cep na spodnim rameni, kotouce

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
mak

cep na spodnim rameni, kotouce

Příspěvek od mak » 23. 09. 2003 14:25

1.Prohlid jsem to pred zimou, a zjistil, ze spodni cep kola ma v haji manzetu, kupodivu neni jeste uplne hotovej. Poradte mi prosim, da senekde koupit jenom ta manzeta, pripadne kloub? Jde to vubec rozebrat? U Stanglami rekli, ze musim vymenit cely rameno.

2. Potrebuji i nejaky bezny veci jako kotouce a desky /318 s ABS/
Kde se da u Prahy koupit nejaky slusny material za slusnou cenu?
Diky za kazdou zkusenost?

Venca

Re: cep na spodnim rameni, kotouce

Příspěvek od Venca » 23. 09. 2003 15:28

mak píše:1.Prohlid jsem to pred zimou, a zjistil, ze spodni cep kola ma v haji manzetu, kupodivu neni jeste uplne hotovej. Poradte mi prosim, da senekde koupit jenom ta manzeta, pripadne kloub? Jde to vubec rozebrat? U Stanglami rekli, ze musim vymenit cely rameno.

2. Potrebuji i nejaky bezny veci jako kotouce a desky /318 s ABS/
Kde se da u Prahy koupit nejaky slusny material za slusnou cenu?
Diky za kazdou zkusenost?
Čep u kola má manžetu údajně podobnou Š-120 (známej jí na 318i dával).
Ten čep se dá koupit samotnej, stojí asi 425,- (ty vnitřní - delší jsou dražší). Musí se demontovat rameno, čep vylisovat na lisu, odborníci to umí i vyrazit palicí přes futra.
Celý rameno stojí cca 3000,- nový, na vrakáči zachovalý tak 1000,-.
pokud ale dáváš celý nový rameno, musíš vyměnit i silentbloky (pár cca 1200,-)

Kotouče a destičky mají leckde, podívej se na ceny - www.autoshop2000.cz,
má i Textary (prvovýroba pro BMW). Je lepší mu zavolat na 608 981 419 nebo 354 528 322, vozí to ze SRN a posílá.

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 24. 09. 2003 08:15

Jsou to ale vychcanci, když řikaj že se musí měnit celý rameno,co?
Taky mi to nejdřív někdo cpal, ale jasně že jdou čepy vylisovat.
Dneska je doba výměnkářů a ne mechaniků.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 24. 09. 2003 09:39

Robert píše:Jsou to ale vychcanci, když řikaj že se musí měnit celý rameno,co?
Taky mi to nejdřív někdo cpal, ale jasně že jdou čepy vylisovat.
Dneska je doba výměnkářů a ne mechaniků.
Asi jak u kterýho auta, třeba právě na Sieře to nejde a fakt se musí dát celý rameno, tak si holt zvykli..... :evil:

Luboš

Příspěvek od Luboš » 24. 09. 2003 10:19

Nechával jsem to přelisovat na pravé straně a s prací a materiálem mě v neznačkovým servisu naůčtovali 1250,-Kč.

Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kik » 16. 08. 2004 15:49

nemate nekdo zkusenost kde tohle umi v brne udelat?

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 17. 08. 2004 20:40

Robert píše:Jsou to ale vychcanci, když řikaj že se musí měnit celý rameno,co?
Taky mi to nejdřív někdo cpal, ale jasně že jdou čepy vylisovat.
Dneska je doba výměnkářů a ne mechaniků.
No tak origo čepy nekoupíš. V Au-tecu mi řekli, že jedině celý rameno. Takže to, že se ty čepy dají koupit z druhovýroby už představuje určitý bastl. Ono se to totiž musí nahřát autegenen aby se tam ten čep dostal a to už jaksi nejni to pravý ořechový.

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 17. 08. 2004 20:43

Rotten píše:
Robert píše:Jsou to ale vychcanci, když řikaj že se musí měnit celý rameno,co?
Taky mi to nejdřív někdo cpal, ale jasně že jdou čepy vylisovat.
Dneska je doba výměnkářů a ne mechaniků.
No tak origo čepy nekoupíš. V Au-tecu mi řekli, že jedině celý rameno. Takže to, že se ty čepy dají koupit z druhovýroby už představuje určitý bastl. Ono se to totiž musí nahřát autegenen aby se tam ten čep dostal a to už jaksi nejni to pravý ořechový.
nic nenahřejvat :!: :!: pak to jednoho krásnýho dne praskne a věř, že to příjemný nejni... Normálně zastudena vylisovat
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 18. 08. 2004 03:38

Urcity bastl ? No pokud se to nahrejva tim autogenem tak ano, pokud ne, tak ze by tam byly z vyroby tez nalisovane ?
A ze origo cepy nekoupis ? No...ze by je pro vyrobce taky nekdo vyrabel ? Upresnil bych to takhle: neproda ti je dealer BMW. Jinak je mame bezne skladem na vetsinu aut.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 18. 08. 2004 08:07

Rotten píše:No tak origo čepy nekoupíš. V Au-tecu mi řekli, že jedině celý rameno. Takže to, že se ty čepy dají koupit z druhovýroby už představuje určitý bastl. Ono se to totiž musí nahřát autogenen aby se tam ten čep dostal a to už jaksi nejni to pravý ořechový.
Origo čepy samotný dealeři BMW nemají, ale kvalitní čepy se sehnat dají.

Já je měnil všechny 4 a nenahříval jsem autogenem nic.
Akorát před nalisováním nových jsem předehřál rameno na el. vařiči a čepy nechal v mrazáku.

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 18. 08. 2004 09:01

Venco prosímtě popiš mi detailně jak jsi to dělal, jaký nářadí, jakej lis. Já to teď budu dělat a kamarád to dělal tím autogenem, což se mi taky nelíbí. Jak se například čep vylisuje, když se ta osička pohybuje - to máš nějaký přípravek? Dík.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 18. 08. 2004 09:29

Rotten píše:Venco prosímtě popiš mi detailně jak jsi to dělal, jaký nářadí, jakej lis. Já to teď budu dělat a kamarád to dělal tím autogenem, což se mi taky nelíbí. Jak se například čep vylisuje, když se ta osička pohybuje - to máš nějaký přípravek? Dík.
Já to dělal bez lisu.

Palici 5 kg, různý válečky, kusy silnostěnných trubek atd.
Ty rozměry se napamatuju, ale to změříš.

Rozbrušovačkou jsem ubrousil spodky čepů, pak jdou rozebrat.
Zbytek jsem vyrážel přes kulatinu.
Je lepší to dělat ve dvou, nebo jít na lis.

Při narážení novýho čepu se musí dávat bacha, aby tam sedal rovnoměrně, chce to s citem.

Měnil jsem rovnou i silentbloky.
Starý jsem utrhl kroucením, nový to chce pořádně namastit.
Natahoval jsem je stahovákem, místo pacek/ramen jsem na něj dal řetěz a provlík ho jedním okem toho ramene.

Nejlíp je to dělat s někým, kdo je "kovo" nebo to párkát dělal.

Odpovědět