nestandartní chování podvozku
nestandartní chování podvozku
Lidičky potřebuju pomoc. Nedávno jsem si koupil 318i a dokud byly suché cesty, tak vše bylo OK(no vlastne ani nebylo, když přejedu nějakou nerovnost auto jako kdyby uhne). Největší problém nastal když začlo pršet, mrznout, sněžit. Auto se chová tak jako bych pořád jel ve vyjetých kolejích. Prostě háže ze strany na stranu a já musím pořád volantem dorovnávat. Nesetkali jste se s tim někdo??? Na přední nápravě by nic v nepořádku nemělo být. Mám nové(starší ale bez vůlí) servořízení, samozřejme to bylo na geometrii. Tipuju to na něco na zadní nápravě. Otázka ale co. Myslím si že již tisíckrát tady zmiňované silentbloky, jenže každému kdo je má urvané to mlátí. Mi nemláti nic. Jestli to někdo dočetl až do konce tak moc moc prosím o radu co zkusit, vyměnit atp. Díííky
Přední nápravu jsme zkoušeli. Tam je všechno v naprostém pořádku. Kola jsou před týdnem všechna znovu vyvážená. Jde mi o to, jestli to můžou dělat ty sileny, nebo se mám pídit po něčem dalším, případně po čem. Na zadní nápravě jsme přišli akorát na ty sileny. Špatně vyvážený kardan, to by dělalo za jakýchkoliv podmínek...si myslimVenca. píše:Zkusil bych auto zvednout, podepřít špalkama a prohlídnout vůle přední nápravy.
Kulové čepy, silentbliky ramen, ložiska.
-----
Určitý házení auta může dělat i jiná věc - špatně vyvážený kardan.
-----
Předpokládám, že kola nejsou křivý a že jsou vyvážený...

- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestandartní chování podvozku
Myslím si, že tohle bude předek. První ze všeho bych udělal geometrii!!! Pak projít podvozek. Od tlumičů přes spojovačku, ramena a čepy až k řízení, celý bych to nechal otestovat a vyměnit i to, co je byť maličko volné.
Silentbloky na zadku mi nijak nemlátily a přesto byl jeden úplně roztrženej a druhej sežmoulanej. Když mlátí, tak to už je dotažený do extraprasečího stavu.
Silentbloky na zadku mi nijak nemlátily a přesto byl jeden úplně roztrženej a druhej sežmoulanej. Když mlátí, tak to už je dotažený do extraprasečího stavu.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Re: nestandartní chování podvozku
Geometrie na přední nápravě je čerstvě udělaná, ani ten co jí dělal nic v nepořádku nenašel, ani my včera na kanále. Auto je čerstvě po technické a ani technik neměl k přední nápravě vyjímky.RedBaron píše:Myslím si, že tohle bude předek. První ze všeho bych udělal geometrii!!! Pak projít podvozek. Od tlumičů přes spojovačku, ramena a čepy až k řízení, celý bych to nechal otestovat a vyměnit i to, co je byť maličko volné.
Silentbloky na zadku mi nijak nemlátily a přesto byl jeden úplně roztrženej a druhej sežmoulanej. Když mlátí, tak to už je dotažený do extraprasečího stavu.
Jak se dá prozkoumat horní uložení tlumiču ve předu a vzadu???
U zadních tlumičů - vezmeš tlumič za horní trubku a zkusíš zahýbat.
Musí to držet.
Jestli to lítá, je vytrženej vnitřek z tý gumy.
-----
Vpředu to horní uložení - kontrolovat u zvedlýho auta, taky to nesmí lítat do stran.
-----
Já to mám na autě dobrý, měnil jsem jen jeden zadní silentblok na uchycení tlumiče (FeBi, ~ 400,-)
Musí to držet.
Jestli to lítá, je vytrženej vnitřek z tý gumy.
-----
Vpředu to horní uložení - kontrolovat u zvedlýho auta, taky to nesmí lítat do stran.
-----
Já to mám na autě dobrý, měnil jsem jen jeden zadní silentblok na uchycení tlumiče (FeBi, ~ 400,-)
Sám ne, dělal jsem to s kamarádem, resp. jsem mu pomáhal. Je to automechanik, dělali jsme to u něj v autoservise(jeho vlastní). Není to žádná lama. Vybité kulové čepy poznám, každopádně by je zjistili na technické a na geometrii... Dneska zkusim to horní uložení tlumičů a během pár dní vyměním SB na nápravnici.Stany píše:Měl jsem taky takoví problém že auto občas jako by plavalo,Vyměnil jsem čepy řízení a je po plaváníTo servo řízení sis tam dával sám
Tak přesně tohle mi dělalo auto a bylo to ložisko v zadním kole.
Nad 130km/h jsem to honil po silnici a plavalo to jak kráva.
Rozkvedlal jsem auto a jsouc překvapen asi centimetrovou vůlí na LZ kole jsem usoudil že je čas na výměnu. A fakt to pomohlo

Nad 130km/h jsem to honil po silnici a plavalo to jak kráva.
Rozkvedlal jsem auto a jsouc překvapen asi centimetrovou vůlí na LZ kole jsem usoudil že je čas na výměnu. A fakt to pomohlo



Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
Bude mi chybět, byla to dobrá žena

Mám ten samej problém. I když ted v zimě mam zimáky 195/65/14 tak muzu v klidu jed bezdrža i v mírně vyjetých kolejích, ALE když tam dam sve letní 205/55/15 tak je to težká pranice s volantem. Sebemenší vyjetý koleje a ja lítám ze strany na stranu. Milionkrát to bylo na zvedáku a nic, žádná vůle. Napadlo me vyměnit silentbloky na předních ramenech a přišlo optavdu jen minimalní zlepšení. Mám jen takovej pocit jestli me tam nedali nějaké jiné, než na šestivál. Nebo jsou pro všechny stejné ????
BMW 325i Touring http://ufocz.wz.cz/
Já bych to viděl celkem jasně na ty zadní hlavní silentbloky. Na první pohled si ničeho nevšimneš, ani to nemusí bouchat, ale stačí aby měl vůli třeba 3mm a na kole to udělá 2cm a pak máš hoňky. Je to znát hlavně při přímé jízdě, nebo když hodíš pořádný hrábě třeba na napůl mokrým asfaltu. Pak to může skákat.
klepání
Čau ,mám problém ,chci se pozeptat,mám 325i v upravě M-technic 2,když jde auto pod plynem tak je tichý,ale když brzdím motorem tak se ozve klepání od diferencialu resp. od kardanky,i kdyz ro pustim na volnoběh z kopce,na zadku je vse nove,jako na naprave,ale menily my soukoli v hrusce? tak nejak to znelo....