Zkrat.
Zkrat.
Ahoj.
Da se zjistit jestli nemam nekde v kabelech zkrat? Pac se mi vybiji baterka. Bud je to baterkou a nebo nekde v kabelech, ale nerad bych zjistil ze po nakupu nove baterky za 2k mi bude delat to sami..../
Diky.
Da se zjistit jestli nemam nekde v kabelech zkrat? Pac se mi vybiji baterka. Bud je to baterkou a nebo nekde v kabelech, ale nerad bych zjistil ze po nakupu nove baterky za 2k mi bude delat to sami..../
Diky.
Zkrat znamena slus a to pak tecou velky proudy a palej se pojistky, takze asi to ne.
Vem multimetr a mer na baterce napeti:
1. pri vypnutem motoru a off radio a ostatnim jako jsou svetylka etc.
2. zapni radio a mer znovu
3. zapni svetla a mer znovu
4. nastartuj a mer
hodnoty:
pro 1. 12 - 12.8V , pro 2. o neco min, pro 3. jeste min 11.5 - 12.3V
a pro 4. 13.8 az 14.4V, u mne to je 14.0V
hodnoty 1. az 3. zavisi jestli pred tim merenim bezel motor a nabijelo se, 4. ma byt stabilni.
pri vypnutem motoru a radiu etc rozpoj na akumulatoru + pol a zmer proud. Prepinej rozsahy od 20A dolu at neodprasknes metr, mel bys pote jestli ti to ukazuje malo prepojit zdirku na rozsah 2A, u mne to je asi 15mA v klidu.
mozna to umi nekdo lip
Kamosce se vybijela baterka taky moc a ukazalo se ze ji blbe nainstalovali CD changer, i pri vypnutem klicku se tocil a zralo to asi 450mA
pak se tady podel o cisla a zkusime to tady prodrbat
menil jsem svou Vartu po 7 letech, kdyz uz jsem na potreti v D na ceste domu nenastartoval, brr hnusny nechat se roztlacit u pumpy
Vem multimetr a mer na baterce napeti:
1. pri vypnutem motoru a off radio a ostatnim jako jsou svetylka etc.
2. zapni radio a mer znovu
3. zapni svetla a mer znovu
4. nastartuj a mer
hodnoty:
pro 1. 12 - 12.8V , pro 2. o neco min, pro 3. jeste min 11.5 - 12.3V
a pro 4. 13.8 az 14.4V, u mne to je 14.0V
hodnoty 1. az 3. zavisi jestli pred tim merenim bezel motor a nabijelo se, 4. ma byt stabilni.
pri vypnutem motoru a radiu etc rozpoj na akumulatoru + pol a zmer proud. Prepinej rozsahy od 20A dolu at neodprasknes metr, mel bys pote jestli ti to ukazuje malo prepojit zdirku na rozsah 2A, u mne to je asi 15mA v klidu.
mozna to umi nekdo lip
Kamosce se vybijela baterka taky moc a ukazalo se ze ji blbe nainstalovali CD changer, i pri vypnutem klicku se tocil a zralo to asi 450mA
pak se tady podel o cisla a zkusime to tady prodrbat
menil jsem svou Vartu po 7 letech, kdyz uz jsem na potreti v D na ceste domu nenastartoval, brr hnusny nechat se roztlacit u pumpy
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkrat.
Když se blbě dobíjí, zkontroluj všechna ukostření, kontakty ani svorky nesmí být zoxidované. Potom je na řadě altík, musí dávat okolo 13.6V na kontaktech baterky při zapnutém motoru, při vypnutém tam naměříš okolo 12.5, u úplně vybité dokonce něco pod 12.Feryt píše:Ahoj.
Da se zjistit jestli nemam nekde v kabelech zkrat? Pac se mi vybiji baterka. Bud je to baterkou a nebo nekde v kabelech, ale nerad bych zjistil ze po nakupu nove baterky za 2k mi bude delat to sami..../
Diky.
Při vybíjení baterie při stání jsou první podezřelí rádio či nevypínající se osvětlení kastlíku nebo kufru. Když ne, tak dej mezi mínus na baterce a svorky žárovku a když svítí, je někde v soustavě odběr. Pak musíš vyndavat pojistku jednu po druhý a na kterou vyndanou to nesvítí, v té části soustavy hledej. Aspoň budeš blíž vědět, ve kterejch drátech ten zkrat nebo odběr je. Pak už je to hledej šmudlo...
Bezpečnostní zásada číslo jedna je odpojovat jako první a zapojovat jako poslední MÍNUS.
P.S.: Ta malá jiskřička při doteku svorkek s mínusem je normální.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Re: Zkrat.- přepólování
Ahojte.
Kontrolní otázka: Co se stane, když do E30 M40 dáte baterku s opačným pólováním. A když to zjistíte, tak už nechcete zapojit mínus kabel, ale uklouzne vám ten mínusovej kabel a spadne přesně na kontakt baterky...ale ten plusovej. Takže do auta šel pár sekund opačnej proud.
Následky:
1) Roztavily se pojistky potkávacích světel - jsou roztečené - asi to proteklo altíkem a cestou nejmenšího odporu (spotřebič s největším odběrem má asi nejmenší odpor), tedy přes světla, to šlo do pojistek.
2) Nestartuje, ale točí motorem, bliká, svítí, troubí. Připadá mi to, jako by nečerpalo benzín.
Co vše se asi rozbilo? Díky předem za zamyšlení a za rady, zkušenosti.
Kontrolní otázka: Co se stane, když do E30 M40 dáte baterku s opačným pólováním. A když to zjistíte, tak už nechcete zapojit mínus kabel, ale uklouzne vám ten mínusovej kabel a spadne přesně na kontakt baterky...ale ten plusovej. Takže do auta šel pár sekund opačnej proud.
Následky:
1) Roztavily se pojistky potkávacích světel - jsou roztečené - asi to proteklo altíkem a cestou nejmenšího odporu (spotřebič s největším odběrem má asi nejmenší odpor), tedy přes světla, to šlo do pojistek.
2) Nestartuje, ale točí motorem, bliká, svítí, troubí. Připadá mi to, jako by nečerpalo benzín.
Co vše se asi rozbilo? Díky předem za zamyšlení a za rady, zkušenosti.
Re: Zkrat.
Asi se ti rozbila řídící jednotka což je vlastně v e30 jediná elektronika spolu s autorádiem
Re: Zkrat.
Dalsi elektronika je v palubce, tedy v tachometru. Ale to nastesti nic neridi, jen indikuje - otackomer, rychlomer a kontrolky + LED na olej. Tam jak se meni male akumulatory.
Podle meho je toho odpaleneho/ nakopleho vic.
Podle meho je toho odpaleneho/ nakopleho vic.
Re: Zkrat.
Prosim o pomoc. Už chci umřít z toho auta:D E30 M40B18, je tam ted M42B18 z e36. elektriku a sání jsem napasoval z e30 318iS. Naskytly se 2 problémy, začnu tím méně závadnějším.
1.) po zapnutí klíčku do polohy před startem ukazuje čidlo teploty vody max.
2.) už po 2.se vypálil kabel na obrázcích. Prvně zahořel ihned po připojení baterky, tak jsem po něm šel a zjistil, že vedl ze silového kabelu startéru a z něj se nějakým způsobem dostal do slepého místa jako je na kroužku na prvním obrázku a z něj šel přes zásuvku až do kabiny k řidiči pod koberec, kde byl zakončen taktéž slepym místem. Zjistil jsem, že jsem otočil cívku na startéru, tak že by to mohl být onen důvod. Cívku jsem dal správně, jak má být a teď kabel zahořel znovu, ale až po otočení klíčku do polohy před startem a nevypálil se tak brutálně..
Předem díky moc! Startér sem měl rozebranej do šroubku (probíhala očista).
Foto:
http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006627.jpg
http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006628.jpg
http://james1991.rajce.idnes.cz/e30_Bro ... 006629.jpg
1.) po zapnutí klíčku do polohy před startem ukazuje čidlo teploty vody max.
2.) už po 2.se vypálil kabel na obrázcích. Prvně zahořel ihned po připojení baterky, tak jsem po něm šel a zjistil, že vedl ze silového kabelu startéru a z něj se nějakým způsobem dostal do slepého místa jako je na kroužku na prvním obrázku a z něj šel přes zásuvku až do kabiny k řidiči pod koberec, kde byl zakončen taktéž slepym místem. Zjistil jsem, že jsem otočil cívku na startéru, tak že by to mohl být onen důvod. Cívku jsem dal správně, jak má být a teď kabel zahořel znovu, ale až po otočení klíčku do polohy před startem a nevypálil se tak brutálně..
Předem díky moc! Startér sem měl rozebranej do šroubku (probíhala očista).
Foto:
http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006627.jpg
http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006628.jpg
http://james1991.rajce.idnes.cz/e30_Bro ... 006629.jpg
Re: Zkrat.
problém čís.2
Pravděpodobně sis popletl kostru na motorové elektrice.
Pravděpodobně sis popletl kostru na motorové elektrice.
Re: Zkrat.
čidlo teploty na max je protože výstup z čidla teploty je někde ukstřený nebo vadné čidlo.
druhý bod je podle fotky to vypadá na červeno/bílý drát což je +12V po sepnutí relé dme které napájí vstřikovače samotnou dme relé výhřevu lambdy a relé palivového čerpadla volnoběžný ventil disa klapku. Přes samotný konektor motorové elektriky nejde. v tvém připadě to znamená celou motorovou elektriku vytáhnout a komplet prohlídnout kde se káble spekly a spojily. cívka starteru má jeden kontakt M6 kde přivedením plus přitáhneš cívku a spustíš starter druhý M5 je stála kostra pro odlehčovací relé která se rozpojí při startování a vypne spotřebiče v autě jako je třeba ventilátor topení
druhý bod je podle fotky to vypadá na červeno/bílý drát což je +12V po sepnutí relé dme které napájí vstřikovače samotnou dme relé výhřevu lambdy a relé palivového čerpadla volnoběžný ventil disa klapku. Přes samotný konektor motorové elektriky nejde. v tvém připadě to znamená celou motorovou elektriku vytáhnout a komplet prohlídnout kde se káble spekly a spojily. cívka starteru má jeden kontakt M6 kde přivedením plus přitáhneš cívku a spustíš starter druhý M5 je stála kostra pro odlehčovací relé která se rozpojí při startování a vypne spotřebiče v autě jako je třeba ventilátor topení