Škubání motoru M10 - vyřešeno

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Škubání motoru M10 - vyřešeno

Příspěvek od LACA » 01. 03. 2014 13:22

Prosím o pomoc. Zprovozňuji pár let odloženou M10. Vyměnil jsem olej, svíčky, kabely, víčko rozdělovače. Ještě mi chybí palivový filtr a váha vzduchu a pak jsem v koncích.

Škubání se projeví hlavně při zahřátém motoru. Jedu cca 90 km/h a auto začne i při plynulé jízdě z ničeho nic prskat. Zastavím, nechám motor na 2 minuty zdechnout. Pak nastartuji a za 2 km se vše opakuje znovu.

Za studena škube také, hlavně při prudkém přidání plynu.

V sání do airboxu je utržený port a z něj trčící kabely jsou spojeny do sebe. Nikde nemůžu najít, k čemu slouží.
Obrázek

Za každou radu budu rád. Děkuji. :?
Naposledy upravil(a) LACA dne 07. 06. 2015 20:16, celkem upraveno 2 x.
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 03. 2014 14:54

V tom gumovým kolínku je čidlo teploty vzduchu (PTC - zvyšuje odpor s teplotou).
Slouží pro jednotku relé, který spíná cívku ventilu zapínání podtlakový regulace předstihu.
Smotat dráty do zkratu je špatně, to čidlo určitě nemá dávat malý hodnoty.
Zpaměti je už nevím, ale nejspíš to byly stovky ohmů...

.

Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Příspěvek od LACA » 01. 03. 2014 15:11

Venca píše:V tom gumovým kolínku je čidlo teploty vzduchu (PTC - zvyšuje odpor s teplotou).
Slouží pro jednotku relé, který spíná cívku ventilu zapínání podtlakový regulace předstihu.
Smotat dráty do zkratu je špatně, to čidlo určitě nemá dávat malý hodnoty.
Zpaměti je už nevím, ale nejspíš to byly stovky ohmů...

.
Takže tam by mohlo být řešení...
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 03. 2014 15:18

LACA píše: Takže tam by mohlo být řešení...
To nevím, jestli je příčina jen v tomhle.

Zrušil bych ten zkrat, zjistil bych, zda funguje podtlakovka (pokud se nepletu, působí tam ještě někde čidlo teploty vody).

Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Re:

Příspěvek od LACA » 04. 02. 2015 19:29

Venca píše:
LACA píše: Takže tam by mohlo být řešení...
To nevím, jestli je příčina jen v tomhle.

Zrušil bych ten zkrat, zjistil bych, zda funguje podtlakovka (pokud se nepletu, působí tam ještě někde čidlo teploty vody).
Tak zpátky na začátek. Čidlo jsem sehnal, napojil a problém trvá.

Pro jistotu, jsem nechal vyčistit vstřiky, vyměnit palivový filtr, cívku, palec a nic. Tlaky ve válcích jsou taky dobrý.

Auto prostě v tahu prská, jako když jede na tři válce. Nedělá to pořád.

Jak zjistim že ta podtlakovka funguje?

Bude to prkotina, ale já už začínám šedivět. Moc děkuji za jakoukoliv radu.
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od tomik » 04. 02. 2015 20:11

tlak paliva???

když to začne škubat,zkus přiškrtit zpátečku.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Re:

Příspěvek od Venca » 05. 02. 2015 16:11

LACA píše:
Jak zjistim že ta podtlakovka funguje?
Sundej víčko rozdělovače, odpoj hadičku u elmag. ventilu a zkus nacucnout, jestli se v rozdelovači pootáčí destička.
Tím ověříš samotnou mechanickou funkci podtlakovky.

Pak ověř funkci toho přepínacího elmag. ventilu. Při tepotě motoru nad 45° C by měl být nahozený a podtlakovka zapnutá.
Jestli ne, pak hledat příčinu, tzn. jestli přitahuje relé VAC, který ten ventil nahazuje.

Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od LACA » 05. 02. 2015 21:05

Děkuji. Zkusím vše
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od Mirek E. » 08. 02. 2015 09:58

Ty spojene dratky jsou k cidlu hlinani opotrebeni desticek.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od Venca » 08. 02. 2015 10:40

Mirek E. píše:Ty spojene dratky jsou k cidlu hlinani opotrebeni desticek.
Pokud skutečně jsou (jakože opravdu mohl viset kabel, patřící k čidlu destiček až vepředu u sání, pak mu ovšem chybí kabel k tomu PTC čidlu teploty...


.

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od Mirek E. » 08. 02. 2015 16:28

No hele, kabel k cidlu vypada takhle
Obrázek

Je soucast svazku kabelu, ktere jdou treba do snimace prutoku vzduchu a snimace nadmorske vysky. (Na fotce mam jeden konektor nezapojeny - nevim k cemu je, resp. neni ho do ceho zapojit.)
Obrázek

Kabel ke snimaci opotrebeni desticek vypada takto, coz mi prijde stejne jako to co Laca vyfotil s prerusenym kabelem.
Obrázek

Cele to vypada takto
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od Venca » 08. 02. 2015 18:29

Mirek E. píše:No hele, kabel k cidlu vypada takhle

Je soucast svazku kabelu, ktere jdou treba do snimace prutoku vzduchu a snimace nadmorske vysky. (Na fotce mam jeden konektor nezapojeny - nevim k cemu je, resp. neni ho do ceho zapojit.)


Kabel ke snimaci opotrebeni desticek vypada takto, coz mi prijde stejne jako to co Laca vyfotil s prerusenym kabelem.
Jo, je to tak, jak jsi napsal.
Když jsem viděl ten Lacovo utrženej vykrácenej kabel a pod ním PTC bez konektoru, nenapadlo mi, že to bude ten k destičkám.

Mimochodem, barometrickej snímač je na mým autě bez čidla, má jen odpor.

Třetí nezapojenej tam mám asi taky, nevím, k čemu měl být.

Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od LACA » 12. 02. 2015 07:49

To je zajímavý. Vypadalo to, že je kabel vytržen z konektoru sání. Momentálně mám asi snímač destiček připojen jako PTC :?

Kabel PTC vede přímo do řídící jednotky?

Pokud úplně chybí mohla by to být příčina...
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od LACA » 12. 02. 2015 14:49

tomik píše:tlak paliva???

když to začne škubat,zkus přiškrtit zpátečku.
Přiškrcení zpátečky nepomohlo. Zkusím se zaměřit na ten kabel a rozdělovač.

Momentálně je auto v lakovně, tak uvidíme po návratu...
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od Venca » 12. 02. 2015 15:03

LACA píše: Kabel PTC vede přímo do řídící jednotky?
..
Ne, do relé VAC.
Vnitřní schéma relé VAC ovšem nemám.

Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od LACA » 07. 06. 2015 20:15

Tak problém konečně vyřešen. Prošel jsem všechno 2x. Vyměnil co se dalo a nakonec to bylo podělané sýtko plováku v nádrži. Vypadalo jako nové, ale nakonec takový problémy...
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)

Příspěvek od DVORIS » 07. 06. 2015 20:28

[quote="LACA"]Tak problém konečně vyřešen. Prošel jsem všechno 2x. Vyměnil co se dalo a nakonec to bylo podělané sýtko plováku v nádrži. Vypadalo jako nové, ale nakonec takový problémy...[/quote]

A co s ním bylo,bylo ucpané průhledným šlemem?

Uživatelský avatar
LACA
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 08. 2004 19:42
Bydliště: Západní svahy Vysočiny

Re: Škubání motoru M10 - vyřešeno

Příspěvek od LACA » 07. 06. 2015 20:51

Auto dlouho stálo a ucpal to ten šlem ze starého benzínu. Na první pohled bylo vše ok, ale rozdíl markantní.
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10

Odpovědět