m20b25 zhodnocení stavu motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 13. 05. 2013 22:53

DVORIS píše:
MattyX píše:no právě jsem to myslel tak, že těch důvodů je viz. tvůj výčet (nechtělo se mi to vypisovat) a kterej za to mohl jako první už nevíme, ale dneska to budou už všechny dohromady :lol:
Tzn.jediné,rozbít prasátko a vzít to z gruntu komplet :lol:
Nic chlapi,motory ven a směle do toho :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 13. 05. 2013 22:53

taky už mám doma sadu 84.5 mm pístů :) ale tím to jenom začíná :roll:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 14. 05. 2013 06:57

tak to by jste mi mohli jeste kuci rict... proc mi motor po nastartovani zaklepe? :lol: je to z hlavy takze tuknou ventily a jakmile zhasne kontrolka mazani tak to prestane. Logicky mi pada olej ale nevim proc. Nejlogictejsi vysvetleni je nejaka netesnost ale olej mi nikde nechcije takze proc olej pada mi nejak nejde do hlavy. mohlo by to delat horsi oil cerpadlo? mam v planu tam flaknout cerpadlo z TDcka ale nejsem si jisty ze to bude uplne reseni tohohle problemu. A dela mi to i u 750i :lol: tam me to sere mozna o neco vic :lol:
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 14. 05. 2013 10:01

pokud mas v aute M52 (pokud s teda nestavel M20B28), tak bych sel po rozvodech. nakej napinak, pripadne projeta naka lista, nez to napinak vymezi pomoci tlaku oleje, tak to nakou dobu trva. zhruba nez zhasne mazani :roll: me to rachoti taky, kdyz auto stoji dyl jak 24 hodin. reseni je sundat ventildekl, pomackat horni napinak (furt predpokladam, ze je to M52 :lol: ), jestli neprolina, pak vyndat spodni napinak, zkouknout jestli neni pruzina uplne v prdeli, pokud vypadaj pouzitelne, tak budto endoskopem zkouknout listy, nebo shodit prsa a mas to v primym prenosu...
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 14. 05. 2013 10:06

noo trefil jsi to presne mam v aute m20b28 :lol: :lol: a v 7mici je m73 coz by ten napinak mohl byt ale u te m20ky... :evil:

a uz ted jsem cely zhavy rozebirat rozvody na tom 12ti valci hahaha :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 14. 05. 2013 12:51

Viem nejako zistit ci netlaci olej zdola, ked uz je gebula dole? dal som dole ventily a gufera nevyzeraju nejak hrozne. Valce vyzeraju ok, bez jednej rihy

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 14. 05. 2013 13:54

nooo to jedine asi nejak na stolici :lol: ale tak nejak doma nevim jestli to jde zmerit. nejlepsi alternativa jak jsem se docetl by melo byt cerpadlo z TDcka, je stejne ale melo by mit vetsi tlak, rozhodne teda aspon na volnobeh - nechci ale kecat je to info ktere jsem vycet ve svete :)

dalsi vec ty cerpadla jsou vylozene mechanicke takze neni moc duvod proc by netlacilo pokud tam nejsou nejak poskozene zuby, ucpane nebo poskozena ta hnaci hridelka
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 14. 05. 2013 14:20

jako rozebrat to cerpadlo neni zadna veda, zkouknout mechanickou cast a pripadne ty dva bazmegy vymenit, zkouknout pretlakovej ventil, jestli nema nakej problem. jinak dost toho udela vykopnout cidlo tlaku oleje a dat si tam tlakomer, ale to chce mit kebuli na motoru....

a proc zahrka M20, to je mi fakt zahadou. vzdyt tam olej parakticky akorat maze kliku a vacku, hydrostely tam nejsou, hydraulicky napinaky tam nejsou, divny.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 14. 05. 2013 14:26

pragdejf píše:jako rozebrat to cerpadlo neni zadna veda, zkouknout mechanickou cast a pripadne ty dva bazmegy vymenit, zkouknout pretlakovej ventil, jestli nema nakej problem. jinak dost toho udela vykopnout cidlo tlaku oleje a dat si tam tlakomer, ale to chce mit kebuli na motoru....

a proc zahrka M20, to je mi fakt zahadou. vzdyt tam olej parakticky akorat maze kliku a vacku, hydrostely tam nejsou, hydraulicky napinaky tam nejsou, divny.
jeste divnejsi je... ze to poprve zatukalo asi po 1000km kdyz jsem to cerstve poskladal a zajizdel. po prvni zime to prestalo a dve sezony byl klid. ted jsem po zime nastartoval a zas to dela pri kazdem nastartovani :lol: z nejakeho duvodu to proste musi padat ten olej ale jako taky mi nejde do hlavy proc, kde, jak :lol: je to ale debilni kdyz takhle startuju mezi lidma... viko jsem mel dole milion krat vsecko je v cajku. kdyz se delal motor cerpadlo bylo rozebrane vycistene vsecko bylo v cajku....
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 05. 2013 16:10

BobbySD píše:
pragdejf píše:jako rozebrat to cerpadlo neni zadna veda, zkouknout mechanickou cast a pripadne ty dva bazmegy vymenit, zkouknout pretlakovej ventil, jestli nema nakej problem. jinak dost toho udela vykopnout cidlo tlaku oleje a dat si tam tlakomer, ale to chce mit kebuli na motoru....

a proc zahrka M20, to je mi fakt zahadou. vzdyt tam olej parakticky akorat maze kliku a vacku, hydrostely tam nejsou, hydraulicky napinaky tam nejsou, divny.
jeste divnejsi je... ze to poprve zatukalo asi po 1000km kdyz jsem to cerstve poskladal a zajizdel. po prvni zime to prestalo a dve sezony byl klid. ted jsem po zime nastartoval a zas to dela pri kazdem nastartovani :lol: z nejakeho duvodu to proste musi padat ten olej ale jako taky mi nejde do hlavy proc, kde, jak :lol: je to ale debilni kdyz takhle startuju mezi lidma... viko jsem mel dole milion krat vsecko je v cajku. kdyz se delal motor cerpadlo bylo rozebrane vycistene vsecko bylo v cajku....
Co tam máš za olej a jak dlouho?Já si pamatuju že jsem u M10 měl olej v motoru cca 2,5roku sic měl najeto nějakých 1500km tak mi to dělalo to samý.Při studeným startu to párkrát kleplo a cca 3sekundy do zhasnutí kontrolky,po jeho výměně byl klid
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 05. 2013 16:17

zdenko píše:Viem nejako zistit ci netlaci olej zdola, ked uz je gebula dole? dal som dole ventily a gufera nevyzeraju nejak hrozne. Valce vyzeraju ok, bez jednej rihy
Teď už asi ne,ještě by se dala udělat taková "humpolácká" kontrola když by jsi měl vanu dole.Strčit pod motor halogen zkouknout to z vrchu jestli se někde mezi stěnou válce a kroužkama "nesvítí"ale pokud jsou válce pěkně čistý bez svislých rýh a jsou tam ještě stopy po brusu což je z fotek patrné tak by to mohlo být o.k.I když kroužky nevidíš.Zkus s tím pístem zahýbat jakoby do stran jestli tam moc nelíce.Já jsem u M10 měřil vůli mezi válcem a pístem spárovou měrkou a naměřil jsem tuším na jednom válci až 0,40mm což už si myslím že bylo dost když to vydělím dvěma,ale bylo to jen orientačně.Pokud budeš nechávat dělat hlavu tak nezapomeň i na vodítka ventilů :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 14. 05. 2013 16:28

leju do toho jenom 10w40 jednou tam byl castrol jinak mobil1. no je fakt ze ted jsem olej nemenil jinak jsem ho ale menil tak nejak jak me napadlo :lol: ale nenajel jsem na nej nikdy vic jak tak 6000km to kabro zas nema mega najezd jedine ze by ztracel ucinek stanim coz urcite je mozne. Zkusit to muzu to je jasny. Akorat teda po tom poskladani tam byl olej novy a klepkalo to :/ zas je jasny ze se tam mohly uvolnovat sracky kdyz to bylo rozebrane... no vymenim ho :lol:

jo a tuhle kdyz jsem nechal v rusave ten olejovy chladic na ceste tak sem tam taky dolik asi 2,5l tak tim smichanim jsem urcite aspon castecne stari oleje eliminoval
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 05. 2013 16:33

pokud ta hlava je v zakovým stavu v jakým je určitě bych rozebral oil čerpadlo, podival se na dosedací plochy hřídelí a samotný hřídele... vsak ty budiky s mazacim tlakem mas ne v aute ?
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 05. 2013 18:01

MattyX píše:pokud ta hlava je v zakovým stavu v jakým je určitě bych rozebral oil čerpadlo, podival se na dosedací plochy hřídelí a samotný hřídele... vsak ty budiky s mazacim tlakem mas ne v aute ?
Nechci blbě kecat ale není v "olejové trase" zpětný ventil který zamezuje klesnutí hladiny oleje v systému mazání jako takovém?nebo to drží hladinu jen skrz čerpadlo?
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 14. 05. 2013 18:19

MattyX píše:pokud ta hlava je v zakovým stavu v jakým je určitě bych rozebral oil čerpadlo, podival se na dosedací plochy hřídelí a samotný hřídele... vsak ty budiky s mazacim tlakem mas ne v aute ?

To mam v sedane :) ale dakujem vam. len sa bojim toho ze to poskladam s bude to bez zmeny hulit :)

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 05. 2013 18:32

DVORIS píše:
MattyX píše:pokud ta hlava je v zakovým stavu v jakým je určitě bych rozebral oil čerpadlo, podival se na dosedací plochy hřídelí a samotný hřídele... vsak ty budiky s mazacim tlakem mas ne v aute ?
Nechci blbě kecat ale není v "olejové trase" zpětný ventil který zamezuje klesnutí hladiny oleje v systému mazání jako takovém?nebo to drží hladinu jen skrz čerpadlo?
no 24V R6 to mají v přírubě oil filtru... u M20 by to snad mělo být v oil filtru jako takovým, ale to si nejsem jistej ;)

v čerpadlo není vubec nic takovýho, alespoň co jsem ho měl rozebraný tak sem si ničeho nevšiml ...

Zdenko to je dost možný, že se Ti to stane, mě to taky semtam olej pohulí a nějakej sežere... holt to má už to nejlepší za sebou :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 05. 2013 19:01

zdenko píše:
MattyX píše:pokud ta hlava je v zakovým stavu v jakým je určitě bych rozebral oil čerpadlo, podival se na dosedací plochy hřídelí a samotný hřídele... vsak ty budiky s mazacim tlakem mas ne v aute ?

To mam v sedane :) ale dakujem vam. len sa bojim toho ze to poskladam s bude to bez zmeny hulit :)
Neboj se toho,ta palice už to měla za sebou dávno,pokud ji necháš "udělat" bude to určitě obrat k lepšímu,ten motor mlel jak kafemlejn už za váci :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 31. 05. 2013 19:34

Chalani na cabre mi zacalo zahadzovat sviecku :( mam zas smolu, co tipujete? gufero na ventile alebo vstrek ?? olej ani benalu to nijak vyznamne necuca :cry:

http://img2.rajce.idnes.cz/d0201/6/6203 ... .jpg?ver=0
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 31. 05. 2013 21:27

Kruzky v prdeli? Mne dnes vypovedali sluzbu a sviecky vyzerali skoro rovnako. Buduci tyzden menim motor. :wink:

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 01. 06. 2013 06:23

Zdenko toto je motor na cabriu, mam niekolko M20 :D teda uz len 2 cele a sa mi zda ze sa to prirodnym vyberom redukuje :D :D, nie hlavu som nerobil, dnes zmeram tlaky, uvidime co to povie :(
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Odpovědět