auto 325 cabrio s ABS
měnil sem brzdové válečky na všech třmenech, zadní a přední hadice a problém je:
Po odvzdušnění dle postupu z E30 jak na to se při jízdě po sešlápnutí pedalu -přední kolo šlo do smyku (mokra silnice stare letnaky teď v zimě)
propadne brzdovej pedal vyzkoušel sem znova odvzdušnit ale tekla jen brzdovka bez bublinek. Z každyho třmenu sem nechal odtect cca 2dcl a přuběžne doplňoval nádobku. Nějaká rada kde muže bejt problem? nebo je to sparavně když se zablokuje kolo začne fungovat abs a propadne se pedál nebo je něco blbě? Překontroval sem všechny spoje zda to někde neteče a nic sem nenašel.
dřív na suchu v letě se mi pedal nepropadal, ( než sem sundal všechny třmeny ) ale taky sem nebrzdil až tak že by šly předni kola při brždění do smyku.....
díky za rady David
Brzdy za jízdy se propadne pedál ABS ?
Re: Brzdy za jízdy se propadne pedál ABS ?
Zdar,
já myslím, že zajímavé téma... Kolem odvzdušňování ABS je celkem dost nejasností.. Někdo to odvzdušní standardně a někdo ne...
Po netu jsou univerzálně návody na tlakové odvzdušnění (tlačit vzduch do nádobky a otevírat odvzdušňováky).
Já bych to viděl tak.. pokud máš pedál tvrdý a nepropadající se, dokud se neaktivuje ABS a potom skokový propad, mohlo by to být zavzdušněné ABS. Možná bych vyzkoušel ABS deaktivovat (vyndáním pojistky) a zkusit ostře brzdit bez něj... (ať víš, jestli hledáš problém na správném místě)
Jak odvzdušnit ABS??
1) někdo říká, že to lze standardně(pumpování pedálem) - i pokud se z něj vypustí všechna brzdovka?
2) tlakem přes nádobku?
3) přes diagnostiku - spuštění ABS pumpy softwarově
4) aktivací ABS systému běžnou cestou - řešil jsem to na koncernu a tam se údajně odvzdušní ABS opakovanou aktivací systému (brzdění na trávě, štěrku), pak je otázka zda potřeba znovu odvzdušňovat, či už ne (dle toho, kam se bublina posune)
já myslím, že zajímavé téma... Kolem odvzdušňování ABS je celkem dost nejasností.. Někdo to odvzdušní standardně a někdo ne...
Po netu jsou univerzálně návody na tlakové odvzdušnění (tlačit vzduch do nádobky a otevírat odvzdušňováky).
Já bych to viděl tak.. pokud máš pedál tvrdý a nepropadající se, dokud se neaktivuje ABS a potom skokový propad, mohlo by to být zavzdušněné ABS. Možná bych vyzkoušel ABS deaktivovat (vyndáním pojistky) a zkusit ostře brzdit bez něj... (ať víš, jestli hledáš problém na správném místě)
Jak odvzdušnit ABS??
1) někdo říká, že to lze standardně(pumpování pedálem) - i pokud se z něj vypustí všechna brzdovka?
2) tlakem přes nádobku?
3) přes diagnostiku - spuštění ABS pumpy softwarově
4) aktivací ABS systému běžnou cestou - řešil jsem to na koncernu a tam se údajně odvzdušní ABS opakovanou aktivací systému (brzdění na trávě, štěrku), pak je otázka zda potřeba znovu odvzdušňovat, či už ne (dle toho, kam se bublina posune)
Re: Brzdy za jízdy se propadne pedál ABS ?
Pokud někdo natrefí na pěkné schématko mechanismu ABS, nechť doplní.
Zajímavé je, že v některých případech je potřeba odvzdušnit i samotný brzdový válec (https://www.youtube.com/watch?v=m6iwrhZCdwc), ale s tímhle na tříce není problém
Zajímavé je, že v některých případech je potřeba odvzdušnit i samotný brzdový válec (https://www.youtube.com/watch?v=m6iwrhZCdwc), ale s tímhle na tříce není problém
Re: Brzdy za jízdy se propadne pedál ABS ?
Ahoj, sice pozdě ale třeba to někomu někdy pomůže:
potom co sem sundal všechny třmeny a dělal repas sem to nandal zase na auto, naplnil nádobku po okraj
-nasadil víčko s pumpovacím balénkem (použil sem ten z polštářku na otevírání dveří)
https://www.google.cz/search?q=balonek+ ... 709#imgrc=_
-brzdovej pedál sem sešlápnul na podlahu a zapřel ho klackem
lehce natlakováno balonkem a postupně na všech kolech odfouknuto (sem na to sá m takže poprvé sem zase dolejval protože sem nádobku vycucnul celou....)
-a potom sem se lehce projel po cestě a zkoušel zabrzdit
-rači sem to potom testnul na trávě..... abs zaklepalo do pedálu
a nakonec na asfaltu sem to natvrdo zašlápnul na široké silnici.... (potom co zafunguvala ABS se pedál lehce propadl a když sem stál na místě byl níže než když stoupnu na brzdu na volnoběh)
v průběho sem se koukal na brzdovku a předtim si udělal fixem risku kde byla trošku zbylo to asi to co nateklo do nedokonale sešlápnutého pedálu
a brzdilo to celou letní sezonu (cca4tis km)
potom co sem sundal všechny třmeny a dělal repas sem to nandal zase na auto, naplnil nádobku po okraj
-nasadil víčko s pumpovacím balénkem (použil sem ten z polštářku na otevírání dveří)
https://www.google.cz/search?q=balonek+ ... 709#imgrc=_
-brzdovej pedál sem sešlápnul na podlahu a zapřel ho klackem
lehce natlakováno balonkem a postupně na všech kolech odfouknuto (sem na to sá m takže poprvé sem zase dolejval protože sem nádobku vycucnul celou....)
-a potom sem se lehce projel po cestě a zkoušel zabrzdit
-rači sem to potom testnul na trávě..... abs zaklepalo do pedálu
a nakonec na asfaltu sem to natvrdo zašlápnul na široké silnici.... (potom co zafunguvala ABS se pedál lehce propadl a když sem stál na místě byl níže než když stoupnu na brzdu na volnoběh)
v průběho sem se koukal na brzdovku a předtim si udělal fixem risku kde byla trošku zbylo to asi to co nateklo do nedokonale sešlápnutého pedálu
a brzdilo to celou letní sezonu (cca4tis km)
Re: Brzdy za jízdy se propadne pedál ABS ?
Nechci rejpat, ale pokud se vratim k odvzusnovzni brzd s abs tak ta zktivace tech ventilu uvnitr(mimochodem nutna, pokud to bylo predtim na suchu) se dela tak ze odvznusnujes se zaplym zapalovanim. Coz je tak nejak i logicky zejo
Re: Brzdy za jízdy se propadne pedál ABS ?
Podle me nemuzes zapirat ten pedal klackem. Musi byt volnej, abys z nadobky profoukl tlak a vzduch do trmenu.. A zapalovani urcite zapnout, pak by to melo fungovat, i kdyz to bylo predtim uplne na suchu.