m20b25 zhodnocení stavu motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 01. 06. 2013 06:32

Zmeraj ich a uvidis. Mozu to byt gufera alebo kruzky. Ak budes potrebovat slusnu m20 za slusny peniaz, tak napis :wink:

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 01. 06. 2013 14:17

Dnes som pomeral tlaky a všetky su nad 11 v jednotkach kg/cm2 cize 10.6 atm :) za studena co nieje neviem aky zazrak ale zas ani nic zalostne ... no uvidime tuto sezonu to prezijem cistenim sviecky a zdenko co znamena slusny motor za slusne peniaze, kludne ss :)
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 07. 2013 13:30

Chalani prosim o nazor a radu, dnes som sa na to pozrel, smer spinenia sviecky jasne ukazuje ze olej tecie cez gufero na vyfukovom ventile. V piatok mam stym ist na tuzemnsku dovolenku no aj tak spravim 1000km a rad by som to do piatku nejako poriesil.

Moja otazka znie : Je mozne na nastrojenej hlave posunut koniky po vytiahnuti tch klipsov do krajnych poloh tak aby som stlacil pruzinku na ventile (samozrejme z valcom v hornej uvrati) vymenil guferko a zas to nahodil? Viem ze to je taka oprava pod na mna odzadu, ale go hlavy do piatku nespravim ani omylom s ochotou a moznostami ake tu mam. Mam stahovak na pruzinky taky homemade, len ma zaujima ci neposkodim piest alebo ventil ked budu navzajom o seba opierat pri stahovani pruzinky??? robil to uz niekto? dakujem za rady, pomozete jednej pekne dovolenke
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 14. 07. 2013 16:53

E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 14. 07. 2013 18:44

Fuseon píše:Chalani prosim o nazor a radu, dnes som sa na to pozrel, smer spinenia sviecky jasne ukazuje ze olej tecie cez gufero na vyfukovom ventile. V piatok mam stym ist na tuzemnsku dovolenku no aj tak spravim 1000km a rad by som to do piatku nejako poriesil.

Moja otazka znie : Je mozne na nastrojenej hlave posunut koniky po vytiahnuti tch klipsov do krajnych poloh tak aby som stlacil pruzinku na ventile (samozrejme z valcom v hornej uvrati) vymenil guferko a zas to nahodil? Viem ze to je taka oprava pod na mna odzadu, ale go hlavy do piatku nespravim ani omylom s ochotou a moznostami ake tu mam. Mam stahovak na pruzinky taky homemade, len ma zaujima ci neposkodim piest alebo ventil ked budu navzajom o seba opierat pri stahovani pruzinky??? robil to uz niekto? dakujem za rady, pomozete jednej pekne dovolenke


Ja by som sa bal toho ze sa vyosi (ohne) ventil, ak ho zapres o piest

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 07. 2013 19:17

zdenko píše:
Fuseon píše:Chalani prosim o nazor a radu, dnes som sa na to pozrel, smer spinenia sviecky jasne ukazuje ze olej tecie cez gufero na vyfukovom ventile. V piatok mam stym ist na tuzemnsku dovolenku no aj tak spravim 1000km a rad by som to do piatku nejako poriesil.

Moja otazka znie : Je mozne na nastrojenej hlave posunut koniky po vytiahnuti tch klipsov do krajnych poloh tak aby som stlacil pruzinku na ventile (samozrejme z valcom v hornej uvrati) vymenil guferko a zas to nahodil? Viem ze to je taka oprava pod na mna odzadu, ale go hlavy do piatku nespravim ani omylom s ochotou a moznostami ake tu mam. Mam stahovak na pruzinky taky homemade, len ma zaujima ci neposkodim piest alebo ventil ked budu navzajom o seba opierat pri stahovani pruzinky??? robil to uz niekto? dakujem za rady, pomozete jednej pekne dovolenke


Ja by som sa bal toho ze sa vyosi (ohne) ventil, ak ho zapres o piest
Zase tak by to vůči ventilu nemuselo tak držet.Párkrát jsem to dělal,sice byla hlava důle,ale nikdy nebylo potřeba ten ventil násilím zapírat.U m20tky to jde udělat s hlavou na motoru ale musí jít dolů ventildekl,rozvodový kolo na vačce,(tuším,upřesní maca ten ví víc) a musíš šetrným způsobem vysunout vahadlovou tyč směrem k chladiči za patřičného nastavení polohy vačky aby tě to pustilo.Je to oser ale při troše štěstí se to dá zvládnout.To naopak u M10 to nelze protože jedna vahadlová tyč se vysouvá opačně ke kapinové přepážce.Tak pevný nervy a směle do toho :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 14. 07. 2013 19:58

Na tu vahadlovu tyc som aj zabudol, je tam vlastne tolko miesta aby ju bolo mozne vytiahnut?

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 15. 07. 2013 01:17

Udelat to s hlavou na motoru bude prace a melo by to jit. Musis zvednout motor aby ses dostal s tycema nad predni pricku a vyhodit kapotu a doufat ze tyce nejsou nekde prohnuty jinak je nevyndas. Idealni je, smejt z nich predem ten karbon co se usadi mimo ulozeni jinak jdou hodne spatne vytahovat, odjistit ty tyce tou zarazkou na konci, vyndat tesnici kumicky na koncich tyci. Ted si nejsem ale uplne jiste kterou zacit prvni. Vyhodis vsechny ty perka co drzi koniky a povolis stelovani na vule (ty excentry) a jedny vahadla ted nevim jestli saci nebo na vyjfuku jdou posunout tak aby cela jedna tyc zustala volna samo ze se posouvaji oba koniky najednou, neposouvat kdyz jsou plne zvednuty vetsinou se ustipnout hrany na vacce nebo koniku staci i tuknout kladivkem ze strany a ono sjede. musi se 2x pootocit malicko vacka kdyz je budes posouvat. proste je tam pokazdy dost mista aby jsi dostal koniky mimo vacku ale jen tu jednu stranu myslim ze ze je to saci strana. je to neco jako hlavolam aby jsi si to dobre posunul. :) (pokud zustane i jen jeden konik porad na vacce tu tyc nevydas). pak tu tyc vytahnes kdyz budes mit stesti a nebude prohnuta nebo nekde zaseknuta a posunes koniky na druhy strane opet je nutno pretacet vacku to uz by mela jit jen rukou. Posouva se to do tech mist myslim kde je vic mista vedle pruziny. Budes potrebovat i gufero na vacce co je u rozvodaku. kdysi sem to delal kdyz me rupnul konik na druhem valci. tyce nesly ven a pomahal jsem si napred sroubovakem a potom ruznejma tyckama aby je z toho vyklepal. Osobne bych si nekde domluvil aby te srovnali hlavu a udelali sedla za jeden den a vyhodil celou hlavu coz mas za 2 hodiny a nahozeni potom dalsi 2 hodiny. jen to bude stat vic penez.
Jinak mam pocit ze zachyceni ventylu jen pistem nestaci. podle me se propadne natolik ze nebudes shopnej tam dat zajisteni ty "cepicky" co je pres pruzinu. asi bych to resil kompresorem a tlakem do valce pres svicku a treba zajistenim kliky v horni uvrati pro pripad ze by ventyl povolil tlak a propadnul dovnitr.

jinak hodne stesti. :)
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 15. 07. 2013 01:24

rozvodove kolo dolu nemusi. musi dolu rozdelovac palec a ten kryci plast uvnitr co je na kole tzn ten sroub co drzi kolo vyndat ven vyndat plast a zajistit zpet aby ti nevypadlo az to bude pootacet a nemusel jsi delat jeste rozvody. tycer prolezou zkrz.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 15. 07. 2013 01:46

sorry nemuzu to upravit. budes delat vsechny tesnici krouzky nebo jen vyjfuk treba na jednom valci? ted jsem jeste koukal na fotku hlavy a na 80% bych rekl ze prvni tyc jde ven na sacim a jedny strane je trochu vic mista ale zkus to na nekterem valci kde budou oba koniky uvolneny je posunout do strany aby jsi to lip videl. koniky nejdou protocit aby ses dostal na cepicky ventylu. ale pokud budes delat vejfukove tak musi obe tyce jelikoz tam nebude misto na posuniti koniku do strany kvuli prohloubeni na svicky.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 15. 07. 2013 06:41

Uzasne, takto som si to predstavoval, vcera som precital mrte DIY na zahranicnych weboch a vsade je napisane ze ide, treba na to radsej ako priest v hornej uvrati kompresor a natlakovat komoru cim ostane ventil hore, stym problem nemam pretoze mam redukciu z kompresiometra a aj kompresor v garazke :) avsak problem vidim v tej vodiacej tycke. Skoda tej prohlubne na sviecku, keby je par mm mimo tak odsunem len tie dva koniky co su na valci na okraj a k ventilu sa dostanem hravo, no skusim to, uvidime dakujem za navod cenim si to.

PS : k tomu repasu hlavy : tu v okoli to nikto tento tyzden nespravi!! naposledy sme na to cakali 2 tyzdne a to sme ich nahanali, a to je vacsi risk ako to vymenit na motore.

este raz dakujem
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 30. 07. 2013 18:04

Chalani mam dalsi problem, na E34ke ma zarazila jedna vec, od podtlaku v hlavnom brzdovom valci ide na beznej M20B25 hadica ktora sa potom vo ventile rozdvoji, jedna rurka ide do klapky a druha tiez no v strede sa napaja do gumoveho kolena sania. Avsak mne sa omylom podarilo nevedomky ako inak kupit koleno sania ktoremu chyba ten otvor. Navyse ani v klapke mam iba jeden otvor otvoreny za klapku. Na obrazku je to lepsie vidno :

Jedna podtlakova hadica :
http://img2.rajce.idnes.cz/d0201/6/6203 ... .jpg?ver=0

Dve:
http://img2.rajce.idnes.cz/d0201/6/6203 ... .jpg?ver=0

viete mi stym nejako poradit, alebo musim kupit dalsie koleno stym vyvodom ? dakujem za rady
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 30. 07. 2013 20:34

ja bych radši tu hlavu shodil hodně často bývají vyběhane i voditka ventilu a nove guferka tam dlouho nevydrží když se do mluvíš tak ti tu hlavu udělaji během jednoho dne a máš ju stoprocentní
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 01. 08. 2013 20:03

zajtra posledna jazda cca 100km, za poslednych 1000km to vzalo necelych 7dcl oleja, cize posledny vylet a motor ide na rozborku :)
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 05. 08. 2013 07:05

Tak ako naschval :( cesta tam absolutne dobre, no po starte z arealu domov, uz len na 5 :( uz ani sviecka nepomohla, par chvil to slo na 6, no potom hned zasrana od oleja :( tak som siel na lane :( takze M20 na stol :)
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 07. 08. 2013 15:16

Neví někdo kdo v Ostravě by mi změřil rozměry válce jestli bude stačit vyměnit kruhy na origo pístech a bude motor alespoň ucházejícím stavu? A popřípadě někdo kdo by byl schopný ty kruhy sehnat za solidní peníz + šály ale nevím ještě jak bude klika moc ubraná.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 08. 08. 2013 05:45

EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 08. 08. 2013 06:02

Díky, to mě ani nenapadlo napsat Bobbymu :wink:

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 10. 08. 2013 11:53

Tak Bobby se neozval takže pořád někoho sháním.

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 12. 08. 2013 15:36

Tak další otázka, dnes jsem celý blok očistil od oleje atd. a chtěl jsem ho vyčistit i ve vnitř, ale když jsem začal tak jsem se trochu zarazil, po umytí kousku bloku ze vnitř se oběvila jakoby taková jemná rez, žádne šupiny nebo tak ale je to prostě rezavé. když jsem na tu rez kápl trochu oleje a jezdil potom prstem tak bych řek že to trochu ten olej zabarvilo ale podruhé už ne. Jenže mám strach ted že až bych dal motor dokupy že se stoho může udělat pěkná brusná pasta. takže otázka : je to normální nebo mě ...... pěkně podělal a můžu ten blok hodit do šrotu? Díky

http://podsto.rajce.idnes.cz/blok

Opravdu prosím o radu

Odpovědět