Olej pod motorem

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kamil
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 08. 2003 13:44
Bydliště: Praha

Olej pod motorem

Příspěvek od Kamil » 10. 08. 2003 13:48

Ahoj - blba otazka..
Utika mi olej - a nevim kudy.. Kdyz se kouknu rano pod auto tak tam je malinka louzicka, ale po stekajicich kapkach ani vidu.. Jen motor je tak nejak celej upatlanej od oleje (jako byl ale vzdycky)..
Spis obecna otazka: ... jsou tam nekde nejaky hadicky, kudma tece olej (a ktery bych mohl jen vymenit), nebo je to vsechno uvnitr motoru a ja muzu cekat opravu za moc a moc penez? Kolega rika - praskla hlava - je to mozny? (ze ne? prosim prosim...) :-)
Diky
Kamil
316 1,8 - LPG

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 08. 2003 14:23

Olej vetsinou kape odshora dolu :-) takze se koukni rano nad tu louzi drive, nez popojedes autem. A pokud olej nejdrive steka od vrchu motoru, lepe se to hleda na cistem motoru, tak se stav vecer pred analyzou v mycce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Kamil
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 08. 2003 13:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kamil » 10. 08. 2003 14:31

Francis píše:Olej vetsinou kape odshora dolu :-) takze se koukni rano nad tu louzi drive, nez popojedes autem. A pokud olej nejdrive steka od vrchu motoru, lepe se to hleda na cistem motoru, tak se stav vecer pred analyzou v mycce.
To jsem se prave dival, ale nad tou louzickou jsem nic nenasel.. Mas pravdu - asi to budu muset umyt.. Po 3 letech.. :-)
316 1,8 - LPG

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 08. 2003 14:33

Na kterem konci motoru je louze? Vpredu/vzadu, vpravo/vlevo ?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Kamil
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 08. 2003 13:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kamil » 10. 08. 2003 14:37

Francis píše:Na kterem konci motoru je louze? Vpredu/vzadu, vpravo/vlevo ?
vepredu - uprostred (v ose auta)... jsem z toho na prasky.. uz to vidim, ze pri mym stesti to bude na vymenu motoru.. :(
316 1,8 - LPG

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 08. 2003 14:43

Vpredu je nekolik mist: gufero klikoveho hridele, gufero vackoveho hridele (pokud ma motor rozvod ozubenym remenem) a nebo tesneni nejakeho vika a nebo tesneni vany a nebo praskla vana (neskrtnul sis v poslednich dnech nekde spodkem auta?) a nebo ...

Takhle na dalku se to neda urcit. Jak jsem psal vyse, bylo by dobre umyt motor a znova prohlednout.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Kamil
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 08. 2003 13:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kamil » 10. 08. 2003 14:49

Francis píše:Vpredu je nekolik mist: gufero klikoveho hridele, gufero vackoveho hridele (pokud ma motor rozvod ozubenym remenem) a nebo tesneni nejakeho vika a nebo tesneni vany a nebo praskla vana (neskrtnul sis v poslednich dnech nekde spodkem auta?) a nebo ...

Takhle na dalku se to neda urcit. Jak jsem psal vyse, bylo by dobre umyt motor a znova prohlednout.
Kazdopadne diky moc.. v tydnu to umeju a kouknu na to..
Jo a neskrt - nebo o tom aspon nevim.
316 1,8 - LPG

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Jrk » 31. 10. 2019 17:23

Ahoj, mám problém s M40. Prolíná mi olej zpod krytu olejového čerpadla (ten spodní za rozvodovým řemenem) . Mám několik otázek:

- Je možno demontovat olejovou vanu (myslím celou) z M40 po uvolnění motoru ze silentbloků a jeho částečném nadzvihnutí?
- Jaký je nejlepší způsob demontáže kladky rozvodového řemenu z klikové hřídele?
- Půjde mi vyměnit jenom ten kryt, který drží olejové čerpadlo bez demontáže hlavy, že jo?
- Čeká na mě nějaká zrada? Děkuji za info.

Za odpovědi děkuji :-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Jrk » 01. 11. 2019 17:55

Tak kladku řemenu jsem z klikové hřídele stáhnul - drželo to víc, než náboj zadní nápravy - bylo to fest přirezlé. 2 hodinky práce a bylo to. Očistil jsem ji a zpět už jde normálně, volně. Za pomoci stahováku ložisek. :-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Jrk » 02. 11. 2019 16:52

Vanu je možno demontovat při pozvednutém motoru. Jenom mě tam něco "zavazelo":
- lamda sonda (vymontovat)
- servo čerpadlo (vyvěsit)
- plastový kryt elektroinstalace pod čelním sklem (oddělat)
- tlumič vibrací motoru (odšroubovat z nápravnice)
A vana šla jakž takž velice blbě ven :-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Jrk » 02. 11. 2019 18:28

Jak nejlépe utěsnit olejovou vanu? Na autě jsem měl původně červený motorový silikon, bylo to celkem dobré, neteklo to - když jsem to sundal, moc se mi to nelíbilo. Přetěsnil jsem to těsněním z druhovýroby (Elring nebo Victor Reinz) a pro sichr použil Curill T (zelený, konzistence lepkavé zubní pasty) - to taky neteklo, ale to sudávání bylo velice zajímavé, moc se mi nelíbilo.

Zajímaly by mě ověřené postupy montáže těsnění ohledně použitých materiálů, Google mi našel víceméně silikon, kolikrát i s aplikací "na prase".
Od profesionálů, jsem se dozvěděl dva postupy:

1. lehce styčné plochy máznout odolnou vazelíou, použít těsnění (takové to papírové, co se běžně prodává) a z citem dotáhnout křížem šrouby (15 Nm) - celej život sem to tak dělal a nikdy mi to neteklo a kdž jsem to potom sundával, šlo to samo.
2. žádný těsnění, pokud není kovové, jinak jsou s tím jenom problémy: pořádně odmastit a pečlivě nanést tenkou, spojitou housenku motorového silikonu, nechat odvětrat 5 - 15 minut, citlivě dotáhnout křízem, nechat 24 hodin proschnou a nalít olej. Vždycky to bylo bez problémů.

Má někdo zaručený trvanlivý postup? Silikon se mi tam dávat nechce a prvnímu postupu moc nevěřím. Vaše zkušenosti? Za odpovědi děkuji :-)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2366
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Huska » 02. 11. 2019 21:56

po zkušenostech dávám nové těsnění + silikon, protože se mi to taky nelíbí tak jsem posledně experimentoval na ventilových deklech bez silikonu … tak v zimě si to zopakuji, protože to začalo po pár tis. km protékat tak

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od MattyX » 03. 11. 2019 12:55

Já teda všechny těsnění podlepuji tmelem na motory od reninze. Jak víka, tak prsa, vany atd. A to je jediná cesta jak si zajistit suchej motor. U novějších motoru kde některý věci těsní jen gumovým břitem, tak taky lehce namaznout... Speciálně domečky filtru u n-kovych motorů :-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Jrk » 03. 11. 2019 14:14

Děkuji za odpovědí, mám tedy jasno: Použiju těsnění + Reinzosil na vanu, jímku, domeček filtru.

Jenom ale váhám jak utěsnit spodní hliníkový kryt pod rozvody díl číslo 1:

http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... el_casing/

Těsnění číslo 4 mám nové.Okraje lehce máznout Reinzosilem? Nebo nanést tenký film Curil T, konzistence cca něco jako lepkavá zubní pasta:

https://www.prumyslovamaziva.cz/prumysl ... -60ml-tuba

Mám to pěkně rozdělané, téměř nachystané na montáž, tak dokud je trošku počasí. Sice to mám v garáži, ale při práci mi koukají nožičky ven, což je zejména za deště velice protivné. Předem děkuji za odpovědi a rady :-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Jrk » 04. 11. 2019 21:50

Jak jsem napsal, tak jsem udělal. Na těsnění krytu jsem použil těsnění od Elring, doplněné Curil T, jenom opatlané, slabá vrstvička, zkrátka namazané, je to přeci jenom těsnění víceméně plošné. Když budu mít problém, dám vědět. Vozidlo mám na víkendové ježdění, moc toho nenajedu, takže tak :-)

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Re: Olej pod motorem

Příspěvek od Jrk » 15. 11. 2019 23:34

Tak zatím najeto cca 500 km, vypadá bez problémů. Uděláno tak jak je výše zmíněno. Reinzosil - nanesl jsem jenom tenkou housenku, rozetřel prstem a nechal cca 5 minut odvětrat, poté smontoval, olej se nalil až za několik dní. Curil T jsem použil podobně (ten by neměl nikdy uschnout - použil jsem ho na velké plochy). Kdyby byl problém, napíšu ;-) Snad to někomu pomůže :-)

Odpovědět