M50B25 v E34-nepřitéká benál, VYPADÁ TO NA VÍTĚZSTVÍ :-)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 08. 06. 2011 07:05

No přesně takhle jsem to propojil svorku 30 a 87 natvrdo měděným drátem. A čerpadlo seplo, čili výsledek je ten že uvnitř relé je opálený kontakt? nebo v té svorkovnivi kam se zacvakává relé? každopáeně koupím relé nové, nemáte někdo ponětí zdali se dá koupit i neorigo???
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 06. 2011 07:14

MarfyE34 píše:No přesně takhle jsem to propojil svorku 30 a 87 natvrdo měděným drátem. A čerpadlo seplo, čili výsledek je ten že uvnitř relé je opálený kontakt? nebo v té svorkovnivi kam se zacvakává relé? každopáeně koupím relé nové, nemáte někdo ponětí zdali se dá koupit i neorigo???
No samozřejmě, že tohle jasně prokáže nefunkčnost relé.
Pokud potom to relé zkusíš na přítah (tj. připojit 12V na 85 a 86) a cvakne, je závada v kontaktech.

Ve svorkovnici by musel být problém vidět okem, jestliže třeba bude vypálený ten konektor, kam zajíždí "nože" z patice relátka.

Pokud je to relé se svorkama 85,86,87 a 30, na 12V a kontaktem na 30A (ev.na hodnotu na origo relátku), pak bych klidně použil jiný než origo pro BMW.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 08. 06. 2011 13:47

Máry vám hlavně zapomněl napsat že na poprvé zkoušel propojit úplně jiné relátko než od benz.pumpy :lol: On za to ale nemohl,navedla ho tam knížka JAK NA TO :twisted: Proto ji používám pouze k vypodložení skříně :twisted:

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 08. 06. 2011 14:01

Stany píše:Márfy vám hlavně zapomněl napsat že na poprvé zkoušel propojit úplně jiné relátko než od benz.pumpy :lol: On za to ale nemohl,navedla ho tam knížka JAK NA TO :twisted: Proto ji používám pouze k vypodložení skříně :twisted:
Tady člověk nic neutají :lol: jo přiznávám se a kaju se, opravdu dle chytré knížky ta první kontrola proběhla na relé které spíná větrák topení :D no tak se nesmějte, zas tak vtipné to není :lol: prostě chytrá kniha píše "VPRAVO V MOTOROVÉM PROSTORU" a není tam obrázek a ani zmíňka o tom že v sousedctví (2 cm) chrápe ŘJ :) až včera odpoledne mě Stany vyvedl z velikého omylu a tím i uzdravil Miláááška a tímto mu ještě jednou děkuji, holt praxi knihou nenahradíš :oops:
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 08. 06. 2011 14:09

Venca píše:No samozřejmě, že tohle jasně prokáže nefunkčnost relé.
Pokud potom to relé zkusíš na přítah (tj. připojit 12V na 85 a 86) a cvakne, je závada v kontaktech.

Ve svorkovnici by musel být problém vidět okem, jestliže třeba bude vypálený ten konektor, kam zajíždí "nože" z patice relátka.

Pokud je to relé se svorkama 85,86,87 a 30, na 12V a kontaktem na 30A (ev.na hodnotu na origo relátku), pak bych klidně použil jiný než origo pro BMW.
Díky Venco za vysvětlenou, ještě přezkouším tedy funkčnost toho "poškozeného" relé jak píšeš a uvidíme. Ale je divné že po vyndání a zandání zpět funguje normálně.

Svorkovnice na pohled zdravá a čistá neopálená. Tam asi problém nebude.

No a relátko zkusím sehnat neorigo, zkusím najít tady v Praze nějakého dodavatele. Nemáš typ kde koupit?
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 06. 2011 14:26

MarfyE34 píše:....ještě přezkouším tedy funkčnost toho "poškozeného" relé ..

... je divné že po vyndání a zandání zpět funguje normálně.

...No a relátko zkusím sehnat neorigo, zkusím najít tady v Praze nějakého dodavatele. Nemáš typ kde koupit?
Krabičku lze obvykle opatrně otevřít, záleží na provedení.
Někdy stačí jen najustovat péro kontakt, lehce opilovat kontakt a funguje, ale to je spíš nouzový řešení. Pokud je materiál kontaktů nebo péra vyhřátej, už to moc nepomůže.
V tomhle případě je lepší dát jiný relé.

Pokud jde o normální relé se svorkama 85,86,87 a 30, zajímal bych se o údaj v A, tzn. proudový zatížení kontaktu. takový relé musí mít v kdejakým krámu s autodíly

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 08. 06. 2011 14:28

Takže ještě není po problému !!!

Dnes jsem ráno přišel k autu otočím klíček v zapalování na polohu kontrolek, zabzučí palivové čerpadlo. Otočím dál na polohu starter a točím jak kokot a nic, zase nechce chytit, tak otevřu dekl ŘJ a vytáhnu relátko palivového čerpadla a spojím svorku 30 a 87 čerpadlo se roztočí a nechám ho chvilku tlačit palivo do lišty a zpět do nádrže, poté nasadím opět zpátky relé, jdu startovat a šup motor chytne a běží normálně, jdu opět k relátku za běhu motoru relé vytáhnu a po chvilce motor bez dodávky paliva chcípne, čili relé pracuje dobře. Divné že? Nechám motor cca 20 min a víc stát a poté zase nechce nastartovat. Fakt to nechápu, ještě nedávno motor startoval i za mínus 20 stupňů celsia na první pootočení startérem i za tepla i ve vedrech a teď ouha. Včera třeba jsem byl s autem na projížďce a motor měl normálně 90 stupňů a zastavil jsem asi na 15min a poté už jsem zase nastartoval až na 4 pokus. S ohřátým motorem! Nemá někdo ještě nějaký nápad?
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 11. 06. 2011 19:21

vymen to i cidlo na klice - snimac otacek a budes mit klid... to ze "jeste funguje neznamena ze nejde do kytek... zlobilo me to mesic a cekal jsem az se to nekde ukaze a nepujde nastartovat vubec... az se to jednou stalo a zavada byla na svete... obcas to delalo ze motor nemel spravnej vykon vetsinou az 4 tis nahoru to nejelo pravidelne, pak se tavalo ze sem dyl musel startovat nez to chytlo pak nastalo to ze pri teplme motoru to nechtelo vubec naskocit (a pumpa netocila) pak to den behalo bez problemu a 3ti den uz jsem nenastartoval... vymenil jsem cidlo a motor bezi jak novej...
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 11. 06. 2011 20:22

Nevim jestli je to tim snímačem otáček, si říkám to když se posere tak prostě naráz a na pořád. A ne jednou funguje pak zas ne......
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 11. 06. 2011 20:36

MarfyE34 píše:Nevim jestli je to tim snímačem otáček, si říkám to když se posere tak prostě naráz a na pořád. A ne jednou funguje pak zas ne......
Zavady kdyz je neco definitivne mrtve se opravuji dobre, ale sam vidis, ze se to projevuje nepravidelne a to podelana civka v tele snimace nebo kabel umi sakra dobre, ze ti klidne za jizdy bude skubat jako prechlastana stodvaca. Tak ho zkus vymenit jestli mas nahradni.

BTW o relatech u RJ v boxu jsem ti psal uz i ja v zacatku ;)

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 11. 06. 2011 20:42

weNTyll píše:
MarfyE34 píše:Nevim jestli je to tim snímačem otáček, si říkám to když se posere tak prostě naráz a na pořád. A ne jednou funguje pak zas ne......
Zavady kdyz je neco definitivne mrtve se opravuji dobre, ale sam vidis, ze se to projevuje nepravidelne a to podelana civka v tele snimace nebo kabel umi sakra dobre, ze ti klidne za jizdy bude skubat jako prechlastana stodvaca. Tak ho zkus vymenit jestli mas nahradni.

BTW o relatech u RJ v boxu jsem ti psal uz i ja v zacatku ;)
Tak vidíš jakej jsem lajdák na čtení :lol:
To je právě to co doma nemám , jiné a funkční čidlo kliky. Jinak by tam už bylo. Zítra ho zkusím přeměřit jak si psal a uvidíme.
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 11. 06. 2011 21:49

Napadlo mě nemůže to být vadná váha vzduchu???
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 06. 2011 23:51

MarfyE34 píše:Napadlo mě nemůže to být vadná váha vzduchu???
ne

hodne zabavy udela obycejnej studenak nebo zoxidovanej kontakt...prostrikat, napruzit
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 12. 06. 2011 00:07

Stany by te ho na tyden opet nepujcil?? kdyz budes merit muze se stat ze bude zrovna ukazovat dobre a budes hledat dal... nejlepsi cesta je menit jednotlive dily pokud teda jsou k zapujceni. v tech motorech toho moc neni aby to bezelo... svicky ani kabely to nebudou, civka - nevim jestli jsi zkousel ale nezda se me to, na vahu to taky nevidim jak pise MAX , RJ funguje, cidlo na klice - tot otazka, pumpa na benzin je OK relatko prepokladam ze jsi vymenil kdyz bylo nejaky nemocny... nevim jak to ma M50 ale pokud spina pumpa pred nastartovanim tak rele by melo bejt ok a RJ taky kdyz tomu da inpuls pro sepnuti na to v pocatku vliv snimac na klice nema, ale dalsi impuls musi dostat prave od toho cidla ze jsi zacal tocit motorem pokud ten impuls nema RJ neposle nic dal ani na pumpu a mozna ani na vstriky a zrejme ani na zapalovani... pak to vypada jako velkej problem ze nejde pumpa na benzin nedava to treba ani jiskru a lovis problem kde neni.. :(

Je na M50 neco dalsiho co blokuje start nebo nejaky dalsi veci potrebny pro chod motoru? to se ptam zkusenejsich.. :)
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 12. 06. 2011 08:12

Zní to zatraceně logicky. :lol: Stany mě nebude mít rád! :twisted: zkusím za ním ještě zajet s prosíkem. Momentálně by se hodila ještě jedna E34 s M50 na zahradě koukám. :wink: Teď jdu pro auto tak uvidíme jak to bude startovat po dlouhé noci.

Ještě se zeptám, když vhodím relé čerpadla úplně stranou, proklemuju svorky drátem, nechám teda běžet čerpadlo pořád a teprv jdu startovat, motor spustí a já v klidu odjedu pořád s tim drátkem místo relé, můžu něco zničit, poškodit, zlikvidovat?
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 06. 2011 17:09

MarfyE34 píše:eště se zeptám, když vhodím relé čerpadla úplně stranou, proklemuju svorky drátem, nechám teda běžet čerpadlo pořád a teprv jdu startovat, motor spustí a já v klidu odjedu pořád s tim drátkem místo relé, můžu něco zničit, poškodit, zlikvidovat?
Zlikvidovat můžeš třeba auto požárem, až bude pumpa trvale přikrmovat oheň.
Jinak nic.

To relé už je vyměněný?

.

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 12. 06. 2011 17:18

Jojo relé je tam už jiný.

Ráno jsem startoval a opět nic, no netrápil jsem to dlouho šel rovnou k relátku z drátem, natlačil palivo a šup hned to chytlo. Chcípnul jsem to vrátil relé a nastartoval už normálně. Divné že? Asi po 2 hodinách jsem se vrátil k autu otočil klíčkem a nezabzučelo čerpadlo, inu otevřu kapotu a sáhnu po kabelu co vede od snímače otáček klikovky a nahmatám jeho konektor a zkusil jsem s ním různě hýbat sem a tam. Vrátím se do vozu a otočím klíčkem - čerpadlo zabzučelo, motor nastartoval. Vypadá to opravdu na vadnou kabeláž od snímače k jednotce, jen doufám že to bude kabel jen ke konektoru pod sáním a né kabeláž v husím krku co vede do ŘJ. Jinak asi před 10 min jsem autem přijel a zase nastartovalo normálně. Za hodinku vyrážím do Prahy tak se stavím u Stanyho pro to čidlo, ze mě bude mít radost :?
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 12. 06. 2011 17:22

Ještě jeden elektronický dotaz, asi na Vencu, čerpadlo před startem motoru musí pokaždé ("zabzučet") natlačit palivo do lišty? Nebo jen tehdy poklesne-li tlak paliva v liště? Protože již dříve jsem si všiml že pokaždé nebylo slyšet, že se při rozsvícení kontrolek spustí na těch pár vteřin.
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 06. 2011 17:26

MarfyE34 píše:Ráno jsem startoval a opět nic, no netrápil jsem to dlouho šel rovnou k relátku z drátem, natlačil palivo a šup hned to chytlo. Chcípnul jsem to vrátil relé a nastartoval už normálně. Divné že? Asi po 2 hodinách jsem se vrátil k autu otočil klíčkem a nezabzučelo čerpadlo, inu otevřu kapotu a sáhnu po kabelu co vede od snímače otáček klikovky a nahmatám jeho konektor a zkusil jsem s ním různě hýbat sem a tam. Vrátím se do vozu a otočím klíčkem - čerpadlo zabzučelo, motor nastartoval. Vypadá to opravdu na vadnou kabeláž od snímače k jednotce, jen doufám že to bude kabel jen ke konektoru pod sáním a né kabeláž v husím krku co vede do ŘJ. Jinak asi před 10 min jsem autem přijel a zase nastartovalo normálně. Za hodinku vyrážím do Prahy tak se stavím u Stanyho pro to čidlo, ze mě bude mít radost :?
Sice neznam detaily o tomhle typu, ale pokud má čerpadlo po zapnutí zapalování cca 1 - 2 vteřiny běžet a po té vypnout a ono se tak nestane, těžko bude chyba ve snímači otáček nebo přívodech k němu.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 06. 2011 17:30

MarfyE34 píše:....čerpadlo před startem motoru musí pokaždé ("zabzučet") natlačit palivo do lišty? Nebo jen tehdy poklesne-li tlak paliva v liště? Protože již dříve jsem si všiml že pokaždé nebylo slyšet, že se při rozsvícení kontrolek spustí na těch pár vteřin.
Tlak s tím nemá co dělat.

Čerpadlo musí běžet pouze tehdy, točí-li se motor, u některých typů vstřikování je ještě obvod, který ho na krátkou chvíli spouští po zapnutí zapalování.

Nevím, jak to mají E34.

Odpovědět