Vrzání /pískání větráku
- Bajzík
- Příspěvky: 3381
- Registrován: 17. 08. 2004 08:08
- Bydliště: Okr. J. Hradec
- Kontaktovat uživatele:
Vrzání /pískání větráku
Zatím každá moje E30 pískala nebo vrzala, kromě mojí a ta dneska při převozu do zimní garáže začala taky je to asi ložisko ale jak to řešit? - Stačí namazat? Kudy se tam vůbec dostanu?
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Já bych sehnal jinej ventilátor Už jsem jednou takhle málem vyhořel. Na horách jsem si pustil podobně problémovej, promazávanej ventilátor, čistím si sníh a asi po 5 minutách v kabině čoud jak z prdele. Tak jsem pak jel celou cestu bez ventilátoru + čichal smrad ze spálený izolace.
Jsou tam kluzný ložiska, namazat jedině spešl pastou - já používám pastu na kluzný ložiska ventilátorů akumulaček od fy. Castrol, je to taková zelená zubní pasta, možná ještě grafitová vazelína, ale veškerý mazání je jen dočasný.
Sehnat jinej a jakmile začne nějak nezdravě proprcávat, tak zas jinej ,....
jináč to asi nejde - e30 je už docela stará popelnice a některý věci prostě odcházej
Jsou tam kluzný ložiska, namazat jedině spešl pastou - já používám pastu na kluzný ložiska ventilátorů akumulaček od fy. Castrol, je to taková zelená zubní pasta, možná ještě grafitová vazelína, ale veškerý mazání je jen dočasný.
Sehnat jinej a jakmile začne nějak nezdravě proprcávat, tak zas jinej ,....
jináč to asi nejde - e30 je už docela stará popelnice a některý věci prostě odcházej
BMW The Ultimate Driving Machine
no to kdybysme vedeli co je to zac proto je to kosmicka vazelina sehnali sme to jednou z nejakeho podniku asi pred 6sti lety litrovku, od te doby to mame ale nikdo nevi co to presne je za typ ale pokud s tim neco namazes nikdy se jeste nic nevratilo je takova tmavezelenomodra leskla muzu poslat foto pokud to nekdo identifikuje ale spis by to chtelo chemicky rozborVenca. píše:Jakpak se to jmenuje?dargon píše:...namazes kosmickou vazelínou kterou používáme v praci pro elektroniku
Nebo aspoň, jak to vypadá?
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
z motoroveho prostoru,odsroubujes 4 sroubyky a vyndas cely kryt,jak doporucuje DAN vymenit jedine za novej,veskere promazavani je na chvili,ja to nedavno delalBajzík píše:Oki, kudy se tam tedy nejlépe dostanu?
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Je to OT, protože se to nedá srovnávat. Možná, že to má šáde ještě lepší jak BMW . A pak bůh ví, co ti tam vrzalo. U BMW e30 je to prostě tak, že když to začne vydávat nějaký nezdravý zvuky, tak to prostě končí a žádný z pičifuky tomu nepomůžou, obávám se, že ani vazelina ukradená v NASA, nebo Bajkonuru.paveld píše:mozna je to trochu OT ale ja si takhle u skody 120 prostrikal vetrak konkorem a od ty doby byl klid, mam to asi rok a ani nepiskne.
BMW The Ultimate Driving Machine
zrovna se chystam na to same, mam tu prichystanej WD40 Nejak to musi jit pospravit, pac vsechny ventilatory na E30 (pokud nebudou kupovany z AuTecu novy) na tom budou asi podobne.
for Dragon: Nahod tu fotku "kosmicky vazeliny" jestli muzes. Treba to tady nekdo z fora dokaze indentifikovat Zda se, ze mas overeny a nalezeny lek na piskani ventilatoru, takze staci jen zjistit, jak ho sehnat.
Teoreticky navod:
/Prakticky dodat nemuze, teprve se na to chystam/
1,Od baterie odpojit kabel ukostreni, prestrihnout vyvazovacku (a pripravit si novou na zpetnou montaz) co drzi kabely pred tim krytem.
2, Odsroubovat 4x matici
3, vyndat kryt, vyhaknout horni clonu topeni
-pokud chcete vyndavat cely ventilator, na ktery ted vidite, tak pozor- neodmontovavat kolo ventilatoru od motoru,ani s nim neotacet kolem osy, nebot je presne vyvazene.
for Dragon: Nahod tu fotku "kosmicky vazeliny" jestli muzes. Treba to tady nekdo z fora dokaze indentifikovat Zda se, ze mas overeny a nalezeny lek na piskani ventilatoru, takze staci jen zjistit, jak ho sehnat.
Teoreticky navod:
/Prakticky dodat nemuze, teprve se na to chystam/
1,Od baterie odpojit kabel ukostreni, prestrihnout vyvazovacku (a pripravit si novou na zpetnou montaz) co drzi kabely pred tim krytem.
2, Odsroubovat 4x matici
3, vyndat kryt, vyhaknout horni clonu topeni
-pokud chcete vyndavat cely ventilator, na ktery ted vidite, tak pozor- neodmontovavat kolo ventilatoru od motoru,ani s nim neotacet kolem osy, nebot je presne vyvazene.
BMW - uzijte si to
----------------------------------------------------
ex e30 325e
ex e30 318is R.I.P.
e36 320i mit Vanos
----------------------------------------------------
ex e30 325e
ex e30 318is R.I.P.
e36 320i mit Vanos
Tento "navod" je urcen pro ty kterym se uz ventilator toci jen s bozi pomoci a jeste za velkeho hluku....tzn. dre rotor o vnitrni stranu magnetu.
Jak na rozebrani a opravu vybrouseneho vedeni elekromotoru ventilatoru:
1. sundat ty "vyvazene plastove lopatky( udelat si znacku jak jsou na obou stranach zarazene!!!)
2.vyndat koncove kryty elekromotoru....jsou na 2 nebo 4 stranach rozkleple kaldivem a majzlikem. Montaz je pak stejna zase majzlikem
3. vyndat uhliky (opatrne na pruzinky a bacha na vystreleni)
na vnitrni strane krytu jsou ty kolecka ktere budou uz vybehane......doporucuji udelat kovove... asi bronzove to mam ( tvar kulicky o prumeru 2cm nasazeny na ose rotoru drzi vsak pomoci upevnovaciho plisku na odmajzliknutejch bocnich krytech elektromotoru) a je to na dosmrti.
Pozn. peclive si pamatovat poradi podlozek a "sychrhajsek" poskladat na stul
Mozna se postup bude lisit v poradi nebo jsem na neco zapomel. Kazdopadne jsem to delal tak pred rokem
Jak na rozebrani a opravu vybrouseneho vedeni elekromotoru ventilatoru:
1. sundat ty "vyvazene plastove lopatky( udelat si znacku jak jsou na obou stranach zarazene!!!)
2.vyndat koncove kryty elekromotoru....jsou na 2 nebo 4 stranach rozkleple kaldivem a majzlikem. Montaz je pak stejna zase majzlikem
3. vyndat uhliky (opatrne na pruzinky a bacha na vystreleni)
na vnitrni strane krytu jsou ty kolecka ktere budou uz vybehane......doporucuji udelat kovove... asi bronzove to mam ( tvar kulicky o prumeru 2cm nasazeny na ose rotoru drzi vsak pomoci upevnovaciho plisku na odmajzliknutejch bocnich krytech elektromotoru) a je to na dosmrti.
Pozn. peclive si pamatovat poradi podlozek a "sychrhajsek" poskladat na stul
Mozna se postup bude lisit v poradi nebo jsem na neco zapomel. Kazdopadne jsem to delal tak pred rokem
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe
E39 530D Touring
E39 530D Touring
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Já třeba mám jeden venťas navíc co určitě nevrže.Bajzík píše:Hm zajímalo by mě kde ho můžu sehnat, co jsem měl možnost tak v E30 vzraly.
Budu to řešit tím mazáním
Většinou auta co maj nalítáno do 150 tkm, tak s tím nemaj žádnej problém. U jedný e28, kde je to skoro stejný, mi začal vrzat a pak hořet po 250 tkm.
Ta byla, ale švédská - takže ta v zimě jezdila dost.
200 tkm musí ten motůrek vydržek jako prd.
Podívej se na výrobky fy Castrol, tam bude ta pasta na kluzný grafitový ložiska, co já používám u ventilátorů aku kamen, ale dycky to vydrží max 2-3 měsíce.
Je to taková zelená rosolovitá pasta. Levná nebyla, ale drahá taky.
Jakejkoli konkor,.... je na hovno, jedině nějaká grafitová vazelína, co tam dlouho vydrží.
BMW The Ultimate Driving Machine