vysoká spotřeba

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
A-cid
Příspěvky: 10
Registrován: 15. 10. 2012 07:46

Příspěvek od A-cid » 22. 01. 2013 22:17

Svíčky jsou nové (kontakty prostříklé WD), rozdělovač je repas a kábly vypadají téměř nové (neměnil jsem), cívka netuším, ale to by neházelo jiskry a škubalo by to, ne?. Filtry jsou nové i olej nemá moc nalítáno. Auto vůbec nekouří modře - nepálí se ani olej ani benzín. Nežere olej ani vodu.

Jen zajímavý úkaz ještě. Když brzdím rychlostí a je to někde mezi 2500ot a míň, výfuk si buble (nestřílí) a když svítí kontrolka benzínu, tak do těch zvuků bublání problikává (zháší). Ekonoměr někdy blbne a nemá uplně nulu když brzdím kvaltem - stačí prošlápnout a je to ok. Na volnoběh spotřeba cca 2l.

12l tady mnozí uvádějí jako spotřebu u 2.5i, která má ale skoro 2x takový výkon.

Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 22. 01. 2013 23:09

Ja som si doteraz tiez myslel ze svieckove kable su dobre az kym som ich nevymenil za nove tesly. Zrazu mam super starty, lepsiu odozvu na plyn, auto ide lepsie do otaciek (spotrebu radsej nepocitam)

A-cid
Příspěvky: 10
Registrován: 15. 10. 2012 07:46

Příspěvek od A-cid » 22. 01. 2013 23:49

Všude jinde na netu jsem četl, že spotřeba tohoto motoru je kolem 7-8l, tak nevím:-( Poměr výkon / spotřeba je tedy trošku nevyvážený. Přesněji je to označení 316i na kastli, ale v techničáku je to 1800ccm 78kW. Potvora rozežraná!

Má tomu nějak fungovat sytič nebo to soudruzi v NDR ještě v te době neznali?:-) I v zimě to startuje pořád stejně jak v létě (na první otočení), motor může být studený i zahřátý, otáčky furt kolem 1000ot/min, ale nedrží se konstant - mírně houpou.

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 23. 01. 2013 15:49

Taky si prihreju polivcicku.

Uz jsem jednou psal a vymenil chip v jednotce za origo a spotreba stale nejde pod 15l... a to to nehonim.. obcas se ukaze i 18-20... podotykam ze mam stale a pouze 2.5i... pocit je jako kdyz to ma malo vzduchu ale motor bezi hladce bez skubani i dobre starty. uz jsem premyslel jestli by bylo potreba delat dalsi upravy na RJ pri turbu kdyz to do motoru tece jak z kyblu.
muze to bejt treba jen spatnou sondou nebo tlakovym ventylem na benz. liste? jediny co tam mam neorigo je benz. pumpa co dava 255L/h muze to bejt i tim?
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
PKQ
Příspěvky: 549
Registrován: 24. 08. 2011 21:46
Bydliště: Rudná u Prahy

Příspěvek od PKQ » 23. 01. 2013 18:21

1,6 M40 vylety a obcasne rychlejsi svezeni okolo 8/100 :) nejmene jsem mel na nadrz 7,4/100, ale nikdy nejezdim vylozene EKO Rally...
F10 530d '10
Alpina B10 3.5/1 Nr.555 '92
E30 324d '86
E36 328i compact
E81 118d '08

EX: BMW 316i Delphin Metallic

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 27. 01. 2013 13:48

Měl jsem m10 a ta žrala na dálku do 100km/h kli vyváženou jízdou uplně v klidu těch 7,5-8l,ale jak se trochu podržela-dalo se jí napít tak těch 12l i víc uplně hravě.Mrkni ještě na šoupě přídavnýho vzduchu a ventil studenýho startu.Šoupě musí být za tepla zavřené a z ventilu by za tepla neměl jít benzín-musí být těsný.Opačně když startuješ studenej motor,tak ventil otevře a po určitou dobu kterou stanovuje teplotně časový čidlo dávkuje benzín přímo do sání,přímo tomu kontruje "obtok škrtící klapky který otvírá vzduch po dobu cca 15 vteřin.Po dobu patnácti vteřin ho plynule uzavírá krokový motorek.Kdyby jsi mermomoci chtěl tu lambdu tak jednu origo bosch pro m10 mám
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 22. 02. 2013 20:04

jezdím s Tourem za 8,5 teď v zimě..na míň by se dalo dostat, kdybych se loudal a to já nerad..každopádně spotřeba je nepřímo úměrná kvalitě benzinu..jak to svoje auto znám, tak natankování kvalitnějšího benzinu poznám ne na ceně, ale právě při rozjedech a průběhu krouťáku..Normálně si říkám někdy, že to auto ožilo..podle mě do toho lejou prostě líh, někde víc, někde míň..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 22. 02. 2013 22:43

318is,80% Praha rani provoz a 20% vecernich 100km/h na dalnici,lehka noha a spotreba 8,4l. Leju 95okt a 2-3okt aditiva. Auto je hodne zive. Jeste dodam ze jezdim na balonech 195-60-15 na pavucinach. Nejvic delaji:filtr vzduchu,svicky,vyfuk a kvalita paliva. Lambda-nikdy neni uplne KO,to by nejelo vubec. Vyzkousel sem to.
Vaha vzduchu,po odpojení motor chcipne.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 02. 07. 2014 20:09

da se nejak promerit vaha vzduchu kolik dava?, posledni dobou mam spatny studeny starty , za tepla ok, tak se na to chci mrknout, pac i spotreba sla nesmyslne nahoru, jezdim ted tak za 12 benzinu a za 15 lpg a to jezdim v klidku, prijde mi ze to dela az ted po zimni odstavce
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 07. 2014 14:55

maca píše:.....vaha vzduchu ...
... spatny studeny starty , za tepla ok,....
To se mi nejeví moc pravděpodobný.

Jak se to projevuje?

.

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 03. 07. 2014 22:27

takze dneska vyreseno, byla uhnila kabelaz od cidla teploty pro RJ,ale jak jsem mel ten chytrej merak, meril jsem si lambdu a nameril na teplym motoru oscilaci do 0,9 voltu. coz je dobry, ale kdyz se to prepe na LPG, tak stoupne na 1,05V a taky osciluje, ma cenu to nejak resit? premyslel jsem tam nejak vymyslet bazpas s odporem, nebo je v haji labda? jinak cidlo teploty ukazuje spravny hodnoty, jeste jsem zkousel "ladit" predpeti na vaze vzduchu a na bohatost to nema temer zadnej vliv, rozhodilo se to tak o 0,05V, ale p cvili lambda zas dosla k puvodnim cislu, podle me RJ "zauradovala" a doladila to dylkou vstriku, jinak svicky sem kontoloval a jsou vsechny krasne cihlovy
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 07. 2014 09:11

maca píše:....ale kdyz se to prepe na LPG, tak stoupne na 1,05V a taky osciluje, ma cenu to nejak resit? premyslel jsem tam nejak vymyslet bazpas s odporem, .............
K čemu?
Ty chceš korigovat délku impulsu vstřiků, když jsou vypnutý...???

:lol:

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 05. 07. 2014 21:16

jo, jsou sice vypnuty, ale lpg jednotka z nich bere prave tu dylku vstriku a misto benzinovyho vstriku otvira ten plynovejl takze teoreticky kdyz budu mit preplnovani a laditelnou jednotku, tak ta lpg jednotka "kopiruje" tu laditelnou a strika tam "jen" jiny palivo
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 05. 07. 2014 21:17

a k cemu? aby zbytecne nebyla vasoka teplota pri spalovani a nepodpalily se ventily a pod
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 07. 2014 06:34

maca píše:... lpg jednotka z nich bere prave tu dylku vstriku a misto benzinovyho vstriku otvira ten plynovejl...
Tak se omlouvam - máš pravdu, sekvenční LPG to bere z ŘJ.
Reakce lambdy bych nechal změřit na testéru - na voltmetr to sice ověřit lze, ale nelze posoudit jestli reaguje dostatečně rychle.

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 06. 07. 2014 06:53

tohle uz je nejakej "chytrejsi" voltmetr co ma prave funkci primo na mereni lambdy, takze asi to maj osefovany ve voltmetrarne, ovsem to nic nemen na tom, ze to cislo z toho budiku ukazuje proste vysoky tak jestli to resit a nebo prdet na to,doladeni na potaku na klapce vahy malonko s tim hejbe, el je to v radech setin voltu, to asi je o hovne
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 07. 2014 08:30

maca píše:tohle uz je nejakej "chytrejsi" voltmetr co ma prave funkci primo na mereni lambdy, takze asi to maj osefovany ve voltmetrarne, ovsem to nic nemen na tom, ze to cislo z toho budiku ukazuje proste vysoky tak jestli to resit a nebo prdet na to,doladeni na potaku na klapce vahy malonko s tim hejbe, el je to v radech setin voltu, to asi je o hovne
S klapkou (předpětím pružiny) na váze bych nehejbal.

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 06. 07. 2014 10:42

ty vado, s tou uz mame nahejbano, az az, myslis si ze predpeti po pul mega na tachaci bude furt stejny jak u novy vahy? :lol: prave bych chtel nekde splasit nejaky udaje kolik kde mam namerit a doladit si to osobne
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 15. 07. 2014 01:05

Spravna funkce lambda sondy je, ze signal z ni je obdelnikovy a mirne meni stridu (delku impulsu/ delka mezery).
Amplituda kolem 1V je ok. Dulezite je, aby se menila skokem k nule. Neni to cista nula, ale asi 100mV. Pokud ten signal pulsuje a neni konstantni, je to v poradku.
Pokud si to dobre pamatuji (meril jsem osciloskopem nekolikrat) tak frekvence je asi 3 az 10Hz, podle otacek a zahrati. V nejakem letitem prispevku jsem to psal presneji. Zkus si to najit.
Ted jsem daleko od domova, tak to v papirech nedohledam. Pekne je to napriklad popsano v sesitu Bosch na tema Motronic.

Odpovědět