Viko ventilov M42

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Viko ventilov M42

Příspěvek od nnoorrbbii » 27. 10. 2012 13:53

zdravim,

chcem sa opytat ako by ste riesili nasledovny problem.

menil som na M42 tesnenie pod vikom ventilov, daval som tam elring, nove tesnenie, tesnenia na svieckove otvory, nove sruby a tiez tesnenia srub.
Vsetko bolo ok, okrem dvoch srub, ktore uz nechytali dobre na zavite v hlave, pretacali sa ale drzali.

Po cca 5000km som si vsimol ze tie dve sruby vypadli, skusal som tam dat nove, ale uz tam nie je ziaden zavit.

Na obr. som oznacil kt. su to sruby. Obr je len ilustracny.

Obrázek

Problem je v tom ze tesnenie nechcem davat dole, lebo si myslim ze uz nebude splnat funkciu. Na diere ktora je napravo nepresakuje olej ani dovnutra otvoru sruby, ani mimo tesnenia, v druhej diere ale je olej, vonku sice nepresakuje, ale ked to necham tak casom urcite bude.

Ako tie diery vycistit tak aby tam nebola ziadna mastnota atd ? Chcel by som to urobit tak ze sruby budu jemne mastne, da sa nane trosku tekuteho kovu, nejakym sposobom sa to natlaci aby to aj drzalo, a necham zaschnut. tym padom by ten tekuty kov mal vytvorit zavit a takisto by sa nemal nalepit na srubu do takej miery aby sa dalo odsrubovat.

resp. skusit velmi jemne predtym vyrezat zavit a tu srubu takisto nejakym lepidlom alebo tekutym kovom tam natocit.


za akekolvek rady budem vdacny ;)

trosku som sa rozpisal, sry :D

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 27. 10. 2012 16:22

U IS celkem běžnej problém, už se to tu někde řešilo. Nejlepší je asi sehnat něco takovýdleho: http://www.helicoil.cz/
Ale nevím jak to půjde skrz to nesundaný víko. To bude ostatně ztěžovat asi jakýkoli řešení.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 28. 10. 2012 00:52

daj stifty do hlavy, ked to umoznuje konstrukcia. Stift je namahany v tahu a nie v skrute, tak je odolnejsi ked sa toto pouzije v hliniku. Ja mam takto uchyteny rozdelovac na M20, tam mi tiez prdol zavit a na stifte to drzi uz 5. rok.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 28. 10. 2012 21:38

Max-Max píše:daj stifty do hlavy, ked to umoznuje konstrukcia. Stift je namahany v tahu a nie v skrute, tak je odolnejsi ked sa toto pouzije v hliniku. Ja mam takto uchyteny rozdelovac na M20, tam mi tiez prdol zavit a na stifte to drzi uz 5. rok.
Jak píše max.Štefty.Už jsme to řešili u kámošova is.Převrtali jsme to na M8 závit,zalepili štefty a pak použili krytý matice a dodnes ok.
Obrázek

Odpovědět