Zdravím,
začal jsem teď řešit sedadlo řidiče u mé E30 Cabrio - není v úplně dobré kondice už od koupě auta, ale doteď se řešily důležitější věci, tak na to nebyl čas.
Sedadlo je celé nějaké zkřivené/rozlámané/zkřížené, když se do něj člověk pořádně usadí, tak mi připadá, že je nakřivo - pravým předním rohem víc vpředu, než levým.
Boční páčka na regulaci výšky sedáku/sklonu opěradla má asi očesané/ohnuté zoubky na západce - aby sedák držel výšku, tak musí být hodně nahoru - trčí přes okraj sedáku, takže při sedání ho obvykle člověk zmáčkne a jak pak dosedne, tak se sedák propadne na nejnižší polohu. Copak když já o tom vím, tak si na to dám pozor, ale nejhorší bylo, že se to stalo při STK, kdy do něj zapadl testovací komisař se 120 kg a pak měl kecy při vystavování protokolu.
Páčka se zasekává i při snaze regulovat sklon opěradla, takže s ním někdy nejde vůbec pohnout.
V zimě jsem měl sedadlo venku z auta, že se na něj zkusím podívat a poštelovat ho a zjistil jsem, že je nějaké zkřížené - nesedí oběma lyžinami rovně na zemi, ale stojí jen na třech bodech, čtvrtý je ve vzduchu a sedadlo se kýve.
Tak teď řeším co s tím - nenašel jsem v žádným servisních manuálech, jestli se dá celý mechanismus regulace výšky/sklonu opěradla nějak rozebrat a opravit. Nemáte s tím někdo zkušenost? A nevíte, jak je to s případnými náhradními díly? Po tom, co letos BMW zavřelo Classic on-line shop s díly, tak je to zase o něco složitější.
Možná by byla nejlepší varianta sedadlo komplet vyměnit za nějaké v pořádku, ale asi nebude úplně hračka sehnat stejný vzor čalounění. A nebo vyměnit komplet obě přední sedadla i zadní lavici s opěrákem z nějakého rozebraného auta, ale to už zase bude o jiných penězích .
Díky za každou zkušenost
Sedadlo řidiče - sportsitze - servis/výměna
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 30
- Registrován: 05. 09. 2017 09:36
Re: Sedadlo řidiče - sportsitze - servis/výměna
Ony obecně E30 židle mají takovou skoro až vlastnost, že jsou prostě někde prasklé Takže je více než možné, že to bude i Tvůj případ. Základ bude to rozebrat a zjistit reálnou situaci. Další věc je, že za ty roky jsou ty mechanizmy prostě zanesené bordelem (takže se páčka třeba sama ani nevrátí do polohy, ve které aretuje), případně navíc ještě tomu pomáhá rez. Takže tady minimálně dobře vyčistit a namazat. Pokud máš kostru OK a všechno je rozhýbané, tak pak je třeba mít dobře seřízené páčky, aby když zvedneš třeba páčku na posuv, tak aby se současně otevřely oba zámky.
Pokud bys to nakonec řešil výměnou za jinou sedačku, tak čalounění převlečeš jak polštář na kterém spíš To by byl ten nejmenší problém
Nějaké díly na to ještě koupit jdou, ale dát třeba za kolejnici 15k asi nechceš (potřebuješ 4 kusy)
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... owse/seats
Moje rady jsou bohužel jenom čistě teoretické, protože samého mě to teprve čeká.. taky to odkladám
Pokud bys to nakonec řešil výměnou za jinou sedačku, tak čalounění převlečeš jak polštář na kterém spíš To by byl ten nejmenší problém
Nějaké díly na to ještě koupit jdou, ale dát třeba za kolejnici 15k asi nechceš (potřebuješ 4 kusy)
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... owse/seats
Moje rady jsou bohužel jenom čistě teoretické, protože samého mě to teprve čeká.. taky to odkladám
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2718
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Sedadlo řidiče - sportsitze - servis/výměna
Mel jsem kdysi podobny problem s ridicovou sedackou.
Castecne byla zkrizena a castecne to sklapeni nefungovalo na jedne strane - presne jak pise Johnny - je treba vycistit mechanismus sklapeni a pul problemu je pryc.
Tim bych zacal, bo je to jednoduchy a na 80% Ti to vyresi problem.
Castecne byla zkrizena a castecne to sklapeni nefungovalo na jedne strane - presne jak pise Johnny - je treba vycistit mechanismus sklapeni a pul problemu je pryc.
Tim bych zacal, bo je to jednoduchy a na 80% Ti to vyresi problem.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Sedadlo řidiče - sportsitze - servis/výměna
A já doporučim zaměřit se na stav kostry. když jsem měl třícu, tak jsem kostru řidičovy sedačky svářel 2x, byť je pravda, že nejsem žádnej podvyživenej cápek ... Pokaždý to ruplo někde jinde
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Ropák
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1278
- Registrován: 03. 05. 2007 23:14
- Bydliště: Hluboká n/Vlt.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sedadlo řidiče - sportsitze - servis/výměna
Na 90 % bude prasklej rám sedáku. Je strašně poddimenzovanej oproti ostatním dílům. Resp. opěrák je stejně subtilní, ale není tak namáhanej. Řešil jsem to už hodněkrát. Svařuje se to nic moc, je to strašně tenoučkej plech. Ale dá se to. Hlavně to musíš dostatečně přeplátovat. Nejlepší ovšem je výměna za jinej, v kterým seděl celej život někdo štíhlej
Nemám třícu