M42 lambda, katalizator

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 24. 04. 2008 12:13

Mam jednu otazku suvisiacu s tymto topicom tak nebudem zakladat novy.

Pri studovani tohto fora sa stale stretavam s tym ze M4X maju pri vadnej lambde problemi so startom- po teplom starte kolisu otacky a po chvili sa ustalia. To je aj moj problem ale ako tu uz bolo spominane ja lambdu nemam a to pravdepodobne z dovodu bezklatovej verzie.

Napadla ma takato vec: co ak to je u tychto verzii normalne, pretoze v BMW proste vynechaju z montaze lambdu a riad jednotka stale pracuje v nudzovom rezime?
Je realne dat tam zvody s katom a lambdou+doplnit chybajuce rele na vyhrev lambdy?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 04. 2008 12:42

ta origo uprava od BMW je toto:
199 EQUIPMENT FOR LEADED FUEL

ja jsem meho italskeho Touringa take ted predelaval na katovou verzi a vymenil jsem nasledujici:
- predni dil vyfuku s katem
- ridici jednotku z katove verze (jiny SW)
- zapojil lambdu do konektoru pod drzakem baterie (ta zaslapka je opravdu origo)
- zapojil rele pro vyhrivani lambdy
- vymenil vahu vzduchu (udajne je jina)
na emisich jsem jeste nebyl, takze nevim
Napadla ma takato vec: co ak to je u tychto verzii normalne, pretoze v BMW proste vynechaju z montaze lambdu a riad jednotka stale pracuje v nudzovom rezime?
Je realne dat tam zvody s katom a lambdou+doplnit chybajuce rele na vyhrev lambdy?
zapomen na to, ze by u BMW pouze vynechali lambdu a nechali spadnou RJ do nouzaku a s tim to poslali za hrisny penize k zakaznikovi...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 24. 04. 2008 13:34

2 vasa- ty si to preco prerabal na kat? Asi len koli splodinam, ci ?

Takze je mozna aj taka vec ze mam inu jednotku ako je original a ta nema upraveny soft a preto mi to blbne? Ako by som zistil, ze je nespravna?

Ty si prerabal M40 alebo M42?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 04. 2008 13:59

Ja som prerabal taliansku M40 iba kvoli splodinam - asi starnem. Vela tazko sa ta RJ indentifikuje z dovodu toho, ze to na nej nieje vidno. Zakladne cislo RJ je rovnake ako v pripade RJ pre KAT verziu. Mozno by sa z nej dala ta uprava volako, ale nemam na to SW. Myslim si, ze BMW upravolavalo iba kusy na poziadanie a preto to nieje snadno zistitelne. Odporucal bysom ta na niekoho kto ma pristup k internej databazii vyrobenym vozidel (vola sa to PUMA, a vetsina ofi dealerou je schopna podla VIN zistit viac info o danom kuse nez z VIN dekodera).
Pokial vies povodne VIN toho vozidla z ktoreho mas tu M42 (lebo vycitaj VIN z RJ) mal by si zistit ako to s tou talianskou upravou bolo.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 25. 04. 2008 10:06

Vasa píše: (alebo vycitaj VIN z RJ) .
Ako :?:

O povodnom VIN nemam ani šajnu.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 25. 04. 2008 11:14

mam na zahrade jednoho touringa z italie, je to M40B18 bezkat, taky se zaslepkou na konektoru a je to origo.

r.v. 1992 a ted me napada jestli nejezdim s ridici jednotkou z tohodle auta, protoze ho pouzivam jako darce organu...to uz asi nezjistim :D
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 25. 04. 2008 19:26

Ale zjistite, na vetsine RJ je na nalepce VIN auta ze ktere pochazi, respektive ve spravnem pripade by se mel shodovat s tim VIN co je na kastli...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 25. 04. 2008 22:22

Vasa píše:Ale zjistite, na vetsine RJ je na nalepce VIN auta ze ktere pochazi, respektive ve spravnem pripade by se mel shodovat s tim VIN co je na kastli...
od kdy mi vykas?? diky ocihnu to
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

Odpovědět