volnoběh u m40
volnoběh u m40
Tak sem zkoušel vyměnit volnoběžnej ventil, pořádně vyčistit sání. No a volnoběh je pořád nepravidelnej. Nebo spíš - auto se prostě třese. Když odpojim konektor od váhy vzduchu, skoro nic to neudělá. Když ho zapojim zpátky, tak se na chvilku zvednou otáčky...
Nevim. Co to může bejt... váha?
Dík za odpovědi
Nevim. Co to může bejt... váha?
Dík za odpovědi
Hele mě to dělá taky a nemůžu přijít na to čím to je. Mám taky 1.8i M40, už mi to kuwa pěkně s...e
Možná to je nějaký teplotní čidlo. Když byla zima, tak to skoro vůbec nedělalo. A teď, jak je horko ty otáčky někdy spadnou na 500 a motor se třese (logicky). Možná to je špatnou lambdou. Už to musím vyřešit
Možná to je nějaký teplotní čidlo. Když byla zima, tak to skoro vůbec nedělalo. A teď, jak je horko ty otáčky někdy spadnou na 500 a motor se třese (logicky). Možná to je špatnou lambdou. Už to musím vyřešit
///M Power
Ty wee Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře
///M Power
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Váhu vzduchu otestuješ sedlácky tak, že odpojíš trubku, která k ní vede z filtru, nastartuješ a prstem pomalu vmáčkneš tu klapku dovnitř. Pokud poklesnou otáčky, je v pořádku, pokud se volnoběh zlepší a ustálí, je ta váha v hajzlu.Ace píše:Ty wee Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře
Když koukneš motoru na svíčky, je to jako koukat někomu do očí, taky z toho dost poznáš. Můžou bejt začouzený, upálený, zpečený nebo jinak zdeformovaný. Normálně by měly bejt zbarvený do cihlově červena. Správná vzdálenost elektrody od hrotu je taky důležitá.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Díky za radu, zkusím to. Btw. při nedávné výměně svíček jsem si prohlížel ty starý (Champion) a byly černý... to je asi moc bohatá směs ne? Mám tam teďka NGK a jede to líp.RedBaron píše:Váhu vzduchu otestuješ sedlácky tak, že odpojíš trubku, která k ní vede z filtru, nastartuješ a prstem pomalu vmáčkneš tu klapku dovnitř. Pokud poklesnou otáčky, je v pořádku, pokud se volnoběh zlepší a ustálí, je ta váha v hajzlu.Ace píše:Ty wee Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře
Když koukneš motoru na svíčky, je to jako koukat někomu do očí, taky z toho dost poznáš. Můžou bejt začouzený, upálený, zpečený nebo jinak zdeformovaný. Normálně by měly bejt zbarvený do cihlově červena. Správná vzdálenost elektrody od hrotu je taky důležitá.
///M Power
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Černý znamenaj bohatou směs nebo pálící se olej.Ace píše:Díky za radu, zkusím to. Btw. při nedávné výměně svíček jsem si prohlížel ty starý (Champion) a byly černý... to je asi moc bohatá směs ne? Mám tam teďka NGK a jede to líp.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
No to by znamenalo, že může bejt v háji lambda sondaRedBaron píše:Černý znamenaj bohatou směs nebo pálící se olej.Ace píše:Díky za radu, zkusím to. Btw. při nedávné výměně svíček jsem si prohlížel ty starý (Champion) a byly černý... to je asi moc bohatá směs ne? Mám tam teďka NGK a jede to líp.
Olej mi to skoro vůbec nežere, motor má 145t km.
///M Power
Teď sem se do toho nějak zamotal. Mam odpojit takovej ten elektrickej konektor k vaze? Když ho odpojim, tak to vicemeně nic neudělá. Když ho zas připojim zpátky, na chvilku se zvednou o trochu otáčky.RedBaron píše:Váhu vzduchu otestuješ sedlácky tak, že odpojíš trubku, která k ní vede z filtru, nastartuješ a prstem pomalu vmáčkneš tu klapku dovnitř. Pokud poklesnou otáčky, je v pořádku, pokud se volnoběh zlepší a ustálí, je ta váha v hajzlu.Ace píše:Ty wee Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře
Když koukneš motoru na svíčky, je to jako koukat někomu do očí, taky z toho dost poznáš. Můžou bejt začouzený, upálený, zpečený nebo jinak zdeformovaný. Normálně by měly bejt zbarvený do cihlově červena. Správná vzdálenost elektrody od hrotu je taky důležitá.
Já mam váhu přímo na krabici s filtrem, myslíš sundat krabici a sát jenom váhou?... Kdyžtak to napiš prosim ještě jednou, dík
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak, sát jen vahou, na tu chvilku to bez filtru přežije, pokud nebudeš stát u prašný cesty. Zmáčkneš klapku a musí poklesnout otáčky. Nic neodpojuješ, to bys taky nic neotestoval, takže konektor nech pěkně zapojenej. Když se při vmáčknutí tý klapky dovnitř volnoběh vylepší a zvýší se otáčky, potřebuje váha vyčistit, kalibrovat o nějakej ten zoubek nebo rovnou vyměnit.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Tak sem se na to vrhnul až dneska - ale přece. Sál sem jen váhou a po chvilce sem tu klapku uvnitř prstem uplně otevřel. Málem to chvíplo a pak ten volnoběh stál docela za nic. Všchno při zahřátym motoru. Co by to ještě mohlo bejt? Žeby špatný teplotní čidlo? Špatná lambda?...RedBaron píše:Přesně tak, sát jen vahou, na tu chvilku to bez filtru přežije, pokud nebudeš stát u prašný cesty. Zmáčkneš klapku a musí poklesnout otáčky. Nic neodpojuješ, to bys taky nic neotestoval, takže konektor nech pěkně zapojenej. Když se při vmáčknutí tý klapky dovnitř volnoběh vylepší a zvýší se otáčky, potřebuje váha vyčistit, kalibrovat o nějakej ten zoubek nebo rovnou vyměnit.
Re: volnoběh u m40
čau chlapci, u m40 jsem řešil to, že mi auto nedrží volnoběh za studena, byl moc malej a pořád to chcípalo, občas i za tepla.....dneska sem sem se na to vrhnul, vyčistil jsem váhu vzduchu, klapku a taky sem vyčistil volnoběžný ventil, který jsem i pořádně rozhýbal. No a teď to za studena drží volnoběh perfektně, pěkně zvýšený a za tepla taky, ale problém je ten, že na křižovatce, když vyřadím na neutrál, tak to chcípne a nevím proč, někdo nějaký nápad?
Re: volnoběh u m40
nikoho nic nenapadá? dneska sem vyměnil hadici ze sání do volnoběžného ventilu a pořád nic, když se to ohřeje, tak klesnou otáčky na 500 a má tendenci to chcípnou.....zítra chci zkusit vyměnit volnoběžný ventil.....nebo někdo nějaký nápad čím by to mohlo být, že teplá to nedrží volnoběh?
Re: volnoběh u m40
budeš mít ještě někde díru. Nebo ti přisává benzín přes regulátor tlaku na palivové liště. ještě zkus zaslepit hadici vedoucí ze sání do ventilu odvětrávání nádrže
Re: volnoběh u m40
No, ted uz jedine ta hadice na odvetrani, ta neni v uplne 100% kondici. Harmonika od vahy v poradku, hadice do volnobezneho ventilu nova, tesneni na sani taky nove. Zkusim jeste teda tuhle hadici. Diky
Re: volnoběh u m40
Ups, blbe sem cetl, moc rychle, vymenil jsem hadici na odvetrani kliky :-D no nic, ted jedu na dilnu, zkusim vymenit volnobezny ventil, tu hadici na odvetrani nadrze, pak sem jeste koupil lambdu a obe cidla na teplotu vody. Tak snad pak to bude makat