Houpani otacek - presny popis problemu
Houpani otacek - presny popis problemu
MOTOR: M42B18 - 318iS, najete 175k, ojel 2k
* po nastartovani za studena otacky cca 950, nehoupe
* po zahrati a zastaveni auta, zacnou otacky kolisat mezi 550-1000, motor nechcipne
* pri jizde na neutral nehoupe, ale otacky na 970-1000
* pri brzdeni(neutral) vse v pohode(otacky stale na 970-1000) nez se auto uplne zastavi, pak zase hvezdicka cislo 2
* teplomer ukazuje ze se motor nezahrejva, rucicka cca 5 mm nalevo od stredu.
Nove hadicky u sani vzduchu, takze prisavani falezneho vzduchy bych vyloucil.
Novy vzduchovy filtr.
Prostriknute kontakty kontaktolem tam, kde to slo.
Auto jede velmi dobre, ale spotreba se zvysila o cca 1,5 litru na sto(podle BC 10l, drive 8.2-8.5). Vse vyse uvedene zaclo po tom, co se mi prez noc dostala vlhkost do kontaktu kabelu u svicek a auto zacalo cukat a hrozne zrat a kourit. Zrejme obcas jelo na 3 valce. Musel jsem takle ujet cca 150km, pote jsem kontakty prostriknul a opet to jede super, ale - houpou otacky.
Cim by to mohlo byt?
Podle me by standartne otacky po zahrati mely byt pri neutralu nezavysle na tom zda se auto pohybuje nebo ne, na hodnote 850?
co asi udelam :
- vyzkouset jine budiky, pokud bude stejne :
--- koupim nove teplotni cidla
--- nove cidlo skrtici klapky
--- novy temostat?
Do noveho velnobezneho ventylu a vahy vzduchu za cca 25k se mi opravdu moc nechce. Nejake zkusenosti? Pripadne najde se nekdo kdo by mi na 10 minut pujcil budiky? Mohl bych i nekaj zajet a vyzkouset na miste....
Diky.
* po nastartovani za studena otacky cca 950, nehoupe
* po zahrati a zastaveni auta, zacnou otacky kolisat mezi 550-1000, motor nechcipne
* pri jizde na neutral nehoupe, ale otacky na 970-1000
* pri brzdeni(neutral) vse v pohode(otacky stale na 970-1000) nez se auto uplne zastavi, pak zase hvezdicka cislo 2
* teplomer ukazuje ze se motor nezahrejva, rucicka cca 5 mm nalevo od stredu.
Nove hadicky u sani vzduchu, takze prisavani falezneho vzduchy bych vyloucil.
Novy vzduchovy filtr.
Prostriknute kontakty kontaktolem tam, kde to slo.
Auto jede velmi dobre, ale spotreba se zvysila o cca 1,5 litru na sto(podle BC 10l, drive 8.2-8.5). Vse vyse uvedene zaclo po tom, co se mi prez noc dostala vlhkost do kontaktu kabelu u svicek a auto zacalo cukat a hrozne zrat a kourit. Zrejme obcas jelo na 3 valce. Musel jsem takle ujet cca 150km, pote jsem kontakty prostriknul a opet to jede super, ale - houpou otacky.
Cim by to mohlo byt?
Podle me by standartne otacky po zahrati mely byt pri neutralu nezavysle na tom zda se auto pohybuje nebo ne, na hodnote 850?
co asi udelam :
- vyzkouset jine budiky, pokud bude stejne :
--- koupim nove teplotni cidla
--- nove cidlo skrtici klapky
--- novy temostat?
Do noveho velnobezneho ventylu a vahy vzduchu za cca 25k se mi opravdu moc nechce. Nejake zkusenosti? Pripadne najde se nekdo kdo by mi na 10 minut pujcil budiky? Mohl bych i nekaj zajet a vyzkouset na miste....
Diky.
Naposledy upravil(a) Feryt dne 19. 05. 2005 16:09, celkem upraveno 2 x.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
No je fakt ze ta spotreba a houpani zaclo po tom co jsem prostrikaval kontakty, takze se podivam, jestli je vse radne zastrcene...Mazety píše:lambda? ta by mohla působit na vyžší spotřebu ne?
Naposledy upravil(a) Feryt dne 19. 05. 2005 16:14, celkem upraveno 1 x.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
Resetnu ji tim, ze ji na chvilku odpojim? Musim pri tom odpojit i baterii, nebo staci jen vytahnout kebel od RJ, na jak dlouho? Benzin jsme vzal svalne plnou V-Power95, aby se to vycistilo pekne...[CZ]Airwolf[OC] píše:me to delalo to same, akorat na to mel vliv benzin a zima (cukani). zkus resetovat RJ, zkontrolovat volnobeh ci zkusit jiny - novy fakt nema cenu, vahu vzduchu taky nekde sezenes na test...
Ma lambda u 4valce stejnou charakteristiku jako 6ti val? Nebo musim sehnat lambdu primo na muj motor?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
- to, ze mi teplota stale nespravne ukazovala pod pulku u me delalo cidlo teploty pro budiky (to jednopolove skovane pod sanim)
- zvyseni spotreby obecne vypada na lambdu / vahu vzduchu
- na kolisani otacek (pokud tedy pomineme ten falesny vzduch) ma nejvetsi vliv prave ten volnobezak... mel jsem jeden na vyzkouseni a vyrazne se to zlepsilo, nevim jestli na 100%, protoze tenkrat jsem tame mel jeste jine problemy - rozvody...
- zvyseni spotreby obecne vypada na lambdu / vahu vzduchu
- na kolisani otacek (pokud tedy pomineme ten falesny vzduch) ma nejvetsi vliv prave ten volnobezak... mel jsem jeden na vyzkouseni a vyrazne se to zlepsilo, nevim jestli na 100%, protoze tenkrat jsem tame mel jeste jine problemy - rozvody...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
cidlo polohy skrtici klapky ma, co mam zkusenost, vliv na chod motoru v momente prechodu z volnobehu do zatahu...
ze by melo vliv na volnobeh jako takovej je mozny, ale nepada me logicky jakej...
ze by melo vliv na volnobeh jako takovej je mozny, ale nepada me logicky jakej...
Naposledy upravil(a) PET77 dne 19. 05. 2005 17:09, celkem upraveno 1 x.
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

Tak jsem vymenil obe teplotni cidla a cidlo polohy skrtici klapky a je to stejne. Zacne to houpat pri rahratem motoru, kdyz je to studeny tak otackomer sedi jak pribytej. Cim vic se to zahrejva tak tim vic se zacina houpat. Taky to zere cca 12 na 100. Prisavat vzduch to nikde nemuze, pac vsechny hadice jsou novy a utesneny. Napada me uz snad jen volnobeznej ventyl(to houpani) a lambda(spotreba). Co by se melo presne stat kdyz pri natocenym motoru odpojim lambdu? Muzu lambdu vymontovat a vycistit nebo musim koupit novou?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
Volnoběžnej ventyl by houpal i za jízdy na neutrál. Tomu je totiž úplně jedno, jestli auto stojí, nebo jede.
Přisávat to může i jinde. Já měl třeba špatně nasazený těsnění pod sacím potrubím a hodně se mně nazlobilo, než na to někdo přišel. To ale dělalo jak za tepla, tak za studena.
A s tou lambdou nevím. Já když jí odpojím, tak je volnoběh pořát stejnej.(ale nevím jestli mi funguje)
Přisávat to může i jinde. Já měl třeba špatně nasazený těsnění pod sacím potrubím a hodně se mně nazlobilo, než na to někdo přišel. To ale dělalo jak za tepla, tak za studena.
A s tou lambdou nevím. Já když jí odpojím, tak je volnoběh pořát stejnej.(ale nevím jestli mi funguje)
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
Kontroloval jsem veskere proudeni vzduchu od vzduchoveho filtru ke vstrikum, vsechny hadice i tesneni jsou nove(vcetne tech plechovich kolem chlazeni skrtici klapky). V haynesu jsem se docetl jak volnobezny ventyl promerit, stejne tka i lambdu. Takze zitra na to vlitnu. Na stredu mam domluvenou schusku z borcem s iSem a budem prohazovat postupne vahu/ventyl atp, to by bylo abych na to neprisel cim to je. Jo a taky vyndam o vuzkousim funkcnost termostatu. Napisu na co prijdu. Dik.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
Já tam měl taky těsnění, který bylo OK!Feryt píše:Kontroloval jsem veskere proudeni vzduchu od vzduchoveho filtru ke vstrikum, vsechny hadice i tesneni jsou nove(vcetne tech plechovich kolem chlazeni skrtici klapky). V haynesu jsem se docetl jak volnobezny ventyl promerit, stejne tka i lambdu. Takze zitra na to vlitnu. Na stredu mam domluvenou schusku z borcem s iSem a budem prohazovat postupne vahu/ventyl atp, to by bylo abych na to neprisel cim to je. Jo a taky vyndam o vuzkousim funkcnost termostatu. Napisu na co prijdu. Dik.
akorát bylo na jednom malém místečku špatně nasazený

Ale houpalo to i za studena, což není tvůj problém.
Těsnost sání ozkoušíš dobře takovým nejakým spesiálním sprejem, kterej stříkneš na místo, který se ti nezdá. No a pokud to přisává, tak vylítnou točky.
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
No tesnost mam vozkousenou vizuelne sice, ale tesneni josu nasazena spravne a navic kdyby to prisavalo vzduch neustale, tak by to houpalo i za studena, ale me se to za studena vubec nehhne. Pokud zejtra na nic neprijdu, tak holt budu muset nekam na diagnostiku.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
Tak jsem prave prijel od Hrdlicky a zjistil ze lambda je mrtva a navic je spatnej kabel u druheho valce. kabely jsou novy od tesly. Skusim jim napsat aby mi udelali jen ten jeden, pripadne vyreklamovat. Jinak vse je ok, vcetne volnobezneho ventylu... vymenim a lambdu, kabel a uvidim.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
rovnou reklamuj, mozna bys mohl zkusit i kabel z jinyho iSa, at mas jistotu ze kabel je fakt vadny...jo mrtva lambda se nedivimFeryt píše:Tak jsem prave prijel od Hrdlicky a zjistil ze lambda je mrtva a navic je spatnej kabel u druheho valce. kabely jsou novy od tesly. Skusim jim napsat aby mi udelali jen ten jeden, pripadne vyreklamovat. Jinak vse je ok, vcetne volnobezneho ventylu... vymenim a lambdu, kabel a uvidim.

Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
