Vůle v kole
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vůle v kole
Hele, co s tím? Čepy mám v pohodě, je možný, že je to v ložisku? Lze to něják utáhnout, nebo co s tím?
Re: Vůle v kole
Pokud jsi kontroloval vsechny cepy a i rizeni, tak asi fakt zbejva jenom to lozisko...a pokud ma takovou vuli ze ji nejakym zpusobem zaznamenas, tak uz bych predpokladal, ze musi bejt docela i slyset...a usi jsou obcas mocny nastroj k diagnostice vseho moznehobmwm3 píše:Hele, co s tím? Čepy mám v pohodě, je možný, že je to v ložisku? Lze to něják utáhnout, nebo co s tím?

Obecne at je vule z jakekoliv priciny, tak je nad slunce jasne, ze jakakoliv vule meni pri prenosech vahy v zatackach geometrii kola, takze ja bych rekl ze ANO.Bobo píše:Může při špatným ložisku, nebo při vůli v uložení tlumiče (nevim co z toho mam já, ještě jsem to nezkoumal) jet kolo křivě - o trochu víc se sjíždět na vnější straně?
Proto taky nema ani cenu chodit na geometrii, kdyz ma auto tyhle podvozkovy veci KO.
Re: Vůle v kole
asi je to teda blbost ale zkusil bych dotáhnout tu matku co tam drží to ložisko na náboji třeba se to vylepší,nebo taky hovno no:-/bmwm3 píše:Hele, co s tím? Čepy mám v pohodě, je možný, že je to v ložisku? Lze to něják utáhnout, nebo co s tím?
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
Ja jsem uz videl nekolik spatnych lozisek, ktere vydavaly priserne zvuky a v prislusnych zatackach vibrovalo cele auto, ale zadne z nich nemelo ani trochu vuli!!! To lozisko je utazene pomerne velikym momentem, myslim, ze kdyby uz melo nejakou vuli, tak bys s tim daleko nedojel.
Kdyz zvednes kolo a pootacis s nim a zkousis vuli jakoby po celem obvodu kola, tak je vsude stejna, nebo se nejak po obvodu meni? Jak je velka (sotva znatelna, nebo to na obvodu kola udela treba milimetr)? Kdyz sundas kola a zkousis to jenom na kotouci, je taky znat (bacha, kotouc neni moc dobre pridelanej, drzi spis tema sroubama od kola, je dobry ho pritahnout pres nejaky podlozky)?
Ja jsem se jeste nesetkal s tim, ze by nejaka vule nesla najit
Kdyz zvednes kolo a pootacis s nim a zkousis vuli jakoby po celem obvodu kola, tak je vsude stejna, nebo se nejak po obvodu meni? Jak je velka (sotva znatelna, nebo to na obvodu kola udela treba milimetr)? Kdyz sundas kola a zkousis to jenom na kotouci, je taky znat (bacha, kotouc neni moc dobre pridelanej, drzi spis tema sroubama od kola, je dobry ho pritahnout pres nejaky podlozky)?
Ja jsem se jeste nesetkal s tim, ze by nejaka vule nesla najit

Re: Vůle v kole
Je to utažený origo na nějakých 260 Nm.BMWAK píše:asi je to teda blbost ale zkusil bych dotáhnout tu matku co tam drží to ložisko na náboji třeba se to vylepší,nebo taky hovno no:-/bmwm3 píše:Hele, co s tím? Čepy mám v pohodě, je možný, že je to v ložisku? Lze to něják utáhnout, nebo co s tím?
Takže bych to leda zkontroloval, ale víc to asi utahovat nemá cenu.
fakt tolik?já jsem sundaval ložisko u E12 a tam to tolik utažený nebylo...když se to víc přitáhlo tak se kolo mín točilo!!
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
Teď koukám, že pro E30 podle "Jak na to.." je to 290 Nm.BMWAK píše:fakt tolik?já jsem sundaval ložisko u E12 a tam to tolik utažený nebylo...když se to víc přitáhlo tak se kolo mín točilo!!
Ty ložiska jsou udělaný tak, že se při montáži dotáhnou na předepsaný moment a tím mají vymezenou vůli.
Je dobrý se občas podívat, jestli je v nich dost mazacího tuku.