vysoká spotřeba
Svíčky jsou nové (kontakty prostříklé WD), rozdělovač je repas a kábly vypadají téměř nové (neměnil jsem), cívka netuším, ale to by neházelo jiskry a škubalo by to, ne?. Filtry jsou nové i olej nemá moc nalítáno. Auto vůbec nekouří modře - nepálí se ani olej ani benzín. Nežere olej ani vodu.
Jen zajímavý úkaz ještě. Když brzdím rychlostí a je to někde mezi 2500ot a míň, výfuk si buble (nestřílí) a když svítí kontrolka benzínu, tak do těch zvuků bublání problikává (zháší). Ekonoměr někdy blbne a nemá uplně nulu když brzdím kvaltem - stačí prošlápnout a je to ok. Na volnoběh spotřeba cca 2l.
12l tady mnozí uvádějí jako spotřebu u 2.5i, která má ale skoro 2x takový výkon.
Jen zajímavý úkaz ještě. Když brzdím rychlostí a je to někde mezi 2500ot a míň, výfuk si buble (nestřílí) a když svítí kontrolka benzínu, tak do těch zvuků bublání problikává (zháší). Ekonoměr někdy blbne a nemá uplně nulu když brzdím kvaltem - stačí prošlápnout a je to ok. Na volnoběh spotřeba cca 2l.
12l tady mnozí uvádějí jako spotřebu u 2.5i, která má ale skoro 2x takový výkon.
Všude jinde na netu jsem četl, že spotřeba tohoto motoru je kolem 7-8l, tak nevím:-( Poměr výkon / spotřeba je tedy trošku nevyvážený. Přesněji je to označení 316i na kastli, ale v techničáku je to 1800ccm 78kW. Potvora rozežraná!
Má tomu nějak fungovat sytič nebo to soudruzi v NDR ještě v te době neznali?:-) I v zimě to startuje pořád stejně jak v létě (na první otočení), motor může být studený i zahřátý, otáčky furt kolem 1000ot/min, ale nedrží se konstant - mírně houpou.
Má tomu nějak fungovat sytič nebo to soudruzi v NDR ještě v te době neznali?:-) I v zimě to startuje pořád stejně jak v létě (na první otočení), motor může být studený i zahřátý, otáčky furt kolem 1000ot/min, ale nedrží se konstant - mírně houpou.
Taky si prihreju polivcicku.
Uz jsem jednou psal a vymenil chip v jednotce za origo a spotreba stale nejde pod 15l... a to to nehonim.. obcas se ukaze i 18-20... podotykam ze mam stale a pouze 2.5i... pocit je jako kdyz to ma malo vzduchu ale motor bezi hladce bez skubani i dobre starty. uz jsem premyslel jestli by bylo potreba delat dalsi upravy na RJ pri turbu kdyz to do motoru tece jak z kyblu.
muze to bejt treba jen spatnou sondou nebo tlakovym ventylem na benz. liste? jediny co tam mam neorigo je benz. pumpa co dava 255L/h muze to bejt i tim?
Uz jsem jednou psal a vymenil chip v jednotce za origo a spotreba stale nejde pod 15l... a to to nehonim.. obcas se ukaze i 18-20... podotykam ze mam stale a pouze 2.5i... pocit je jako kdyz to ma malo vzduchu ale motor bezi hladce bez skubani i dobre starty. uz jsem premyslel jestli by bylo potreba delat dalsi upravy na RJ pri turbu kdyz to do motoru tece jak z kyblu.
muze to bejt treba jen spatnou sondou nebo tlakovym ventylem na benz. liste? jediny co tam mam neorigo je benz. pumpa co dava 255L/h muze to bejt i tim?
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Měl jsem m10 a ta žrala na dálku do 100km/h kli vyváženou jízdou uplně v klidu těch 7,5-8l,ale jak se trochu podržela-dalo se jí napít tak těch 12l i víc uplně hravě.Mrkni ještě na šoupě přídavnýho vzduchu a ventil studenýho startu.Šoupě musí být za tepla zavřené a z ventilu by za tepla neměl jít benzín-musí být těsný.Opačně když startuješ studenej motor,tak ventil otevře a po určitou dobu kterou stanovuje teplotně časový čidlo dávkuje benzín přímo do sání,přímo tomu kontruje "obtok škrtící klapky který otvírá vzduch po dobu cca 15 vteřin.Po dobu patnácti vteřin ho plynule uzavírá krokový motorek.Kdyby jsi mermomoci chtěl tu lambdu tak jednu origo bosch pro m10 mám
jezdím s Tourem za 8,5 teď v zimě..na míň by se dalo dostat, kdybych se loudal a to já nerad..každopádně spotřeba je nepřímo úměrná kvalitě benzinu..jak to svoje auto znám, tak natankování kvalitnějšího benzinu poznám ne na ceně, ale právě při rozjedech a průběhu krouťáku..Normálně si říkám někdy, že to auto ožilo..podle mě do toho lejou prostě líh, někde víc, někde míň..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
318is,80% Praha rani provoz a 20% vecernich 100km/h na dalnici,lehka noha a spotreba 8,4l. Leju 95okt a 2-3okt aditiva. Auto je hodne zive. Jeste dodam ze jezdim na balonech 195-60-15 na pavucinach. Nejvic delaji:filtr vzduchu,svicky,vyfuk a kvalita paliva. Lambda-nikdy neni uplne KO,to by nejelo vubec. Vyzkousel sem to.
Vaha vzduchu,po odpojení motor chcipne.
Vaha vzduchu,po odpojení motor chcipne.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
da se nejak promerit vaha vzduchu kolik dava?, posledni dobou mam spatny studeny starty , za tepla ok, tak se na to chci mrknout, pac i spotreba sla nesmyslne nahoru, jezdim ted tak za 12 benzinu a za 15 lpg a to jezdim v klidku, prijde mi ze to dela az ted po zimni odstavce
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
takze dneska vyreseno, byla uhnila kabelaz od cidla teploty pro RJ,ale jak jsem mel ten chytrej merak, meril jsem si lambdu a nameril na teplym motoru oscilaci do 0,9 voltu. coz je dobry, ale kdyz se to prepe na LPG, tak stoupne na 1,05V a taky osciluje, ma cenu to nejak resit? premyslel jsem tam nejak vymyslet bazpas s odporem, nebo je v haji labda? jinak cidlo teploty ukazuje spravny hodnoty, jeste jsem zkousel "ladit" predpeti na vaze vzduchu a na bohatost to nema temer zadnej vliv, rozhodilo se to tak o 0,05V, ale p cvili lambda zas dosla k puvodnim cislu, podle me RJ "zauradovala" a doladila to dylkou vstriku, jinak svicky sem kontoloval a jsou vsechny krasne cihlovy
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
jo, jsou sice vypnuty, ale lpg jednotka z nich bere prave tu dylku vstriku a misto benzinovyho vstriku otvira ten plynovejl takze teoreticky kdyz budu mit preplnovani a laditelnou jednotku, tak ta lpg jednotka "kopiruje" tu laditelnou a strika tam "jen" jiny palivo
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi
Tak se omlouvam - máš pravdu, sekvenční LPG to bere z ŘJ.maca píše:... lpg jednotka z nich bere prave tu dylku vstriku a misto benzinovyho vstriku otvira ten plynovejl...
Reakce lambdy bych nechal změřit na testéru - na voltmetr to sice ověřit lze, ale nelze posoudit jestli reaguje dostatečně rychle.
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
tohle uz je nejakej "chytrejsi" voltmetr co ma prave funkci primo na mereni lambdy, takze asi to maj osefovany ve voltmetrarne, ovsem to nic nemen na tom, ze to cislo z toho budiku ukazuje proste vysoky tak jestli to resit a nebo prdet na to,doladeni na potaku na klapce vahy malonko s tim hejbe, el je to v radech setin voltu, to asi je o hovne
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi
S klapkou (předpětím pružiny) na váze bych nehejbal.maca píše:tohle uz je nejakej "chytrejsi" voltmetr co ma prave funkci primo na mereni lambdy, takze asi to maj osefovany ve voltmetrarne, ovsem to nic nemen na tom, ze to cislo z toho budiku ukazuje proste vysoky tak jestli to resit a nebo prdet na to,doladeni na potaku na klapce vahy malonko s tim hejbe, el je to v radech setin voltu, to asi je o hovne
Spravna funkce lambda sondy je, ze signal z ni je obdelnikovy a mirne meni stridu (delku impulsu/ delka mezery).
Amplituda kolem 1V je ok. Dulezite je, aby se menila skokem k nule. Neni to cista nula, ale asi 100mV. Pokud ten signal pulsuje a neni konstantni, je to v poradku.
Pokud si to dobre pamatuji (meril jsem osciloskopem nekolikrat) tak frekvence je asi 3 az 10Hz, podle otacek a zahrati. V nejakem letitem prispevku jsem to psal presneji. Zkus si to najit.
Ted jsem daleko od domova, tak to v papirech nedohledam. Pekne je to napriklad popsano v sesitu Bosch na tema Motronic.
Amplituda kolem 1V je ok. Dulezite je, aby se menila skokem k nule. Neni to cista nula, ale asi 100mV. Pokud ten signal pulsuje a neni konstantni, je to v poradku.
Pokud si to dobre pamatuji (meril jsem osciloskopem nekolikrat) tak frekvence je asi 3 az 10Hz, podle otacek a zahrati. V nejakem letitem prispevku jsem to psal presneji. Zkus si to najit.
Ted jsem daleko od domova, tak to v papirech nedohledam. Pekne je to napriklad popsano v sesitu Bosch na tema Motronic.