volnoběh u m40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

volnoběh u m40

Příspěvek od Bobo » 29. 05. 2003 18:20

Tak sem zkoušel vyměnit volnoběžnej ventil, pořádně vyčistit sání. No a volnoběh je pořád nepravidelnej. Nebo spíš - auto se prostě třese. Když odpojim konektor od váhy vzduchu, skoro nic to neudělá. Když ho zapojim zpátky, tak se na chvilku zvednou otáčky...
Nevim. Co to může bejt... váha?
Dík za odpovědi
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 29. 05. 2003 19:54

Hele mě to dělá taky a nemůžu přijít na to čím to je. Mám taky 1.8i M40, už mi to kuwa pěkně s...e :oops:
Možná to je nějaký teplotní čidlo. Když byla zima, tak to skoro vůbec nedělalo. A teď, jak je horko ty otáčky někdy spadnou na 500 a motor se třese (logicky). Možná to je špatnou lambdou. Už to musím vyřešit :evil:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 05. 2003 22:56

mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře :(
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 30. 05. 2003 21:23

Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře :(
Ty wee :? Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 31. 05. 2003 08:35

Ace píše:
Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře :(
Ty wee :? Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.
Váhu vzduchu otestuješ sedlácky tak, že odpojíš trubku, která k ní vede z filtru, nastartuješ a prstem pomalu vmáčkneš tu klapku dovnitř. Pokud poklesnou otáčky, je v pořádku, pokud se volnoběh zlepší a ustálí, je ta váha v hajzlu.

Když koukneš motoru na svíčky, je to jako koukat někomu do očí, taky z toho dost poznáš. Můžou bejt začouzený, upálený, zpečený nebo jinak zdeformovaný. Normálně by měly bejt zbarvený do cihlově červena. Správná vzdálenost elektrody od hrotu je taky důležitá.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 31. 05. 2003 17:17

RedBaron píše:
Ace píše:
Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře :(
Ty wee :? Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.
Váhu vzduchu otestuješ sedlácky tak, že odpojíš trubku, která k ní vede z filtru, nastartuješ a prstem pomalu vmáčkneš tu klapku dovnitř. Pokud poklesnou otáčky, je v pořádku, pokud se volnoběh zlepší a ustálí, je ta váha v hajzlu.

Když koukneš motoru na svíčky, je to jako koukat někomu do očí, taky z toho dost poznáš. Můžou bejt začouzený, upálený, zpečený nebo jinak zdeformovaný. Normálně by měly bejt zbarvený do cihlově červena. Správná vzdálenost elektrody od hrotu je taky důležitá.
Díky za radu, zkusím to. Btw. při nedávné výměně svíček jsem si prohlížel ty starý (Champion) a byly černý... to je asi moc bohatá směs ne? Mám tam teďka NGK a jede to líp.
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 31. 05. 2003 17:41

Ace píše:Díky za radu, zkusím to. Btw. při nedávné výměně svíček jsem si prohlížel ty starý (Champion) a byly černý... to je asi moc bohatá směs ne? Mám tam teďka NGK a jede to líp.
Černý znamenaj bohatou směs nebo pálící se olej.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 31. 05. 2003 20:13

RedBaron píše:
Ace píše:Díky za radu, zkusím to. Btw. při nedávné výměně svíček jsem si prohlížel ty starý (Champion) a byly černý... to je asi moc bohatá směs ne? Mám tam teďka NGK a jede to líp.
Černý znamenaj bohatou směs nebo pálící se olej.
No to by znamenalo, že může bejt v háji lambda sonda :?
Olej mi to skoro vůbec nežere, motor má 145t km.
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 31. 05. 2003 21:24

RedBaron píše:
Ace píše:
Bobo píše:mě otáčkoměr ukazuje asi 1100 otáček, ale taky nemusí fungovat dobře :(
Ty wee :? Já dneska koupil v AuTecu tu harmoniku - gumovou trubku na sání, v domění, že budu mít volnoběh ok. A wono prd - je to pořád stejný. Zkusím to dát na diagnostiku. Možná je špatná lambda. A nebo špatná váha vzduchu...to spíš.
Váhu vzduchu otestuješ sedlácky tak, že odpojíš trubku, která k ní vede z filtru, nastartuješ a prstem pomalu vmáčkneš tu klapku dovnitř. Pokud poklesnou otáčky, je v pořádku, pokud se volnoběh zlepší a ustálí, je ta váha v hajzlu.

Když koukneš motoru na svíčky, je to jako koukat někomu do očí, taky z toho dost poznáš. Můžou bejt začouzený, upálený, zpečený nebo jinak zdeformovaný. Normálně by měly bejt zbarvený do cihlově červena. Správná vzdálenost elektrody od hrotu je taky důležitá.
Teď sem se do toho nějak zamotal. Mam odpojit takovej ten elektrickej konektor k vaze? Když ho odpojim, tak to vicemeně nic neudělá. Když ho zas připojim zpátky, na chvilku se zvednou o trochu otáčky.
Já mam váhu přímo na krabici s filtrem, myslíš sundat krabici a sát jenom váhou?... Kdyžtak to napiš prosim ještě jednou, dík :oops:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 01. 06. 2003 04:51

Přesně tak, sát jen vahou, na tu chvilku to bez filtru přežije, pokud nebudeš stát u prašný cesty. Zmáčkneš klapku a musí poklesnout otáčky. Nic neodpojuješ, to bys taky nic neotestoval, takže konektor nech pěkně zapojenej. Když se při vmáčknutí tý klapky dovnitř volnoběh vylepší a zvýší se otáčky, potřebuje váha vyčistit, kalibrovat o nějakej ten zoubek nebo rovnou vyměnit.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 02. 06. 2003 06:58

Dík moc, hned odpoledne se na to podivám. Prostě sát váhou a pak tu klapku vmáčknout dovnitř (tzn otevřít, žejo). Pak dám vědět jak to dopadlo, kdyžtak bys mi mohl poradit s tou kalibrací :D novou semi kupovat nechce :evil:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 03. 06. 2003 16:39

RedBaron píše:Přesně tak, sát jen vahou, na tu chvilku to bez filtru přežije, pokud nebudeš stát u prašný cesty. Zmáčkneš klapku a musí poklesnout otáčky. Nic neodpojuješ, to bys taky nic neotestoval, takže konektor nech pěkně zapojenej. Když se při vmáčknutí tý klapky dovnitř volnoběh vylepší a zvýší se otáčky, potřebuje váha vyčistit, kalibrovat o nějakej ten zoubek nebo rovnou vyměnit.
Tak sem se na to vrhnul až dneska - ale přece. Sál sem jen váhou a po chvilce sem tu klapku uvnitř prstem uplně otevřel. Málem to chvíplo a pak ten volnoběh stál docela za nic. Všchno při zahřátym motoru. Co by to ještě mohlo bejt? Žeby špatný teplotní čidlo? Špatná lambda?...
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Peťas

Příspěvek od Peťas » 03. 06. 2003 18:09

Mě to kdysi dělalo to samé. Měl jsem špatné těsnění mezi sáním a blokem motoru. Jak jsem to vyměnil, tak už jsem měl pokoj.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 03. 06. 2003 20:57

Peťas píše:Mě to kdysi dělalo to samé. Měl jsem špatné těsnění mezi sáním a blokem motoru. Jak jsem to vyměnil, tak už jsem měl pokoj.
Dík, někdy v blízký budoucnosti na to mrknu. Nemáš potuchy kolik tak cca to těsnění stojí?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Peťas

Příspěvek od Peťas » 05. 06. 2003 19:41

Už je to asi dva roky, takže si to nepamatuju, ale vím, že mi to připadalo směšné levné - (snad kolem 200,-)

Uživatelský avatar
3llf
člen E30.cz
Příspěvky: 418
Registrován: 16. 04. 2014 09:16
Bydliště: Ústecko, Praha

Re: volnoběh u m40

Příspěvek od 3llf » 27. 10. 2015 19:29

čau chlapci, u m40 jsem řešil to, že mi auto nedrží volnoběh za studena, byl moc malej a pořád to chcípalo, občas i za tepla.....dneska sem sem se na to vrhnul, vyčistil jsem váhu vzduchu, klapku a taky sem vyčistil volnoběžný ventil, který jsem i pořádně rozhýbal. No a teď to za studena drží volnoběh perfektně, pěkně zvýšený a za tepla taky, ale problém je ten, že na křižovatce, když vyřadím na neutrál, tak to chcípne a nevím proč, někdo nějaký nápad?

Uživatelský avatar
3llf
člen E30.cz
Příspěvky: 418
Registrován: 16. 04. 2014 09:16
Bydliště: Ústecko, Praha

Re: volnoběh u m40

Příspěvek od 3llf » 10. 12. 2015 16:14

nikoho nic nenapadá? dneska sem vyměnil hadici ze sání do volnoběžného ventilu a pořád nic, když se to ohřeje, tak klesnou otáčky na 500 a má tendenci to chcípnou.....zítra chci zkusit vyměnit volnoběžný ventil.....nebo někdo nějaký nápad čím by to mohlo být, že teplá to nedrží volnoběh?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: volnoběh u m40

Příspěvek od M40TURBO » 11. 12. 2015 09:29

budeš mít ještě někde díru. Nebo ti přisává benzín přes regulátor tlaku na palivové liště. ještě zkus zaslepit hadici vedoucí ze sání do ventilu odvětrávání nádrže

Uživatelský avatar
3llf
člen E30.cz
Příspěvky: 418
Registrován: 16. 04. 2014 09:16
Bydliště: Ústecko, Praha

Re: volnoběh u m40

Příspěvek od 3llf » 11. 12. 2015 09:34

No, ted uz jedine ta hadice na odvetrani, ta neni v uplne 100% kondici. Harmonika od vahy v poradku, hadice do volnobezneho ventilu nova, tesneni na sani taky nove. Zkusim jeste teda tuhle hadici. Diky

Uživatelský avatar
3llf
člen E30.cz
Příspěvky: 418
Registrován: 16. 04. 2014 09:16
Bydliště: Ústecko, Praha

Re: volnoběh u m40

Příspěvek od 3llf » 11. 12. 2015 13:21

Ups, blbe sem cetl, moc rychle, vymenil jsem hadici na odvetrani kliky :-D no nic, ted jedu na dilnu, zkusim vymenit volnobezny ventil, tu hadici na odvetrani nadrze, pak sem jeste koupil lambdu a obe cidla na teplotu vody. Tak snad pak to bude makat

Odpovědět