unavené zadní pružiny? - lehce sedlý zadek auta

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

unavené zadní pružiny? - lehce sedlý zadek auta

Příspěvek od Bobo » 29. 09. 2005 12:36

Zdá se mi, nebo spíš nejen zdá, že mám auto trošku sedlý na zadek. Možná je to LPG nádrží v kufru, možná únavou něčeho. SB nápravnice se zdaj být ještě celkem ok.

Co může tohle ovlivňovat? - zátěž v kufru - LPG nádrž, unavené pružiny, sb nápravnice, podložky pod pružinama...?

Napadá mě jako řešení dát vyšší podložky pod pružinama. Mají nějaké modely rozdílné?

Mam standartní podvozek, žádné snížení.

Ne prosím komentáře jako "koupit pružiny, tlumiče, sb nápravnice".
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 29. 09. 2005 12:58

Když si "sednou" siláče nápravnice, tak se to sníží o cca 6 mm

Kolik váží ta bonba na LPG ?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomik » 29. 09. 2005 13:14

Docela dost.Takovejch 15kg prázdná+rám.
odhad 20kg bez náplně.
dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 09. 2005 13:16

Já mam nádrž místo rezervy, takže rám žádnej. Ale něco to vážit bude. Je to docela poctivej kus železa.

Co ty podložky pod pružiny, nedá se to nějak dohnat těma?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 29. 09. 2005 13:24

ja vim, ze to nechces slyset .... ale resil jsem to na s105s ...
proste jsem nakonec koupil NOVE pruziny dozadu a auto razem vypadalo uplne jinak ... (predni byly delane o neco kratsi na zakazku podle skodovackych vykresu) ....
auto (teda jako ta skodovka) stalo normalne rovne .. zadny predek nahoru nebo zadek dolu ...
pruziny se tou zatezi z lpg nadrze unavi ...
jsme zvedav, co to bude delat u bmw .. mam 80l nadrz .. tzn. asi 80kg vcetne naplne .. to je docela dost.
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 29. 09. 2005 13:45

No, jenze treba takovej Seba tohle pry resil na svym iXu, pruziny menil nekolikrat a nic...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 09. 2005 13:49

Něco asi budou SB nápravnice, něco asi LPG nádrž, něco asi unavený pružiny. Potřeboval bych to ale dočasně vyřešit nějak jednoduše a levně. jinak to teď prostě nejde. :lol:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 29. 09. 2005 13:56

ted jsem tez daval plyn do auta a pruziny bylo to moc nizko tak jsem tam dal z E36 a je to v pohode a jeste jsou o neco tvrdsi nez E30

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 09. 2005 14:38

1. plastaci uz tak vypadajn ze jsou sedly na prdel a pritom je to serie
2. ja mam nove pruziny HR tvrde jak slak a taky je sednutej
3. sednuti silentbloku o 6mm volnym okem neni ani videt, takze silenty to nejsou
4. neco malo delaj tlmice, pokud jsou v prdeli uz nemaj silu vyrovnavat proti pruzinam
5. fyzika - pokud zatizis na dostatecne pace jen male zavazi, paka ma vetsi silu, t.j. nadrz misto rezervy je o dost vic za kolama nez normalne byva v kufru u sedadel, takze je vyvijena vetsi sila na podlahu kufru a auto vypada jako nalozene, taky se vic projevuji negativni odklony na zadni naprave a celkove je vic u zemi jako kdyby tam nadrz byla u sedadel.
6. kazdopadne vymena pruzin a tlumicu autu jen prospeje. Podlozky pod pruziny to neresi, je to jen zakryti problemu, ne odstraneni.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 09. 2005 14:51

Ví tady někdo, jestli se do různých modelů dávaly různě tlusté podložky k pružinám?

Max: Já ty pružiny a tlumiče časem snad vyměnim. Teď na to nejsou peníze a rád bych, aby to vypadalo pěkně.

K pružinám z e36 - v žádnym případě nechci, aby byly tvrdší. Nemam rád tvrdej podvozek.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 29. 09. 2005 15:11

Bobo píše:Ví tady někdo, jestli se do různých modelů dávaly různě tlusté podložky k pružinám?

Max: Já ty pružiny a tlumiče časem snad vyměnim. Teď na to nejsou peníze a rád bych, aby to vypadalo pěkně.

K pružinám z e36 - v žádnym případě nechci, aby byly tvrdší. Nemam rád tvrdej podvozek.
Resim neco podobneho , premyslel jsem o pruzinach z kombika .
Ale pokud tam pasuji z e36 a jsou tvrdsi , tak do yb nebylo blbe .
Myslim ze z kombika jsou taky jen tvrdsi , delka je stejna , nebo se pletu ?

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 29. 09. 2005 15:29

Bobo píše:Ví tady někdo, jestli se do různých modelů dávaly různě tlusté podložky k pružinám?
podle ETK jsou

5mm
7,5mm
10mm
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 29. 09. 2005 15:49

Jestli podložkama pod pružiny myslíte ty gumový klobouky, tak tím se toho moc nedožene. Při LPG bombě mohu doporučit zadní pružiny z touringa, zadek se krásně zvedne. Jen se blbě sháněj :?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 09. 2005 17:46

Takže ty podložky + pružiny z touringa by to mohly vyřešit, že jo?
Ty pružiny z touringa jsou tvrdší, nebo delší? Docela nerad bych měl tvrdší podvozek.
:?:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 29. 09. 2005 18:32

Bobo píše:Takže ty podložky + pružiny z touringa by to mohly vyřešit, že jo?
Ty pružiny z touringa jsou tvrdší, nebo delší? Docela nerad bych měl tvrdší podvozek.
:?:
Touringove jsou podstatne tvrdsi. Zkousel jsem davat na kombajna dozadu sedan/coupe snizene tvrde HR a jenom vypodlozit a bylo to mekci nez serie co tam maji byt. Nekombajn bude vysoky a tuhy.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 09. 2005 18:45

weNTyll píše:
Bobo píše:Takže ty podložky + pružiny z touringa by to mohly vyřešit, že jo?
Ty pružiny z touringa jsou tvrdší, nebo delší? Docela nerad bych měl tvrdší podvozek.
:?:
Touringove jsou podstatne tvrdsi. Zkousel jsem davat na kombajna dozadu sedan/coupe snizene tvrde HR a jenom vypodlozit a bylo to mekci nez serie co tam maji byt. Nekombajn bude vysoky a tuhy.
Tak to by mi moc nevyhovovalo. Čím jsi to vypodložoval, když jsi dával na touringa pružiny z 4/2d? Prozatim bych to nejradši vyřešil takhle.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 30. 09. 2005 12:26

Známej zvyšoval 2xkombiho silonovýma podložkama pod origo pružiny. Jednou 40 mm a jednou 50 mm. Šikovnej soustružník ti to udělá za pár kaček. Slouží to už nějakou dobu bez problémů.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 30. 09. 2005 13:06

tenisaky narvat do pruzin - musi byt ale nove a pekne tvrde :-)
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 30. 09. 2005 13:29

Ale tenisákama to nezvýšíš. Možná přitvrdíš.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 30. 09. 2005 14:33

Co by ne? Narvat jich co se do pružiny vejde, dát na auto a pak už to sedí dorazama na tenisácích. A jestli se to někomu bude zdát tvrdý, tak tam dá ohraný tenisáky. Ty jsou měkčí. Kdo je nemá, dám je zadarmo - ještě mi ňáký zbyly :D

Odpovědět