Odhlučnění motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Odhlučnění motoru

Příspěvek od Podsto » 07. 07. 2013 12:40

Zdravím všechny, potřeboval bych radu co všechno by se mohlo stát kdybych nedal za motor na přepážku tu odhlučnovací deku, jestli to pujde hodně znát nebo ne? Je to díl 51 48 1 916 442

Díky za rady nebo za nabídky kdyby ji někdo měl za pár peněz :D

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1279
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 07. 07. 2013 19:42

Ahoj. Měl jsem to na autě tak jak popisuješ. Už se mi tam ta deka nevešla. Výraznější hluk jsem nepozoroval, ale je fakt, že jsem místo ní dolepil dodatečný neorigo izolace zevnitř auta pod koberec.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

hluk

Příspěvek od james1991 » 08. 11. 2013 14:47

Nevím jestli je to normální, ale už mi leze moje m40 na hlavu.. V kabině je hroznej bordel, při rozjezdu na jedničku se z motoru ozývá jak kdyby se tam roztačel nějakej obrovskej ventilátor(nevim jak jinak to definovat). Vim že m40 je šicí stroj.. Neda se nejak snizit hlucnost motoru nebo nemuze byt nekde chyba? Ps: hydra nemenim:D

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 08. 11. 2013 16:09

james1991: Nejspise mas zaseklou visko spojku na ventilatoru :) Nebo ji nejake prase dalo natvrdo vrutama :) Zkus otevrit kapotu, nastartovat a pridavat plyn, pokud uvidis a uslysis ze se ventilator pred chladicem toci v zavislosti na otackach tak mas spatnou visko. Nova stoji okolo 600 ;) Taky jsem tak chvili jezdil, zni to jako V12 a nejde to do otacek :D
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1279
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 08. 11. 2013 17:57

Jo, tuhle závadu jsem taky měl. Zpočátku jsem se rozhlížel, kde startuje vrtulník, ale byla to ta viskóza. Auto jelo znatelně hůř v otáčkách.
Kdyžtak mám doma 1ks na M40...

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 08. 11. 2013 18:08

No, ale ventilator se prece vzdycky tosi v zavislosti na otackach, nebo ne? Kazdopadne u studenzho motoru by mela jit vrtule zastavit srulovanejma novinama, u ohrateho na o fous vyssi teplotu nez optimalni by mela noviny rozcupovat. Prstem delat nedoporucuju, boli to pokud je prosroubovana.

Ale dluzno podotknout, ze me se teda zvuk motoru, kdyz je sepnuta viscospojka, libi vic ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 08. 11. 2013 23:17

Novou viscu mám v zásobách, tak jí tam asi dám, když by to měla být ona.. Byl bych šťastnej kdyby by byl po výměně klid, jelikož přesně jak bylo psáno výše, zní to jak V12:D Ono to jede, ale je pravda že mi to přijde takový trochu líný zhruba od 3,5tis a výš, jakoby to už nemělo takový výkon.. No každopádně děkuju za rady a jak bude čas prohodím ji:)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 11. 2013 07:33

james1991 píše:Novou viscu mám v zásobách, tak jí tam asi dám, když by to měla být ona.. Byl bych šťastnej kdyby by byl po výměně klid, jelikož přesně jak bylo psáno výše, zní to jak V12:D Ono to jede, ale je pravda že mi to přijde takový trochu líný zhruba od 3,5tis a výš, jakoby to už nemělo takový výkon.. No každopádně děkuju za rady a jak bude čas prohodím ji:)
Správný postup = ověřit si funkci visco-spojky dřív, než s ní vůbec něco začneš dělat.

.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

bordel

Příspěvek od james1991 » 17. 11. 2013 16:35

Tak sem vyměnil visco spojku. Studený to nedělá, ale když se trochu ohřeje tak to dělá stále docela nepořádek.. třeba i když jedu na 4ku a točim motor kolem 3tis.ot/min tak je to dost slyšet jak se tam ta vrtule točí...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: bordel

Příspěvek od Venca » 17. 11. 2013 16:55

james1991 píše:Tak sem vyměnil visco spojku. Studený to nedělá, ale když se trochu ohřeje tak to dělá stále docela nepořádek.. třeba i když jedu na 4ku a točim motor kolem 3tis.ot/min tak je to dost slyšet jak se tam ta vrtule točí...
:roll:
Venca píše:
james1991 píše:Novou viscu mám v zásobách, tak jí tam asi dám, když by to měla být ona.. Byl bych šťastnej kdyby by byl po výměně klid, jelikož přesně jak bylo psáno výše, zní to jak V12:D Ono to jede, ale je pravda že mi to přijde takový trochu líný zhruba od 3,5tis a výš, jakoby to už nemělo takový výkon.. No každopádně děkuju za rady a jak bude čas prohodím ji:)
Správný postup = ověřit si funkci visco-spojky dřív, než s ní vůbec něco začneš dělat.

.

:lol:

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

visca

Příspěvek od james1991 » 17. 11. 2013 22:15

Správnou funkci jsem se pokoušel ověřit si. Za studena by měla jít zastavit novinami, ale za studena jsem ji nezastavil ani kartonem a to jak se starou původní viscou tak ani s novou viscou. Vrtule se pořád točila dost velkou silou..

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 17. 11. 2013 22:26

No, pokud ji za studena nezastavis, je neco spatne. A ta nova visca je nova nebo "nova"?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 18. 11. 2013 08:49

Visca je vazne nova, normalne koupena, mel sem ji cca rok schovanou na půdě a za studena ji prostě nezstavim a u studenyho auta furt toci jak zblaznena..

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 18. 11. 2013 09:25

Za studena musí jít zastavit = je vadná, sežen jinou :wink: Někdy zradí i nové díly, to už mám taky za sebou :D
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: visca

Příspěvek od Venca » 18. 11. 2013 16:56

james1991 píše:Správnou funkci jsem se pokoušel ověřit si. Za studena by měla jít zastavit novinami, ale za studena jsem ji nezastavil ani kartonem a to jak se starou původní viscou tak ani s novou viscou. Vrtule se pořád točila dost velkou silou..
Aha.
Nebylo to náhodou tak, že jsi nahodil úplně studenej motor, bafnul stočenej papír a rovnou ho tam vrazil?


.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 18. 11. 2013 21:33

Jo to jsem udělal. Zastavit nešla, ale cca po 5ti minutách zastavit nešla.. pak byla cca 15min ticho a pak začala hučet i při 70ti a výše...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 11. 2013 15:00

james1991 píše:Jo to jsem udělal. Zastavit nešla, ale cca po 5ti minutách zastavit nešla.. pak byla cca 15min ticho a pak začala hučet i při 70ti a výše...
Kapánek nesrozumitelný....
:roll:

Nejspíš viscospojka funguje.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 20. 11. 2013 01:12

james1991 píše:Jo to jsem udělal. Zastavit nešla, ale cca po 5ti minutách zastavit nešla.. pak byla cca 15min ticho a pak začala hučet i při 70ti a výše...
Teď na to čučim.. U uplně studenýho auta zastavit nešla a potom ani když mohlo mít tak cca 20 stupňů... prostě ani jednou se mi jí nepodařilo zastavit a to že sem se vážně snažil..

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 11. 2013 14:47

james1991 píše: Teď na to čučim.. U uplně studenýho auta zastavit nešla a potom ani když mohlo mít tak cca 20 stupňů... prostě ani jednou se mi jí nepodařilo zastavit a to že sem se vážně snažil..
Na úplně studeným motoru bezprostředně po startu ani nemá jít zastavit. Uvolní se teprve během chodu, další záběr má nastat až když těleso spojky dosáhne 80°C.

Odpovědět