M20 vynechává

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

M20 vynechává

Příspěvek od Luda » 09. 12. 2013 22:22

Ahoj,
už jsem hledal a tuto závadu jsem nenašel. Motor na volnoběh a cca do 2000 vynechává. Při vynechání padá i ekonoměr.
Čili bych to viděl na elektrickou závadu něčeho co řídí vstřikování. Po zahřátí to nedělá tak často.

Měl jste někdo stejnou závadu? Tipnul bych snímač otáček, co myslíte?
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 10. 12. 2013 01:07

Co přidřenej volnoběžnej ventil :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 12. 12. 2013 08:30

Chvalda 318iS píše:Co přidřenej volnoběžnej ventil :wink:
Nepřipadá mi jako pravděpodobné. Ten by nezpůsobil vynechání v zátahu.
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 12. 2013 19:31

muže to byt i spinač na klapce
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 12. 2013 15:06

Chvalda 318iS píše:Co přidřenej volnoběžnej ventil :wink:
Vyloučeno - nemá tohle jak ovlivnit.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 12. 2013 15:08

M40TURBO píše:muže to byt i spinač na klapce
Jakým způsobem by to mohl udělat?

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 13. 12. 2013 20:49

Lambda?
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 13. 12. 2013 20:55

Ještě jsem dnes vypozoroval, že to jak moc to vynechává závisí na venkovní teplotě. Když jedu do promrzlého údolí, vynechává více. To klidně vynechá i na dvě vteřiny.
BMW E30 320i Touring

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Příspěvek od Mirek E. » 13. 12. 2013 21:14

Jestli vynecha zapalovani a vstrikovani jede dal, tak ti nespalena smes muze poskodit lambdu a katy.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 12. 2013 07:43

Alex_78 píše:Lambda?
Vyloučeno - jak by shodila ekonoměr na nulu?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 12. 2013 07:47

Mirek E. píše:Jestli vynecha zapalovani a vstrikovani jede dal, tak ti nespalena smes muze poskodit lambdu a katy.
To je sice pravda, ale tady nejde o vynechání zapalování - ekonoměr padá na nulu.

.
Naposledy upravil(a) Venca dne 14. 12. 2013 08:31, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 14. 12. 2013 08:07

Venca píše:
Alex_78 píše:Lambda?
Vyloučeno - jak by shodila ekonoměr na nulu?
Řídící jednotka dostane údaj o přílis bohaté směsi z vadné lambdy a vypne vstřikování. I když na 2 vteřiny asi těžko...
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 14. 12. 2013 08:15

ještě by mohlo vypadavat napajení ŘJ zkus zkontrolovat hlavní relé
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 12. 2013 08:17

Alex_78 píše:
Venca píše:
Alex_78 píše:Lambda?
Vyloučeno - jak by shodila ekonoměr na nulu?
Řídící jednotka dostane údaj o přílis bohaté směsi z vadné lambdy a vypne vstřikování. I když na 2 vteřiny asi těžko...
Řídící jednotka nevypne vstřikování na základě údaje z lambda sondy.
Může pouze zapracovat do délky vstřiku lambda-korekci.

.

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 15. 12. 2013 20:22

Dnes jsem osciloskopem proměřoval signály na konektoru řídici jednotky za jízdy.

snímač otáček - OK - zádné výpadky v signálu
lambda - OK - žádné výpadky
množství vzduchu - OK žádné výpadky
teplotu vzduchu jsem neměřil
signály pro vstřikovače - OK
teplotu vody jsem neměřil
impulzy do zapalovacího transformátoru jsou také bez výpadku, ale vodítkem by mohlá být různá odezva (překmity) po zapalovacím impulzu, to by mohlo znamenat různé zatížení trafa pro různé pulzy(svíčky, kabely).

Jelikož svíčky tam mám ani ne 10000 km, zkusím vyměnit VN kabely a mrknu na rozdělovač.

Jako nejlepší způsob jak testovat na vynechávání je rozjezd z volnoběhu na 5. stupeň.
BMW E30 320i Touring

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 12. 2013 15:07

Luda píše:Dnes jsem osciloskopem proměřoval signály na konektoru řídici jednotky za jízdy....
Došlo během testovací jízdy k těm výpadkům, kdy jde ekonoměr na nulu?

.

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 20. 12. 2013 20:39

VYŘEŠENO. Zabrala výměna VN kabelů a vyčistění rozdělovače. Padání ekonoměru na nulu je asi sekundární symptom ikdyž nevím proč.

Koupil jsem zapalovací kabely Champion za 1000,-
BMW E30 320i Touring

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 12. 2013 21:31

Luda píše:VYŘEŠENO. Zabrala výměna VN kabelů a vyčistění rozdělovače. Padání ekonoměru na nulu je asi sekundární symptom ikdyž nevím proč.
Pokud padal ekonoměr na nulu, vyřešeno není.

Zapalovací kabely sice můžou být příčinou výpadků chodu motoru, ale jimi způsobený výpadek (tj. vynechání jiskry příčinou svodu ču přerušení vysokonapětovýho okruhu) se neprojeví poklesem rafičky ekonoměru na nulu.
Ten pokles do nuly jasně znamená, že vstřiky jsou zavřeny.
Proto bych ještě viděl problém i jinde - je možný, že jich bylo víc.

M40TURBO píše:ještě by mohlo vypadavat napajení ŘJ zkus zkontrolovat hlavní relé
- tohle může být příčina poruchy, která se projeví poklesem ekonoměru na nulu.

.

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 27. 12. 2013 09:26

Uz par mesiacov sa venujem konektretne tejto otazke chodu M20 a zistil som je par zrad uplne inde ako na tych cidlách ktore su v kazdej teme odporucane pozriet. Pokial sa jedna o Motronic 1.3 cize Rj s kodmi 0261 200 173 a 0261 200 380 je chod zabezpeceny vstupom niekolkych zakladnych informacii, ufam najdolezitejsom je Snimac klukového hriadela, je na prednej remenici, na konektore by mal mat odpor medzi 1 a 2 pinom okolo 500ohmov +- nejake drobne, maturoval som pri tom preco mi ten motor nestartuje, preco trha, preco skube, vycistil som vahu vzduchu, krasne som ju posunul na plosaku na nezodranu drahu, premeral hodnoty, premerat cidla teploty, druhe kable, sviecky znacky NGK, BERU, BOSCH, DENSO, atd, aano vsetky som kupil, dalej tri druhy cievok a kablov ako radi cele toto forum bez rozmyslu menit. Auto vsak islo furt akosi divne, alebo neslo vobec, Jedneho dna ma napadlo ze problem nieje na motore ani jeho elektrike ale niekde kde to premysla, vymenil som hlavne rele co spusta vsetko vratane RJ a nic, vymenil som aj palivove aj lambdasondove a nic, dovtedy som mal nahodenu RJ s koncovkov 380, vymenil som teda tu s koncovkov 173 a auto chytili a islo ako med, celu tu zlobu s trasenim, vymenchavanim, skubanim robila RJ, po novom roku ju idem otvorit na dielni a uvidime ci nieco najdem, kazdpadne skor ako miniete miliony na diely a cidla skuste od kamarata vyskusat druhu RJ a nove hlavne relatko.

Este musi poriesit neskutocny kondezat z vyfuku, niekedy mam pocit ze tvorim hmlu pre celu dolinu, lambda je OK, je to normal? na emisnej som nameral CO - 0,51 co je zo skaly 0,4 - 0,8 celkom slusne, zrejme bude nafigu palivo, moc vody :( M20 je dobry motor ked ma clovek dost casu studovat preco co a ako. Ja mam uz tri a leze mi to hlavou :D
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Zbrolik
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 01. 2008 20:28
Bydliště: Střední Čechy

M20 vynechává, zhoršuje se to se zvyšující teplotou

Příspěvek od Zbrolik » 02. 05. 2014 07:40

Ahoj kluci, tak mám podobný problém. Motor nejde hezky, vynechává. Když je studený je to skoro neznatelné, s přibývajícími kilometry a teplotou se to zhoršuje. Kabely jsem vyměnil, rozdělovač, palec. Napadá Vás něco. Díky za rady.
Zbrolik

Odpovědět