Mazani problem

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Strana
Příspěvky: 138
Registrován: 23. 04. 2004 20:17
Bydliště: Pardubice, Sloupnice

Mazani problem

Příspěvek od Strana » 05. 05. 2005 21:29

...mam velkej problem :cry:

Na volnobeh sviti kontrolka mazani (325iX M20). Za studena bez problemu, ale kdyz se motor castecne zacne zahrivat a kdyz je zahraty, tak pokazdy kdyz zastavim nekde na krizovatce a necham volnobeh tak se ta krava kontrolka rozsviti :cry: Staci ale abych se jen dotknul plynu, otacky se zvednou o nula nula nic a kontrolka zhasne.....Za jizdy bez problemu...kde byt chyba? Policajta sem vymenil za jinej (jetej) a cca 14dni byl klid a ted najednou zas....
Dikas za odpovedi
327iX E30 iX Power
Byla...je...bude navždy.....E30 :) :)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 05. 05. 2005 21:47

Mě se tohle dělo přesně na M10 a byl zaseklej přepouštěcí ventil v olejovým čerpadle.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Strana
Příspěvky: 138
Registrován: 23. 04. 2004 20:17
Bydliště: Pardubice, Sloupnice

Příspěvek od Strana » 05. 05. 2005 22:55

...takze jiny cerpadlo nebo slo rozchodit to stavajici? ...no, kazdopadne jestli je to fakt ono, tak to znamena mooooc prace, jelikoz iX.....:cry:
jinak dik za radu....
327iX E30 iX Power
Byla...je...bude navždy.....E30 :) :)

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 05. 05. 2005 23:14

Když už jste u toho mazání :wink: V pondělí jsem nastartoval motor a ventily začali o dost víc klapat (šicí stroj) :cry: jako by tam nešel vůbec olej.Oleje tam bylo dost.Tak jsem si říkal že je čas seštelovat vůle ventilů.Když jsem pak nastartoval motor po dvou dnech,že vyjedu z garáže a sešteluju ty ventily.Tak byl zase klid (šepot květin) :twisted: a od té doby je zase klid.Jen mě zajímá co to mohlo z působit.Olej pravidelně měním po 5000 a pořád stejnou značku.

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazani problem

Příspěvek od ajfel » 06. 05. 2005 04:39

Strana píše:...mam velkej problem :cry:

Na volnobeh sviti kontrolka mazani (325iX M20). Za studena bez problemu, ale kdyz se motor castecne zacne zahrivat a kdyz je zahraty, tak pokazdy kdyz zastavim nekde na krizovatce a necham volnobeh tak se ta krava kontrolka rozsviti :cry: Staci ale abych se jen dotknul plynu, otacky se zvednou o nula nula nic a kontrolka zhasne.....Za jizdy bez problemu...kde byt chyba? Policajta sem vymenil za jinej (jetej) a cca 14dni byl klid a ted najednou zas....
Dikas za odpovedi
nechal bych si nekde zmerit tlak oleje ..
a to co nejdriv, at se zbytecne neco nepodela ..
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 06. 05. 2005 05:57

Měl jsem podobný problém a příčina byla v regulátoru tlaku oleje,kde se dostalo smítko, které ho zablokovalo v jedné poloze a na volnoběh kdy čerpadlo tolik netlačí byl slabý tlak. Vyšroubuj ojelový filtr (celý, ne jen vložku) jde to zhora z motoru a pokus se s pístem regulároru pohnout , případně ho vyjmout a vyčistit, to ale budeš asi muset shodit vanu a spodem už přesně nevím dělal jsem to už dávno. JInak sundej ještě krycí víko z vačkového hřídele nastartuj motor a pokut na vačku kape olej je to v pohodě, ale mě se stalo, že se ukroutila ozubená řemenice na vačkovém hřídeli protože se přidřelo uložení vačky z důvodu nízkého mazacího tlaku. Motor zůstal naštěstí OK.

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Mazání

Příspěvek od Márty_ » 06. 05. 2005 09:31

Zrar chlape, cca před půl rokem jsem řešil podobnej problém s kámošem na jeho 318is, (E30) měl problémy s hydrošteslema (zdvihátka ventylů) začaly cvakat a cvakaly čím dál víc, tak to odvez k automechanikovi kterej je za 15 tis vyměnil, chvíli byl klid a po cca 14 dnech to samý, tak na reklamaci, potom druhá výměna, to už jsem nevěřil že jsou to zdvihátka a tak jsem šel na kafe za známým - automechanikem (má zlatý ruce, a auta v palici) první co z něj vypadlo - NÍZKEJ TLAK OLEJE, tak jsme pátrali dál, když tam byli druhý nový štesle a pořát to cvakalo, namontoval tam tlakoměr oleje, jak to nastartoval hned to bylo jasný, opravdu NÍZKEJ TLAK asi 1 Atm na volnoběh, tak se nechaly vyměnit ložiska na klikovce a teď to maže 3Atm na volnoběh a je ticho.

Namontuj tlakoměr oleje a budeš mít jasno ! (tolik práce to zase nedá )

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání

Příspěvek od ajfel » 06. 05. 2005 09:37

Márty_ píše:Zrar chlape, cca před půl rokem jsem řešil podobnej problém s kámošem na jeho 318is, (E30) měl problémy s hydrošteslema (zdvihátka ventylů) začaly cvakat a cvakaly čím dál víc, tak to odvez k automechanikovi kterej je za 15 tis vyměnil, chvíli byl klid a po cca 14 dnech to samý, tak na reklamaci, potom druhá výměna, to už jsem nevěřil že jsou to zdvihátka a tak jsem šel na kafe za známým - automechanikem (má zlatý ruce, a auta v palici) první co z něj vypadlo - NÍZKEJ TLAK OLEJE, tak jsme pátrali dál, když tam byli druhý nový štesle a pořát to cvakalo, namontoval tam tlakoměr oleje, jak to nastartoval hned to bylo jasný, opravdu NÍZKEJ TLAK asi 1 Atm na volnoběh, tak se nechaly vyměnit ložiska na klikovce a teď to maže 3Atm na volnoběh a je ticho.

Namontuj tlakoměr oleje a budeš mít jasno ! (tolik práce to zase nedá )
a kde se takovy vhodny tlakomer oleje vezme? :)
asi nekde v servise, co? nebo se da neco odpovidajiciho koupit?
(kdyz rikas, ze to neni moc prace)
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Re: Mazání

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 06. 05. 2005 09:45

ajfel píše:
Márty_ píše:Zrar chlape, cca před půl rokem jsem řešil podobnej problém s kámošem na jeho 318is, (E30) měl problémy s hydrošteslema (zdvihátka ventylů) začaly cvakat a cvakaly čím dál víc, tak to odvez k automechanikovi kterej je za 15 tis vyměnil, chvíli byl klid a po cca 14 dnech to samý, tak na reklamaci, potom druhá výměna, to už jsem nevěřil že jsou to zdvihátka a tak jsem šel na kafe za známým - automechanikem (má zlatý ruce, a auta v palici) první co z něj vypadlo - NÍZKEJ TLAK OLEJE, tak jsme pátrali dál, když tam byli druhý nový štesle a pořát to cvakalo, namontoval tam tlakoměr oleje, jak to nastartoval hned to bylo jasný, opravdu NÍZKEJ TLAK asi 1 Atm na volnoběh, tak se nechaly vyměnit ložiska na klikovce a teď to maže 3Atm na volnoběh a je ticho.

Namontuj tlakoměr oleje a budeš mít jasno ! (tolik práce to zase nedá )
a kde se takovy vhodny tlakomer oleje vezme? :)
asi nekde v servise, co? nebo se da neco odpovidajiciho koupit?
(kdyz rikas, ze to neni moc prace)
petr
uz to zjistuju u nej pres SZ :wink: me vcera na volnobeh docela slysitelne cvakal, jsem si rikal...aaa asi radeji pridam dalsi olej...ale predpokladam ze tlak by mohli zmerit kdekoli...

edit, cituju:"sežeň nebo vyrob mezikus pod čidlo tlaku oleje co je na kontrolku mazání"
edit2: tak Revolution manometr stoji 1,6k skoro...no levnejsi budou :twisted:

edit3: 38008722003 Tlakoměr oleje 12 V, D 52mm ks 355
http://www.hdkovo.cz/asp/ukaz.asp?odkaz=GA
takze jde jen o to jak to ma vypadat... :)
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Tlakoměr Oleje

Příspěvek od Márty_ » 06. 05. 2005 10:47

Tak pánové, jakej tam dáte tlakoměr oleje je úplně jedno, jen musí mít potřebnej rozsah od 1 alespoň do 4 Atm, osobně bych ho montoval rovnou do palubky a nechal ho tam, potřebujete buď nějakou trubičku s převlečnejma maticema, nebo tlakovou hadici (dá se všude koupit) + sehnat nějakou rozbočku aby vám fungovala kontrolka mazání (čidlo) + i ten budík , kámoš tam dával rozbočovací kostku z brzd ze škodovky, (ale to už je na vaší vynalézavosti co tam dáte) a k tomu budíku, montoval se v sérii do třeba Škody 110R (tam je i ta hadice) nebo v Autobusech Karosa a taky v Liazce je a co já vim kde ještě, na vrakaci ho doženete za par korun a pokud ne tak zavolejte jeden bych možná pustil, ale nerad, pokud chcete jěště něco vědět Tel: 604121020 to je na mě

jinak novej klidně taky můžete montovat, viděl jsem i v Tuning šopech docela pěkný, ale těch peněz je škoda

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 06. 05. 2005 18:50

Strana píše:...takze jiny cerpadlo nebo slo rozchodit to stavajici? ...no, kazdopadne jestli je to fakt ono, tak to znamena mooooc prace, jelikoz iX.....:cry:
jinak dik za radu....
Sundal jsem vanu, odmontoval čerpadlo a rozebral ho, uvolnil jsem zaseklej pístek, pořádně ho vyčistil benzínem, trohu jsem ho máznul olejem a zkusil párkrát pohnout, jestli není zkřivenej a nezasekne se zase. Dal jsem ho zpátky a od tý doby pohodička. (už asi rok). :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakoměr Oleje

Příspěvek od Stepan » 06. 05. 2005 19:53

Márty_ píše:Tak pánové, jakej tam dáte tlakoměr oleje je úplně jedno, jen musí mít potřebnej rozsah od 1 alespoň do 4 Atm, osobně bych ho montoval rovnou do palubky a nechal ho tam, potřebujete buď nějakou trubičku s převlečnejma maticema, nebo tlakovou hadici (dá se všude koupit)....
To jako myslíš táhnout olej do kokpitu? A co dát tam čidlo s poťákem a dovnitř vést jen drát :wink:
Tim olejem to jde taky, aĺe je blbý, když ti to rupne a začne cákat na nohy :lol:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Strana
Příspěvky: 138
Registrován: 23. 04. 2004 20:17
Bydliště: Pardubice, Sloupnice

Příspěvek od Strana » 08. 05. 2005 17:57

...pristi tyden budu mit snad pucenej tlakomer tak uvidim...jinak to asi ale vypada na ten zaseklej regulator, jelikoz klika je cca 6mes po prebrouseni a vsechny loziska byli davany novy....holt uvidime....
kazdopadne dikas vsem za radu....
327iX E30 iX Power
Byla...je...bude navždy.....E30 :) :)

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Mazání

Příspěvek od Márty_ » 08. 05. 2005 22:02

No jasně že do kokpitu, jak jsem psal, tlak oleje je dost duležitej ůdaj kterej ti i během jízdy o případnejch problémech v motoru dost napoví, proto bych to nedělal jen na zkoužku ale na stálo budík v palubce, už jen kvuli klidu při ostřejší jízdě, hned máš přehled jestli ti to dobře maže! a prasknutý hadice a horkej olej v autě? - z toho nemusíš mít stach, jedná se o hydraulický hadice který jsou vždy dimenzovány na mnohem vižší tlak než jakýho tam běžně můžeš dosáhnout, u sportovních vozů je tlakoměr oleje a teploměr oleje montován standartně

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Re: Tlakoměr Oleje

Příspěvek od Márty_ » 04. 07. 2017 13:54

[quote="Márty_"]Tak pánové, jakej tam dáte tlakoměr oleje je úplně jedno, jen musí mít potřebnej rozsah od 1 alespoň do 4 Atm, osobně bych ho montoval rovnou do palubky a nechal ho tam, potřebujete buď nějakou trubičku s převlečnejma maticema, nebo tlakovou hadici (dá se všude koupit) + sehnat nějakou rozbočku aby vám fungovala kontrolka mazání (čidlo) + i ten budík , kámoš tam dával rozbočovací kostku z brzd ze škodovky, (ale to už je na vaší vynalézavosti co tam dáte) a k tomu budíku, montoval se v sérii do třeba Škody 110R (tam je i ta hadice) nebo v Autobusech Karosa a taky v Liazce je a co já vim kde ještě, na vrakaci ho doženete za par korun a pokud ne tak zavolejte jeden bych možná pustil, ale nerad.

jinak novej klidně taky můžete montovat, viděl jsem i v Tuning šopech docela pěkný, ale těch peněz je škoda[/quote]

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Re: Tlakoměr Oleje

Příspěvek od Márty_ » 04. 07. 2017 15:21

[quote="Márty_"]Tak pánové, jakej tam dáte tlakoměr oleje je úplně jedno, jen musí mít potřebnej rozsah od 1 alespoň do 4 Atm, osobně bych ho montoval rovnou do palubky a nechal ho tam, potřebujete buď nějakou trubičku s převlečnejma maticema, nebo tlakovou hadici (dá se všude koupit) + sehnat nějakou rozbočku aby vám fungovala kontrolka mazání (čidlo) + i ten budík , kámoš tam dával rozbočovací kostku z brzd ze škodovky, (ale to už je na vaší vynalézavosti co tam dáte) a k tomu budíku, montoval se v sérii do třeba Škody 110R (tam je i ta hadice) nebo v Autobusech Karosa a taky v Liazce je a co já vim kde ještě, na vrakaci ho doženete za par korun.

jinak novej klidně taky můžete montovat, viděl jsem i v Tuning šopech docela pěkný, ale těch peněz je škoda[/quote]

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Re: Tlakoměr Oleje

Příspěvek od Márty_ » 04. 07. 2017 15:22

[quote="Márty_"]Tak pánové, jakej tam dáte tlakoměr oleje je úplně jedno, jen musí mít potřebnej rozsah od 1 alespoň do 4 Atm, osobně bych ho montoval rovnou do palubky a nechal ho tam, potřebujete buď nějakou trubičku s převlečnejma maticema, nebo tlakovou hadici (dá se všude koupit) + sehnat nějakou rozbočku aby vám fungovala kontrolka mazání (čidlo) + i ten budík , kámoš tam dával rozbočovací kostku z brzd ze škodovky, (ale to už je na vaší vynalézavosti co tam dáte) a k tomu budíku, montoval se v sérii do třeba Škody 110R (tam je i ta hadice) nebo v Autobusech Karosa a taky v Liazce je a co já vim kde ještě, na vrakaci ho doženete za par korun.

jinak novej klidně taky můžete montovat, viděl jsem i v Tuning šopech docela pěkný, ale těch peněz je škoda[/quote]

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Re: Tlakoměr Oleje

Příspěvek od Márty_ » 04. 07. 2017 15:22

[quote="Márty_"]Tak pánové, jakej tam dáte tlakoměr oleje je úplně jedno, jen musí mít potřebnej rozsah od 1 alespoň do 4 Atm, osobně bych ho montoval rovnou do palubky a nechal ho tam, potřebujete buď nějakou trubičku s převlečnejma maticema, nebo tlakovou hadici (dá se všude koupit) + sehnat nějakou rozbočku aby vám fungovala kontrolka mazání (čidlo) + i ten budík , kámoš tam dával rozbočovací kostku z brzd ze škodovky, (ale to už je na vaší vynalézavosti co tam dáte) a k tomu budíku, montoval se v sérii do třeba Škody 110R (tam je i ta hadice) nebo v Autobusech Karosa a taky v Liazce je a co já vim kde ještě, na vrakaci ho doženete za par korun.

jinak novej klidně taky můžete montovat, viděl jsem i v Tuning šopech docela pěkný, ale těch peněz je škoda[/quote]

Márty_
Příspěvky: 381
Registrován: 20. 04. 2005 09:42

Re: Tlakoměr Oleje

Příspěvek od Márty_ » 04. 07. 2017 15:23

kkkkkkkk

adoSK
Příspěvky: 16
Registrován: 29. 08. 2016 08:06
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Mazani problem

Příspěvek od adoSK » 06. 08. 2019 05:16

Taktiež mám problém s mazanim m20b20 za studena všetko v pohode no keď sa olej zohreje preblikuje kontrolka mazania na voľnobehu pravdepodobne čerpadlo ? Tlak oleja zmerany vo videu https://youtu.be/GfrE0ekuR3s

Odpovědět