problémy IS

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 21. 04. 2008 21:46

Komplet okolola 1800 :lol:, na obrázku zdaleka nejsou všechny.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 21. 04. 2008 22:23

mno... myslel jsem že to bude miň :oops: :lol: ty plastove mezispoje bych asi nechat původni těm by nic nemělo byt, co?
Obrázek

Uživatelský avatar
Beda
člen E30.cz
Příspěvky: 975
Registrován: 02. 06. 2005 21:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od Beda » 22. 04. 2008 06:54

ty plastový kolena jsem taky nechával, byly v pohodě. Nicméně většinu hadic jsem taky měnil.. Kdyby Ti hadice nepomohli, čeká tě podobná cesta- lambda,váha,řj,v.v., ... :?

mykyna
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 06. 2004 12:03

ukostření

Příspěvek od mykyna » 05. 10. 2008 08:38

ukostřil sem lambdu na isu, a je to v pořádku, po nastartování teplýho motoru , šlape jako hodinky, hurá...

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Re: ukostření

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 09:38

mykyna píše:ukostřil sem lambdu na isu, a je to v pořádku, po nastartování teplýho motoru , šlape jako hodinky, hurá...
jo tohle funguje,ale ještě zkus oddělat plastovej kryt pod čelnim oknem,
je možné,že tyhle problémy způsobuje ten konektor tady na orázku:
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 141av5.jpg
správně má být rozpojený.když ho rozpojíš ,tak by to mělo být ok i bez ukostření lambdy.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Re: ukostření

Příspěvek od stanco1 » 05. 10. 2008 09:53

pavel1164 píše: správně má být rozpojený.když ho rozpojíš ,tak by to mělo být ok i bez ukostření lambdy.
Nie. Rozpojeny ma byt u katovej verzie a spojeny u bezkatovej- na to tam ten konektor aj je, aby upravil motormanaznemt podla verzie. Cize myslim, ze software ostava v jednotke rovnaky len sa prepoji tento obvod cim ECU dostane dalsi signal z vahy vzduchu.

Ak ti to ide dobre len pri spojenom tak mas urcite problem s lambda sondou
pretoze vtedy to ide aj bez nej.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 09:55

za zkoušku nikdo nic nedá

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 05. 10. 2008 09:56

pavel1164 píše:za zkoušku nikdo nic nedá
V poriadku ale netvrd, ze spravne ma byt rozpojeny :roll: .
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 10:01

u mě to tak je.
nejdřív pomohlo ukostření.
později jsem rozpojil konektor,ukostření zrušil a fungovalo to.
mluvim akorát ze svý zkušenosti.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 05. 10. 2008 10:43

Lambda má bejt ukostřená normálně - dotýká se závitem závitu v laufu, kterej je samo ukostřenej jako celá kastle s motorem, nápravnicema....

pavel1164 - jak si jí teda kostřil? Jako přímo signál z ní jo? :)
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 10:50

černý kabel propojit na kostru kde je ukostřenej akumulátor.
kdyby to bylo ukostřený přes vejfuk,tak by asi nebyl zapotřebí černý kabel(jeden z těch čtyř),který vede do lambdy.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 10. 2008 11:01

pavel1164 píše:černý kabel propojit na kostru kde je ukostřenej akumulátor.
kdyby to bylo ukostřený přes vejfuk,tak by asi nebyl zapotřebí černý kabel(jeden z těch čtyř),který vede do lambdy.
To je nějaký divný...
Po černým kabelu jde obvykle signál.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 05. 10. 2008 11:03

Proč by nebyl zapotřebí ten černej? Víš jak funguje lambda?
Její tělo musí bejt natvrdo spojené s nějakým potenciálem (nejlépe nulovým) a na základě toho je schopna dávat určité napětí na základě rozdílných hodnot množství kyslíku vně a "uvnitř" lambdy. A kdybych ted kecal, jako že spíš ne 8) , tak jsem to měřil už na třech autech - po rozopojení konektoru a nasaní jedné jehly na ten konektor a na - pol baterie hlásil ohm-metr stav do krátka.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 11:08

Venca píše:
pavel1164 píše:černý kabel propojit na kostru kde je ukostřenej akumulátor.
kdyby to bylo ukostřený přes vejfuk,tak by asi nebyl zapotřebí černý kabel(jeden z těch čtyř),který vede do lambdy.
To je nějaký divný...
Po černým kabelu jde obvykle signál.
to jsem nezkoumal,ale vím,že když se černý kabel ukostří,dokáže to vyřešit popisované problémy.černá se obvykle používá jako označení kostry.jestli máš shéma zapojení lambda sondy,tak ho sem klidně hoď ať víme jak to opravdu je.
:wink:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 10. 2008 11:13

pavel1164 píše:...černá se obvykle používá jako označení kostry.
A jakou barvu myslíš, že má signál?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 05. 10. 2008 11:14

Ted jsem koukal do schématu a Venca má pravdu. Krom výhřevu jsou tam dva černej a hnědej. Hnědej je zem, černej signál. Ani jeden z těch signálů není cestou kostřenej => je bezpodmínečně nutné mít tělo lambdy ukostřené.

Venca: třeba myslel jako u počítače :lol:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 10. 2008 11:17

aula píše:Ted jsem koukal do schématu a Venca má pravdu. Krom výhřevu jsou tam dva černej a hnědej. Hnědej je zem, černej signál. Ani jeden z těch signálů není cestou kostřenej => je bezpodmínečně nutné mít tělo lambdy ukostřené.
Tu hnědou jsem taky někde viděl coby signálovou zem - ovšem pouze na schématu.

Ale jak to sleduju na různých lambdách různých aut, vždy to zatím odpovídalo tomu, že:

černá = signál

šedá = signálová zem

bílá = vyhřívání

bílá = vyhřívání
-------
Na mojí 318i M10 je to taky, ovšem šedá tam vůbec není, jde o třívodičové zapojení bez signálové země.


..

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 11:22

takže u mě to funguje když spojim signál se zemí.
multimetrem jsem to nikdy nekontroloval až teď jsem si odskočil a opravdu to teda bude signál.
mezi černym a plusem akumulátoru jsem naměřil 13V
a mezi minusem aku jsem naměřil 0,98V

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 16:31

měřil jsem to hned po nastartování,takže ještě asi byla studená.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 10. 2008 16:47

teď jsem měřil za teplýho motoru proti kostře a hodnota se neustále mění od 0,9 po 0,4V.
když přidám plyn,tak se sníží až na 0,12V.
lambdu už jsem v autě měl novou,ale prodal jsem ,protože to subjektivně nebyl žadnej rozdíl.

Odpovědět