Zdvihátka ventilů M40
Zdvihátka ventilů M40
Ahoj kluci a holky,chystám se na svůj první zásah do motoru. Je to 318i M40 a chtel bych vyměnit Hydraulické zdvihátka ventylů (už to nemůžu poslouchat) a prosím někoho kdo už to dělal o nějakou dobrou radu, na co si dát bacha a tak.
Re: Zdvihátka ventilů M40
Zdar chlapi,
potřebuju pomoci s identifikací klepání u M40. Zatím jsem to zaznamenal jen na volnoběh. Trvá to ca 30s a pak to odezní. Po chvíli se opakuje.
Je to klepání železo na železo, dost strašidelný. Nemůže to být prasklý koník? Sundal bych víko, ale rád bych měl už připravený díl na výměnu, ať to pak můžu zas seskládat.
video zde: https://www.youtube.com/watch?v=oEn9ULj ... e=youtu.be
nejlíp je to slyšet ca od 00:15. A posledních pár vteřin je normální chod.
Díky moc předem.
potřebuju pomoci s identifikací klepání u M40. Zatím jsem to zaznamenal jen na volnoběh. Trvá to ca 30s a pak to odezní. Po chvíli se opakuje.
Je to klepání železo na železo, dost strašidelný. Nemůže to být prasklý koník? Sundal bych víko, ale rád bych měl už připravený díl na výměnu, ať to pak můžu zas seskládat.
video zde: https://www.youtube.com/watch?v=oEn9ULj ... e=youtu.be
nejlíp je to slyšet ca od 00:15. A posledních pár vteřin je normální chod.
Díky moc předem.
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Zdvihátka ventylů M40
Přesně tohle dělala M40 mě, přisuzoval jsem to celkově vydřené klaviatuře - vyřešil jsem to druhým motorem, protože když jsem viděl prodřenou vačku, tak za cenu opravy jsem koupil celej tišší motor
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: Zdvihátka ventylů M40
[quote="MattyX"]Přesně tohle dělala M40 mě, přisuzoval jsem to celkově vydřené klaviatuře - vyřešil jsem to druhým motorem, protože když jsem viděl prodřenou vačku, tak za cenu opravy jsem koupil celej tišší motor :D
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...[/quote]
Vačka by ještě nemusela být uplně k.o.Minimálně ale počítej nový zdvihátka a sprchování oleje,více odhalíš jak píše kolega až shodíš dekl
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...[/quote]
Vačka by ještě nemusela být uplně k.o.Minimálně ale počítej nový zdvihátka a sprchování oleje,více odhalíš jak píše kolega až shodíš dekl
Re: Zdvihátka ventylů M40
[quote="DVORIS"][quote="MattyX"]Přesně tohle dělala M40 mě, přisuzoval jsem to celkově vydřené klaviatuře - vyřešil jsem to druhým motorem, protože když jsem viděl prodřenou vačku, tak za cenu opravy jsem koupil celej tišší motor :D
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...[/quote]
Vačka by ještě nemusela být uplně k.o.Minimálně ale počítej nový zdvihátka a sprchování oleje,více odhalíš jak píše kolega až shodíš dekl[/quote]
Díky hoši. Já mam bokem hlavu přidřenou na vačce, ale vše ostatní by mělo být ok, tak bych to přeházel.
Zítra to rozhodim a uvidíme.
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...[/quote]
Vačka by ještě nemusela být uplně k.o.Minimálně ale počítej nový zdvihátka a sprchování oleje,více odhalíš jak píše kolega až shodíš dekl[/quote]
Díky hoši. Já mam bokem hlavu přidřenou na vačce, ale vše ostatní by mělo být ok, tak bych to přeházel.
Zítra to rozhodim a uvidíme.
Re: Zdvihátka ventylů M40
[quote="Atti"][quote="DVORIS"][quote="MattyX"]Přesně tohle dělala M40 mě, přisuzoval jsem to celkově vydřené klaviatuře - vyřešil jsem to druhým motorem, protože když jsem viděl prodřenou vačku, tak za cenu opravy jsem koupil celej tišší motor :D
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...[/quote]
Vačka by ještě nemusela být uplně k.o.Minimálně ale počítej nový zdvihátka a sprchování oleje,více odhalíš jak píše kolega až shodíš dekl[/quote]
Díky hoši. Já mam bokem hlavu přidřenou na vačce, ale vše ostatní by mělo být ok, tak bych to přeházel.
Zítra to rozhodim a uvidíme.[/quote]
A proč se přidřela na vačce?Já bych to neriskoval.
Tohle se nedá naplánovat, buď kup celou novou klaviaturu, protože v tomhle stádiu to bude všechno na výměnu, nebo to rozhoď a uvidíš...[/quote]
Vačka by ještě nemusela být uplně k.o.Minimálně ale počítej nový zdvihátka a sprchování oleje,více odhalíš jak píše kolega až shodíš dekl[/quote]
Díky hoši. Já mam bokem hlavu přidřenou na vačce, ale vše ostatní by mělo být ok, tak bych to přeházel.
Zítra to rozhodim a uvidíme.[/quote]
A proč se přidřela na vačce?Já bych to neriskoval.
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1552
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Re: Zdvihátka ventylů M40
Hm.Tohle vypadá na už větší stupeň opotřebení dle zvuku.A já osobně bych taky ten vršek z přidřený hlavy nedával.Ty motory na tohle trpěj a pokud chceš mít klid,tak bych to nerisknul.Mě kdysi m40 taky studená klepala.Vačka byla pěkná,takže to bylo hydrama.Někdo mi poradil olej 10w40 od MOTOREXU.Dal jsem ho+ přísadu na hydra(250,-) a byl OPRAVDU klid.Další výměnu jsem si řikal OK dám svůj olej(beru do dílny SHELL)a opět klepání. Dal se Motorex a byl zas klid celej interval výměny.Zkusil jsem pak schválně i Castrol a zas cvkání. Takže pak už jen Motorex a na motoru jsem najel plno km a točil krásně do omezovače.Asi teda motor nebyl ještě ve fázi většího opotřebení a tudíž byl schopen fungovat s tím olejem dobře.Jinak na nějaký kouzelný přípravky moc nevěřim.Toť moje zkušenost.Ale jak píšu,vačka byla naprosto OK.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
Re: Zdvihátka ventylů M40
[quote="ALA E30"]Hm.Tohle vypadá na už větší stupeň opotřebení dle zvuku.A já osobně bych taky ten vršek z přidřený hlavy nedával.Ty motory na tohle trpěj a pokud chceš mít klid,tak bych to nerisknul.Mě kdysi m40 taky studená klepala.Vačka byla pěkná,takže to bylo hydrama.Někdo mi poradil olej 10w40 od MOTOREXU.Dal jsem ho+ přísadu na hydra(250,-) a byl OPRAVDU :shock: klid.Další výměnu jsem si řikal OK dám svůj olej(beru do dílny SHELL)a opět klepání. :shock: Dal se Motorex a byl zas klid celej interval výměny.Zkusil jsem pak schválně i Castrol a zas cvkání. :x Takže pak už jen Motorex a na motoru jsem najel plno km a točil krásně do omezovače.Asi teda motor nebyl ještě ve fázi většího opotřebení a tudíž byl schopen fungovat s tím olejem dobře.Jinak na nějaký kouzelný přípravky moc nevěřim.Toť moje zkušenost.Ale jak píšu,vačka byla naprosto OK.[/quote]
Dvoris: Motor se zadřel z nedostatku oleje vinou proražené vany :) V tu dobu měl najeto ca 100 tis. km, takže zbytek by měl být ok. Odnesla to vačka, do který se ´´zapekl´´ hliník z ložiska.
ALA: Já většinou dával Paramo a teď jsem dal Brentol (nějací němci). Mam na něj najeto ca 6tis, tak zkusim ten Motorex. Díky za typ.
Dvoris: Motor se zadřel z nedostatku oleje vinou proražené vany :) V tu dobu měl najeto ca 100 tis. km, takže zbytek by měl být ok. Odnesla to vačka, do který se ´´zapekl´´ hliník z ložiska.
ALA: Já většinou dával Paramo a teď jsem dal Brentol (nějací němci). Mam na něj najeto ca 6tis, tak zkusim ten Motorex. Díky za typ.
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1552
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Re: Zdvihátka ventylů M40
Nejdřív shoď víko a koukni na vačku.Jestli je vyjetá nezachráníš to žádnym olejem ani kosmickou přísadou. Jak jsem psal,já řešil pouze cvakání za studena. Jinak ten Motorex 10w40 je zelenej.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
Re: Zdvihátka ventylů M40
[quote="ALA E30"]Nejdřív shoď víko a koukni na vačku.Jestli je vyjetá nezachráníš to žádnym olejem ani kosmickou přísadou. :lol:Jak jsem psal,já řešil pouze cvakání za studena. Jinak ten Motorex 10w40 je zelenej. :shock: :lol:[/quote]
Tak jsem toho moc nevypozoroval. Kromě 4 strženejch závitů pod víkem a přiucpaný olejový sprchy. Tu už jsem vyměnil za jinou, ale asi to nebyla příčina klepání. Klepe to na straně, kde to mazalo dobře. Nesundaval jsem uložení vačky. Jde to udělat jen tak na hulváta? Neni to dotažený určitym momentem? Je fakt, že když jsem do seskládal, tak to přestalo. Ale to by mohlo být zahřátým motorem. Nebo jen náhoda.
Jakejch z těch olejů mám vzít Álo? Je to na skůtry a motorky.... :)
https://www.google.cz/search?q=Motorex+ ... 0&tbm=shop
Tak jsem toho moc nevypozoroval. Kromě 4 strženejch závitů pod víkem a přiucpaný olejový sprchy. Tu už jsem vyměnil za jinou, ale asi to nebyla příčina klepání. Klepe to na straně, kde to mazalo dobře. Nesundaval jsem uložení vačky. Jde to udělat jen tak na hulváta? Neni to dotažený určitym momentem? Je fakt, že když jsem do seskládal, tak to přestalo. Ale to by mohlo být zahřátým motorem. Nebo jen náhoda.
Jakejch z těch olejů mám vzít Álo? Je to na skůtry a motorky.... :)
https://www.google.cz/search?q=Motorex+ ... 0&tbm=shop
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1552
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Re: Zdvihátka ventylů M40
Jo je to olej spíš pro závodní účely a spíš motocyklovej.Zjistim ti jakej.Mě ho nosí kamarád rozlejvanej ze sudu,takže v neorigo obalu.Chápu že je to docela legrační,ale když mi to tenkrát poprvé řikal,nevěřil jsem mu.Ale on si byl tak jistej že to ztichne,že jsem si řikal ta 1000,- za to stojí. Měl jsem teda k tomu vždycky i tu přísadu na hydra (asi 250,-) Jinak ta přicpaná sprcha vršku určitě nejni v pořádku.Určitě by mohla mít vliv na opotřebení a možná i nepatřičnej zvuk.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1552
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Re: Zdvihátka ventylů M40
Ladislav Veselý - Motorex
Sušická 112
326 00, Plzeň
Tel.: (+420) 377 240 833
Kontaktní osoba: p. Veselý
Mapa
GPS: 49°43'54.119"N, 13°25'6.912"E
Něco máš i u vás v Plzni.Tam by ti asi určo poradili co tam dát.
Sušická 112
326 00, Plzeň
Tel.: (+420) 377 240 833
Kontaktní osoba: p. Veselý
Mapa
GPS: 49°43'54.119"N, 13°25'6.912"E
Něco máš i u vás v Plzni.Tam by ti asi určo poradili co tam dát.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
Re: Zdvihátka ventylů M40
[quote="ALA E30"]Jo je to olej spíš pro závodní účely a spíš motocyklovej.Zjistim ti jakej.Mě ho nosí kamarád rozlejvanej ze sudu,takže v neorigo obalu.Chápu že je to docela legrační,ale když mi to tenkrát poprvé řikal,nevěřil jsem mu.Ale on si byl tak jistej že to ztichne,že jsem si řikal ta 1000,- za to stojí. :) Měl jsem teda k tomu vždycky i tu přísadu na hydra (asi 250,-) Jinak ta přicpaná sprcha vršku určitě nejni v pořádku.Určitě by mohla mít vliv na opotřebení a možná i nepatřičnej zvuk.[/quote]
Díky na kontakt Álo. Asi to vážně byla ta sprcha. Od tý doby je klid. Ale vačka mi přišla v cajku.
I tak zkusim s příští výměnou ten olej, nebo minimálně tu přísadu na hydra.
Díky na kontakt Álo. Asi to vážně byla ta sprcha. Od tý doby je klid. Ale vačka mi přišla v cajku.
I tak zkusim s příští výměnou ten olej, nebo minimálně tu přísadu na hydra.
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1552
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Re: Zdvihátka ventilů M40
Jj.U M40 to ani nejni závada jako vlastnost .Přicpaná sprcha je většinou počátek a příčina opotřebení.Třeba máš štěstí a bude klid.Já si na M40 nemoh stěžovat.Mam ho i teď v kabru.Nejni to divočák,ale žádná mrtvola to taky nejni.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
Re: Zdvihátka ventilů M40
[quote="ALA E30"]Jj.U M40 to ani nejni závada jako vlastnost :D .Přicpaná sprcha je většinou počátek a příčina opotřebení.Třeba máš štěstí a bude klid.Já si na M40 nemoh stěžovat.Mam ho i teď v kabru.Nejni to divočák,ale žádná mrtvola to taky nejni.[/quote]
V dennim posunovadlu to jde. I v tom kábru si to dovedu představit, ale moc emotivních zážitků to nepřinese :) Koně stačej, ale vadí mi ten průběh krouťáku. Tam kde bys to ještě rád podržel v otáčkách to začíná uvadat. Do omezovače to nenechávam
V dennim posunovadlu to jde. I v tom kábru si to dovedu představit, ale moc emotivních zážitků to nepřinese :) Koně stačej, ale vadí mi ten průběh krouťáku. Tam kde bys to ještě rád podržel v otáčkách to začíná uvadat. Do omezovače to nenechávam
Re: Zdvihátka ventilů M40
Ahoj.
Toto téma mě velice potěšilo.
Dříve jsem měl 1,6 M40 a ta mi odešla na vydřený vačce.Řešil jsem to nejlevnější metodou-> výměnou za 1,8 M40 od Konyyyho ( motor v krásném stavu, vačka nádherná).
Dávám mu plnou péči, čistím sprchu a častěji měním olej,ale motor mi začal opět "klapat" .
Už víte někdo jaký je nejlepší olej od Motorex 10w40 ???
Na internetu jsem našel několik druhů a nevím jaký mam koupit. :(
Toto téma mě velice potěšilo.
Dříve jsem měl 1,6 M40 a ta mi odešla na vydřený vačce.Řešil jsem to nejlevnější metodou-> výměnou za 1,8 M40 od Konyyyho ( motor v krásném stavu, vačka nádherná).
Dávám mu plnou péči, čistím sprchu a častěji měním olej,ale motor mi začal opět "klapat" .
Už víte někdo jaký je nejlepší olej od Motorex 10w40 ???
Na internetu jsem našel několik druhů a nevím jaký mam koupit. :(