olej - teče

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

olej - teče

Příspěvek od qWasyl » 18. 01. 2005 21:55

Vždycky po mě zůstane olejová skvrna jak sviňa. :( Vyměnil jsem těsnění ventylovýho výka, který prosakovalo, ale to samo-že nestačilo. Za 1 den je tam luža tak 20 x 30 cm. Díval jsem se na to zespodu, kape to z vany, ale prasklá není. To by chcalo víc. Teče to na ni někde zhora. Vůbec nemůžu přijít na to, kde je problém. Teče to jakoby z pravý strany, jak je olejovej filtr. Poraďte, na co se mám ještě podívat? Odkud to může téct?

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 18. 01. 2005 21:59

Podívej se jestli není prasklej horní díl vany. Měl jsem to taky. Pravděpodobně někdo urval vanu, spodní část vyměnil a na horní se vykašlal. Bylo to u M40

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 18. 01. 2005 22:44

mizuh píše:Podívej se jestli není prasklej horní díl vany. Měl jsem to taky. Pravděpodobně někdo urval vanu, spodní část vyměnil a na horní se vykašlal. Bylo to u M40
To mi něco řiká :lol:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Lukashe
Příspěvky: 400
Registrován: 10. 04. 2003 08:25
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek od Lukashe » 19. 01. 2005 07:16

Vyměnit těsnění, popř. srovnat vanu. U jednoho auta jsem to taky řešil. Po pár těsněních v poho
E34 ruullleeeeezzzzzz

Uživatelský avatar
M3
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 11. 2004 10:50
Bydliště: Petřvald

Příspěvek od M3 » 19. 01. 2005 10:20

Mrkni se jestli to nekape ještě z větší výšky...zažil jsem U M40 těs. pod hlavou(resp. slabě dotažená hlava) 8) 8)

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 19. 01. 2005 13:45

Mám to samí akorát že mi to neteče spíš kape a to hlavně kdzž běží motor. A je to přesně v těch místech co je olejovej filtr. Vlastně naproti toho filtru je takový kulatý otvor z kterýho to kape. Zatím jse se tím moc nezabíval ale časem...

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 19. 01. 2005 14:00

A já měl zase prochcané čidlo tlaku oleje. Olej tekl skrz. Nové stálo asi 180,-Kč.
Nejlepší bude, když tu stranu motoru pořádně očistíš a přesně určíš místo, kudy to teče. Až pak je rozumné něco řešit.

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 19. 01. 2005 18:30

Joj. Dneska jsem si vlez pod auto do jamy, očistil to jak se sluší a patří a ejhle. Je to vanou! :roll: Je v ní taková malilinkatá nepatrná trhlinka, kterou horkej olej prosakuje. Když totiž auto dlouho stálo, tak byla ta louže stejně velká jak když stálo třeba 3 hoďky. Tak jo. Je to moje první, heč! :wink: . Tak sháním novou. Nemáte někdo z Brna a okolí za rozumný peníz ? Jinak dík za rady. Ten motor je z boku poteklej, díval jsem se na to pořádně a trochu to prosakuje mezi blokem a hlavou. Ale nic extrémního, to snad ještě chvilku vydrží. Sundávat hlavu. na to bych neměl. Mé zkušenosti jsou velmi malé to bych asi dohromady nedal. Vždiť já nemůžu ani voddělat tu vanu. Jsem povolil těch dvacet šroubů a vono nic. Ještě to tam drží kdesi u převodovky, je to do toho zapasovaný. Tak jsem povolil 4 šroubky pod spojku na převodovce, že oddělám ten "kus" a prd. Asi budu muset víc papat, abych měl větší sílu. :oops: Je sica fakt, že tam byla tma, kosa (-2 stupně) a ještě k tomu jsem byl hladovej ale stejně, su lama. Nevíte někdo náhodou, jak to dostat ven ? Musím jen víc zabrat nebo je tam eště nějakej šmejdus šroubek ňáké schované, co to drží? :idea: Jo, ještě, můj vůz 325e E30 jméno má.

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 19. 01. 2005 18:39

odkud jsi z Brna? ze te neznam... :wink:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 19. 01. 2005 18:53

Ale znáš. Jenom si mě asi nepamatuješ. Viděli jsme se dvakrát na srazu v Carfouru. Byl jsem tam vždycky s Petrem. (červená 325e) Já mám bílou 325e - sníženou jak sviňa.

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 19. 01. 2005 18:55

jó, sorry, já ti neodpověděl ůplně. :oops: . Jsem z Bystrce.

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 19. 01. 2005 20:26

sloukamartin píše:jó, sorry, já ti neodpověděl ůplně. :oops: . Jsem z Bystrce.
jóóó uz vííím :D ty kravo to snizeni je brutal :shock: cumel sem na to jak malej kluk :lol: sem tam nestrcil pod ten naraznik ani 2 prsty :lol:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 20. 01. 2005 02:00

sloukamartin píše:Vždycky po mě zůstane olejová skvrna jak sviňa
tak to bude asi tim ze
sloukamartin píše:mám bílou 325e - sníženou jak sviňa
:wink: :lol:

No...a moje bila 325iS neni snizena jak sviňa a presto jsem si taky dal uz druhou vanu, naposled jsem ji delal tenhle vikend....no....tak prijemnou zabavu.
sloukamartin píše:Jsem povolil těch dvacet šroubů a vono nic. Ještě to tam drží kdesi u převodovky
Dvacet je malo :) povol jeste ty ctyri pod tim deklem u prevodovky, ten je na dvou, nebo ctyrech imbusech zezadu a zespoda asi na dvou sestihranech a potom skub s ni pryc

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 20. 01. 2005 09:25

Jirka325 píše: No...a moje bila 325iS neni snizena jak sviňa a presto jsem si taky dal uz druhou vanu, naposled jsem ji delal tenhle vikend....no....tak prijemnou zabavu.
ÁÁÁ panáček už má opraveno :D Udělej si další křížek na pažbě :D

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 20. 01. 2005 13:40

A dvousložkový epoxidový tmel by nestačil? Mám tím vanu dělanou už 2x a drží jak helvická víra!...

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 20. 01. 2005 22:54

Jojo, nevyšrouboval jsi všechny šrouby na tom deklu pod převodovkou. Jsou tam svislý šrouby kterejma to drží k převodovce a pak vodorovný šrouby (myslím že to jsou torxy) kterýma to drží k motoru. Dál k tomu aby jsi sundal vanu musíš odšroubovat obě matice na silenblocích motoru a komplet motor s převodovkou přizvednout (aby sis udělal místo mezi vanou a nápravnicí). Bacha-doporučuju ti to zvednout tak, aby ti ty štefty nevylezly úplně ze silenbloků, blbě by ti ten motor vracel zpátky.
Čili teď jsi ve fázi, kdy máš zvedlej motor a povolenou vanu. Teď jí povyndej a švírou mezi vanou a motorem vyšroubuj olejové čerpadlo. Jsou tam 3 šrouby na plochej klíč - tuším že 13. Až ti to čerpadlo žuchne dolů do vany tak teprvá teď jí můžeš vyndat. Nezalepuj jí žádným sráčem - je to nahovno. Jedině zavařit a ať si tady říká kdo chce co chce.
Nandat vanu je horší - nejhorší je tam dostat to olejové čerpadlo. Ale jde to.
Ještě jedna věc k těsnění pod vanou: počítej, že bude v hajzlu, takže si kup buďto nové nebo někdo tvrdí že je lepší ho tam nedávat a místo něj dát tmel. Vyjde to rozhodně levněji, já jsem to tak udělal, koupil jsem v baumaxu takovou tu tubu do pistole, je to červený tmel přímo na olejový vany, vydrží krátkodobě tuším 300stupňů, stojí 200Kč. Zatím drží, když ho budeš blemcat na vanu tak s ním nešetři - cca 2mm vrstva, dost ho setřeš jak tam budeš tu vanu cpát.
Dělal jsem to nedávno, práce skoro na celej den, ale já se ze vším crcám, možná to zvládneš rychleji. Stejně ti doporučuju sehnat si jinou vanu, kterou tam dáš a tuhle si pak někdy nechat v klidu zavařit. Náhradní vana se rozhodně neztratí.

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 20. 01. 2005 23:10

Ty krávo! :shock: Tak to je hustej postup! Úplně jsem z toho dostal strach! To nadzvedávání motoru, vůbec nemám představu jak bych s tím hejbal. Snad to půjde. Bude se snažit dodržet tvůj postup a uvidíme. V sobotu se do toho dám (snad). Tak dík za radu.

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 20. 01. 2005 23:20

Zvednul jsem předek auta co to šlo a hodil ho na špalky (na nosníky vpředu u prahů). Zaklínoval klínkama zadní kola. Motor jsem zvednul heverem (samo že ne tím bavoráckým). Dělal jsem to venku před garáží v cca -1st. Nic moc práce. Ještě jsem zapomněl napsat, že pod čidlem tlaku oleje čumí do vany takovej váleček s trubičkou. Tak bacha ať to neohneš.
P.S.1 Mám taky etu.
P.S.2 Jo a až budeš dělat něco s tou hlavou, dej tam rovnou dvoulitrovou. Přidá to pár poníků :D :D :D
práci zdar.
Naposledy upravil(a) Rotten dne 21. 01. 2005 15:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 20. 01. 2005 23:23

K té hlavě. Víš jistě že právě 2litrovou? Nebude ještě o něco lepší z 2.5i?

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 21. 01. 2005 06:28

Stany píše:ÁÁÁ panáček už má opraveno Udělej si další křížek na pažbě
No jeje :) doufam ze uz posledni...i kdyz dve vany za tri roky neni tak hrozny skore :lol:
Jsem na to vlitnul o vikendu a jak jsem se do toho pustil, tak to byla nejenom vana, ale jeste par vecicek, jsem se trochu vyradil :)
Ale uz me to fakt nebavi, asi zacnu vymyslet nejaky sofistikovany kryt, nevi nekdo o necem ?
Rotten píše:Jojo, nevyšrouboval jsi všechny šrouby na tom deklu pod převodovkou. Jsou tam svislý šrouby kterejma to drží k převodovce a pak vodorovný šrouby (myslím že to jsou torxy) kterýma to drží k motoru.
No, jako bych uz to jednou psal
Rotten píše:Dál k tomu aby jsi sundal vanu musíš odšroubovat obě matice na silenblocích motoru a komplet motor s převodovkou přizvednout (aby sis udělal místo mezi vanou a nápravnicí). Bacha-doporučuju ti to zvednout tak, aby ti ty štefty nevylezly úplně ze silenbloků, blbě by ti ten motor vracel zpátky.
Čili teď jsi ve fázi, kdy máš zvedlej motor a povolenou vanu. Teď jí povyndej a švírou mezi vanou a motorem vyšroubuj olejové čerpadlo. Jsou tam 3 šrouby na plochej klíč - tuším že 13. Až ti to čerpadlo žuchne dolů do vany tak teprvá teď jí můžeš vyndat. Nezalepuj jí žádným sráčem - je to nahovno. Jedině zavařit a ať si tady říká kdo chce co chce.
Nandat vanu je horší - nejhorší je tam dostat to olejové čerpadlo. Ale jde to.
Olejove cerpadlo ? To jsem nechal na miste a vubec jsem s nim nehybal, neni to vubec potreba.
Rotten píše:Ještě jedna věc k těsnění pod vanou: počítej, že bude v hajzlu, takže si kup buďto nové nebo někdo tvrdí že je lepší ho tam nedávat a místo něj dát tmel. Vyjde to rozhodně levněji
Rozhodne to levneji nevyjde. Tesneni olejove vany stoji neco malo pres stovku, samozrejme se bavim o kvalitnim - elring.
Tesneni bych nenahrazoval tmelem, spis kombinace obojiho, pro jistotu, kdo to ma pak kuchat znova, kdyz by to treba teklo, kdo vi jestli je vana rovna.
Rotten píše:Stejně ti doporučuju sehnat si jinou vanu, kterou tam dáš a tuhle si pak někdy nechat v klidu zavařit. Náhradní vana se rozhodně neztratí
Presne tak, totez udelam se svoji, kdyz uz jsem mel to stesti, ze jsem ji tentokrat nerozmlatil na milion strepu :) a budu si ji syslit hezky s pocitem jistoty, ze nemusim nic shanet, stejne kdyz ji budu mit, tak uz ji nerachnu, to se posere vzdycky neco co clovek nema a musi to shanet, jak to mas jednou v rezerve, tak se to neposere - Murphyho zakony :)

Odpovědět