M50B25 v E34-nepřitéká benál, VYPADÁ TO NA VÍTĚZSTVÍ :-)
No samozřejmě, že tohle jasně prokáže nefunkčnost relé.MarfyE34 píše:No přesně takhle jsem to propojil svorku 30 a 87 natvrdo měděným drátem. A čerpadlo seplo, čili výsledek je ten že uvnitř relé je opálený kontakt? nebo v té svorkovnivi kam se zacvakává relé? každopáeně koupím relé nové, nemáte někdo ponětí zdali se dá koupit i neorigo???
Pokud potom to relé zkusíš na přítah (tj. připojit 12V na 85 a 86) a cvakne, je závada v kontaktech.
Ve svorkovnici by musel být problém vidět okem, jestliže třeba bude vypálený ten konektor, kam zajíždí "nože" z patice relátka.
Pokud je to relé se svorkama 85,86,87 a 30, na 12V a kontaktem na 30A (ev.na hodnotu na origo relátku), pak bych klidně použil jiný než origo pro BMW.
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Tady člověk nic neutajíStany píše:Márfy vám hlavně zapomněl napsat že na poprvé zkoušel propojit úplně jiné relátko než od benz.pumpyOn za to ale nemohl,navedla ho tam knížka JAK NA TO
Proto ji používám pouze k vypodložení skříně





- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Díky Venco za vysvětlenou, ještě přezkouším tedy funkčnost toho "poškozeného" relé jak píšeš a uvidíme. Ale je divné že po vyndání a zandání zpět funguje normálně.Venca píše:No samozřejmě, že tohle jasně prokáže nefunkčnost relé.
Pokud potom to relé zkusíš na přítah (tj. připojit 12V na 85 a 86) a cvakne, je závada v kontaktech.
Ve svorkovnici by musel být problém vidět okem, jestliže třeba bude vypálený ten konektor, kam zajíždí "nože" z patice relátka.
Pokud je to relé se svorkama 85,86,87 a 30, na 12V a kontaktem na 30A (ev.na hodnotu na origo relátku), pak bych klidně použil jiný než origo pro BMW.
Svorkovnice na pohled zdravá a čistá neopálená. Tam asi problém nebude.
No a relátko zkusím sehnat neorigo, zkusím najít tady v Praze nějakého dodavatele. Nemáš typ kde koupit?
Krabičku lze obvykle opatrně otevřít, záleží na provedení.MarfyE34 píše:....ještě přezkouším tedy funkčnost toho "poškozeného" relé ..
... je divné že po vyndání a zandání zpět funguje normálně.
...No a relátko zkusím sehnat neorigo, zkusím najít tady v Praze nějakého dodavatele. Nemáš typ kde koupit?
Někdy stačí jen najustovat péro kontakt, lehce opilovat kontakt a funguje, ale to je spíš nouzový řešení. Pokud je materiál kontaktů nebo péra vyhřátej, už to moc nepomůže.
V tomhle případě je lepší dát jiný relé.
Pokud jde o normální relé se svorkama 85,86,87 a 30, zajímal bych se o údaj v A, tzn. proudový zatížení kontaktu. takový relé musí mít v kdejakým krámu s autodíly
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Takže ještě není po problému !!!
Dnes jsem ráno přišel k autu otočím klíček v zapalování na polohu kontrolek, zabzučí palivové čerpadlo. Otočím dál na polohu starter a točím jak kokot a nic, zase nechce chytit, tak otevřu dekl ŘJ a vytáhnu relátko palivového čerpadla a spojím svorku 30 a 87 čerpadlo se roztočí a nechám ho chvilku tlačit palivo do lišty a zpět do nádrže, poté nasadím opět zpátky relé, jdu startovat a šup motor chytne a běží normálně, jdu opět k relátku za běhu motoru relé vytáhnu a po chvilce motor bez dodávky paliva chcípne, čili relé pracuje dobře. Divné že? Nechám motor cca 20 min a víc stát a poté zase nechce nastartovat. Fakt to nechápu, ještě nedávno motor startoval i za mínus 20 stupňů celsia na první pootočení startérem i za tepla i ve vedrech a teď ouha. Včera třeba jsem byl s autem na projížďce a motor měl normálně 90 stupňů a zastavil jsem asi na 15min a poté už jsem zase nastartoval až na 4 pokus. S ohřátým motorem! Nemá někdo ještě nějaký nápad?
Dnes jsem ráno přišel k autu otočím klíček v zapalování na polohu kontrolek, zabzučí palivové čerpadlo. Otočím dál na polohu starter a točím jak kokot a nic, zase nechce chytit, tak otevřu dekl ŘJ a vytáhnu relátko palivového čerpadla a spojím svorku 30 a 87 čerpadlo se roztočí a nechám ho chvilku tlačit palivo do lišty a zpět do nádrže, poté nasadím opět zpátky relé, jdu startovat a šup motor chytne a běží normálně, jdu opět k relátku za běhu motoru relé vytáhnu a po chvilce motor bez dodávky paliva chcípne, čili relé pracuje dobře. Divné že? Nechám motor cca 20 min a víc stát a poté zase nechce nastartovat. Fakt to nechápu, ještě nedávno motor startoval i za mínus 20 stupňů celsia na první pootočení startérem i za tepla i ve vedrech a teď ouha. Včera třeba jsem byl s autem na projížďce a motor měl normálně 90 stupňů a zastavil jsem asi na 15min a poté už jsem zase nastartoval až na 4 pokus. S ohřátým motorem! Nemá někdo ještě nějaký nápad?
vymen to i cidlo na klice - snimac otacek a budes mit klid... to ze "jeste funguje neznamena ze nejde do kytek... zlobilo me to mesic a cekal jsem az se to nekde ukaze a nepujde nastartovat vubec... az se to jednou stalo a zavada byla na svete... obcas to delalo ze motor nemel spravnej vykon vetsinou az 4 tis nahoru to nejelo pravidelne, pak se tavalo ze sem dyl musel startovat nez to chytlo pak nastalo to ze pri teplme motoru to nechtelo vubec naskocit (a pumpa netocila) pak to den behalo bez problemu a 3ti den uz jsem nenastartoval... vymenil jsem cidlo a motor bezi jak novej...
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Zavady kdyz je neco definitivne mrtve se opravuji dobre, ale sam vidis, ze se to projevuje nepravidelne a to podelana civka v tele snimace nebo kabel umi sakra dobre, ze ti klidne za jizdy bude skubat jako prechlastana stodvaca. Tak ho zkus vymenit jestli mas nahradni.MarfyE34 píše:Nevim jestli je to tim snímačem otáček, si říkám to když se posere tak prostě naráz a na pořád. A ne jednou funguje pak zas ne......
BTW o relatech u RJ v boxu jsem ti psal uz i ja v zacatku

- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Tak vidíš jakej jsem lajdák na čteníweNTyll píše:Zavady kdyz je neco definitivne mrtve se opravuji dobre, ale sam vidis, ze se to projevuje nepravidelne a to podelana civka v tele snimace nebo kabel umi sakra dobre, ze ti klidne za jizdy bude skubat jako prechlastana stodvaca. Tak ho zkus vymenit jestli mas nahradni.MarfyE34 píše:Nevim jestli je to tim snímačem otáček, si říkám to když se posere tak prostě naráz a na pořád. A ne jednou funguje pak zas ne......
BTW o relatech u RJ v boxu jsem ti psal uz i ja v zacatku

To je právě to co doma nemám , jiné a funkční čidlo kliky. Jinak by tam už bylo. Zítra ho zkusím přeměřit jak si psal a uvidíme.
Stany by te ho na tyden opet nepujcil?? kdyz budes merit muze se stat ze bude zrovna ukazovat dobre a budes hledat dal... nejlepsi cesta je menit jednotlive dily pokud teda jsou k zapujceni. v tech motorech toho moc neni aby to bezelo... svicky ani kabely to nebudou, civka - nevim jestli jsi zkousel ale nezda se me to, na vahu to taky nevidim jak pise MAX , RJ funguje, cidlo na klice - tot otazka, pumpa na benzin je OK relatko prepokladam ze jsi vymenil kdyz bylo nejaky nemocny... nevim jak to ma M50 ale pokud spina pumpa pred nastartovanim tak rele by melo bejt ok a RJ taky kdyz tomu da inpuls pro sepnuti na to v pocatku vliv snimac na klice nema, ale dalsi impuls musi dostat prave od toho cidla ze jsi zacal tocit motorem pokud ten impuls nema RJ neposle nic dal ani na pumpu a mozna ani na vstriky a zrejme ani na zapalovani... pak to vypada jako velkej problem ze nejde pumpa na benzin nedava to treba ani jiskru a lovis problem kde neni..
Je na M50 neco dalsiho co blokuje start nebo nejaky dalsi veci potrebny pro chod motoru? to se ptam zkusenejsich..

Je na M50 neco dalsiho co blokuje start nebo nejaky dalsi veci potrebny pro chod motoru? to se ptam zkusenejsich..

Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Zní to zatraceně logicky.
Stany mě nebude mít rád!
zkusím za ním ještě zajet s prosíkem. Momentálně by se hodila ještě jedna E34 s M50 na zahradě koukám.
Teď jdu pro auto tak uvidíme jak to bude startovat po dlouhé noci.
Ještě se zeptám, když vhodím relé čerpadla úplně stranou, proklemuju svorky drátem, nechám teda běžet čerpadlo pořád a teprv jdu startovat, motor spustí a já v klidu odjedu pořád s tim drátkem místo relé, můžu něco zničit, poškodit, zlikvidovat?



Ještě se zeptám, když vhodím relé čerpadla úplně stranou, proklemuju svorky drátem, nechám teda běžet čerpadlo pořád a teprv jdu startovat, motor spustí a já v klidu odjedu pořád s tim drátkem místo relé, můžu něco zničit, poškodit, zlikvidovat?
Zlikvidovat můžeš třeba auto požárem, až bude pumpa trvale přikrmovat oheň.MarfyE34 píše:eště se zeptám, když vhodím relé čerpadla úplně stranou, proklemuju svorky drátem, nechám teda běžet čerpadlo pořád a teprv jdu startovat, motor spustí a já v klidu odjedu pořád s tim drátkem místo relé, můžu něco zničit, poškodit, zlikvidovat?
Jinak nic.
To relé už je vyměněný?
.
- MarfyE34
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 01. 05. 2007 12:58
- Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)
Jojo relé je tam už jiný.
Ráno jsem startoval a opět nic, no netrápil jsem to dlouho šel rovnou k relátku z drátem, natlačil palivo a šup hned to chytlo. Chcípnul jsem to vrátil relé a nastartoval už normálně. Divné že? Asi po 2 hodinách jsem se vrátil k autu otočil klíčkem a nezabzučelo čerpadlo, inu otevřu kapotu a sáhnu po kabelu co vede od snímače otáček klikovky a nahmatám jeho konektor a zkusil jsem s ním různě hýbat sem a tam. Vrátím se do vozu a otočím klíčkem - čerpadlo zabzučelo, motor nastartoval. Vypadá to opravdu na vadnou kabeláž od snímače k jednotce, jen doufám že to bude kabel jen ke konektoru pod sáním a né kabeláž v husím krku co vede do ŘJ. Jinak asi před 10 min jsem autem přijel a zase nastartovalo normálně. Za hodinku vyrážím do Prahy tak se stavím u Stanyho pro to čidlo, ze mě bude mít radost
Ráno jsem startoval a opět nic, no netrápil jsem to dlouho šel rovnou k relátku z drátem, natlačil palivo a šup hned to chytlo. Chcípnul jsem to vrátil relé a nastartoval už normálně. Divné že? Asi po 2 hodinách jsem se vrátil k autu otočil klíčkem a nezabzučelo čerpadlo, inu otevřu kapotu a sáhnu po kabelu co vede od snímače otáček klikovky a nahmatám jeho konektor a zkusil jsem s ním různě hýbat sem a tam. Vrátím se do vozu a otočím klíčkem - čerpadlo zabzučelo, motor nastartoval. Vypadá to opravdu na vadnou kabeláž od snímače k jednotce, jen doufám že to bude kabel jen ke konektoru pod sáním a né kabeláž v husím krku co vede do ŘJ. Jinak asi před 10 min jsem autem přijel a zase nastartovalo normálně. Za hodinku vyrážím do Prahy tak se stavím u Stanyho pro to čidlo, ze mě bude mít radost

Sice neznam detaily o tomhle typu, ale pokud má čerpadlo po zapnutí zapalování cca 1 - 2 vteřiny běžet a po té vypnout a ono se tak nestane, těžko bude chyba ve snímači otáček nebo přívodech k němu.MarfyE34 píše:Ráno jsem startoval a opět nic, no netrápil jsem to dlouho šel rovnou k relátku z drátem, natlačil palivo a šup hned to chytlo. Chcípnul jsem to vrátil relé a nastartoval už normálně. Divné že? Asi po 2 hodinách jsem se vrátil k autu otočil klíčkem a nezabzučelo čerpadlo, inu otevřu kapotu a sáhnu po kabelu co vede od snímače otáček klikovky a nahmatám jeho konektor a zkusil jsem s ním různě hýbat sem a tam. Vrátím se do vozu a otočím klíčkem - čerpadlo zabzučelo, motor nastartoval. Vypadá to opravdu na vadnou kabeláž od snímače k jednotce, jen doufám že to bude kabel jen ke konektoru pod sáním a né kabeláž v husím krku co vede do ŘJ. Jinak asi před 10 min jsem autem přijel a zase nastartovalo normálně. Za hodinku vyrážím do Prahy tak se stavím u Stanyho pro to čidlo, ze mě bude mít radost
Tlak s tím nemá co dělat.MarfyE34 píše:....čerpadlo před startem motoru musí pokaždé ("zabzučet") natlačit palivo do lišty? Nebo jen tehdy poklesne-li tlak paliva v liště? Protože již dříve jsem si všiml že pokaždé nebylo slyšet, že se při rozsvícení kontrolek spustí na těch pár vteřin.
Čerpadlo musí běžet pouze tehdy, točí-li se motor, u některých typů vstřikování je ještě obvod, který ho na krátkou chvíli spouští po zapnutí zapalování.
Nevím, jak to mají E34.