po swapu m40 -> m42 se přehřívá

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 09. 02. 2011 07:01

Kubajz von Odry píše:externí teploměr neznám. - Greeny mi v sz psal že má bezkontaktní teploměr tak možná bych zkusil ten - jen se zeptám, na kterou část hlavy teploměr ideálně zacílit?
V oblasti termostatu / čidla teploty

Hotty E30
Příspěvky: 782
Registrován: 11. 08. 2008 20:44
Bydliště: Jevíčko (M.Třebová)

Příspěvek od Hotty E30 » 09. 02. 2011 08:14

váhá vzduchu cpe do motoru víc benzínu :?:

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 09. 02. 2011 11:37

Hotty E30 píše:váhá vzduchu cpe do motoru víc benzínu :?:
Motor sa zvykne prehrievať, keď má chudobnú, nie bohatú zmes

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 09. 02. 2011 18:22

Mě podobně kecal teploměr na bývalém isu. Odvzdušňoval jsem, hledal zádrhele a nakonec to byly jen povolené kontakty budíku. A taky se to neprojevovalo jasně "elektricky", jen občas celkem plynule zakolísal a většinou ukazoval víc, někdy až do červeného. Po dotažení matiček držel střed jak přibitý.
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 09. 02. 2011 19:56

takže dnes jsem měl "povedený" den. začalo to tím, že jsem jel prohřát motor aby se mi otevřel termostat a ja mohl odvzdušňovat. přijel jsem k dílně, postavil auto čumákem do mírného kopce a začal povolovat odvzdušňovák. - pořád nic, nic, nic, tak povoluju plynule víc a víc a naráz tradááá a z odvzdušňováku pulmetrový gejzírek který jednak obchvístnul pul motoru, mě, a blatníky ale hlavně vystřelil někam do neznáma odvzsušňovací šroub..
njn, mám já to ale štěstí říkám si... - nechám motor běžet a jdu si vyrobit odvtdušňovací šroub z klasické pozink M10 + gumový O-kroužek.
po vyrobení jsem začal lít do chladiče červenou kapalinu, ale co to co to?? z odvzdušňovací díry vytéka kapalina uplně brčálově zelená + bublinky :shock: tož ja budu asi jakýsik ten eskamotér nebo co...
když přestaly vyézat bublinky a zelená voda tekla bez nich, zatáhl jsem novým šroubem otvor, odpustil vodu z chladiče tak aby v expanzce zustalo něco nad polovinu a vypl motor.
utřel jsem blatníky a trochu motorový prostor od kapaliny, nastartoval a zajel do dílny.
tak začal jsem tím, že jsem vyndal sání, odšrouboval držáky takové té velké svorkovnice co je pod "parohama" a sice s nadvakrát zlomenou rukou ale dostal jsem se až k čidlu teplot viz obr.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... hed_parts/

když už jsem v tom byl tak jsem vyměnil jak díl 6 ta také 8 - použil jsem díly made in m40. - no není to parádní jak to je lego ty e30 :)
no ale pojďme dál. - vše jsem zase hezky zkompletoval, konektory prostříkal kontaktolem a nasedl do auta.

otočil klíčkem, starter zaskočil do věnce setrvačníku a nic. teda nic, motorm pootočil a konec. - tak jsem si řekl hmm divné že by byla KO baterka - a dal j na nabíječku. mezi tím jsme vytahnul nabitou baterku z jineho auta nasadil do auta vzal jsem klíče a dál se můžete podívat na video.
http://www.youtube.com/watch?v=mQhA-36-2uQ

abych to popsal, zastrčím klíček, blikne kontrolka ABS, svítí kontrolka brzd a když pootočím klíčkem do startovací polohy tak se její jas ještě zesílí. jako bonus něco co na videu není vidět. - skoro neznatelně svítí kontrolka mazání. - vůbec nesvítí kontrolka dobíjení.

takže juhuuu paráda ne že už s emi auto možná přehřívá, ono už pro jistotu nejde nastartovat vůec :roll:

jestli pomohla výměna čidel jsem se tedy zatím nedozvěděl. - nevíte někdo co se kde mohlo posrat že se auto chová jak se chová? - když otočm kličkem tak zacvaká relátko v motoru ale tím to končí. kde by mohl byt skrat, nebo kam mohla třeba zatéct chladičovka...
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 09. 02. 2011 19:59

ruffus před tím, než jsem tam dal m42 tam byla m42 a s tou nebyl nejmenší problém co by se budíku teploměru týkalo. - proto mi příjde špatný kontakt v přístrojovce nepravděpodobný, ale možný. - ještě jsem si vzpoměl na jednu věc. - když zapnu ventilátor naplno tak v ten okamžik teplota vyskočí ještě lehce výše. - když jej vypnu zase se sníží... :wink:
Obrázek

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 09. 02. 2011 20:14

Vyzerá to tak, že to nebude zvýšená teplota motora, opäť doporučujem premerať externým teplomerom a porovnať s budíkom. Max tu nedávno vkladal foto budíka so zodpovedajúcimi teplotami. Ak budeš mať skutočnú, reálnu teplotu v normále, budeš vedieť, že máš motor/chladiacu sústavu v poriadku a že je príčina inde, a môžeš sa zamerať na elektriku - čidlá - vedenia - kontakty - budíky a pod.

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 820
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 09. 02. 2011 20:58

obrazek co postoval Max je tady : Obrázek, jestli je na nem vsechno spravne nevim, nepremeroval sem to.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 09. 02. 2011 21:18

jj ten znám, podle něho kolísám mezi 88 a 109 - nejčastěji tak 106 teď ale primárně musím vyřešit tu elektriku abych vubec nastartoval :)
Obrázek

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 09. 02. 2011 21:29

Jestli ten zkrat nemá spojitost s tím gejzírem...? i když.. motory se "normálně" sprchujou... Když nejdou kontrolky, zkus mrknout na pojistky.

přikláněl bych se k tomu, žes tam měl od začátku víc chladiva než mělo být.. Pokud nešla z výfuku pára, snad se nic nestalo..

obecně se nedoporučuje míchat různé barvy nemrznoucí směsi.

přeju brzké zotavení:)

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 09. 02. 2011 21:36

řekl bych že zkrat ma něco s gejzírem společného na 90%. - před gejzírem vše fungovalo "jak na drátkách" :lol:

z výfuku pára nešla a moc hladiva tam nebylo - vždy něco kolem poloviny expanzky

že se nemají míchat ruzne barvy směsi vím a proto tam od začátku liju poze červenou nemrzku. jedinou výjmkou byl večer kdy jsem motor swaply a na testy jsem tam nalil čistou vodu. o to víc mne šokuje že z toho tekla voda zelená...

jinak pojistky jsem prošel ale nezdají se byt spálené

díky za přání, musím na tom zamakt, do měsíce to chci mít ve 100% stavu :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 09. 02. 2011 22:08

nedalo mi to zase jsem skocil na dilnu a řekl bych že po otočení klíčku zacvaká z ABS (nevím na kolik je to normální nebo ne a jestli to vubec má nějakou souvislost...
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 02. 2011 23:36

no, tak abych te teda potesil:

BMW v zadnem pripade nepouziva G12 (cervena smes)... vsechny tesnenicka a materialy okruhu jsou staveny na G11 (zelena)

pravdepodobne si bud nechtene odpojil / seknul / poskodil alternator nebo kabelovou cestu ktera signalizuje a zaroven ukostruje kontrolky dobijeni a mazani soucasne, nebo mas spatnou kostru motoru

a jeste jednou rikam, ze mas temer najisto nekde studenej spatnej spoj mezi samotnym cidlem a budikem, nejcasteji se to deje v konektoru motorove elektriky, kterej si, predpokladam, neotevrel pri dnesnich pokusech.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 10. 02. 2011 00:18

ok takže červenou hodím do haje a naliju zelenou (na čevenou m40 jezdia bez problemu, ale to je irelevantní pokud tam patří zelená)

zítra znovu mrknu na ukostření motoru a omrknu ten alternator. (i když něvím co na něm nakukám, nejspíše to bude chtit sehnat novej na odzkoušení)

konektor motorov elektriky myslíš tím tu černou krabičku kam se sbíhají a zapojují všemožné čidla pod sáním a "parohama" ?
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 02. 2011 00:29

Kubajz von Odry píše:ok takže červenou hodím do haje a naliju zelenou (na čevenou m40 jezdia bez problemu, ale to je irelevantní pokud tam patří zelená)

zítra znovu mrknu na ukostření motoru a omrknu ten alternator. (i když něvím co na něm nakukám, nejspíše to bude chtit sehnat novej na odzkoušení)

konektor motorov elektriky myslíš tím tu černou krabičku kam se sbíhají a zapojují všemožné čidla pod sáním a "parohama" ?
ne, myslim kulatej konektor, spoj mezi svazkem motoru a svazkem karoserie... presne ten konektor, kam strkas drat na resetovani inspekce

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 10. 02. 2011 08:36

aha tak na ten mrknu ten mě ani nenapadnul díky :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 10. 02. 2011 14:50

po špekulování a běhání kolem auta s měřákem je závěr následující: - chyba nalezena ve vadném ukostření motoru. - po očištění kontaktů motor krásně naskočil a já se mohl pustit do testování teploty. - vyrazil jsem na cestu a protahl autíčko chvílema až k omezovači a celkově jsem to nešetřil (samozřejmě až po zahřátí nejsem chro-chro) i po tomto teplota nevylezla ani přesně do poloviny ale zastavila se tak 1-2 mm před polovinou. takže to nehodnotím jako 100% úspěch, ale už jsem o poznání spokojenější. - cca 1mm před polovinou se i ručička zastavovala i u m40 ze ktereho jsem vzal čidla takže to beru jako konečné řešení a dále se tomu nejspíše nebudu věnovat.
nemohl jsm projížďku a testování dotájnout uplně do konce protože se to tu dnes zahemžilo policajty a bez značek jsem je nechtěl moc provokovat...

všem díky za podporu a rady - zbývá poslední sehnat ZELENOU chladící kapalinu a tu črvenou poslat dohaje.
Obrázek

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 10. 02. 2011 16:36

Kubajz: A jeste si nezapomen poridit ten origo odvzdusnovaci sroub. Je tam drazka, prave pro to odzvdusneni. Funguje to i jako pojistka, kdyz by z nejakeho duvodu doslo k velkemu pretlaku.

Max-max jako obvykle ma pravdu, do BMW cervena chladici kapalina nee!
Ani by mne nenapadlo, ze to neni obecne znamo. :)

Nekdo se ptal jak ta vaha vzduchu prehreje motor. To se ma tak, ze ECU ma v Epromce nastaven tzv. stechiometricky pomer, pri kterem nejlepe hori benzin se vzduchem (kyslikem). To cislo je 14.7 pri koeficientu lambda 1.
To znamena, ze je potreba 14.7x vic kysliku, nez benzinu, v molekulach.
A celou regulaci snima lambda sonda, jeji signal jde do ECU a dalsi signal je z vahy vzduchu. Podle toho (a dalsich jako je teplota, otacky, ...) ECU urci delku otevreni vstriku, tedy mnozstvi benzinu.

Ja tomu rozumim tak, ze pokud je system rozhozen, tak to funguje spatne. "Mala 1.6" Vaha vzduchu ma mensi prumer nez z 1.8 . A tak dava do ECU signal, ktery je odpovida mensimu mnozstvi vzduchu (kysliku) nez spravna z vaha z 1.8 .
Ta lambda to nejak dorovna a nechapu presne co se deje v ECU, jak moc se to hada. Ale vysledek jsem popsal. Prehriva se to.

to Karol325: Nechapu proc by se mel prehrivat motor pri chude smesi, kdyz je tam efektivne mene paliva? Rekl bych, ze je to opacne. Ale nejsem odbornik na spalovani...

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 10. 02. 2011 17:10

spalovanim chude smesi je ve valcich vyssi teplota.. od toho pak problemy jako podpálené ventily, zbarveni svicek apod. naopak bohata smes motoru "neskodi". ta 1,6 vaha to zrejme zreslovala tak, ze motor pocital s mensim mnozstvim vzduchu ve valcich, nez bylo skutecne.. proto daval kratsi impulsy...

Uživatelský avatar
Omastek
Příspěvky: 723
Registrován: 16. 11. 2008 18:45
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Omastek » 10. 02. 2011 18:35

Mno paráda , ani nevíš jak jsem rád že běží jak má :-D :-D
Obrázek
Jinak jsem Jirka a ne Omastek :-D
-------------------------------------------------------------------
Opravy/upravy , sestavování PC sestav ... atd ---> 736140560 , ICQ:375164252

Odpovědět