vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu

Příspěvek od Kubajz von Odry » 30. 07. 2015 21:24

V e30 mám M52B28 - problém je že nedrží volnoběh.
Auto bez problémů přijelo na dílnu, pak jsem jej nahnul na levou stranu (asi 30°) vyměnil vzduchový filtr (je tam volně kónický bez filtrboxu atd)
a zabudoval nový výfuk.
Od motoru byl výfuk - svody z M3 e36 svedené do jedné trubky pr. cca 55mm - rezonátor, koncový tlumič.
Od motoru výfuk nyní je - svody z M3 e36 středový díl dvě trubky pr. 60mm s X křížením. zadní díl zase dvě trubky pr 60mm a koncový tlumič. vše od supersprintu.
Když jsme auto spustil zase na kola tak se mi jej nedaří nastartovat bez plynu. - když přidám plyn, tak nastartuji, ale auto nedrží volnoběh a když nepřidávám plyn tak chcípne. (hned, do 1 vteřiny)
Když odpojím váhu vzduchu, tak je to mnohem lepší - volnoběh drží i když má tendence chcípat taky.

Jediná věc, která vím že není v pořádku je, netěsnost mezi svody a středovým dílem na jedné větvi. - je možné, že tahle netěsnost může tak rozhodit volnoběh?

- poznámky - výfuk je hodně otevřený - race verze
- separátor oleje byl měněný za nový před max. cca 4.000 km
- na autě jsem dodělával chladič oleje - dle mého nemůže mít na problematiku vliv.
Obrázek

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 816
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu

Příspěvek od Greeny » 07. 08. 2015 19:13

pochybuju, že by existovala jakákoli spojitost mezi vlivem výfuku a držením volnoběhu. Z vlastní zkušenosti vím, že u Motronicu použitém v konkurenčním autě z podobné doby jako E36 není problém auto nastartovat zcela bez výfuku nebo svodů, pochybuju že by to bylo u E36 jakkoli jinak.

Hledal bych někde nějaké masivní přisávání vzduchu.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Re: vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu

Příspěvek od paveld » 07. 08. 2015 21:51

U mé M52 byla přesně tahle netěsnost znát docela dobře - za předpokladu, že fungují lambda sondy, který jsou kousek vedle, tak ten přisávaný vzduch je mate. Neměl jsem problémy se startováním, ale často zahoupal volnoběh. Někdy jen na vteřinu, jindy otáčky lítali tam a zpátky pořád dokud jsem se nerozjel. Vim přesně, že od chvíle, kdy jsem se netěsnosti zbavil (nebyl tam dotažený jeden šroub mezi svody a středovým dílem...) tak se tohle už ani jednou nestalo.
Pokud ten volnoběh ale vyloženě nedrží a padá a má to problémy startovat, tak si trochu myslím, že to už může být jiný problém. Dost spolehlivě by to mělo jít ověřit tak, že lambdy odpojíš, díky tomu se jednotka přepne do nouzovýho režimu a nebude z nich brát data = a tím pádem ani přisátý vzduch u svodů nebude řešit.

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: vliv netěsnosti výfuku na volnoběhu

Příspěvek od MattyX » 08. 08. 2015 10:13

U kubu vyřešeno, falešnej luft na odvětrávání klikovky...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět