Teplota motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 17. 08. 2010 22:13

ked sa to tlakuje (cize tazko sa stlacaju hadice) tak to moze byt hlava alebo tesnenie pod nou, pozri chladiacu zmes ci nie je v nej film od oleja.

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 18. 08. 2010 09:20

co to znamená velký tlak?.. musí to jít rukou zmáčknout za horka, ale jinak je běžné, že tam nějaký tlak je - horká voda se rozpíná :wink:
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 19. 08. 2010 07:48

tlak v okruhu reguluje vicko expanzky, kde je ventil :idea:
me poskakovani teploty na M10 delala vodni pumpa, zajimavy ze to pres ni nechcalo, ale kolem loziska tahalo vdzch do okruhu :idea:

Uživatelský avatar
Filip78
Příspěvky: 47
Registrován: 01. 07. 2010 22:39
Bydliště: Praha 9

čidlo teploty vody?

Příspěvek od Filip78 » 11. 10. 2010 18:46

Ahoj, mam problém s ukazatelem teploty. Dnes jsem vymenil termostat, jelikoz stála propouštěl a motor se zahřál tak maximálně k modrému poli. Teď se hřeje dobře, termostat otvírá a zavírá, ele budím se mi, pohybuje v červeném poli. + - pár milimetrů, podle toho, jak se otevře termostat. Může to způsobovat čidlo teploty pro budík? (s jedním pinem?) Budíky jsem nedávno rozebíral a čistil, páč reagovaly na poklem a poskakovaly si jak chtěli. (palivo a voda) Ty by měly být teď v pořádku. Taky jsem se tu nikde nedopátral (funkci hledat jsem použil a něco pročetl), kde přesně to čidlo najdu, jestli je v bloku? hlavě?, odteče mi hodně vody? Našel jsem jen, že je někde pod sáním. Může te prosím poradit, jak ho vyměnit? Popř, jestli máte podobnou zkušenost, co s tím. (318i M40 ) Diky :)

Uživatelský avatar
Filip78
Příspěvky: 47
Registrován: 01. 07. 2010 22:39
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Filip78 » 11. 10. 2010 19:24

no uni tyhle budiky maj zrovna dost bytelny kontakty, dve osicky a dva plechy proti sobe a jeste je to dotazeny matkou, tak to by snad problém být nemel. :-( Je teda fakt, ze rozptyl celeho budiku je hodne. Predtim se to pri stani v kolone nekdy dosplhalo tak do ctvrtiny.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: čidlo teploty vody?

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2010 11:17

Filip78 píše:Ahoj, mam problém s ukazatelem teploty. Dnes jsem vymenil termostat, jelikoz stála propouštěl a motor se zahřál tak maximálně k modrému poli. Teď se hřeje dobře, termostat otvírá a zavírá, ele budím se mi, pohybuje v červeném poli. + - pár milimetrů, podle toho, jak se otevře termostat. Může to způsobovat čidlo teploty pro budík? (s jedním pinem?) Budíky jsem nedávno rozebíral a čistil, páč reagovaly na poklem a poskakovaly si jak chtěli. (palivo a voda) Ty by měly být teď v pořádku. Taky jsem se tu nikde nedopátral (funkci hledat jsem použil a něco pročetl), kde přesně to čidlo najdu, jestli je v bloku? hlavě?, odteče mi hodně vody? Našel jsem jen, že je někde pod sáním. Může te prosím poradit, jak ho vyměnit? Popř, jestli máte podobnou zkušenost, co s tím. (318i M40 ) Diky :)
Změř si hodnotu odporu, která jde od čidla teploty pro přístrojovku - pin 26, konektor 1 (modrý).
Až potom kontroluj vodiče k čidlo a terpve když změříš špatný odpor přímo na čidle, má smysl čidlo měnit!

.

Uživatelský avatar
Filip78
Příspěvky: 47
Registrován: 01. 07. 2010 22:39
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Filip78 » 12. 10. 2010 16:47

Super, to jsem přesně potřeboval vědět :-) Čidlo už jsem našel, pěkně blbě přístupný :-( No zítra to proměřím :-) Dík

Uživatelský avatar
Filip78
Příspěvky: 47
Registrován: 01. 07. 2010 22:39
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Filip78 » 12. 10. 2010 16:56

Jen se jestě zeptám, kolik by měla být hodnota? Tady jsem našel při 100 stupních 188 ohm. Předpokládám, že při 88, kdy otvírá termostat, tak bude o něco víc? Cca 200 ohm? Jinak píšou, že nahrazuje originál díl, tmavě modrá, takže má 2 piny nebo 1?

http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;5 ... ST=0|LNG=0|

Uživatelský avatar
Filip78
Příspěvky: 47
Registrován: 01. 07. 2010 22:39
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Filip78 » 16. 10. 2010 14:24

Tak problém vyřešen. V sevisu dali termostat obráceně ... no nevěřil jsem vlastním očím, když jsem to rozebrat. Človek si chce ušetřit práci a .... Teď už to maká skvěle :-)

David Tůma
Příspěvky: 2
Registrován: 27. 02. 2011 11:59

Přehřívání motoru

Příspěvek od David Tůma » 27. 02. 2011 12:19

Mám opačný problém, mě se motor přehřívá, dal sem ho sice jednou na opravu, ale stále to nefunguje, jakmile ho nastartuju tak se hned začne přeřívat. Začalo to, když sem do něj sedl nenechal sem o ohřát a jel jsem tak vylítali trubky od chladiče a od tý doby to nejde, opravář tam dal nové těsnění a termostat a auto bylo ok, nechal sem ho cca měsíc stát a dělá to znova, auto se ohřívá jen když stojí při jízdě se stihne ohřát.Prosím o radu nevím co s ním je.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Venca » 27. 02. 2011 13:10

David Tůma píše:Mám opačný problém, mě se motor přehřívá, dal sem ho sice jednou na opravu, ale stále to nefunguje, jakmile ho nastartuju tak se hned začne přeřívat. Začalo to, když sem do něj sedl nenechal sem o ohřát a jel jsem tak vylítali trubky od chladiče a od tý doby to nejde, opravář tam dal nové těsnění a termostat a auto bylo ok, nechal sem ho cca měsíc stát a dělá to znova, auto se ohřívá jen když stojí při jízdě se stihne ohřát.Prosím o radu nevím co s ním je.
Třeba prasklá nebo nerovná hlava, vyžranej kanálek kterým jdou spaliny do chladicího okruhu nebo podobná netěsnost.

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 27. 02. 2011 16:22

Pozri, v akom stave je nemrznúca zmes, takto sa to správa, keď je zamrznutá chladiaca kvapalina.

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 07. 03. 2011 07:07

tak já se taky zeptám když se o tom bavíme mám 2.0 95kw 6v... mno a když jedu třeba i 100km tak mí ručička teploty nejde víc jak ta čárka před středem není v modrem poli je tak někde u te čárky ... když stojím tak se dostane na ten střed když dlouhou dobu tak se odstane i za střed k té další čárce ...každopádně topení začne topit už po pár km je něco špatně ? nebo ta čárka před středem ukazuje 80C ?

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 07. 03. 2011 09:45

paffen píše:tak já se taky zeptám když se o tom bavíme mám 2.0 95kw 6v... mno a když jedu třeba i 100km tak mí ručička teploty nejde víc jak ta čárka před středem není v modrem poli je tak někde u te čárky ... když stojím tak se dostane na ten střed když dlouhou dobu tak se odstane i za střed k té další čárce ...každopádně topení začne topit už po pár km je něco špatně ? nebo ta čárka před středem ukazuje 80C ?
zkontroluj visco spojku, postup je ve FAQ.
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 07. 03. 2011 20:02

oka to se zkontroluje ale k těm teplotam střed ukazuje 90C a já mám 6válec takže tam ty teploty jsou prý jinačí s otho co sem zde četl je možné že ta čárka před středem ukazuje 80C pak by to bylo v pohodě ne ? ale když auto stoji tak se odstane na střed no nevím asi to nějak zčeknu ...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 03. 2011 23:53

Jech píše:
paffen píše:tak já se taky zeptám když se o tom bavíme mám 2.0 95kw 6v... mno a když jedu třeba i 100km tak mí ručička teploty nejde víc jak ta čárka před středem není v modrem poli je tak někde u te čárky ... když stojím tak se dostane na ten střed když dlouhou dobu tak se odstane i za střed k té další čárce ...každopádně topení začne topit už po pár km je něco špatně ? nebo ta čárka před středem ukazuje 80C ?
zkontroluj visco spojku, postup je ve FAQ.
visco spojka nad 60km/h nema zadnej vliv na chlazeni. Panacek ma v prdeli termostat.

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 08. 03. 2011 06:54

tak jako zajimavé tvrzení :)
ale pokdu se u psalo že v6 maj kolem 80C tak by melo byt vse v pohode ne ? protoze mě pri jizde drzi presne na te carce pred stredem pouze kdyz stojim dostava se na stred a nekdy neco málo za a kdyz je stred 90C tak logicky ta carka predtim si myslim ze je 80C nevm no necham si poradit vama....

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 03. 2011 20:55

paffen píše:tak jako zajimavé tvrzení :)
ale pokdu se u psalo že v6 maj kolem 80C tak by melo byt vse v pohode ne ? protoze mě pri jizde drzi presne na te carce pred stredem pouze kdyz stojim dostava se na stred a nekdy neco málo za a kdyz je stred 90C tak logicky ta carka predtim si myslim ze je 80C nevm no necham si poradit vama....
ne, stred neni 90 a carka pred nim uz vubec ne 80. Je zde obrazek s teplotama, najdi si ho a zkontroluj.

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 09. 03. 2011 05:36

údaj že 90C je kolmo uprostřed jsem čerpal s tohoto vlákna ...

vymena-termostatu-m40s-vobrazkama-t48122.html

asi neřeším dokud se nepřehříá a dostane se na čárku před středem mělo by být vše oka ...

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 14. 03. 2011 20:41

update :

termostat som vymenil uz pred par tyzdnami, rucicka isla o nieco hore, ale stale nie je kolmo.
pockal som kym sa trosku otepli, dnes bolo +10C, ale tak isto sa zohrialo, podla rucicky cca +80C.
kvapalinu som menil pred zimou, cele som to preplachol a dal novu zmes (glycoshell:destilka, 1:1).

ako by sme mohli pokracovat dalej pre zistenie priciny?

Odpovědět