Škubání motoru M10 - vyřešeno
Škubání motoru M10 - vyřešeno
Prosím o pomoc. Zprovozňuji pár let odloženou M10. Vyměnil jsem olej, svíčky, kabely, víčko rozdělovače. Ještě mi chybí palivový filtr a váha vzduchu a pak jsem v koncích.
Škubání se projeví hlavně při zahřátém motoru. Jedu cca 90 km/h a auto začne i při plynulé jízdě z ničeho nic prskat. Zastavím, nechám motor na 2 minuty zdechnout. Pak nastartuji a za 2 km se vše opakuje znovu.
Za studena škube také, hlavně při prudkém přidání plynu.
V sání do airboxu je utržený port a z něj trčící kabely jsou spojeny do sebe. Nikde nemůžu najít, k čemu slouží.
Za každou radu budu rád. Děkuji.
Škubání se projeví hlavně při zahřátém motoru. Jedu cca 90 km/h a auto začne i při plynulé jízdě z ničeho nic prskat. Zastavím, nechám motor na 2 minuty zdechnout. Pak nastartuji a za 2 km se vše opakuje znovu.
Za studena škube také, hlavně při prudkém přidání plynu.
V sání do airboxu je utržený port a z něj trčící kabely jsou spojeny do sebe. Nikde nemůžu najít, k čemu slouží.
Za každou radu budu rád. Děkuji.
Naposledy upravil(a) LACA dne 07. 06. 2015 20:16, celkem upraveno 2 x.
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
V tom gumovým kolínku je čidlo teploty vzduchu (PTC - zvyšuje odpor s teplotou).
Slouží pro jednotku relé, který spíná cívku ventilu zapínání podtlakový regulace předstihu.
Smotat dráty do zkratu je špatně, to čidlo určitě nemá dávat malý hodnoty.
Zpaměti je už nevím, ale nejspíš to byly stovky ohmů...
.
Slouží pro jednotku relé, který spíná cívku ventilu zapínání podtlakový regulace předstihu.
Smotat dráty do zkratu je špatně, to čidlo určitě nemá dávat malý hodnoty.
Zpaměti je už nevím, ale nejspíš to byly stovky ohmů...
.
Takže tam by mohlo být řešení...Venca píše:V tom gumovým kolínku je čidlo teploty vzduchu (PTC - zvyšuje odpor s teplotou).
Slouží pro jednotku relé, který spíná cívku ventilu zapínání podtlakový regulace předstihu.
Smotat dráty do zkratu je špatně, to čidlo určitě nemá dávat malý hodnoty.
Zpaměti je už nevím, ale nejspíš to byly stovky ohmů...
.
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
Re:
Tak zpátky na začátek. Čidlo jsem sehnal, napojil a problém trvá.Venca píše:To nevím, jestli je příčina jen v tomhle.LACA píše: Takže tam by mohlo být řešení...
Zrušil bych ten zkrat, zjistil bych, zda funguje podtlakovka (pokud se nepletu, působí tam ještě někde čidlo teploty vody).
Pro jistotu, jsem nechal vyčistit vstřiky, vyměnit palivový filtr, cívku, palec a nic. Tlaky ve válcích jsou taky dobrý.
Auto prostě v tahu prská, jako když jede na tři válce. Nedělá to pořád.
Jak zjistim že ta podtlakovka funguje?
Bude to prkotina, ale já už začínám šedivět. Moc děkuji za jakoukoliv radu.
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
- tomik
- Příspěvky: 2313
- Registrován: 04. 04. 2004 10:14
- Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
tlak paliva???
když to začne škubat,zkus přiškrtit zpátečku.
když to začne škubat,zkus přiškrtit zpátečku.
Re: Re:
Sundej víčko rozdělovače, odpoj hadičku u elmag. ventilu a zkus nacucnout, jestli se v rozdelovači pootáčí destička.LACA píše:
Jak zjistim že ta podtlakovka funguje?
Tím ověříš samotnou mechanickou funkci podtlakovky.
Pak ověř funkci toho přepínacího elmag. ventilu. Při tepotě motoru nad 45° C by měl být nahozený a podtlakovka zapnutá.
Jestli ne, pak hledat příčinu, tzn. jestli přitahuje relé VAC, který ten ventil nahazuje.
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
Děkuji. Zkusím vše
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
Ty spojene dratky jsou k cidlu hlinani opotrebeni desticek.
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
Pokud skutečně jsou (jakože opravdu mohl viset kabel, patřící k čidlu destiček až vepředu u sání, pak mu ovšem chybí kabel k tomu PTC čidlu teploty...Mirek E. píše:Ty spojene dratky jsou k cidlu hlinani opotrebeni desticek.
.
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
No hele, kabel k cidlu vypada takhle
Je soucast svazku kabelu, ktere jdou treba do snimace prutoku vzduchu a snimace nadmorske vysky. (Na fotce mam jeden konektor nezapojeny - nevim k cemu je, resp. neni ho do ceho zapojit.)
Kabel ke snimaci opotrebeni desticek vypada takto, coz mi prijde stejne jako to co Laca vyfotil s prerusenym kabelem.
Cele to vypada takto
Je soucast svazku kabelu, ktere jdou treba do snimace prutoku vzduchu a snimace nadmorske vysky. (Na fotce mam jeden konektor nezapojeny - nevim k cemu je, resp. neni ho do ceho zapojit.)
Kabel ke snimaci opotrebeni desticek vypada takto, coz mi prijde stejne jako to co Laca vyfotil s prerusenym kabelem.
Cele to vypada takto
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
Jo, je to tak, jak jsi napsal.Mirek E. píše:No hele, kabel k cidlu vypada takhle
Je soucast svazku kabelu, ktere jdou treba do snimace prutoku vzduchu a snimace nadmorske vysky. (Na fotce mam jeden konektor nezapojeny - nevim k cemu je, resp. neni ho do ceho zapojit.)
Kabel ke snimaci opotrebeni desticek vypada takto, coz mi prijde stejne jako to co Laca vyfotil s prerusenym kabelem.
Když jsem viděl ten Lacovo utrženej vykrácenej kabel a pod ním PTC bez konektoru, nenapadlo mi, že to bude ten k destičkám.
Mimochodem, barometrickej snímač je na mým autě bez čidla, má jen odpor.
Třetí nezapojenej tam mám asi taky, nevím, k čemu měl být.
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
To je zajímavý. Vypadalo to, že je kabel vytržen z konektoru sání. Momentálně mám asi snímač destiček připojen jako PTC
Kabel PTC vede přímo do řídící jednotky?
Pokud úplně chybí mohla by to být příčina...
Kabel PTC vede přímo do řídící jednotky?
Pokud úplně chybí mohla by to být příčina...
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
Přiškrcení zpátečky nepomohlo. Zkusím se zaměřit na ten kabel a rozdělovač.tomik píše:tlak paliva???
když to začne škubat,zkus přiškrtit zpátečku.
Momentálně je auto v lakovně, tak uvidíme po návratu...
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
Ne, do relé VAC.LACA píše: Kabel PTC vede přímo do řídící jednotky?
..
Vnitřní schéma relé VAC ovšem nemám.
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
Tak problém konečně vyřešen. Prošel jsem všechno 2x. Vyměnil co se dalo a nakonec to bylo podělané sýtko plováku v nádrži. Vypadalo jako nové, ale nakonec takový problémy...
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
Re: Škubání motoru M10 - za rady líbám ruce :-)
[quote="LACA"]Tak problém konečně vyřešen. Prošel jsem všechno 2x. Vyměnil co se dalo a nakonec to bylo podělané sýtko plováku v nádrži. Vypadalo jako nové, ale nakonec takový problémy...[/quote]
A co s ním bylo,bylo ucpané průhledným šlemem?
A co s ním bylo,bylo ucpané průhledným šlemem?
Re: Škubání motoru M10 - vyřešeno
Auto dlouho stálo a ucpal to ten šlem ze starého benzínu. Na první pohled bylo vše ok, ale rozdíl markantní.
'Oo==[][]==oO'
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10
1980 e21 320/6
1987 e30 TC Baur
EX 1987 e30 M10 coupe
EX 1979 e21 M10