vysoká spotřeba
vysoká spotřeba
Potřeboval bych zkusit poradit po čem asi tak pátrat.Mám 316i M40 1989...auto jezdilo do 8l/100km benzínu ale najednou se spotřeba vyhoupla tak na 14-15l/100km a nevím proč.Auto jede normálně,startuje taky v pohodě.Může to bejt váha vzduchu a nebo nějaké teplotní čidlo motoru které by dávalo pořád impuls že to je jako studený?...Motor se podle budíku ohřívá také dobře.Kde když tak hledat nějaké čidlo?..
Lambdu mám asi 3měsice novou...a když byla v tahu tak to nejelo...furt to běželo jako v nějakym nouzovym režimu nebo co a lítaly votáčky a klepalo se cely auto..prostě to blblo hrozně.
Uvidim zítra..sem objednanej na diagnostiku a osciloskop a že mi to prej daj dokupy. Dík za rady
Lambdu mám asi 3měsice novou...a když byla v tahu tak to nejelo...furt to běželo jako v nějakym nouzovym režimu nebo co a lítaly votáčky a klepalo se cely auto..prostě to blblo hrozně.
Uvidim zítra..sem objednanej na diagnostiku a osciloskop a že mi to prej daj dokupy. Dík za rady
U nás v nymburce má diagnozu i osciloscop a mám to přivézt
http://firmy.centrum.cz/75955-nota-bene-s-r-o
jinak lambdu tam mám jíž druhou a dycky bosch z felicie a stála asi 1200,- a dycky fachala a i diagnostika ukazovala vše v cajku..najel sem na tý první 150 000km
http://firmy.centrum.cz/75955-nota-bene-s-r-o
jinak lambdu tam mám jíž druhou a dycky bosch z felicie a stála asi 1200,- a dycky fachala a i diagnostika ukazovala vše v cajku..najel sem na tý první 150 000km
Re: vysoká spotřeba
Tak přesně tenhle problém má tatík u touringa M40. Jede mu to průměr tak 12.5 možná víc. Ale motor jde v pohodě, teplota motoru dle budíku taky OK, tak jsem zvědavej co ti na diagnostice řeknou. Určitě se poděl, potřeboval bych s tím taky něco udělat.Radim 046 píše:Potřeboval bych zkusit poradit po čem asi tak pátrat.Mám 316i M40 1989...auto jezdilo do 8l/100km benzínu ale najednou se spotřeba vyhoupla tak na 14-15l/100km a nevím proč.Auto jede normálně,startuje taky v pohodě.Může to bejt váha vzduchu a nebo nějaké teplotní čidlo motoru které by dávalo pořád impuls že to je jako studený?...Motor se podle budíku ohřívá také dobře.Kde když tak hledat nějaké čidlo?..Dík za rady
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Re: vysoká spotřeba
Diagnostika to určitě odhalí. To čidlo teploty je dost pravděpodobný a co ukazuje budík s tím nesouvisí, protože ten má svoje. Jenom dodám že čidlo teploty pro řj bývá modrý a má 2 piny, pro budík je hnědý 1 pinový.BOOST píše:teplota motoru dle budíku taky OKRadim 046 píše: nějaké teplotní čidlo motoru které by dávalo pořád impuls že to je jako studený?...Motor se podle budíku ohřívá také dobře.Kde když tak hledat nějaké čidlo?..Dík za rady
Tak diagnostika nebo osciloscop ted nevim jim ukázalo že je v háji váha vzduchu..prej 9 z 10ti měření ukázalo že je chybná a nejde s tímnic dělat....sem zapomněl že to auto jezdí 5let na lpg...prej je to u toho častý jev že váha odejde.
Takže tímto sháním novou váhu vzduchu na 316i M40..nevíte jeslti je stejná s 318i M40?
Takže tímto sháním novou váhu vzduchu na 316i M40..nevíte jeslti je stejná s 318i M40?
Podle cisel v ETK jsou rozdilne, pravdepodobne budou mit rozdilny prurez a z toho plynouci konstantu na objem vzduchu.
Podle me zkusenosti, vaha z M40 16 na M40 18 zpusobuje o neco vyssi spotrebu, me pozorovani asi 0.5l, rad bych tuto zkusenost s nekym porovnal. Asi budu muset datnovou funkcni pro 1.8, ta puvodni uz ma vydrenou drahu potenciometru.
Podle me zkusenosti, vaha z M40 16 na M40 18 zpusobuje o neco vyssi spotrebu, me pozorovani asi 0.5l, rad bych tuto zkusenost s nekym porovnal. Asi budu muset datnovou funkcni pro 1.8, ta puvodni uz ma vydrenou drahu potenciometru.
Tak se pripojim taky. Pod 12L se nedostanu, normalne jezdim za 14-18l s tim ze tech 14 je pouze kdyz to lechtam a 18 kdyz jezdim trochu sportovne. Pouze cista dalnice me dokaze dostat na 12l. Coz me u 2.5 prijde jako silenost. Motor bezi normalne vytaceni bez problemu check engine controlka nesviti. Startovani OK teplota OK. zadnej kour ze by tam slo moc benzinu. Navic tady zadna zima a zadny kopce a jezdim bez klimy. Tak by me zajimalo co stim delate ze se dostanete na prumer 8 litru??
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nevisi brzdy?lucky325i píše:Tak se pripojim taky. Pod 12L se nedostanu, normalne jezdim za 14-18l s tim ze tech 14 je pouze kdyz to lechtam a 18 kdyz jezdim trochu sportovne. Pouze cista dalnice me dokaze dostat na 12l. Coz me u 2.5 prijde jako silenost. Motor bezi normalne vytaceni bez problemu check engine controlka nesviti. Startovani OK teplota OK. zadnej kour ze by tam slo moc benzinu. Navic tady zadna zima a zadny kopce a jezdim bez klimy. Tak by me zajimalo co stim delate ze se dostanete na prumer 8 litru??
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Ne ne nevisi. Zadek dokonce nebrzdi vubec a mezera v zadu mezi deskama je ok a predky jsou ok.Max-Max píše:nevisi brzdy?lucky325i píše:?
Jediny co tam mam jinyho je chip v jednotce. Ale se starym se spotrebu nikdy nemeril jelikoz tam byl asi jen 14 dni co to zacalo jezdit. Muze to bejt o tolik rozdilny ve spotrebe?
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Par dotazů pro zkušené
Ahoj,
nedávno jsem koupil jednu třícu z roku 87 - coupé. 1.8i s motorem M10. Zdá se mi, že to vcelku papá i když to šetřím a jezdím s hodně lehkou nohou. Nevím zda vyměnit lambdu či váhu vzduchu (ev. něco jiné?).
co to dělá: na volnoběh kolísají otáčky mezi 800 až 900...jen nepatrně,ale jde to slyšet...motor se tak nějak divně chvěje. Při zrychlování se kolem 2-3tis ot. začne objevovat trošku pocukávání (niz hrozného, ale tah není plynulý jak u nových aut). Bere to tak 12l/100. Auto jde točit až do 6500ot./min, startuje napoprvé, táhne dobře a výkon má až do červeného pole. Stejné při studeném i teplém motoru.
Čím by to mohlo být pánové?
nedávno jsem koupil jednu třícu z roku 87 - coupé. 1.8i s motorem M10. Zdá se mi, že to vcelku papá i když to šetřím a jezdím s hodně lehkou nohou. Nevím zda vyměnit lambdu či váhu vzduchu (ev. něco jiné?).
co to dělá: na volnoběh kolísají otáčky mezi 800 až 900...jen nepatrně,ale jde to slyšet...motor se tak nějak divně chvěje. Při zrychlování se kolem 2-3tis ot. začne objevovat trošku pocukávání (niz hrozného, ale tah není plynulý jak u nových aut). Bere to tak 12l/100. Auto jde točit až do 6500ot./min, startuje napoprvé, táhne dobře a výkon má až do červeného pole. Stejné při studeném i teplém motoru.
Čím by to mohlo být pánové?
Re: Par dotazů pro zkušené
Např. někde může přisávat falešný vzduch - prasklou některou hadicí apod.A-cid píše:Ahoj,
...Při zrychlování se kolem 2-3tis ot. začne objevovat trošku pocukávání (niz hrozného, ale tah není plynulý jak u nových aut). Bere to tak 12l/100.....
To mi vyjde lépe je vyměnit celé:-) ty hadice...jenže co když to netěsní jinde než v palivu??
K té spotřebě..vzal jsem benzín za 250,- cca 6litrů...ujel asi 22km z toho cca 3km velmi ostré jízdy na plno a 3x studený start. Svítilo to a svítí to zase:-)
zkusím tu lambdu asi...nebo za dlouhých zimních večerů pročistic jezdce váhy vzduchu..nedá se to nějak rozladit?? otáčky trošku lítají,ale ne bída.
K té spotřebě..vzal jsem benzín za 250,- cca 6litrů...ujel asi 22km z toho cca 3km velmi ostré jízdy na plno a 3x studený start. Svítilo to a svítí to zase:-)
zkusím tu lambdu asi...nebo za dlouhých zimních večerů pročistic jezdce váhy vzduchu..nedá se to nějak rozladit?? otáčky trošku lítají,ale ne bída.
A netece i to nekde?? 6 l na 22km to mas misto vstriku jen trubky ne?? dirka v nadrzi nebo nekde po ceste v hadickach? ale to by melo bejt videt i pod autem. Jinak v tomhle malem mnozstvi (6l) se nezle podle me spolehnout na to ze kontrolka zacne svitit opet po 6 litrech co jsi natankoval..
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Jinak u nadrze by jsi mohl mit dirku nad hladinou nez co tam mas ted a nic neuvidis muze to treba cakat ven jen kdyz jezdis zastavis a nez zkontrolujes je to odpareny ale nechava to vetsinou "mapu".
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Po delší době
Tak po menším laborování v garáži jsem k ničemu nedospěl:-) Koukal jsem se na palivové hadice - jsou OK. Motor už necuká a krásně táhne. Co se ale nezměnilo je spotřeba.
Zjistil jsem, že je prorezlá nádrž nad polovinou - může to mít vliv, že se benzín odpaří, když auto stojí (nikdy netankuju ani 1/4ku)? V garáži nic nesmrdí.
Když odpojím váhu vzduchu za chodu, auto chcípne - je to normální?
Dá se lambda nějak proměřit -např. ohm metrem a jsou nějaké správné hodnoty?
Když auto nastartuju i v zimě, nikdy nejede sytič (motor M10) - vždy stejné otáčky kolem 900 - 1000ot/min. Je to normální?
Auto žere při klidné jízdě - v obci 50 na 4ku a mimo 70km/h na pětku tak 9l /100. Když bych jezdil tak, aby se auto nedusilo, vezme si těch 12l uplně v pohodě. Je to 1.8ka!!
Mám tam navařený průchozí tlumič, může tak výrazně ovlivnit spotřebu?
Napadají mě 3 věci - lambda, váha, čidlo teploty. Nechci je kupovat bezhlavě...
Nevíte někdo se zkušenostmi??
Zjistil jsem, že je prorezlá nádrž nad polovinou - může to mít vliv, že se benzín odpaří, když auto stojí (nikdy netankuju ani 1/4ku)? V garáži nic nesmrdí.
Když odpojím váhu vzduchu za chodu, auto chcípne - je to normální?
Dá se lambda nějak proměřit -např. ohm metrem a jsou nějaké správné hodnoty?
Když auto nastartuju i v zimě, nikdy nejede sytič (motor M10) - vždy stejné otáčky kolem 900 - 1000ot/min. Je to normální?
Auto žere při klidné jízdě - v obci 50 na 4ku a mimo 70km/h na pětku tak 9l /100. Když bych jezdil tak, aby se auto nedusilo, vezme si těch 12l uplně v pohodě. Je to 1.8ka!!
Mám tam navařený průchozí tlumič, může tak výrazně ovlivnit spotřebu?
Napadají mě 3 věci - lambda, váha, čidlo teploty. Nechci je kupovat bezhlavě...
Nevíte někdo se zkušenostmi??