GO M20B20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

GO M20B20

Příspěvek od Shima » 23. 10. 2013 18:39

Ahooj potřebuju poradit kde sehnat ojniční + hlavní šaly na kliku?
A zeptatz se: měří se klika nebo šály?nevím jestli od té šály to je důvěryhodné,když už můžou být projeté(opotřebované)

každopádně kliku mám změřenou mikrometrem,ale když jsem nějaký šály našel,tak jse rozměr :0.25 nebo 0.50MM

Já nebudu kliku dělat je ve velice dobrém stavu...

takže asi origo...ale stejnak potřebuju vědět nějaký rozměr!!!

Díky za rady + tipy

Díky

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 23. 10. 2013 18:53

Pak bych potřeboval poradit,kde sehnat vodítka ventilů?gufera mám...

a pak ještě k té klice : máte někdo utahovací momenty ojnic + hlavní ložiska?

díky

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 23. 10. 2013 19:25

NIKDO NIIIC???!!!

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 23. 10. 2013 19:26

Zkus elit a nebo pak v originálu, na tyhle starce už je potíž sehnat druhovýrobu :(

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 23. 10. 2013 19:27

Já na elitu sehnal..šály např ale nevím podel jakýho rozměru se řídit?!podle klikovky nebo podle stará pánve?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 23. 10. 2013 20:36

voditka nekupuj nech si udělat celou hlavu tam ti voditka vymění a nemusíš se stím jebat vyjde to na par korun
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 24. 10. 2013 07:29

presne voditka nekupuj a nechej je vymenit... by se ti mohlo stat ze netrefis rozmer. je to nejjednodussi varianta, odvezes hlavu, placnes jim 3 palacke na stul a vyzvednes si ji komplet udelanou a odtlakovanou
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 24. 10. 2013 18:30

dneska jsem zkalibroval mikrometr(tyčinkou) a bohužel někdo už zřejmě kliku přebrušoval ale pouye na hlavních! Ty mají 60.25MM na všech...
ojniční jsou Good...origo 45.MM rovných..ovalita na všech je v super stavu

víte někdo kolik mají přesně mít rozměry klika hlavní + malý???

dneska jsem rozhodil celou hlavu,a nechám jí komplet udělat u nas ve cvikově - človíček tam dělá komplet srovnání + tlakování + sedla ventilu + vodítka a gufera za

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 02. 11. 2013 21:02

víte někdo na kolik přesně!!!!!utáhnout hlavní + ojniční ložiska na klice???

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 03. 11. 2013 10:21

Torque wrench settings Nm
Main bearing cap-to-engine block bolts*(Hlavní ložiska klika)
M10, M20 and M30 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Connecting rod cap bolts/nuts (Ložiska ojnice)
M10 and M30 engines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
M20 and M40 engines
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Angle-tighten an additional 70°
Camshaft bearing caps (M40 engine) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Intermediate shaft sprocket-to-shaft bolt (M20 engine) . . . . . . . . . . . . . 60
Oil supply tube bolt(s)
M6 (normal) and M8 (banjo) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
M5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
* BMW recommend that the main bearing bolts are renewed as a matter of course
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 03. 11. 2013 10:41

Super to je přesně ono!!díkec

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 07. 12. 2013 16:18

Pánové mám problémek...na hřídeli pro olejové čerpadlo v bloku,jsou kluzná ložiška(šály)

jenže já mám jednu totálně na kaši!

nevíte kde to sehnat?koukal jsem do ETK a nikde jsem to nenašel ani jako orig!

popř..kdyby měl někdo doma hřídel + ty ložiska koupím!

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 09. 12. 2013 08:24

pokud se neprodavaj jako origo tak jedine nechat vyrobit :) jen teda pokud myslim to same co ty tak by me zajimalo jak jsi to tam mohl zadrit :lol: jednak by to muselo delat slusnej kraval a druha vec aby se tohle stalo by ten motor musel jet vylozene bez oleje ne?
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 09. 12. 2013 09:55

Já myslím tu hřídel od rozvodů na olejeové čerpadlo...jsou tam 2x šály!jenže na ty první je špatná kompozice + je vydřená malinko ta hřídel...ono bylo něco kovovýho v sýtku na olej čerpadle tak si myslim,že se tam něco dostalo!

Já spíš myslim,že to bude lepší když to bude mít někdo v bloku okay a ten blok už nebude chtít!

jinak nevim kde bych to mohl nechat udělat!?

Ty víš?

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 09. 12. 2013 11:30

no kolem ceske lipy nevim :-D ale tady u nas treba www.klikovky.cz to je hodne dobrej borec
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 09. 12. 2013 23:02

to je velice dobrý...zkusim jim zavolat..(zaslal bych pouze šálu + hřídel)myslim,že by jim to pro odlijí mělo stačit...

díky za pomoc.

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 13. 12. 2013 14:26

víte někdo rozměry ložiska v klikovce kam se zasouvá hřídel z převodovky!?

motor byl s automatem tak ho tam nemám!

díky za info

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 13. 12. 2013 18:42

:?:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 12. 2013 19:06

Shima píše:víte někdo rozměry ložiska v klikovce kam se zasouvá hřídel z převodovky!?

motor byl s automatem tak ho tam nemám!

díky za info
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/11211709681/

Odpovědět