chlazení - podle budíku se hřeje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

chlazení - podle budíku se hřeje

Příspěvek od Bobo » 24. 08. 2005 22:04

Můj příběh: Naposledy v pátek, po šesté hodině ráno, jsem nastartoval, ujel asi 15 kilometrů. Teplota v pořádku - pořád lehoučce před polovinou. Auto do včerejška stálo. Po těch pár dnech jsem nastartoval, ujel pár km, auto se zahřálo. Najednou ručka šla přes půl. Tak do půly mezi čárkou v polovině a další čárkou. I za jízdy, i když stojim.

:arrow: Chaldič by měl být dobrý. Kupoval jsem ho s tím, že je v pořádku. Přesto jsem ho párkrát prolil horkým octem - trošku sraček vylezlo.
:arrow: Vodní pumpa je 3/4 roku stará, Artex.
:arrow: Termostat 3/4 roku starý.
:arrow: hadice a spoje netekoucí
:arrow: nedávno sundávaná rovná hlava, těsnění nové
:arrow: Chladící kapalina 2 týdny stará
:arrow: visco funkční
:arrow: budíky - to je příběh. Kvůli nefungujícímu tachometru jsem je už párkrát rozebíral. Ale když jsem to dělal naposledy, teplotu to ještě pár dní - do toho pátku - ukazovalo správnou

Kde byste hledali chybu?
:arrow: Může být špatná nová (3/4 roku) vodní pumpa?
:arrow: Může né uplně otevírat termostat? (chladič je dole teplý, ne ale tak, jako nahoře.
:arrow: špatné teplotní čidlo pro budík?
:arrow: budík/přístrojovka?

Poraďte prosím. Trpim když jedu a koukám na ručičku za půlkou :cry:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 24. 08. 2005 22:07

co hadice natlakujou se nebo jsou měkký?napadá mi víčko chladiče (expansky)nebo direčka v chladiči ale to by ti ubývala voda!
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 24. 08. 2005 22:10

Přijde mi, že by ty hadice mohli být tvrdší. Zejtra na to mrknu. Akorát nemam moc srovnání, moc hadic jsem zatim neohmatal :(
A víčko zkusim prohodit. Myslíš že by pořád upouštělo tlak?

Ještě někdo nějakej nápad? Budu rád za všechny věcný připomínky.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 24. 08. 2005 22:38

topeni je v pohode? neukapava nekam a obcas nenacucne vzduch?
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 24. 08. 2005 22:43

Topení jsem měl nejdřiv vypnutý. Takže topením to nebude, když bylo zavřený.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 24. 08. 2005 22:45

kdyby ukapavalo topeni, bylo by cejtit v kabine nebo v motoru - specifickej smrad nemrzky

kdyby tahalo luft - hadice by se natlakovali na kamen

kdyby bylo spatny vicko - unika pretlak a vodni pumpa nema takovou silu to tocit

ja bych kouknul vicko a termostat, vypada to na spatnej tlak v systemu a blbej termostat
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 24. 08. 2005 22:50

Díky, Maxi.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 25. 08. 2005 05:48

Max-Max píše:kdyby ukapavalo topeni, bylo by cejtit v kabine nebo v motoru - specifickej smrad nemrzky

kdyby tahalo luft - hadice by se natlakovali na kamen

kdyby bylo spatny vicko - unika pretlak a vodni pumpa nema takovou silu to tocit

ja bych kouknul vicko a termostat, vypada to na spatnej tlak v systemu a blbej termostat
termostat-souhlas-muze byt

vicko -nee - kvuli vicku se to nemuze hrat .. vicko tam je proto, aby to pri teplote nad 100st.C nevarilo ...
vyssim tlakem se zveda bod varu, pumpa bude tocit porad stejne ..
vicko overis tak, ze ho pri teplem motoru povolis ..
kdyz z nej pujde luft, aspon nejaky pretlak tam je a pokud nejsou hadice nasutr, bude asi ok ..

kdyz se to hreje, vicso viscuje? nebo ne?
(jestli je tepla voda az v chladici, nebo se tam nedostane a hreje se to v bloku kvuli bubline nebo termostatu nebo cerpadlu)

ja bych doporucil jeste poradne odvzdusnit, kdyz se koukam, ze se menila chl.kap a moc se nejezdilo ...

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 25. 08. 2005 10:19

ajfel píše:pumpa bude tocit porad stejne ..
Nooo, pumpa nebude tocit furt stejne :) protoze je to zminena pumpa airtex, coz jsou mrtky s plastovejma vrtulkama a maj tendenci se pri zahrati protacet a neplnit funkci...holt setri se kde muze ze :lol:

No a treba ten chladic, ze jsi ho kupoval s tim ze je dobry....zkusil jsi do nej normalne venku nalejt horkou vodu a trochu ho ochmatat ?

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 25. 08. 2005 10:45

Jirka325: Jo, chladič jsem ochmatávat zkoušel. Když jsem do něj vpravil pár litrů horkýho octa, byl zahřátej včude stejně. Netekl.

Myslíš, že to může bejt špatnou vodní pumpou?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 25. 08. 2005 11:09

Jirka325 píše:
ajfel píše:pumpa bude tocit porad stejne ..
Nooo, pumpa nebude tocit furt stejne :) protoze je to zminena pumpa airtex, coz jsou mrtky s plastovejma vrtulkama a maj tendenci se pri zahrati protacet a neplnit funkci...holt setri se kde muze ze :lol:
ale ja psal o zavislosti tlaku v chl. soustave na ucinnosti pumpy ..
(reagoval jsem na prispevek predemnou)
ne o teplote .. (i kdyz o te teplote jsem nevedel)
(ma s105 mela ve vodni pumpe kovovou vrtuli :) )
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 25. 08. 2005 11:50

Bobo píše:Myslíš, že to může bejt špatnou vodní pumpou?
IMHO proc by ne, pokud poradne nepumpuje, tak je to taky moznost.
Jeste nam prozrad co ze mas za termostat, neni to treba nahodou gates ? :wink:
ajfel píše:ma s105 mela ve vodni pumpe kovovou vrtuli
Nooo jo, ale to byla jina doba :lol: to este host nevyhazoval vrchniho a nesetrilo se na kazdym kusu plechu a na kazdym sroubku...
Ono i dneska jsou pumpy s kovovejma vrtulkama, treba Behr a Bugatti napriklad...to je jen na lidech jak jsou moc bohati na to aby si kupovali levne veci :twisted:

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 25. 08. 2005 11:59

Kdybych věděl, že je ta pumpa nějakej šmejd, nekoupil bych jí. Dal mi jí tam mechanik, když mi dělal rozvody. Každopádně na ní je ještě záruka, takže kdyby to byla pumpa, neměl by být problém.

A termostat? Potřeboval jsem tenkrát rychle odjet. Přišel jsem do prvního krámu a něco jsem vzal. Myslel jsem, že je původní špatnej (to byl ještě BMW). S novym se to chovalo stejně. Pak jsem narazil na tekoucí hadici poblíž alternátoru :lol: . Ten termostat stál asi čtyři stovky.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 25. 08. 2005 12:02

Bobo píše:Kdybych věděl, že je ta pumpa nějakej šmejd, nekoupil bych jí. Dal mi jí tam mechanik, když mi dělal rozvody. Každopádně na ní je ještě záruka, takže kdyby to byla pumpa, neměl by být problém.

A termostat? Potřeboval jsem tenkrát rychle odjet. Přišel jsem do prvního krámu a něco jsem vzal. Myslel jsem, že je původní špatnej (to byl ještě BMW). S novym se to chovalo stejně. Pak jsem narazil na tekoucí hadici poblíž alternátoru :lol: . Ten termostat stál asi čtyři stovky.
Njn, mechanici :)
Tak kdyz nevis co je ten termostat zac, tak ho proste vyskubni a vyzkousej a pak uvidis....pripadne mozna na nem i vyctes, co ze je to za zazrak, i kdyz na nekterych to pro jistotu ani nebyva napsane....predpokladam ze muzu vyloucit ze jsi ho tam dal nejak obracene nebo takovy pikacoviny....i kdyz i to uz tu bylo :roll:

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 25. 08. 2005 12:07

Ne obráceně snad ne. Do pátku to fungovalo normálně. Tak dva týdny předtím, byla teplota malinko výš - přesně na půlce, někdy mm za půlkou. Pak jsem párkrát zaslechl tlumenej "pískot", připomělo mi to, když mi odcházela vodní pumpa. To nějak ustálo, teplota potom byla pořád lehoučce před polovinou. Takže mě přijde snad nepravděpodobnější ta vodní pumpa. Možná jsem si fakt nechal dát do auta nějakou sračku. Ach jo. Kurva já chci jet o víkendu pryč :)
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 25. 08. 2005 19:33

Tak termostaty jsem vařil. Jak současný "Calorstat" :) , tak i původní termostat BMW. Oba se otevřou, po vyndání z vody se oba zavřou. Teď jdu ještě vyndat vodní pumpu. Můžu nějak poznat, jestli je dobrá, nebo ne? Koukal jsem kolem ní, neteče. Když za ní trochu vezmu, je cíti vůle, ale řekl bych, že ne veliká.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 25. 08. 2005 20:13

A teď tu vodní pumpu nemůžu vytáhnout ven. Povolil jsem ty 4 šrouby. Vaklá se, ale ven nechce :cry:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 08. 2005 20:23

Bobo píše:A teď tu vodní pumpu nemůžu vytáhnout ven. Povolil jsem ty 4 šrouby. Vaklá se, ale ven nechce :cry:
pripeklo se tesneni nebo vrtulka se roztahla

trhej, Bobe, trhej!
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 25. 08. 2005 20:34

Ach jo. Tak já zaberu, ale už to neubrzdim a prorvu si tim bazmekem chladič :cry: . Hned ráno s tim budu bojovat. Teď už je moc tma.... aby už byla ta garáž :lol:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 26. 08. 2005 05:42

Bobo píše:Ach jo. Tak já zaberu, ale už to neubrzdim a prorvu si tim bazmekem chladič :cry: . Hned ráno s tim budu bojovat. Teď už je moc tma.... aby už byla ta garáž :lol:
Tak vidělej chladič, ne? otázka dvou minut. Mě se to taky trochu přehřívalo, ale měl jsem zarostlý chladič, tak jsem ho rozebral, vyčistil a paráda. Ve tvém připadě to vypadá na tu pumpu.
Obrázek
ex 323i empakeťák

Odpovědět