Cvakání

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Cvakání

Příspěvek od Jarda318i » 22. 05. 2005 20:48

Čus prosím poradte, mám problém s hydrama, ale cvakají jen když na to šlapu (což je často), četl sem tu že by to mohl bejt i tlak oleje, prosim poradte. Diky
Naposledy upravil(a) Jarda318i dne 07. 06. 2005 19:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání

Příspěvek od ajfel » 22. 05. 2005 21:46

Jarda318i píše:Čus prosím poradte, mám problém s ventilama, ale cvakají jen když na to šlapu (což je často), četl sem tu že by to mohl bejt i tlak oleje, prosim poradte. Diky
mas M10 nebo M40?
u M10 by mozna stacilo seridit ventily ...
jak poznas, ze jsou to ventily?
ono to u karburatorovych aut delal predstih ..

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
darkeye
Příspěvky: 448
Registrován: 08. 09. 2004 18:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od darkeye » 23. 05. 2005 14:11

tipuju spis M40 ne? ja tohle cvakani resim uz cca 15tkm a uz mi to ani neprijde ale stejne me to porad sere, tlak oleje jsem jeste nezkousel, tak kdybys na to prisel driv tak dej vedet.
je tu nekdo kdo vi kde se to necha v pze zmerit?
když musíš, tak ..... BMW

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Cvakání

Příspěvek od Márty_ » 23. 05. 2005 14:26

Zdar chlape, tlak oleje způsobuje cvakání na motorech M40 318i a M42 což je 318 is cvakají tam ventylový samostavy, (hydroštesle) jelikož ty máš 318i jedná se pravděpodobně o motor M40 (nebo M10 bez samostvů) a ten samostavy má. Takže u M10 ! pokud ti ty zvuky jdou od vačkový hřídele (od ventylů) tak stačí seřídit vůle. U M40 změřit tlak pokud je ok tak měnit samostavy, ale je to docela nákladná záležitost.


Mění se intenzita toho cvakání s otáčkama motoru ?

Jedná se o cvakání nebo klepání ?

Má to kovovej zvuk ?

Cvaká to postupem času víc a víc ?

Má na to vliv teplota motoru (myslim tim na ty zvuky)?

Napiš co ti to prostě dělá _

A tlak oleje v motoru ? při volnoběhu a např 2000, 3000, 4000, ot.

(Sorry Jirko325 nemoch jsem tu ostudu tady nechat :lol: )
Naposledy upravil(a) Márty_ dne 11. 07. 2005 11:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Re: Cvakání

Příspěvek od Jirka325 » 23. 05. 2005 14:43

Márty_ píše:M40 a ten samostavy nemá, navíc je to pokud vim M40 je 8mi ventyl ne 16 ! Takže pokud ti ty zvuky jdou od vačkový hřídele (od ventylů) tak stačí seřídit vůle.
Co to blejes ? M40 hydrostely ma, takze serizovat ventily na ni bych chtel moooc videt :lol:
Vystupujes jak pan vsechno vim vsechno znam a pak placnes takovou koninu ?
Mluviti stribro, mlceti zlato.

darkeye-out

ventily

Příspěvek od darkeye-out » 23. 05. 2005 15:59

diky Jiri, predbehls me :D

Venca.

Re: Cvakání

Příspěvek od Venca. » 23. 05. 2005 16:00

ajfel píše:
Jarda318i píše:Čus prosím poradte, mám problém s ventilama, ale cvakají jen když na to šlapu (což je často), četl sem tu že by to mohl bejt i tlak oleje, prosim poradte. Diky

ono to u karburatorovych aut delal predstih ..

petr
Nejen u karburátorových...

Návštěvník

Re: Cvakání

Příspěvek od Návštěvník » 23. 05. 2005 17:24

Márty_ píše:Zdar chlape, tlak oleje způsobuje cvakání pouze na motorech M42 což je 318 is cvakají tam ventylový samostavy, (hydroštesle) jelikož ty máš 318i jedná se pravděpodobně o motor M40 a ten samostavy nemá, navíc je to pokud vim M40 je 8mi ventyl ne 16 ! Takže pokud ti ty zvuky jdou od vačkový hřídele (od ventylů) tak stačí seřídit vůle.


Mění se intenzita toho cvakání s otáčkama motoru ?

Jedná se o cvakání nebo klepání ?

Má to kovovej zvuk ?

Cvaká to postupem času víc a víc ?

Má na to vliv teplota motoru (myslim tim na ty zvuky)?

Napiš co ti to prostě dělá _
Mám M40, když dlouho jedu na vysoký otáčky a po snížení otáček např. při vyřazení rychl. tak to začne extrémě cvakat

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Cvakání

Příspěvek od Márty_ » 23. 05. 2005 18:28

SORRY všem, samozřejmně máte pravdu, jsem idiot poplet jsem si motory M10 a M40 oba se montovali do 318i :oops: :roll: Omlouvám se všem za mistifikaci :roll:

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání

Příspěvek od ajfel » 24. 05. 2005 21:09

Anonymous píše: Mám M40, když dlouho jedu na vysoký otáčky a po snížení otáček např. při vyřazení rychl. tak to začne extrémě cvakat
co nevhodny olej? nebo ten tlak oleje?
olej pri delsim zatizeni zridne a pak to neudela dostatecny tlak ...
chyba teda muze byt ve spatnem oleji nebo v soustave mazani, kde se ztraci tlak ... (nebo nevytvori)
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Re: Cvakání

Příspěvek od Jarda318i » 24. 05. 2005 22:37

ajfel píše:
Anonymous píše: Mám M40, když dlouho jedu na vysoký otáčky a po snížení otáček např. při vyřazení rychl. tak to začne extrémě cvakat
co nevhodny olej? nebo ten tlak oleje?
olej pri delsim zatizeni zridne a pak to neudela dostatecny tlak ...
chyba teda muze byt ve spatnem oleji nebo v soustave mazani, kde se ztraci tlak ... (nebo nevytvori)
petr
Čus ten olej mě taky napad a hned to vyskouším, a spousta lidí mě taky říka špatnej benál, šetřim na neparavim místě, je to možný taky tím, co mě doporučíš za ten olej, díky.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Cvakání

Příspěvek od Max-Max » 24. 05. 2005 22:56

Jarda318i píše:
ajfel píše:
Anonymous píše: Mám M40, když dlouho jedu na vysoký otáčky a po snížení otáček např. při vyřazení rychl. tak to začne extrémě cvakat
co nevhodny olej? nebo ten tlak oleje?
olej pri delsim zatizeni zridne a pak to neudela dostatecny tlak ...
chyba teda muze byt ve spatnem oleji nebo v soustave mazani, kde se ztraci tlak ... (nebo nevytvori)
petr
Čus ten olej mě taky napad a hned to vyskouším, a spousta lidí mě taky říka špatnej benál, šetřim na neparavim místě, je to možný taky tím, co mě doporučíš za ten olej, díky.
ked po ubrati vysokych otacok zacne cvakat, tipujem spatny tlak oleja alebo hydrostely v prdeli, pretoze pri otackach su natlakovane od cerpadla oleja a po ubrati otacok a teda aj tlaku oleja od cerpadla sa z hydra starti tlak - nedrzia. Najskor asi hydra.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Cvakání

Příspěvek od Márty_ » 25. 05. 2005 08:27

Ahoj,
jak na to tak koukám, tak by asi stálo za to vyrobit nějakej univerzální měřák, tlaku oleje, řešíme to tu docela často a navíc se nám teď nějak zhoršilo mázání na závodním autě tak mě to asi nemine, jestli to stihnu tak ho o víkendu udělám a dám ho k dispozici, kdo bude potřebovat

Uživatelský avatar
IKE
Příspěvky: 444
Registrován: 12. 10. 2004 15:54
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání

Příspěvek od IKE » 25. 05. 2005 14:29

Márty_ píše:Ahoj,
jak na to tak koukám, tak by asi stálo za to vyrobit nějakej univerzální měřák, tlaku oleje, řešíme to tu docela často a navíc se nám teď nějak zhoršilo mázání na závodním autě tak mě to asi nemine, jestli to stihnu tak ho o víkendu udělám a dám ho k dispozici, kdo bude potřebovat
Jo,to by bylo super :P
E-36 325tds touring

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Re: Cvakání

Příspěvek od Márty_ » 25. 05. 2005 14:32

IKE píše:
Márty_ píše:Ahoj,
jak na to tak koukám, tak by asi stálo za to vyrobit nějakej univerzální měřák, tlaku oleje, řešíme to tu docela často a navíc se nám teď nějak zhoršilo mázání na závodním autě tak mě to asi nemine, jestli to stihnu tak ho o víkendu udělám a dám ho k dispozici, kdo bude potřebovat
Jo,to by bylo super :P
no pokusim se snad bude čas

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Re: Cvakání

Příspěvek od Prox » 26. 05. 2005 15:18

Márty_ píše:Zdar chlape, tlak oleje způsobuje cvakání pouze na motorech M42 což je 318 is cvakají tam ventylový samostavy, (hydroštesle) jelikož ty máš 318i jedná se pravděpodobně o motor M40 a ten samostavy nemá, navíc je to pokud vim M40 je 8mi ventyl ne 16 ! Takže pokud ti ty zvuky jdou od vačkový hřídele (od ventylů) tak stačí seřídit vůle.
Tak schvalne :) M20B20

Mění se intenzita toho cvakání s otáčkama motoru ? ano - kolem 3000 nejvic

Jedná se o cvakání nebo klepání ? cvakani

Má to kovovej zvuk ? jo

Cvaká to postupem času víc a víc ? ne

Má na to vliv teplota motoru (myslim tim na ty zvuky)? jo

:D
5er

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Re: Cvakání

Příspěvek od Jarda318i » 28. 05. 2005 01:06

Prox píše:
Márty_ píše:Zdar chlape, tlak oleje způsobuje cvakání pouze na motorech M42 což je 318 is cvakají tam ventylový samostavy, (hydroštesle) jelikož ty máš 318i jedná se pravděpodobně o motor M40 a ten samostavy nemá, navíc je to pokud vim M40 je 8mi ventyl ne 16 ! Takže pokud ti ty zvuky jdou od vačkový hřídele (od ventylů) tak stačí seřídit vůle.
Tak schvalne :) M20B20

Mění se intenzita toho cvakání s otáčkama motoru ? ano - kolem 3000 nejvic

Jedná se o cvakání nebo klepání ? cvakani

Má to kovovej zvuk ? jo

Cvaká to postupem času víc a víc ? ne

Má na to vliv teplota motoru (myslim tim na ty zvuky)? jo

:D
Přesně tak, jak to víš :D

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Re: Cvakání

Příspěvek od Jarda318i » 02. 06. 2005 19:44

Max-Max píše:
Jarda318i píše:
ajfel píše: co nevhodny olej? nebo ten tlak oleje?
olej pri delsim zatizeni zridne a pak to neudela dostatecny tlak ...
chyba teda muze byt ve spatnem oleji nebo v soustave mazani, kde se ztraci tlak ... (nebo nevytvori)
petr
Čus ten olej mě taky napad a hned to vyskouším, a spousta lidí mě taky říka špatnej benál, šetřim na neparavim místě, je to možný taky tím, co mě doporučíš za ten olej, díky.
ked po ubrati vysokych otacok zacne cvakat, tipujem spatny tlak oleja alebo hydrostely v prdeli, pretoze pri otackach su natlakovane od cerpadla oleja a po ubrati otacok a teda aj tlaku oleja od cerpadla sa z hydra starti tlak - nedrzia. Najskor asi hydra.
Ted mě to cvaká skoro už pořád, někdy to přestane tak na den a pak to začne čím dal víc a víc cvakat, cvaká to i klepá to (ale to klepání to je jen občas). Je to fakt divný, třeba když jedu tak to cvaká a občas to na chvilku přestane, zítra stim jedu do servisu at se mě na to podivaj, už nevim co stim. Jo a ten olej nevim jestli to bude, mam tam castrol gtx3 a tim by to prej byt nemělo, no uvidím zítra.

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 03. 06. 2005 15:28

Tak už to je vyřešený, nové hydroštely a vačka,vše je total v hajzlu, začínam šetřit :(

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Příspěvek od Márty_ » 03. 06. 2005 15:36

Jarda318i píše:Tak už to je vyřešený, nové hydroštely a vačka,vše je total v hajzlu, začínam šetřit :(


a co to cáluje ?

Odpovědět