fotce vlevo a přišel ten, co je vpravo. Jde to nějak zkombinovat nebo nemám šanci? Díky za radu

http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#raditor.jpg


Obrázek[/list]

Uživatelský avatar
tommy-D
člen E30.cz
Příspěvky: 17
Registrován: 23. 11. 2011 14:34
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvek od tommy-D » 11. 01. 2013 22:44

tommy-D píše:Ahoj lidi, prosím potřeboval bych poradit, kde se ukostřuje relátko od topení, mám pro přestavbě motoru M40 318i na M44 318iS z E36. Před přestavbou to fachalo perfektně a teď nic. Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. Díky moc za rady :cry:
Tak už jsem zjistlil, že se to ukostřuje na startéru, ale u E30, jelikož mám motor z E36, tak to bude jinde.
Měl jsem už i celou palubovku venku a na nic jsem nepřišel, někdy ten větrák sepne a někdy ne. Nevíte někdo o někom v Praze, kdo se vyzná v elektrice třicítek? Budu moc rád za radu. díky

Uživatelský avatar
tommy-D
člen E30.cz
Příspěvky: 17
Registrován: 23. 11. 2011 14:34
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvek od tommy-D » 30. 01. 2013 11:44

tommy-D píše:
tommy-D píše:Ahoj lidi, prosím potřeboval bych poradit, kde se ukostřuje relátko od topení, mám pro přestavbě motoru M40 318i na M44 318iS z E36. Před přestavbou to fachalo perfektně a teď nic. Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. Díky moc za rady :cry:
Tak už jsem zjistlil, že se to ukostřuje na startéru, ale u E30, jelikož mám motor z E36, tak to bude jinde.
Měl jsem už i celou palubovku venku a na nic jsem nepřišel, někdy ten větrák sepne a někdy ne. Nevíte někdo o někom v Praze, kdo se vyzná v elektrice třicítek? Budu moc rád za radu. díky
Tak už je problém vyřešen, po úpornejch hodinách hledáních v kabeláži, kde ta šťáva vypadáva se nakonec za dopomocí člena WilDa podařilo najít kde to blbne. :!: Celý problém tkvěl v modrém konektoru, který je zapojen v budíkách :roll:
Tímto chci poděkovat WilD-ovi za pomoct a vyřešení problému :lol:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 01. 2013 14:45

tommy-D píše:...Ventilátor vůbec netočí, ale někdy se sepne po 20km a topí a někdy vůbec, taktéž mi nejde nastavování zrcátek. ...
.
.
.
Tak už je problém vyřešen, po úpornejch hodinách hledáních v kabeláži, kde ta šťáva vypadáva se nakonec za dopomocí člena WilDa podařilo najít kde to blbne. :!: Celý problém tkvěl v modrém konektoru, který je zapojen v budíkách ....
To je ovšem docela záhadný - přes konektor C1 (modrý) nevedou žádný okruhy zrcátek ani větráku.

Co jste na tom konektoru našli?

.

Uživatelský avatar
tommy-D
člen E30.cz
Příspěvky: 17
Registrován: 23. 11. 2011 14:34
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvek od tommy-D » 30. 01. 2013 18:50

No já si myslím, že se už v tom někdo přede mnou hrabal, protože je tam spousta konektorů, který tam nejsou nikam zapojený:evil:

Hele stačilo se jenom trošku dotknout a přitlačit na ten konektor a větrák se sepnul, jakmile si to pustil, tak to celý vypadlo. Taky to vůbec nechápu. co jsem koukal, tak budíky jsou složený z toho zadního plastovýho krytu kde jsou usazený kontrolní žárovky a k tomu je přišroubovaná další čast kde jsou plochý spoje, vypadá to jak tvrzenej papír, no a když jsme tyto dvě části stiskli pořádně k sobe, tak to fachalo. Vůbec ale nevím, kde je chyba.:roll: Kdyžtak to vyfotím, aby bylo přesně jasno, kde jsme to našli.

Každopádně vyměním budíky :idea:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 01. 2013 20:02

tommy-D píše:...stačilo se jenom trošku dotknout a přitlačit na ten konektor a větrák se sepnul, jakmile si to pustil, tak to celý vypadlo. ...
Nechci strašit, ale skoro to vypadá, jak kdybys při tom současně udělal ještě nějaký přítlak nebo tah na svazek kabelů, popř. jinej konektor a tím teprv ten projev poruchy odstranil. Takže se může kdykoli objevit znovu...

Uživatelský avatar
tommy-D
člen E30.cz
Příspěvky: 17
Registrován: 23. 11. 2011 14:34
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvek od tommy-D » 30. 01. 2013 22:18

No tak měls pravdu ty jo :( Dal jsem klíč do druhý pozice a zase nic, zkusím to znova a jde to. To není možný. Tak co teď, vyměnit komplet celou kabeláž palubovky +budík?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 02. 2013 10:05

tommy-D píše:....Tak co teď, vyměnit komplet celou kabeláž palubovky +budík?
To bych neviděl jako správnej postup.

Pokud někdy větrák běží a někdy neběží (taktéž ovládání zrcátek), zajímal bych se o funkci relé K7 (jak už tu psáno, kostru dostává přes startér...).

Odpovědět