V e30 mám M52B28 - problém je že nedrží volnoběh.
Auto bez problémů přijelo na dílnu, pak jsem jej nahnul na levou stranu (asi 30°) vyměnil vzduchový filtr (je tam volně kónický bez filtrboxu atd)
a zabudoval nový výfuk.
Od motoru byl výfuk - svody z M3 e36 svedené do jedné trubky pr. cca 55mm - rezonátor, koncový tlumič.
Od motoru výfuk nyní je - svody z M3 e36 středový díl dvě trubky pr. 60mm s X křížením. zadní díl zase dvě trubky pr 60mm a koncový tlumič. vše od supersprintu.
Když jsme auto spustil zase na kola tak se mi jej nedaří nastartovat bez plynu. - když přidám plyn, tak nastartuji, ale auto nedrží volnoběh a když nepřidávám plyn tak chcípne. (hned, do 1 vteřiny)
Když odpojím váhu vzduchu, tak je to mnohem lepší - volnoběh drží i když má tendence chcípat taky.
Jediná věc, která vím že není v pořádku je, netěsnost mezi svody a středovým dílem na jedné větvi. - je možné, že tahle netěsnost může tak rozhodit volnoběh?
- poznámky - výfuk je hodně otevřený - race verze
- separátor oleje byl měněný za nový před max. cca 4.000 km
- na autě jsem dodělával chladič oleje - dle mého nemůže mít na problematiku vliv.
vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Greeny
- Příspěvky: 816
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu
pochybuju, že by existovala jakákoli spojitost mezi vlivem výfuku a držením volnoběhu. Z vlastní zkušenosti vím, že u Motronicu použitém v konkurenčním autě z podobné doby jako E36 není problém auto nastartovat zcela bez výfuku nebo svodů, pochybuju že by to bylo u E36 jakkoli jinak.
Hledal bych někde nějaké masivní přisávání vzduchu.
Hledal bych někde nějaké masivní přisávání vzduchu.
Re: vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu
U mé M52 byla přesně tahle netěsnost znát docela dobře - za předpokladu, že fungují lambda sondy, který jsou kousek vedle, tak ten přisávaný vzduch je mate. Neměl jsem problémy se startováním, ale často zahoupal volnoběh. Někdy jen na vteřinu, jindy otáčky lítali tam a zpátky pořád dokud jsem se nerozjel. Vim přesně, že od chvíle, kdy jsem se netěsnosti zbavil (nebyl tam dotažený jeden šroub mezi svody a středovým dílem...) tak se tohle už ani jednou nestalo.
Pokud ten volnoběh ale vyloženě nedrží a padá a má to problémy startovat, tak si trochu myslím, že to už může být jiný problém. Dost spolehlivě by to mělo jít ověřit tak, že lambdy odpojíš, díky tomu se jednotka přepne do nouzovýho režimu a nebude z nich brát data = a tím pádem ani přisátý vzduch u svodů nebude řešit.
Pokud ten volnoběh ale vyloženě nedrží a padá a má to problémy startovat, tak si trochu myslím, že to už může být jiný problém. Dost spolehlivě by to mělo jít ověřit tak, že lambdy odpojíš, díky tomu se jednotka přepne do nouzovýho režimu a nebude z nich brát data = a tím pádem ani přisátý vzduch u svodů nebude řešit.
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu
U kubu vyřešeno, falešnej luft na odvětrávání klikovky...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8