Rozvody M20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Rozvody M20

Příspěvek od Gabo » 27. 02. 2015 18:25

Omlouvám se za dotaz, hledal jsem, ale nenašel, byť jsem si jistej, že to tady někde musí být.
Po kolika km, případně letech se mají měnít rozvody na M20? Já mám na svejch odjeto cca 90000 km a 7 let, teď jsem někde zahlídnul informaci, že by se měli měnit po 50000 km nebo 5 letech, ale to se mi zda zbytečně brzo ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Rozvody M20

Příspěvek od MattyX » 27. 02. 2015 19:17

5 let a 50tis je málo. 100tis a nebo pět let zní už rozumněji, potom je otázkou zda po těch 5 letech máš najeto dostatek KM na to, aby byly vůbec v prdeli, nebo aby ti zpuchřel řemen.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Venca » 27. 02. 2015 19:49

Rozvody = ventily s pružinama, vačkový hřídel, vahadla.
Rozvodový náhon = řemen, ozubená kola, napínací ústrojí.

Řemen u motoru M20 se má měnit na 90 - 100 tisících km.

.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Gabo » 27. 02. 2015 22:22

Pardon za použití nevhodné terminologie. Rozvodama jsem myslel pohon rozvodoveho ustroji.

A propos - setkal se už někdo z vás opotřebením rozvodových kol, ať už na vaččce nebo klice, takovým, že by bylo potřeba je měnit?
Muj motor ma podle budiku najeto 300000, ale v realu typuju minimalne 1/2 miliona. Přece si někdo nepřekopal auto na LPG, aby s nim jezdil kolem komína
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Rozvody M20

Příspěvek od MattyX » 28. 02. 2015 00:28

Je dost malá pravděpodobnost, že gumový řemen poškodí tvrdokov např. řemenice na klice :) U řemenu jsem se s tím nikdy nesetkal, že by bylo nutné měnit kola někdy... ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Frank
Příspěvky: 178
Registrován: 19. 04. 2011 18:30
Bydliště: Hlinsko

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Frank » 28. 02. 2015 20:27

Pro řemen doporučená doba je: 4 roky nebo 50 000 km.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Francis » 28. 02. 2015 21:37

Jen pro upřesnění, tvrdokov je lidový název pro slinutý karbid, materiál pro výrobu řezných nástrojů metodou spékání, nejčastěji z karbidu wolframu a kobaltu. Z tohoto materálu jsou vyráběny jen destičky, které jsou pak připevněny pájením na tělo řezného nástroje.
Z tohoto materiálu ozubené kolo s největší pravděpodobností vyrobeno nebude.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Venca » 01. 03. 2015 13:51

Frank píše:Pro řemen doporučená doba je: 4 roky nebo 50 000 km.
Bentley uvádí 60 000 mil, Haynes taky.

.

Uživatelský avatar
528i
člen E30.cz
Příspěvky: 673
Registrován: 17. 01. 2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: Rozvody M20

Příspěvek od 528i » 02. 03. 2015 07:10

Francis napsal definici víceméně přesně, jen dnes je ze slinutých karbidů, prakticky každý nástroj, monolitní frézy, a i vyměnitelné destičky:), z tohoto materiálu určitě rozvodová kola nejsou, naposledy jsem obráběl vačkové kolo m20, a to je nějaká ocelolitina, obrábět to šlo víceméně docela dobře, a hodně to "prášilo", každopádně řemen rozvodové kolo určitě nepoškodí :)
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Gabo » 02. 03. 2015 08:22

No, 60 000 mil to je necelejch 96 000 km, takze to mám tak akorát na výměnu
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Laci5
Příspěvky: 34
Registrován: 12. 04. 2015 15:55
Bydliště: Košice - okolie, Slovensko

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Laci5 » 12. 04. 2015 16:03

Nazdar, vedeli by ste mi poradit co moze sposobovat "chrčanie" motora v otackach od 1500 - 2000? Akonahle pridam nad 2tis. tak ten zvuk okamzite prestane. Na volnobehu ho tiez nepocut. Zvuk vychadza z prednej casti motora - visco spojka, kladky, rozvod... Nieco z toho to asi pravdepodobne bude. Nestretli ste sa s tým? DIky za odpoved ;)

Uživatelský avatar
Dendo
Příspěvky: 291
Registrován: 05. 06. 2011 12:21
Bydliště: Bratislava

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Dendo » 13. 04. 2015 07:37

Zhod dole nachvilku klinak a ked to prestane tak je to bud altik/vodna pumpa/servocerpadlo :-)

Uživatelský avatar
Laci5
Příspěvky: 34
Registrován: 12. 04. 2015 15:55
Bydliště: Košice - okolie, Slovensko

Re: Rozvody M20

Příspěvek od Laci5 » 12. 05. 2015 18:22

Diky! dam vediet ze co a jak lebo bohuzial som sa este k tomu nedostal, nemam cas :( ale diky :)

Odpovědět