Výměna pružin a tlumičů

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 03. 10. 2010 10:10

Dává se to mezi kastli a to gumové uložení tlumičů. Je to tedy jako těsnění, ale fakt, že to tam není skoro potřeba... To o čem si taky mluvil, je výstuha ze Z3, mam to na isu a možná bych našel ještě jeden volnej pár .
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 03. 10. 2010 10:18

2 pip: to papírové těsnění tam mám taktéž. Nevím o nějakém podstatném účely. Usuzoval jsem, že obě dosedací plochy nejsou spasované a toto těsnění slouží k vymezení těch mini vůlí (prostůrků) mezi karoserii a uložením tlumiče. Tudíž k zamezení případnému vrzání,skřípání při zanesení prostoru nečistotami a vodou. Vždyť tlumič je uchycen na 2 bodech a síly nepůsobí vždy svisle a karoserie v místech uchycení tlumiče musí být tím pádem namáhána i na krut, kde osa je tvořena úsečkou mezi šrouby. Nevím je to jen má domněnka co jsem si odvodil proč tam asi taková těsnění je.
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 03. 10. 2010 11:23

Papírové těsnění se mezi kastli a kovové díly dává proto, aby to ke kastli nepřirezlo. Je to použité na víc místech, třeba i pod uložením zadních tlumičů apod...
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 10. 2010 15:02

Vyborne.

aula píše:Dává se to mezi kastli a to gumové uložení tlumičů. Je to tedy jako těsnění, ale fakt, že to tam není skoro potřeba... To o čem si taky mluvil, je výstuha ze Z3, mam to na isu a možná bych našel ještě jeden volnej pár .
Myslis nejakou kovovou podlozku, nebo...?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 03. 10. 2010 15:09

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 10. 2010 15:16

Hmm...mne tam pojde este rozpera, takze asi nie, to uz by tam toho bolo zbytocne moc. Kazdopadne ako sa na to tak divam, moc nerozumiem ucelu. Je to len ako som vravel, teda podlozka pod matky?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 03. 10. 2010 15:26

No má to asi podobnej účel, jako výztuha uchycení na prahu spodního plýšku nad kterým je siláč zadní nápravnice.. obdoba dílu číslo 5. http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/C ... pension-2/ - IMO
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 10. 2010 18:03

No tady, dejme tomu, je to proti nam zminovane veci, jen "plysek"...ale na klobuku uchytenia tlmica ozaj ziadny ucel nevidim. Je to masivny kus plechu na to aby tam (medzi tymi dvoma matkami, co drzia tlmic a v okoli) prebiehalo nejake krutenie.

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Pružící jednotka

Příspěvek od Jrk » 26. 07. 2012 13:33

Mám problém...

Po demontáži obou pružících jednotek, jsem zjistil, že v jedné z nich (pravé) je totalně zničený tlumič průměru asi 45 mm a celkem tam lítá. Trubky pružících jednotek májí průměr cca 51 mm, ale při pokusu o nasunutí nového tlumiče do pravé pružící jednotky mi tento uvízne asi ve 2/3, jako by tam bylo nějaké zúžení. Levá i pravá pružící jednotka vypadají z vnějšku stejně, Ale do levé nový tlumič vsunu a v pravé se mi kouše. Na levém odlitku je odlito 295 L a na pravém 296 R.

Chtěl bych vědět toto: Mám tu pravou pružící jednotku pro tlumič průměru 45 mm nebo je tam zaneseno velké množství přischlých nečistot?

Na pohled vypadaly obě pružící jednotky dost tragicky, zbytky oleje uvnitř byly, cca 20 ml (malý panák).

Obrázek
E30 316i Touring

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 26. 07. 2012 13:52

Poznáš to jednoduše tak, že na 45mm persnu je uchycení tlumiče zvrchu matkou, která má vnitřní závit a u 51mm má závit vnější, tzn závit na pernu je prořízlej vevnitř v trubce. Hlavně zvenku je ta trubka průměrově jiná. Pokud to máš shodné, tak tam máš nejspíš bordel nebo tam na tom pracoval nějakej kutil...
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Odpovědět