Teplota motoru
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
co to znamená velký tlak?.. musí to jít rukou zmáčknout za horka, ale jinak je běžné, že tam nějaký tlak je - horká voda se rozpíná 

Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
čidlo teploty vody?
Ahoj, mam problém s ukazatelem teploty. Dnes jsem vymenil termostat, jelikoz stála propouštěl a motor se zahřál tak maximálně k modrému poli. Teď se hřeje dobře, termostat otvírá a zavírá, ele budím se mi, pohybuje v červeném poli. + - pár milimetrů, podle toho, jak se otevře termostat. Může to způsobovat čidlo teploty pro budík? (s jedním pinem?) Budíky jsem nedávno rozebíral a čistil, páč reagovaly na poklem a poskakovaly si jak chtěli. (palivo a voda) Ty by měly být teď v pořádku. Taky jsem se tu nikde nedopátral (funkci hledat jsem použil a něco pročetl), kde přesně to čidlo najdu, jestli je v bloku? hlavě?, odteče mi hodně vody? Našel jsem jen, že je někde pod sáním. Může te prosím poradit, jak ho vyměnit? Popř, jestli máte podobnou zkušenost, co s tím. (318i M40 ) Diky 

Re: čidlo teploty vody?
Změř si hodnotu odporu, která jde od čidla teploty pro přístrojovku - pin 26, konektor 1 (modrý).Filip78 píše:Ahoj, mam problém s ukazatelem teploty. Dnes jsem vymenil termostat, jelikoz stála propouštěl a motor se zahřál tak maximálně k modrému poli. Teď se hřeje dobře, termostat otvírá a zavírá, ele budím se mi, pohybuje v červeném poli. + - pár milimetrů, podle toho, jak se otevře termostat. Může to způsobovat čidlo teploty pro budík? (s jedním pinem?) Budíky jsem nedávno rozebíral a čistil, páč reagovaly na poklem a poskakovaly si jak chtěli. (palivo a voda) Ty by měly být teď v pořádku. Taky jsem se tu nikde nedopátral (funkci hledat jsem použil a něco pročetl), kde přesně to čidlo najdu, jestli je v bloku? hlavě?, odteče mi hodně vody? Našel jsem jen, že je někde pod sáním. Může te prosím poradit, jak ho vyměnit? Popř, jestli máte podobnou zkušenost, co s tím. (318i M40 ) Diky
Až potom kontroluj vodiče k čidlo a terpve když změříš špatný odpor přímo na čidle, má smysl čidlo měnit!
.
Jen se jestě zeptám, kolik by měla být hodnota? Tady jsem našel při 100 stupních 188 ohm. Předpokládám, že při 88, kdy otvírá termostat, tak bude o něco víc? Cca 200 ohm? Jinak píšou, že nahrazuje originál díl, tmavě modrá, takže má 2 piny nebo 1?
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;5 ... ST=0|LNG=0|
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;5 ... ST=0|LNG=0|
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27. 02. 2011 11:59
Přehřívání motoru
Mám opačný problém, mě se motor přehřívá, dal sem ho sice jednou na opravu, ale stále to nefunguje, jakmile ho nastartuju tak se hned začne přeřívat. Začalo to, když sem do něj sedl nenechal sem o ohřát a jel jsem tak vylítali trubky od chladiče a od tý doby to nejde, opravář tam dal nové těsnění a termostat a auto bylo ok, nechal sem ho cca měsíc stát a dělá to znova, auto se ohřívá jen když stojí při jízdě se stihne ohřát.Prosím o radu nevím co s ním je.
Re: Přehřívání motoru
Třeba prasklá nebo nerovná hlava, vyžranej kanálek kterým jdou spaliny do chladicího okruhu nebo podobná netěsnost.David Tůma píše:Mám opačný problém, mě se motor přehřívá, dal sem ho sice jednou na opravu, ale stále to nefunguje, jakmile ho nastartuju tak se hned začne přeřívat. Začalo to, když sem do něj sedl nenechal sem o ohřát a jel jsem tak vylítali trubky od chladiče a od tý doby to nejde, opravář tam dal nové těsnění a termostat a auto bylo ok, nechal sem ho cca měsíc stát a dělá to znova, auto se ohřívá jen když stojí při jízdě se stihne ohřát.Prosím o radu nevím co s ním je.
tak já se taky zeptám když se o tom bavíme mám 2.0 95kw 6v... mno a když jedu třeba i 100km tak mí ručička teploty nejde víc jak ta čárka před středem není v modrem poli je tak někde u te čárky ... když stojím tak se dostane na ten střed když dlouhou dobu tak se odstane i za střed k té další čárce ...každopádně topení začne topit už po pár km je něco špatně ? nebo ta čárka před středem ukazuje 80C ?
- Jech
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 18. 05. 2008 13:46
- Bydliště: Východní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
zkontroluj visco spojku, postup je ve FAQ.paffen píše:tak já se taky zeptám když se o tom bavíme mám 2.0 95kw 6v... mno a když jedu třeba i 100km tak mí ručička teploty nejde víc jak ta čárka před středem není v modrem poli je tak někde u te čárky ... když stojím tak se dostane na ten střed když dlouhou dobu tak se odstane i za střed k té další čárce ...každopádně topení začne topit už po pár km je něco špatně ? nebo ta čárka před středem ukazuje 80C ?
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
visco spojka nad 60km/h nema zadnej vliv na chlazeni. Panacek ma v prdeli termostat.Jech píše:zkontroluj visco spojku, postup je ve FAQ.paffen píše:tak já se taky zeptám když se o tom bavíme mám 2.0 95kw 6v... mno a když jedu třeba i 100km tak mí ručička teploty nejde víc jak ta čárka před středem není v modrem poli je tak někde u te čárky ... když stojím tak se dostane na ten střed když dlouhou dobu tak se odstane i za střed k té další čárce ...každopádně topení začne topit už po pár km je něco špatně ? nebo ta čárka před středem ukazuje 80C ?
tak jako zajimavé tvrzení
ale pokdu se u psalo že v6 maj kolem 80C tak by melo byt vse v pohode ne ? protoze mě pri jizde drzi presne na te carce pred stredem pouze kdyz stojim dostava se na stred a nekdy neco málo za a kdyz je stred 90C tak logicky ta carka predtim si myslim ze je 80C nevm no necham si poradit vama....

ale pokdu se u psalo že v6 maj kolem 80C tak by melo byt vse v pohode ne ? protoze mě pri jizde drzi presne na te carce pred stredem pouze kdyz stojim dostava se na stred a nekdy neco málo za a kdyz je stred 90C tak logicky ta carka predtim si myslim ze je 80C nevm no necham si poradit vama....
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ne, stred neni 90 a carka pred nim uz vubec ne 80. Je zde obrazek s teplotama, najdi si ho a zkontroluj.paffen píše:tak jako zajimavé tvrzení![]()
ale pokdu se u psalo že v6 maj kolem 80C tak by melo byt vse v pohode ne ? protoze mě pri jizde drzi presne na te carce pred stredem pouze kdyz stojim dostava se na stred a nekdy neco málo za a kdyz je stred 90C tak logicky ta carka predtim si myslim ze je 80C nevm no necham si poradit vama....
údaj že 90C je kolmo uprostřed jsem čerpal s tohoto vlákna ...
vymena-termostatu-m40s-vobrazkama-t48122.html
asi neřeším dokud se nepřehříá a dostane se na čárku před středem mělo by být vše oka ...
vymena-termostatu-m40s-vobrazkama-t48122.html
asi neřeším dokud se nepřehříá a dostane se na čárku před středem mělo by být vše oka ...
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
update :
termostat som vymenil uz pred par tyzdnami, rucicka isla o nieco hore, ale stale nie je kolmo.
pockal som kym sa trosku otepli, dnes bolo +10C, ale tak isto sa zohrialo, podla rucicky cca +80C.
kvapalinu som menil pred zimou, cele som to preplachol a dal novu zmes (glycoshell:destilka, 1:1).
ako by sme mohli pokracovat dalej pre zistenie priciny?
termostat som vymenil uz pred par tyzdnami, rucicka isla o nieco hore, ale stale nie je kolmo.
pockal som kym sa trosku otepli, dnes bolo +10C, ale tak isto sa zohrialo, podla rucicky cca +80C.
kvapalinu som menil pred zimou, cele som to preplachol a dal novu zmes (glycoshell:destilka, 1:1).
ako by sme mohli pokracovat dalej pre zistenie priciny?