Zkrat.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Zkrat.

Příspěvek od Feryt » 10. 08. 2003 18:20

Ahoj.
Da se zjistit jestli nemam nekde v kabelech zkrat? Pac se mi vybiji baterka. Bud je to baterkou a nebo nekde v kabelech, ale nerad bych zjistil ze po nakupu nove baterky za 2k mi bude delat to sami..../

Diky.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 10. 08. 2003 18:57

Zkrat znamena slus a to pak tecou velky proudy a palej se pojistky, takze asi to ne.
Vem multimetr a mer na baterce napeti:
1. pri vypnutem motoru a off radio a ostatnim jako jsou svetylka etc.
2. zapni radio a mer znovu
3. zapni svetla a mer znovu
4. nastartuj a mer

hodnoty:
pro 1. 12 - 12.8V , pro 2. o neco min, pro 3. jeste min 11.5 - 12.3V
a pro 4. 13.8 az 14.4V, u mne to je 14.0V

hodnoty 1. az 3. zavisi jestli pred tim merenim bezel motor a nabijelo se, 4. ma byt stabilni.

pri vypnutem motoru a radiu etc rozpoj na akumulatoru + pol a zmer proud. Prepinej rozsahy od 20A dolu at neodprasknes metr, mel bys pote jestli ti to ukazuje malo prepojit zdirku na rozsah 2A, u mne to je asi 15mA v klidu.

mozna to umi nekdo lip :wink:

Kamosce se vybijela baterka taky moc a ukazalo se ze ji blbe nainstalovali CD changer, i pri vypnutem klicku se tocil a zralo to asi 450mA :!: :roll:

pak se tady podel o cisla 8) a zkusime to tady prodrbat :lol:

menil jsem svou Vartu po 7 letech, kdyz uz jsem na potreti v D na ceste domu nenastartoval, brr hnusny nechat se roztlacit u pumpy :x

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkrat.

Příspěvek od RedBaron » 10. 08. 2003 19:18

Feryt píše:Ahoj.
Da se zjistit jestli nemam nekde v kabelech zkrat? Pac se mi vybiji baterka. Bud je to baterkou a nebo nekde v kabelech, ale nerad bych zjistil ze po nakupu nove baterky za 2k mi bude delat to sami..../

Diky.
Když se blbě dobíjí, zkontroluj všechna ukostření, kontakty ani svorky nesmí být zoxidované. Potom je na řadě altík, musí dávat okolo 13.6V na kontaktech baterky při zapnutém motoru, při vypnutém tam naměříš okolo 12.5, u úplně vybité dokonce něco pod 12.

Při vybíjení baterie při stání jsou první podezřelí rádio či nevypínající se osvětlení kastlíku nebo kufru. Když ne, tak dej mezi mínus na baterce a svorky žárovku a když svítí, je někde v soustavě odběr. Pak musíš vyndavat pojistku jednu po druhý a na kterou vyndanou to nesvítí, v té části soustavy hledej. Aspoň budeš blíž vědět, ve kterejch drátech ten zkrat nebo odběr je. Pak už je to hledej šmudlo...

Bezpečnostní zásada číslo jedna je odpojovat jako první a zapojovat jako poslední MÍNUS.

P.S.: Ta malá jiskřička při doteku svorkek s mínusem je normální.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 10. 08. 2003 19:20

Thanx! Zitra se na t podivam.

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 10. 08. 2003 19:35

mě to dělak klakson

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 10. 08. 2003 19:54

Ivo píše:mě to dělak klakson
Mě zapalovač :?
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Emil Šic
Příspěvky: 257
Registrován: 16. 07. 2003 01:13

Příspěvek od Emil Šic » 10. 08. 2003 21:13

Mně se vybíjela baterie proto, že mi stále svítil kaslík, i zavřený (jenže vlastně stále nedovřený, jak jsem tam vozil těžký věci), technicky zadatní fóraři ti jistě vysvětlí, jak co proměřit, abys tohle vyloučil.
Tak bacha, ať to není podobná ptákovina :lol:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 11. 08. 2003 12:58

Mě to vybíjel alternátor, měl propálenej diodovej můstek a v klidu měl odběr necelou 0,5A. Do rána baterka kaput.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
THC
Příspěvky: 273
Registrován: 20. 06. 2003 14:44
Bydliště: Hlavní Město Čr :o)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od THC » 15. 08. 2003 12:51

Mě blbý neoriginál relátko,který sice makalo pro určitou funkci ale neodpínalo při vypnutym klíčku.Když jsem tak 14 dni nejezdil tak No start.

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Re: Zkrat.- přepólování

Příspěvek od Franta. » 13. 03. 2015 12:42

Ahojte.
Kontrolní otázka: Co se stane, když do E30 M40 dáte baterku s opačným pólováním. A když to zjistíte, tak už nechcete zapojit mínus kabel, ale uklouzne vám ten mínusovej kabel a spadne přesně na kontakt baterky...ale ten plusovej. Takže do auta šel pár sekund opačnej proud.

Následky:
1) Roztavily se pojistky potkávacích světel - jsou roztečené - asi to proteklo altíkem a cestou nejmenšího odporu (spotřebič s největším odběrem má asi nejmenší odpor), tedy přes světla, to šlo do pojistek.

2) Nestartuje, ale točí motorem, bliká, svítí, troubí. Připadá mi to, jako by nečerpalo benzín.

Co vše se asi rozbilo? Díky předem za zamyšlení a za rady, zkušenosti.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: Zkrat.

Příspěvek od M40TURBO » 13. 03. 2015 15:59

Asi se ti rozbila řídící jednotka což je vlastně v e30 jediná elektronika spolu s autorádiem

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Re: Zkrat.

Příspěvek od samiq » 19. 03. 2015 22:31

Dalsi elektronika je v palubce, tedy v tachometru. Ale to nastesti nic neridi, jen indikuje - otackomer, rychlomer a kontrolky + LED na olej. Tam jak se meni male akumulatory.
Podle meho je toho odpaleneho/ nakopleho vic.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Re: Zkrat.

Příspěvek od james1991 » 22. 09. 2015 12:20

Prosim o pomoc. Už chci umřít z toho auta:D E30 M40B18, je tam ted M42B18 z e36. elektriku a sání jsem napasoval z e30 318iS. Naskytly se 2 problémy, začnu tím méně závadnějším.

1.) po zapnutí klíčku do polohy před startem ukazuje čidlo teploty vody max.

2.) už po 2.se vypálil kabel na obrázcích. Prvně zahořel ihned po připojení baterky, tak jsem po něm šel a zjistil, že vedl ze silového kabelu startéru a z něj se nějakým způsobem dostal do slepého místa jako je na kroužku na prvním obrázku a z něj šel přes zásuvku až do kabiny k řidiči pod koberec, kde byl zakončen taktéž slepym místem. Zjistil jsem, že jsem otočil cívku na startéru, tak že by to mohl být onen důvod. Cívku jsem dal správně, jak má být a teď kabel zahořel znovu, ale až po otočení klíčku do polohy před startem a nevypálil se tak brutálně..

Předem díky moc! Startér sem měl rozebranej do šroubku (probíhala očista).

Foto:

http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006627.jpg

http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006628.jpg

http://james1991.rajce.idnes.cz/e30_Bro ... 006629.jpg

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Re: Zkrat.

Příspěvek od Stany » 22. 09. 2015 13:23

problém čís.2
Pravděpodobně sis popletl kostru na motorové elektrice.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: Zkrat.

Příspěvek od M40TURBO » 22. 09. 2015 14:03

čidlo teploty na max je protože výstup z čidla teploty je někde ukstřený nebo vadné čidlo.
druhý bod je podle fotky to vypadá na červeno/bílý drát což je +12V po sepnutí relé dme které napájí vstřikovače samotnou dme relé výhřevu lambdy a relé palivového čerpadla volnoběžný ventil disa klapku. Přes samotný konektor motorové elektriky nejde. v tvém připadě to znamená celou motorovou elektriku vytáhnout a komplet prohlídnout kde se káble spekly a spojily. cívka starteru má jeden kontakt M6 kde přivedením plus přitáhneš cívku a spustíš starter druhý M5 je stála kostra pro odlehčovací relé která se rozpojí při startování a vypne spotřebiče v autě jako je třeba ventilátor topení

Odpovědět