Houpani otacek - presny popis problemu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Houpani otacek - presny popis problemu

Příspěvek od Feryt » 19. 05. 2005 16:02

MOTOR: M42B18 - 318iS, najete 175k, ojel 2k

* po nastartovani za studena otacky cca 950, nehoupe
* po zahrati a zastaveni auta, zacnou otacky kolisat mezi 550-1000, motor nechcipne
* pri jizde na neutral nehoupe, ale otacky na 970-1000
* pri brzdeni(neutral) vse v pohode(otacky stale na 970-1000) nez se auto uplne zastavi, pak zase hvezdicka cislo 2
* teplomer ukazuje ze se motor nezahrejva, rucicka cca 5 mm nalevo od stredu.

Nove hadicky u sani vzduchu, takze prisavani falezneho vzduchy bych vyloucil.
Novy vzduchovy filtr.
Prostriknute kontakty kontaktolem tam, kde to slo.

Auto jede velmi dobre, ale spotreba se zvysila o cca 1,5 litru na sto(podle BC 10l, drive 8.2-8.5). Vse vyse uvedene zaclo po tom, co se mi prez noc dostala vlhkost do kontaktu kabelu u svicek a auto zacalo cukat a hrozne zrat a kourit. Zrejme obcas jelo na 3 valce. Musel jsem takle ujet cca 150km, pote jsem kontakty prostriknul a opet to jede super, ale - houpou otacky.

Cim by to mohlo byt?
Podle me by standartne otacky po zahrati mely byt pri neutralu nezavysle na tom zda se auto pohybuje nebo ne, na hodnote 850?

co asi udelam :
- vyzkouset jine budiky, pokud bude stejne :
--- koupim nove teplotni cidla
--- nove cidlo skrtici klapky
--- novy temostat?

Do noveho velnobezneho ventylu a vahy vzduchu za cca 25k se mi opravdu moc nechce. Nejake zkusenosti? Pripadne najde se nekdo kdo by mi na 10 minut pujcil budiky? Mohl bych i nekaj zajet a vyzkouset na miste....


Diky.
Naposledy upravil(a) Feryt dne 19. 05. 2005 16:09, celkem upraveno 2 x.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 19. 05. 2005 16:07

me to delalo to same, akorat na to mel vliv benzin a zima (cukani). zkus resetovat RJ, zkontrolovat volnobeh ci zkusit jiny - novy fakt nema cenu, vahu vzduchu taky nekde sezenes na test...
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 19. 05. 2005 16:11

Mazety píše:lambda? ta by mohla působit na vyžší spotřebu ne?
No je fakt ze ta spotreba a houpani zaclo po tom co jsem prostrikaval kontakty, takze se podivam, jestli je vse radne zastrcene...
Naposledy upravil(a) Feryt dne 19. 05. 2005 16:14, celkem upraveno 1 x.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 19. 05. 2005 16:12

[CZ]Airwolf[OC] píše:me to delalo to same, akorat na to mel vliv benzin a zima (cukani). zkus resetovat RJ, zkontrolovat volnobeh ci zkusit jiny - novy fakt nema cenu, vahu vzduchu taky nekde sezenes na test...
Resetnu ji tim, ze ji na chvilku odpojim? Musim pri tom odpojit i baterii, nebo staci jen vytahnout kebel od RJ, na jak dlouho? Benzin jsme vzal svalne plnou V-Power95, aby se to vycistilo pekne...

Ma lambda u 4valce stejnou charakteristiku jako 6ti val? Nebo musim sehnat lambdu primo na muj motor?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 19. 05. 2005 16:14

- to, ze mi teplota stale nespravne ukazovala pod pulku u me delalo cidlo teploty pro budiky (to jednopolove skovane pod sanim)
- zvyseni spotreby obecne vypada na lambdu / vahu vzduchu
- na kolisani otacek (pokud tedy pomineme ten falesny vzduch) ma nejvetsi vliv prave ten volnobezak... mel jsem jeden na vyzkouseni a vyrazne se to zlepsilo, nevim jestli na 100%, protoze tenkrat jsem tame mel jeste jine problemy - rozvody...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 19. 05. 2005 16:19

Cidlo polohy skrtici klapky na to nemuze mit vliv?
Obe cidla na teplotu uz jsem obednal...
Volnobeznak bych jinej vyzkousel, snad se nekdo najde :wink:
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 19. 05. 2005 16:29

Feryt píše:Cidlo polohy skrtici klapky na to nemuze mit vliv?
Obe cidla na teplotu uz jsem obednal...
Volnobeznak bych jinej vyzkousel, snad se nekdo najde :wink:
mam iS a jsem z Praglu tak kdyz tak neco muzem spachat...uvidi se...
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

adam320.

Příspěvek od adam320. » 19. 05. 2005 16:32

no to přece slyšíš jestli ty otáčky kolisaj nebo to jen ukazuje ručička otáčkoměru ne? 550 až 1000 je dost

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 19. 05. 2005 16:54

zamozrejme ze kolisaj, vsak jsem to psal...
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 19. 05. 2005 17:07

cidlo polohy skrtici klapky ma, co mam zkusenost, vliv na chod motoru v momente prechodu z volnobehu do zatahu...

ze by melo vliv na volnobeh jako takovej je mozny, ale nepada me logicky jakej...
Naposledy upravil(a) PET77 dne 19. 05. 2005 17:09, celkem upraveno 1 x.
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 19. 05. 2005 17:08

to dvoupolovy teplotni cidlo ma vyznam jenom pokud mas problem se studenyma startama...coz ja mimo jineho mel:-)
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 05. 2005 20:54

RJ resetnes odpojenim baterie, nie odpojenim RJ od kontaktov, takze odpoj RJ na par minut, mozno aj na celu noc a uvidis.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 30. 05. 2005 10:31

Tak jsem vymenil obe teplotni cidla a cidlo polohy skrtici klapky a je to stejne. Zacne to houpat pri rahratem motoru, kdyz je to studeny tak otackomer sedi jak pribytej. Cim vic se to zahrejva tak tim vic se zacina houpat. Taky to zere cca 12 na 100. Prisavat vzduch to nikde nemuze, pac vsechny hadice jsou novy a utesneny. Napada me uz snad jen volnobeznej ventyl(to houpani) a lambda(spotreba). Co by se melo presne stat kdyz pri natocenym motoru odpojim lambdu? Muzu lambdu vymontovat a vycistit nebo musim koupit novou?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 30. 05. 2005 20:43

Volnoběžnej ventyl by houpal i za jízdy na neutrál. Tomu je totiž úplně jedno, jestli auto stojí, nebo jede.

Přisávat to může i jinde. Já měl třeba špatně nasazený těsnění pod sacím potrubím a hodně se mně nazlobilo, než na to někdo přišel. To ale dělalo jak za tepla, tak za studena.

A s tou lambdou nevím. Já když jí odpojím, tak je volnoběh pořát stejnej.(ale nevím jestli mi funguje)
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 30. 05. 2005 20:54

Kontroloval jsem veskere proudeni vzduchu od vzduchoveho filtru ke vstrikum, vsechny hadice i tesneni jsou nove(vcetne tech plechovich kolem chlazeni skrtici klapky). V haynesu jsem se docetl jak volnobezny ventyl promerit, stejne tka i lambdu. Takze zitra na to vlitnu. Na stredu mam domluvenou schusku z borcem s iSem a budem prohazovat postupne vahu/ventyl atp, to by bylo abych na to neprisel cim to je. Jo a taky vyndam o vuzkousim funkcnost termostatu. Napisu na co prijdu. Dik.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 30. 05. 2005 21:02

Feryt píše:Kontroloval jsem veskere proudeni vzduchu od vzduchoveho filtru ke vstrikum, vsechny hadice i tesneni jsou nove(vcetne tech plechovich kolem chlazeni skrtici klapky). V haynesu jsem se docetl jak volnobezny ventyl promerit, stejne tka i lambdu. Takze zitra na to vlitnu. Na stredu mam domluvenou schusku z borcem s iSem a budem prohazovat postupne vahu/ventyl atp, to by bylo abych na to neprisel cim to je. Jo a taky vyndam o vuzkousim funkcnost termostatu. Napisu na co prijdu. Dik.
Já tam měl taky těsnění, který bylo OK!
akorát bylo na jednom malém místečku špatně nasazený :wink:

Ale houpalo to i za studena, což není tvůj problém.
Těsnost sání ozkoušíš dobře takovým nejakým spesiálním sprejem, kterej stříkneš na místo, který se ti nezdá. No a pokud to přisává, tak vylítnou točky.
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 30. 05. 2005 21:10

No tesnost mam vozkousenou vizuelne sice, ale tesneni josu nasazena spravne a navic kdyby to prisavalo vzduch neustale, tak by to houpalo i za studena, ale me se to za studena vubec nehhne. Pokud zejtra na nic neprijdu, tak holt budu muset nekam na diagnostiku.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 02. 06. 2005 16:37

Tak jsem prave prijel od Hrdlicky a zjistil ze lambda je mrtva a navic je spatnej kabel u druheho valce. kabely jsou novy od tesly. Skusim jim napsat aby mi udelali jen ten jeden, pripadne vyreklamovat. Jinak vse je ok, vcetne volnobezneho ventylu... vymenim a lambdu, kabel a uvidim.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 02. 06. 2005 16:40

Feryt píše:Tak jsem prave prijel od Hrdlicky a zjistil ze lambda je mrtva a navic je spatnej kabel u druheho valce. kabely jsou novy od tesly. Skusim jim napsat aby mi udelali jen ten jeden, pripadne vyreklamovat. Jinak vse je ok, vcetne volnobezneho ventylu... vymenim a lambdu, kabel a uvidim.
rovnou reklamuj, mozna bys mohl zkusit i kabel z jinyho iSa, at mas jistotu ze kabel je fakt vadny...jo mrtva lambda se nedivim :)
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 02. 06. 2005 16:46

V prdeli je ze ty puvodni kabely jsem pred tydnem prodal :(.
Takze jim napisu at mi koukaj poslat novej...
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Odpovědět