Jedu rychle a teplota stoupá

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Emil Šic
Příspěvky: 257
Registrován: 16. 07. 2003 01:13

Jedu rychle a teplota stoupá

Příspěvek od Emil Šic » 07. 08. 2003 23:53

...A stoupá, a stoupá, a když jedu tak 160 - 170 km/h více než 10 min, tak až téměř k červený. Zpomalím (nebo otočím knoflík na teplo) a před očima rafička budíku klesá. V koloně vůbec žádný problém. Chladič rok starý. Stává se mi to hlavně teď v těch vedrech se zapnutou klimatizací, ale zažil jsem to ve vyšší rychlosti i bez klima... 325i E30 plasťák
Díííík moc za radu :shock:

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 08. 08. 2003 00:30

Dnes jsem si všiml, že mám ty samé příznaky, akorát se nedostanu až k červenýmu poli, jen na půl cesty, když jedu delší dobu kolem 220, do cca 170-180 stabilně střed. Ale asi je to kombinací vysoké okolní teploty a velkého výkonu, který požaduješ po motoru ve vyšších rychlostech

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jedu rychle a teplota stoupá

Příspěvek od Francis » 08. 08. 2003 06:21

Emil Šic píše:... Stává se mi to hlavně teď v těch vedrech se zapnutou klimatizací, ale zažil jsem to ve vyšší rychlosti i bez klima... 325i E30 plasťák
Visko spojka na vrtuli chladiče
a nebo sahara před chladičem klimatizace (zaoxidovaný elektromotor, vypálený předřadný odpor, nefunkčí termospínač v chladiči, vadné relé). Saharu lehce vyzkoušíš tak, že při zapnutém zapalování spojíš dva kabely z termospínače na chladiči a sahara by se měla roztočit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 08. 08. 2003 06:43

moje mladá má motor 1.6k z E30 v E21 a dělá ji to to samá když jedu 110km/h tak je teplota na půlce když pojedu 140 tak to je taky před červeným a vrtuli má E21 na pevno běží pořád!!!!

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 08. 2003 06:45

Ivo píše:moje mladá má motor 1.6k z E30 v E21 a dělá ji to to samá když jedu 110km/h tak je teplota na půlce když pojedu 140 tak to je taky před červeným a vrtuli má E21 na pevno běží pořád!!!!
Jestli není zamaštěný/znečištěný celý chladící systém včetně motoru nebo chladič částečně neprůchodný, pak bych to viděl na "načaté" těsnění pod hlavou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 08. 08. 2003 08:26

To sami se mi stalo ted v nedeli (M10B18) kdyz jsem jel z Norimberka. Odjezd byl kolem 5h odpoledne a venku tak 35° v kolone do 100km/h na pulku, pak po dalnici 140-150 ukazovalo na treti policko k cerveny s otevrenym topenim se zavrenym to bylo pul policka od cervenyho a slo to pomalinku jeste nahoru, kam se az dostane jsem nezkousel, nechtel jsem vykysnout 200km od cech. Hrozne me to sralo ze to nemuzu kourit a 50° v aute taky nic moc.

2Francis: vrtule se toci v pohode - taky se toci furt. Co ta mastnota - da se to necim vyplachnout? Jak poznam na chladici ze je castecne nepruchodnej?

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 08. 08. 2003 08:55

ze ho rozriznes, ja takhle fiknul chladic na jednom starym aute, jen kvuli tomu ze cena novyho byla kolem 3.5 tak to nemelo smysl resit, vysledek, 30% kanalku zacpanejch uplne, 30% castecne a 40% volnejch, ovsem pri prolevani vodou se to neprojevovalo, proste predchozi majitel moh bejt prase a nemenit pravidelne napln.

Jsou ctyri veci hlavni veci co resi prehrivani:
Viskospojka - to ale nehrozi pri rychly jizde, tam se to ochladi naporove.
Chladic - to by mohlo bejt ono.
Termostat - neotvira uplne.
Vrtule klimy - kdyz se toci se zaplou klimou, nemusi byt vyhrano, termospinac v chladici od BOSHe ma zivotnost tak 7-8 let, ozkouseno, vyplati se preventivne vymenit, je to parkorunova zalezitost.

No a pak uz jedine tesneni pod hlavou nebo hlava samotna. Ani to zrat vodu nemusi, ted pres leto, zalezi jak je to praskly.

Ivan
Příspěvky: 25
Registrován: 06. 08. 2003 07:47
Bydliště: Košice

Příspěvek od Ivan » 08. 08. 2003 09:05

......ja to vidím na tesnenie pod hlavou

Uživatelský avatar
Emil Šic
Příspěvky: 257
Registrován: 16. 07. 2003 01:13

Příspěvek od Emil Šic » 08. 08. 2003 09:41

Ivan píše:......ja to vidím na tesnenie pod hlavou
...a já, "majitel" problému, to vidím asi na mokrej ručník "na hlavu". No to bych se na to... :roll: Ale auto má najeto nad 300 000 , takže se není čemu divit.
Ale ještě jedna věc (jestli to spolu nesouvisí):
Při zahřátém motoru při normální jízdě rafička teploty nestojí přesně vprostřed na čárce, ale trochu víc pravo, mezi prostřední a tou další. Měla by být pořád vprostřed, ne?

A děkuju za předešlé i budoucí odpovědi :wink:

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 08. 08. 2003 09:45

tak to vypada celkem jiste na termostat

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 08. 08. 2003 17:59

Delalo mi to prakticky to samy kdyz sem jel tak 110 tak to nevylezlo ani na pulku a pokud po dalnici cca 15min 180 bylo to pres 3/4, vymenil sem termostat a pohoda, drzi se na pulce

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 08. 08. 2003 19:31

jenže já jsem dal dva termostaty :evil: a stále ta samá píseň ja u mého typuji vodní pumpu :idea:

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 09. 08. 2003 06:47

Když teplota stoupá na dalnici na plnej plyn, tak je K.O. chladič- prostě do toho někdo leje nebo lil vodu a je zanešenej, když teplota stoupá ve městě při popojíždění- buď chybí sahara nebo je K.O visco
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 09. 08. 2003 08:02

Macek píše:Když teplota stoupá na dalnici na plnej plyn, tak je K.O. chladič- prostě do toho někdo leje nebo lil vodu a je zanešenej, když teplota stoupá ve městě při popojíždění- buď chybí sahara nebo je K.O visco
Ve městě mám teplotu na půlce a můžu stát v koloně jak dlouho chci a pohoda ale jak jedu 140km/h alespoň 5km tak začne stoupat do 3/4 a kdybych chtěl jet 170km/h tak to uvařím můžu asi tak 5km a pak musím ubrat a když to pustím z delšího kopce na neutrál tak dole se mi to podchlazuje

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jedu rychle a teplota stoupá

Příspěvek od RedBaron » 10. 08. 2003 08:48

Viskózní ani elektrický větrák nad nějakých 60 km/h vůbec není potřeba. Jak to vím? Jezdím bez viskózy i v tomhle počasí! Do toho bouchlýho čumáku se prostě nevejde a funguje to OK, v kolonách nepostávám.

Jako první a nejlevnější bych doporučoval protáhnout chladič WAPkou, jestli je v něm víc much než mezer, pak je to jeden z kandidátů.

Pak může bejt zadělanej chladič zevnitř.

A když to nepomůže, viděl bych to na termostat, kterej není schopnej plně otevřít a zajistit pořádnou cirkulaci kapaliny skrze chladič.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 10. 08. 2003 17:53

OPRAVENO !!!!!! DAL JSEM TAM JINÝ CHLADIČ protože tam patří plasl okolo vrtule a tehle to neměl tak jsem dal jiný chladič a dal jsem tam plast okolo vrtule a už je na půlce a kdzž jedu 160km/h tak je 1-2mm za půlkou HURÁ :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: TO SE OSLAVÍ

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 10. 08. 2003 17:55

Ivo píše: OPRAVENO !!!!!! DAL JSEM TAM JINÝ CHLADIČ protože tam patří plasl okolo vrtule a tehle to neměl tak jsem dal jiný chladič a dal jsem tam plast okolo vrtule a už je na půlce a kdzž jedu 160km/h tak je 1-2mm za půlkou HURÁ :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: TO SE OSLAVÍ
Super! Ten svod vzduchu do vrtule je prej hrozně důležitej, jinak prej chladič v krajích vůbec nemá účinky.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Miris
Příspěvky: 170
Registrován: 04. 07. 2003 16:52
Bydliště: hl. m.

Příspěvek od Miris » 10. 08. 2003 20:38

Jestli se ti pomalu ale jistě ztrácí voda a nejni vůbec nikde vidět kam a kudy, je to 100pro těsnění pod hlavou. Řešim už asi půl roku to samý u jinýho němce - u Audiny A4 ´00.

Dneska už sem ve stavu, že nemůžu jezdit přes 140 jinak přijdu o všechnu vodu po 10ti kilometrech a dolejvám tak 3 litry 2x do tejdne...

Jó, když nejsou prachy, destilka je mocný pomocník. :cry:
Ten ouplně koženej. Kábro - s větry o závod.

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 10. 08. 2003 20:42

Tak to jo ten plastovej kryt je jak vydno důležitá věc když je víc než 25°C

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 11. 08. 2003 08:13

a nemas to jen zavzdusneny ? to by taky mohlo delat tohle, ja kdyz mel zavzdusnenou karu tak to bylo nehmlich to samy, ve meste pohoda a jak sem to rozpalil strahovskym tunelem nahoru tak se zacla teplota drasat, poradne sem to odvzdusnil a byl klid.

Odpovědět