cep na spodnim rameni, kotouce
cep na spodnim rameni, kotouce
1.Prohlid jsem to pred zimou, a zjistil, ze spodni cep kola ma v haji manzetu, kupodivu neni jeste uplne hotovej. Poradte mi prosim, da senekde koupit jenom ta manzeta, pripadne kloub? Jde to vubec rozebrat? U Stanglami rekli, ze musim vymenit cely rameno.
2. Potrebuji i nejaky bezny veci jako kotouce a desky /318 s ABS/
Kde se da u Prahy koupit nejaky slusny material za slusnou cenu?
Diky za kazdou zkusenost?
2. Potrebuji i nejaky bezny veci jako kotouce a desky /318 s ABS/
Kde se da u Prahy koupit nejaky slusny material za slusnou cenu?
Diky za kazdou zkusenost?
Re: cep na spodnim rameni, kotouce
Čep u kola má manžetu údajně podobnou Š-120 (známej jí na 318i dával).mak píše:1.Prohlid jsem to pred zimou, a zjistil, ze spodni cep kola ma v haji manzetu, kupodivu neni jeste uplne hotovej. Poradte mi prosim, da senekde koupit jenom ta manzeta, pripadne kloub? Jde to vubec rozebrat? U Stanglami rekli, ze musim vymenit cely rameno.
2. Potrebuji i nejaky bezny veci jako kotouce a desky /318 s ABS/
Kde se da u Prahy koupit nejaky slusny material za slusnou cenu?
Diky za kazdou zkusenost?
Ten čep se dá koupit samotnej, stojí asi 425,- (ty vnitřní - delší jsou dražší). Musí se demontovat rameno, čep vylisovat na lisu, odborníci to umí i vyrazit palicí přes futra.
Celý rameno stojí cca 3000,- nový, na vrakáči zachovalý tak 1000,-.
pokud ale dáváš celý nový rameno, musíš vyměnit i silentbloky (pár cca 1200,-)
Kotouče a destičky mají leckde, podívej se na ceny - www.autoshop2000.cz,
má i Textary (prvovýroba pro BMW). Je lepší mu zavolat na 608 981 419 nebo 354 528 322, vozí to ze SRN a posílá.
No tak origo čepy nekoupíš. V Au-tecu mi řekli, že jedině celý rameno. Takže to, že se ty čepy dají koupit z druhovýroby už představuje určitý bastl. Ono se to totiž musí nahřát autegenen aby se tam ten čep dostal a to už jaksi nejni to pravý ořechový.Robert píše:Jsou to ale vychcanci, když řikaj že se musí měnit celý rameno,co?
Taky mi to nejdřív někdo cpal, ale jasně že jdou čepy vylisovat.
Dneska je doba výměnkářů a ne mechaniků.
nic nenahřejvatRotten píše:No tak origo čepy nekoupíš. V Au-tecu mi řekli, že jedině celý rameno. Takže to, že se ty čepy dají koupit z druhovýroby už představuje určitý bastl. Ono se to totiž musí nahřát autegenen aby se tam ten čep dostal a to už jaksi nejni to pravý ořechový.Robert píše:Jsou to ale vychcanci, když řikaj že se musí měnit celý rameno,co?
Taky mi to nejdřív někdo cpal, ale jasně že jdou čepy vylisovat.
Dneska je doba výměnkářů a ne mechaniků.


(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power
Origo čepy samotný dealeři BMW nemají, ale kvalitní čepy se sehnat dají.Rotten píše:No tak origo čepy nekoupíš. V Au-tecu mi řekli, že jedině celý rameno. Takže to, že se ty čepy dají koupit z druhovýroby už představuje určitý bastl. Ono se to totiž musí nahřát autogenen aby se tam ten čep dostal a to už jaksi nejni to pravý ořechový.
Já je měnil všechny 4 a nenahříval jsem autogenem nic.
Akorát před nalisováním nových jsem předehřál rameno na el. vařiči a čepy nechal v mrazáku.
Já to dělal bez lisu.Rotten píše:Venco prosímtě popiš mi detailně jak jsi to dělal, jaký nářadí, jakej lis. Já to teď budu dělat a kamarád to dělal tím autogenem, což se mi taky nelíbí. Jak se například čep vylisuje, když se ta osička pohybuje - to máš nějaký přípravek? Dík.
Palici 5 kg, různý válečky, kusy silnostěnných trubek atd.
Ty rozměry se napamatuju, ale to změříš.
Rozbrušovačkou jsem ubrousil spodky čepů, pak jdou rozebrat.
Zbytek jsem vyrážel přes kulatinu.
Je lepší to dělat ve dvou, nebo jít na lis.
Při narážení novýho čepu se musí dávat bacha, aby tam sedal rovnoměrně, chce to s citem.
Měnil jsem rovnou i silentbloky.
Starý jsem utrhl kroucením, nový to chce pořádně namastit.
Natahoval jsem je stahovákem, místo pacek/ramen jsem na něj dal řetěz a provlík ho jedním okem toho ramene.
Nejlíp je to dělat s někým, kdo je "kovo" nebo to párkát dělal.