325ic Automat
problém - motor se nevypne při pozici P ani když klíč vyndám, na ostatní polohy jde vypnout klasicky
postřehy
- motor lze zapnout i při zařazeném D a R
- pokud vyndám relé K7 (odlehčovací pro zrcátka a ventilátor topení), tak problém zmizí, ale zas mi nefungují uvedené věci
Trochu jsem to vykuchal a proměřil přepínač od spínací skřínky. Funguje nejspíš správně, při pozici 0 nespíná nic, při pozici 1 sepne jeden tlustej kabel na červenej a při pozici 2 sepne zbylé tlusté kabely a na 3 sepne černej do startéru. Navíc bez toho relé K7 to funguje normálně, tak předpokládám, že je OK.
Relé K7 jsem zkoušel vyměňovat s jinýma bez výsledku. Relé K5 (odlehčovací výhřev sedaček) nemá na nic vliv.
Nějak netuším, co by mohlo být špatné. Nějaké náměty?
Jinak automat má ještě relé startu ovládané právě od voliče poloh automatu. Netuší někdo, kde se nachází, nejspíš musí být permanentně pod napětím, když lze startovat na D a R. Zítra půjdu po černým od spínačky a najdu ho.
Nejde vypnout motor
Nejde vypnout motor
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Tak relé startu je opravdu sepnuté bez ohledu na zařazený kvalt i při rozpojeném konektoru voliče.
Důležitý důležitý poznatek je, že auto se chová normálně po vyjmutí pojistky na ovládání zpětných zrcátek. Mohl by být někde propoj mezi napájením zpěťáků a tím relé...
Večer projdu celý kabel od zrcátek a když to nenajdu, tak se smířím s tím, že mi nejdou zrctáka. Důležitější je ten ventilátor
Důležitý důležitý poznatek je, že auto se chová normálně po vyjmutí pojistky na ovládání zpětných zrcátek. Mohl by být někde propoj mezi napájením zpěťáků a tím relé...
Večer projdu celý kabel od zrcátek a když to nenajdu, tak se smířím s tím, že mi nejdou zrctáka. Důležitější je ten ventilátor

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
1.aula píše:Tak relé startu je opravdu sepnuté bez ohledu na zařazený kvalt i při rozpojeném konektoru voliče.
Relé startu je opravdu přitažený?
Nemá jen spečenej kontakt?
2.
I pokud by mělo relé startu trvale sepnutý kontakt, musel by jít motor vypnout, jakmile nebude klíček v polohách 2 nebo 3, nesmí jít + nikam na žádnou svorku 15 v celým autě.
Kdy se ta závada začala projevovat, resp. co jí předcházelo?
.
Ovládání zrcátek bez vlivu.
Pokud odpojím dveřní svazek od kastle u A sloupku vše se chová korektně.
Tak jsem vykuchal celý dveře od elektriky, projel všechny dráty (předtím jsem to musel odbužírkovat) a bohužel jsem nic nenašel.
Venca, nevím o žádné předchozí akci, snad jen, že s tím jela mladá
1. Tím relé startu myslím relé, které mají jen vozy s automatickou převodovkou a nachází se u svorkovnice výbavy pod volantem. Né na startéru. Jde do něj napětí z voliče převodovky při poloze P a N přes klíček v poloze dvě. Smysl je, aby se nedalo nastartovat auto v poloze R a D.
Problém je ten, že po startu, poloha 3, při které se vypíná relé K7, tak, že se na něj přivede +12 od startéru a z druhé strany cívky má taky +12 od polohy 2 ze spínačky. Tím, že je na něm napětí +12 obou stran tak vypne. Jenže po puštění klíčku z 3 do 2 zůstává rozpojené a jakoby zpětně směrem od startéru napájí motor (to, co by mělo být napájené jen od spínačky při poloze 2), i když vypnu zapalování, proto mi nejde motor vypnout.
Jinak jsem koukal i do pojistkovky, zespodu vše jak má být. Do "mezipatra" není vidět.
Tím řešení problému zatím končí, dveře zapojeny, pojistka venku. Zkusím pro jistotu ještě zkusit dveřní svazek. Možná v garáži něco bude, ale jestli to tim nebude... budu mít brouka v hlavě
Pokud odpojím dveřní svazek od kastle u A sloupku vše se chová korektně.
Tak jsem vykuchal celý dveře od elektriky, projel všechny dráty (předtím jsem to musel odbužírkovat) a bohužel jsem nic nenašel.
Venca, nevím o žádné předchozí akci, snad jen, že s tím jela mladá

1. Tím relé startu myslím relé, které mají jen vozy s automatickou převodovkou a nachází se u svorkovnice výbavy pod volantem. Né na startéru. Jde do něj napětí z voliče převodovky při poloze P a N přes klíček v poloze dvě. Smysl je, aby se nedalo nastartovat auto v poloze R a D.
Problém je ten, že po startu, poloha 3, při které se vypíná relé K7, tak, že se na něj přivede +12 od startéru a z druhé strany cívky má taky +12 od polohy 2 ze spínačky. Tím, že je na něm napětí +12 obou stran tak vypne. Jenže po puštění klíčku z 3 do 2 zůstává rozpojené a jakoby zpětně směrem od startéru napájí motor (to, co by mělo být napájené jen od spínačky při poloze 2), i když vypnu zapalování, proto mi nejde motor vypnout.
Jinak jsem koukal i do pojistkovky, zespodu vše jak má být. Do "mezipatra" není vidět.
Tím řešení problému zatím končí, dveře zapojeny, pojistka venku. Zkusím pro jistotu ještě zkusit dveřní svazek. Možná v garáži něco bude, ale jestli to tim nebude... budu mít brouka v hlavě

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Vím dobře, o co jde - to je bezpečnostní prvek, umožňující spuštení motoru jen bez předvoleného jízdního režimu (rozpojeno v 1,2,D,R).aula píše:...
1. Tím relé startu myslím relé, které mají jen vozy s automatickou převodovkou a nachází se u svorkovnice výbavy pod volantem. Né na startéru....
Chtěl jsem vědět, zda je jak píšeš "sepnuté bez ohledu na zařazený kvalt i při rozpojeném konektoru voliče" - jestli opravdu dostává napájení do cívky, nebo jen drží sepnutej kontakt.
Pokud má opravdu napájení i při odpojeným přepínači od řadící páky, pak je něco špatně a hledal bych co to je.