Součinitel čelního odporu-srovnání E30, E21, E36,...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Součinitel čelního odporu-srovnání E30, E21, E36,...

Příspěvek od DAN » 03. 09. 2003 20:19

Zdárec hoši, nevíte někdo hodnoty souč. čelního odporu u E30, E36, E21, E12, E28, E24, E34, E32, E31 :?:
Myslím, že by to mohlo být docela zajimavý srovnání.
Jezdil jsem teď chvíli s E36 a líbilo se mi tam "delší" čelní sklo. To je díky jeho většímu sklonu, že áno. Pak jsem to vizuálně srovnával s E30 a s E28. Nehůř je na tom E28. Je mi jasný, že to není jenom o sklonu čelního skla, ale hraje to taky dost důležitou roli.
Tak dík předem fšem znalcům a schopným hledačům v tabulkách. Já jsem ty hodnoty nemohl nikde vyškrábnout. Náhodou jsem zjistil hodnoty akorát u E32 a E23.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 03. 09. 2003 21:08

najdi si to sám na google.com
drag coefficient, coefficient of drag, wiederstandsbeiwert, cw-wert

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 03. 09. 2003 22:10

Pokud si dobře vzpomínám, někde jsem četl, že E30 má Cx0,34... :wink:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 09. 2003 09:05

Tak to by odpovídalo, našel jsem akorát E32-Cx~0.32
a E23-Cx~0.42
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 04. 09. 2003 10:21

no a ceho jses dopocital? ja tohle staral jeste za dob staryho fora ale vzhledem k me lenosti to nekde uvizlo :roll:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 09. 2003 10:29

Našel jsem něco málo: E46 Cx~0.27, E34 Cx~0.31, E39 M5 Cx~0.287, 635CSi Cx~0.40
Jsou to hodnoty nepodložený nějakejma přesnejma tabulkama, je to vždy u jednoho konkrétního auta, tzn. že záleží taky na tom jaký má spoilery,...
Myslel, jsem jestli není sestavená nějaká tabulka podle typů. Tu bych hledal, jestli existuje, asi roky.
Nikoho to moc nezajímá.
Mě zaujalo srovnání E23 a E32. Jak víte jsou to sedmičky, víte jak vypadaj a ten rozdíl v hodnotách Cx tam opravdu je a docela dost velkej.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Součinitel čelního odporu-srovnání E30, E21, E36,...

Příspěvek od RedBaron » 04. 09. 2003 11:10

E24 šestková řada má Cx 0,40 - prostě žralok :D

A je to shodné pro všechny typy, neboť tohle auto nikdy nejezdilo s jiným motorem než M30tkovým šestiválcem a jeho odvozeninami - blok je až na drobnůstky u všech typů úplně stejnej.

U aut, kde je nabízeno vícero různých motorů, může být koeficient Cx dál hodně ovlivněn průtokem vzduchu motorovým prostorem. Určitě bude jiný u čtyřválců a u šestiválců.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Venca

Re: Součinitel čelního odporu-srovnání E30, E21, E36,...

Příspěvek od Venca » 04. 09. 2003 11:56

RedBaron píše: U aut, kde je nabízeno vícero různých motorů, může být koeficient Cx dál hodně ovlivněn průtokem vzduchu motorovým prostorem. Určitě bude jiný u čtyřválců a u šestiválců.
Jo, tohle je ta věc, kterou mi občas někdo nevěří - kastle nedělá všechno, co se proudění týká.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: Součinitel čelního odporu-srovnání E30, E21, E36,...

Příspěvek od DAN » 27. 09. 2003 16:07

Venca píše:
RedBaron píše: U aut, kde je nabízeno vícero různých motorů, může být koeficient Cx dál hodně ovlivněn průtokem vzduchu motorovým prostorem. Určitě bude jiný u čtyřválců a u šestiválců.
Jo, tohle je ta věc, kterou mi občas někdo nevěří - kastle nedělá všechno, co se proudění týká.
Má pravdu předsedo, teď jsem četl o novým Mercedesu SLR McLaren. Píšou tam o tom, že na součinitel čelního odporu vzduchu, má vliv i tvar zádě, snižujouj ho i velký výstupy vzduchu z motorovýho prostoru na bocích.
A já si bláhově myslel, od prumky, když jsme to brali (soudruh učitel nás učil-souč. čelního odporu - teď si myslím, že správný označení má být jen souč. odporu vzduchu), že "stačí" spočitat jen plochu a je. A není, jak se pro mě nově, ukazuje. :roll: Budu se tam muset stavit, aby mi vrátili školný :D Škoda, že jsem žádný neplatil, teď bych měl aspoň nějaký prachy na černý Helly :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca

Re: Součinitel čelního odporu-srovnání E30, E21, E36,...

Příspěvek od Venca » 28. 09. 2003 05:46

DAN píše:
Venca píše:
RedBaron píše: U aut, kde je nabízeno vícero různých motorů, může být koeficient Cx dál hodně ovlivněn průtokem vzduchu motorovým prostorem. Určitě bude jiný u čtyřválců a u šestiválců.
Jo, tohle je ta věc, kterou mi občas někdo nevěří - kastle nedělá všechno, co se proudění týká.
Má pravdu předsedo, teď jsem četl o novým Mercedesu SLR McLaren. Píšou tam o tom, že na součinitel čelního odporu vzduchu, má vliv i tvar zádě, snižujouj ho i velký výstupy vzduchu z motorovýho prostoru na bocích.
A já si bláhově myslel, od prumky, když jsme to brali (soudruh učitel nás učil-souč. čelního odporu - teď si myslím, že správný označení má být jen souč. odporu vzduchu), že "stačí" spočitat jen plochu a je. A není, jak se pro mě nově, ukazuje. :roll: Budu se tam muset stavit, aby mi vrátili školný :D Škoda, že jsem žádný neplatil, teď bych měl aspoň nějaký prachy na černý Helly :D
Jen pro zajímavost - údajně i Favorit má horší Cx než Forman, hraje v tom roli právě délka zádě.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 07. 04. 2004 18:02

Jsem vyštráchnul, že Opel Calibra, když se s ním Sopel vytasil, byl ve svý době na 1. prvním místě s nejnižším Cx mezi seriově vyráběnými auty s nejnižším Cx = 0.26
Abych to kwáknul srozumitelně: do tý doby žádný seriově vyráběný auto nemělo lepší Cx. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět