Vrzání /pískání větráku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Vrzání /pískání větráku

Příspěvek od Bajzík » 29. 11. 2005 19:53

Zatím každá moje E30 pískala nebo vrzala, kromě mojí a ta dneska při převozu do zimní garáže začala taky :( je to asi ložisko ale jak to řešit? - Stačí namazat? Kudy se tam vůbec dostanu?

Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 238
Registrován: 11. 09. 2005 13:22
Bydliště: Peetaun

Příspěvek od Jaykee » 29. 11. 2005 20:06

Nevím jak je na tom E30, já jsem jen sundal kryt hned pod čelním oknem v motorovém prostoru, cáknul sprejík na hřídelku a bylo po problému...
Jen to chvilku smudělo... :P
525e, E28

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 11. 2005 20:51

Když to mázneš třeba WDčkem, chvilku to vydrží, ale začne to zase. Tzn. vyměnit ventilátor.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 29. 11. 2005 21:09

mno kdyz to namazes kosmickou vazelínou kterou používáme v praci pro elektroniku tak to nebude vrzat ani za 50 let :)
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 11. 2005 21:14

A kde se taková kosmická vazelína dá sehnat? :D
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 29. 11. 2005 21:15

Oki, kudy se tam tedy nejlépe dostanu? :P

Venca.

Příspěvek od Venca. » 29. 11. 2005 21:17

dargon píše:...namazes kosmickou vazelínou kterou používáme v praci pro elektroniku
Jakpak se to jmenuje?

Nebo aspoň, jak to vypadá?

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 29. 11. 2005 21:28

A co silikonová vazelína?

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 11. 2005 06:17

Já bych sehnal jinej ventilátor :!: Už jsem jednou takhle málem vyhořel. Na horách jsem si pustil podobně problémovej, promazávanej ventilátor, čistím si sníh a asi po 5 minutách v kabině čoud jak z prdele. Tak jsem pak jel celou cestu bez ventilátoru + čichal smrad ze spálený izolace.

Jsou tam kluzný ložiska, namazat jedině spešl pastou - já používám pastu na kluzný ložiska ventilátorů akumulaček od fy. Castrol, je to taková zelená zubní pasta, možná ještě grafitová vazelína, ale veškerý mazání je jen dočasný.
Sehnat jinej a jakmile začne nějak nezdravě proprcávat, tak zas jinej ,....
jináč to asi nejde - e30 je už docela stará popelnice a některý věci prostě odcházej :?
BMW The Ultimate Driving Machine

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 30. 11. 2005 08:14

Venca. píše:
dargon píše:...namazes kosmickou vazelínou kterou používáme v praci pro elektroniku
Jakpak se to jmenuje?

Nebo aspoň, jak to vypadá?
no to kdybysme vedeli co je to zac proto je to kosmicka vazelina :) sehnali sme to jednou z nejakeho podniku asi pred 6sti lety litrovku, od te doby to mame ale nikdo nevi co to presne je za typ :) ale pokud s tim neco namazes nikdy se jeste nic nevratilo je takova tmavezelenomodra leskla :) muzu poslat foto pokud to nekdo identifikuje ale spis by to chtelo chemicky rozbor :)
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
zahy
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003 20:06
Bydliště: Plzeň-Praha

Příspěvek od zahy » 30. 11. 2005 09:34

Bajzík píše:Oki, kudy se tam tedy nejlépe dostanu? :P
z motoroveho prostoru,odsroubujes 4 sroubyky a vyndas cely kryt,jak doporucuje DAN vymenit jedine za novej,veskere promazavani je na chvili,ja to nedavno delal
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 30. 11. 2005 09:46

zahy píše:
Bajzík píše:Oki, kudy se tam tedy nejlépe dostanu? :P
z motoroveho prostoru,odsroubujes 4 sroubyky a vyndas cely kryt,jak doporucuje DAN vymenit jedine za novej,veskere promazavani je na chvili,ja to nedavno delal
Mám M40 je to stejný?

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 11. 2005 10:35

paveld píše:mozna je to trochu OT ale ja si takhle u skody 120 prostrikal vetrak konkorem a od ty doby byl klid, mam to asi rok a ani nepiskne.
Je to OT, protože se to nedá srovnávat. Možná, že to má šáde ještě lepší jak BMW :roll: . A pak bůh ví, co ti tam vrzalo. U BMW e30 je to prostě tak, že když to začne vydávat nějaký nezdravý zvuky, tak to prostě končí a žádný z pičifuky tomu nepomůžou, obávám se, že ani vazelina ukradená v NASA, nebo Bajkonuru. :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Akmall
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 09. 2004 08:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Akmall » 30. 11. 2005 10:36

Bude v pytly vedeni rotoru....ja si je nechal misto originalnich plastovejch vysoustruzit kovovy. Ale rozebirat ten ele. motor je dost hnus ..... jinak doporucuju vymenit cely ale bez vule!
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe

E39 530D Touring

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 30. 11. 2005 10:51

Hm zajímalo by mě kde ho můžu sehnat, co jsem měl možnost tak v E30 vzraly. :roll:
Budu to řešit tím mazáním

Uživatelský avatar
MT
Příspěvky: 230
Registrován: 22. 08. 2005 01:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od MT » 30. 11. 2005 14:10

zrovna se chystam na to same, mam tu prichystanej WD40 :-) Nejak to musi jit pospravit, pac vsechny ventilatory na E30 (pokud nebudou kupovany z AuTecu novy) na tom budou asi podobne.

for Dragon: Nahod tu fotku "kosmicky vazeliny" jestli muzes. Treba to tady nekdo z fora dokaze indentifikovat :-) Zda se, ze mas overeny a nalezeny lek na piskani ventilatoru, takze staci jen zjistit, jak ho sehnat.


Teoreticky navod:
/Prakticky dodat nemuze, teprve se na to chystam/

1,Od baterie odpojit kabel ukostreni, prestrihnout vyvazovacku (a pripravit si novou na zpetnou montaz) co drzi kabely pred tim krytem.
2, Odsroubovat 4x matici
3, vyndat kryt, vyhaknout horni clonu topeni
-pokud chcete vyndavat cely ventilator, na ktery ted vidite, tak pozor- neodmontovavat kolo ventilatoru od motoru,ani s nim neotacet kolem osy, nebot je presne vyvazene.
BMW - uzijte si to :-)
----------------------------------------------------
ex e30 325e
ex e30 318is R.I.P.
e36 320i mit Vanos :-)

Uživatelský avatar
Akmall
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 09. 2004 08:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Akmall » 30. 11. 2005 14:32

Tento "navod" je urcen pro ty kterym se uz ventilator toci jen s bozi pomoci a jeste za velkeho hluku....tzn. dre rotor o vnitrni stranu magnetu.

Jak na rozebrani a opravu vybrouseneho vedeni elekromotoru ventilatoru:
1. sundat ty "vyvazene plastove lopatky( udelat si znacku jak jsou na obou stranach zarazene!!!)
2.vyndat koncove kryty elekromotoru....jsou na 2 nebo 4 stranach rozkleple kaldivem a majzlikem. Montaz je pak stejna zase majzlikem :twisted:
3. vyndat uhliky (opatrne na pruzinky a bacha na vystreleni)
na vnitrni strane krytu jsou ty kolecka ktere budou uz vybehane......doporucuji udelat kovove... asi bronzove to mam ( tvar kulicky o prumeru 2cm nasazeny na ose rotoru drzi vsak pomoci upevnovaciho plisku na odmajzliknutejch bocnich krytech elektromotoru) a je to na dosmrti.

Pozn. peclive si pamatovat poradi podlozek a "sychrhajsek" poskladat na stul :idea:

Mozna se postup bude lisit v poradi nebo jsem na neco zapomel. Kazdopadne jsem to delal tak pred rokem 8)
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe

E39 530D Touring

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 11. 2005 16:34

Bajzík píše:Hm zajímalo by mě kde ho můžu sehnat, co jsem měl možnost tak v E30 vzraly. :roll:
Budu to řešit tím mazáním
Já třeba mám jeden venťas navíc co určitě nevrže.
Většinou auta co maj nalítáno do 150 tkm, tak s tím nemaj žádnej problém. U jedný e28, kde je to skoro stejný, mi začal vrzat a pak hořet po 250 tkm.
Ta byla, ale švédská - takže ta v zimě jezdila dost.
200 tkm musí ten motůrek vydržek jako prd.

Podívej se na výrobky fy Castrol, tam bude ta pasta na kluzný grafitový ložiska, co já používám u ventilátorů aku kamen, ale dycky to vydrží max 2-3 měsíce.
Je to taková zelená rosolovitá pasta. Levná nebyla, ale drahá taky.
Jakejkoli konkor,.... je na hovno, jedině nějaká grafitová vazelína, co tam dlouho vydrží.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 238
Registrován: 11. 09. 2005 13:22
Bydliště: Peetaun

Příspěvek od Jaykee » 30. 11. 2005 19:00

To jste mě moc nepotěšily, že mazání je k prdu...
Je to cca měsíc a zatím drží... :roll:
525e, E28

Uživatelský avatar
Akmall
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 09. 2004 08:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Akmall » 30. 11. 2005 21:27

Jaykee píše:To jste mě moc nepotěšily, že mazání je k prdu...
Je to cca měsíc a zatím drží... :roll:
To vydrzi dlouho ...... ale jak dlouho ti vydrzej nervy az se to zacne zhorsovat......a topit musis :lol: aspon ted 8)
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe

E39 530D Touring

Odpovědět