V oblasti termostatu / čidla teplotyKubajz von Odry píše:externí teploměr neznám. - Greeny mi v sz psal že má bezkontaktní teploměr tak možná bych zkusil ten - jen se zeptám, na kterou část hlavy teploměr ideálně zacílit?
po swapu m40 -> m42 se přehřívá
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
takže dnes jsem měl "povedený" den. začalo to tím, že jsem jel prohřát motor aby se mi otevřel termostat a ja mohl odvzdušňovat. přijel jsem k dílně, postavil auto čumákem do mírného kopce a začal povolovat odvzdušňovák. - pořád nic, nic, nic, tak povoluju plynule víc a víc a naráz tradááá a z odvzdušňováku pulmetrový gejzírek který jednak obchvístnul pul motoru, mě, a blatníky ale hlavně vystřelil někam do neznáma odvzsušňovací šroub..
njn, mám já to ale štěstí říkám si... - nechám motor běžet a jdu si vyrobit odvtdušňovací šroub z klasické pozink M10 + gumový O-kroužek.
po vyrobení jsem začal lít do chladiče červenou kapalinu, ale co to co to?? z odvzdušňovací díry vytéka kapalina uplně brčálově zelená + bublinky tož ja budu asi jakýsik ten eskamotér nebo co...
když přestaly vyézat bublinky a zelená voda tekla bez nich, zatáhl jsem novým šroubem otvor, odpustil vodu z chladiče tak aby v expanzce zustalo něco nad polovinu a vypl motor.
utřel jsem blatníky a trochu motorový prostor od kapaliny, nastartoval a zajel do dílny.
tak začal jsem tím, že jsem vyndal sání, odšrouboval držáky takové té velké svorkovnice co je pod "parohama" a sice s nadvakrát zlomenou rukou ale dostal jsem se až k čidlu teplot viz obr.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... hed_parts/
když už jsem v tom byl tak jsem vyměnil jak díl 6 ta také 8 - použil jsem díly made in m40. - no není to parádní jak to je lego ty e30
no ale pojďme dál. - vše jsem zase hezky zkompletoval, konektory prostříkal kontaktolem a nasedl do auta.
otočil klíčkem, starter zaskočil do věnce setrvačníku a nic. teda nic, motorm pootočil a konec. - tak jsem si řekl hmm divné že by byla KO baterka - a dal j na nabíječku. mezi tím jsme vytahnul nabitou baterku z jineho auta nasadil do auta vzal jsem klíče a dál se můžete podívat na video.
http://www.youtube.com/watch?v=mQhA-36-2uQ
abych to popsal, zastrčím klíček, blikne kontrolka ABS, svítí kontrolka brzd a když pootočím klíčkem do startovací polohy tak se její jas ještě zesílí. jako bonus něco co na videu není vidět. - skoro neznatelně svítí kontrolka mazání. - vůbec nesvítí kontrolka dobíjení.
takže juhuuu paráda ne že už s emi auto možná přehřívá, ono už pro jistotu nejde nastartovat vůec
jestli pomohla výměna čidel jsem se tedy zatím nedozvěděl. - nevíte někdo co se kde mohlo posrat že se auto chová jak se chová? - když otočm kličkem tak zacvaká relátko v motoru ale tím to končí. kde by mohl byt skrat, nebo kam mohla třeba zatéct chladičovka...
njn, mám já to ale štěstí říkám si... - nechám motor běžet a jdu si vyrobit odvtdušňovací šroub z klasické pozink M10 + gumový O-kroužek.
po vyrobení jsem začal lít do chladiče červenou kapalinu, ale co to co to?? z odvzdušňovací díry vytéka kapalina uplně brčálově zelená + bublinky tož ja budu asi jakýsik ten eskamotér nebo co...
když přestaly vyézat bublinky a zelená voda tekla bez nich, zatáhl jsem novým šroubem otvor, odpustil vodu z chladiče tak aby v expanzce zustalo něco nad polovinu a vypl motor.
utřel jsem blatníky a trochu motorový prostor od kapaliny, nastartoval a zajel do dílny.
tak začal jsem tím, že jsem vyndal sání, odšrouboval držáky takové té velké svorkovnice co je pod "parohama" a sice s nadvakrát zlomenou rukou ale dostal jsem se až k čidlu teplot viz obr.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... hed_parts/
když už jsem v tom byl tak jsem vyměnil jak díl 6 ta také 8 - použil jsem díly made in m40. - no není to parádní jak to je lego ty e30
no ale pojďme dál. - vše jsem zase hezky zkompletoval, konektory prostříkal kontaktolem a nasedl do auta.
otočil klíčkem, starter zaskočil do věnce setrvačníku a nic. teda nic, motorm pootočil a konec. - tak jsem si řekl hmm divné že by byla KO baterka - a dal j na nabíječku. mezi tím jsme vytahnul nabitou baterku z jineho auta nasadil do auta vzal jsem klíče a dál se můžete podívat na video.
http://www.youtube.com/watch?v=mQhA-36-2uQ
abych to popsal, zastrčím klíček, blikne kontrolka ABS, svítí kontrolka brzd a když pootočím klíčkem do startovací polohy tak se její jas ještě zesílí. jako bonus něco co na videu není vidět. - skoro neznatelně svítí kontrolka mazání. - vůbec nesvítí kontrolka dobíjení.
takže juhuuu paráda ne že už s emi auto možná přehřívá, ono už pro jistotu nejde nastartovat vůec
jestli pomohla výměna čidel jsem se tedy zatím nedozvěděl. - nevíte někdo co se kde mohlo posrat že se auto chová jak se chová? - když otočm kličkem tak zacvaká relátko v motoru ale tím to končí. kde by mohl byt skrat, nebo kam mohla třeba zatéct chladičovka...
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
ruffus před tím, než jsem tam dal m42 tam byla m42 a s tou nebyl nejmenší problém co by se budíku teploměru týkalo. - proto mi příjde špatný kontakt v přístrojovce nepravděpodobný, ale možný. - ještě jsem si vzpoměl na jednu věc. - když zapnu ventilátor naplno tak v ten okamžik teplota vyskočí ještě lehce výše. - když jej vypnu zase se sníží...
Vyzerá to tak, že to nebude zvýšená teplota motora, opäť doporučujem premerať externým teplomerom a porovnať s budíkom. Max tu nedávno vkladal foto budíka so zodpovedajúcimi teplotami. Ak budeš mať skutočnú, reálnu teplotu v normále, budeš vedieť, že máš motor/chladiacu sústavu v poriadku a že je príčina inde, a môžeš sa zamerať na elektriku - čidlá - vedenia - kontakty - budíky a pod.
- Greeny
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
obrazek co postoval Max je tady : , jestli je na nem vsechno spravne nevim, nepremeroval sem to.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Jestli ten zkrat nemá spojitost s tím gejzírem...? i když.. motory se "normálně" sprchujou... Když nejdou kontrolky, zkus mrknout na pojistky.
přikláněl bych se k tomu, žes tam měl od začátku víc chladiva než mělo být.. Pokud nešla z výfuku pára, snad se nic nestalo..
obecně se nedoporučuje míchat různé barvy nemrznoucí směsi.
přeju brzké zotavení:)
přikláněl bych se k tomu, žes tam měl od začátku víc chladiva než mělo být.. Pokud nešla z výfuku pára, snad se nic nestalo..
obecně se nedoporučuje míchat různé barvy nemrznoucí směsi.
přeju brzké zotavení:)
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
řekl bych že zkrat ma něco s gejzírem společného na 90%. - před gejzírem vše fungovalo "jak na drátkách"
z výfuku pára nešla a moc hladiva tam nebylo - vždy něco kolem poloviny expanzky
že se nemají míchat ruzne barvy směsi vím a proto tam od začátku liju poze červenou nemrzku. jedinou výjmkou byl večer kdy jsem motor swaply a na testy jsem tam nalil čistou vodu. o to víc mne šokuje že z toho tekla voda zelená...
jinak pojistky jsem prošel ale nezdají se byt spálené
díky za přání, musím na tom zamakt, do měsíce to chci mít ve 100% stavu
z výfuku pára nešla a moc hladiva tam nebylo - vždy něco kolem poloviny expanzky
že se nemají míchat ruzne barvy směsi vím a proto tam od začátku liju poze červenou nemrzku. jedinou výjmkou byl večer kdy jsem motor swaply a na testy jsem tam nalil čistou vodu. o to víc mne šokuje že z toho tekla voda zelená...
jinak pojistky jsem prošel ale nezdají se byt spálené
díky za přání, musím na tom zamakt, do měsíce to chci mít ve 100% stavu
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no, tak abych te teda potesil:
BMW v zadnem pripade nepouziva G12 (cervena smes)... vsechny tesnenicka a materialy okruhu jsou staveny na G11 (zelena)
pravdepodobne si bud nechtene odpojil / seknul / poskodil alternator nebo kabelovou cestu ktera signalizuje a zaroven ukostruje kontrolky dobijeni a mazani soucasne, nebo mas spatnou kostru motoru
a jeste jednou rikam, ze mas temer najisto nekde studenej spatnej spoj mezi samotnym cidlem a budikem, nejcasteji se to deje v konektoru motorove elektriky, kterej si, predpokladam, neotevrel pri dnesnich pokusech.
BMW v zadnem pripade nepouziva G12 (cervena smes)... vsechny tesnenicka a materialy okruhu jsou staveny na G11 (zelena)
pravdepodobne si bud nechtene odpojil / seknul / poskodil alternator nebo kabelovou cestu ktera signalizuje a zaroven ukostruje kontrolky dobijeni a mazani soucasne, nebo mas spatnou kostru motoru
a jeste jednou rikam, ze mas temer najisto nekde studenej spatnej spoj mezi samotnym cidlem a budikem, nejcasteji se to deje v konektoru motorove elektriky, kterej si, predpokladam, neotevrel pri dnesnich pokusech.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
ok takže červenou hodím do haje a naliju zelenou (na čevenou m40 jezdia bez problemu, ale to je irelevantní pokud tam patří zelená)
zítra znovu mrknu na ukostření motoru a omrknu ten alternator. (i když něvím co na něm nakukám, nejspíše to bude chtit sehnat novej na odzkoušení)
konektor motorov elektriky myslíš tím tu černou krabičku kam se sbíhají a zapojují všemožné čidla pod sáním a "parohama" ?
zítra znovu mrknu na ukostření motoru a omrknu ten alternator. (i když něvím co na něm nakukám, nejspíše to bude chtit sehnat novej na odzkoušení)
konektor motorov elektriky myslíš tím tu černou krabičku kam se sbíhají a zapojují všemožné čidla pod sáním a "parohama" ?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ne, myslim kulatej konektor, spoj mezi svazkem motoru a svazkem karoserie... presne ten konektor, kam strkas drat na resetovani inspekceKubajz von Odry píše:ok takže červenou hodím do haje a naliju zelenou (na čevenou m40 jezdia bez problemu, ale to je irelevantní pokud tam patří zelená)
zítra znovu mrknu na ukostření motoru a omrknu ten alternator. (i když něvím co na něm nakukám, nejspíše to bude chtit sehnat novej na odzkoušení)
konektor motorov elektriky myslíš tím tu černou krabičku kam se sbíhají a zapojují všemožné čidla pod sáním a "parohama" ?
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
po špekulování a běhání kolem auta s měřákem je závěr následující: - chyba nalezena ve vadném ukostření motoru. - po očištění kontaktů motor krásně naskočil a já se mohl pustit do testování teploty. - vyrazil jsem na cestu a protahl autíčko chvílema až k omezovači a celkově jsem to nešetřil (samozřejmě až po zahřátí nejsem chro-chro) i po tomto teplota nevylezla ani přesně do poloviny ale zastavila se tak 1-2 mm před polovinou. takže to nehodnotím jako 100% úspěch, ale už jsem o poznání spokojenější. - cca 1mm před polovinou se i ručička zastavovala i u m40 ze ktereho jsem vzal čidla takže to beru jako konečné řešení a dále se tomu nejspíše nebudu věnovat.
nemohl jsm projížďku a testování dotájnout uplně do konce protože se to tu dnes zahemžilo policajty a bez značek jsem je nechtěl moc provokovat...
všem díky za podporu a rady - zbývá poslední sehnat ZELENOU chladící kapalinu a tu črvenou poslat dohaje.
nemohl jsm projížďku a testování dotájnout uplně do konce protože se to tu dnes zahemžilo policajty a bez značek jsem je nechtěl moc provokovat...
všem díky za podporu a rady - zbývá poslední sehnat ZELENOU chladící kapalinu a tu črvenou poslat dohaje.
Kubajz: A jeste si nezapomen poridit ten origo odvzdusnovaci sroub. Je tam drazka, prave pro to odzvdusneni. Funguje to i jako pojistka, kdyz by z nejakeho duvodu doslo k velkemu pretlaku.
Max-max jako obvykle ma pravdu, do BMW cervena chladici kapalina nee!
Ani by mne nenapadlo, ze to neni obecne znamo.
Nekdo se ptal jak ta vaha vzduchu prehreje motor. To se ma tak, ze ECU ma v Epromce nastaven tzv. stechiometricky pomer, pri kterem nejlepe hori benzin se vzduchem (kyslikem). To cislo je 14.7 pri koeficientu lambda 1.
To znamena, ze je potreba 14.7x vic kysliku, nez benzinu, v molekulach.
A celou regulaci snima lambda sonda, jeji signal jde do ECU a dalsi signal je z vahy vzduchu. Podle toho (a dalsich jako je teplota, otacky, ...) ECU urci delku otevreni vstriku, tedy mnozstvi benzinu.
Ja tomu rozumim tak, ze pokud je system rozhozen, tak to funguje spatne. "Mala 1.6" Vaha vzduchu ma mensi prumer nez z 1.8 . A tak dava do ECU signal, ktery je odpovida mensimu mnozstvi vzduchu (kysliku) nez spravna z vaha z 1.8 .
Ta lambda to nejak dorovna a nechapu presne co se deje v ECU, jak moc se to hada. Ale vysledek jsem popsal. Prehriva se to.
to Karol325: Nechapu proc by se mel prehrivat motor pri chude smesi, kdyz je tam efektivne mene paliva? Rekl bych, ze je to opacne. Ale nejsem odbornik na spalovani...
Max-max jako obvykle ma pravdu, do BMW cervena chladici kapalina nee!
Ani by mne nenapadlo, ze to neni obecne znamo.
Nekdo se ptal jak ta vaha vzduchu prehreje motor. To se ma tak, ze ECU ma v Epromce nastaven tzv. stechiometricky pomer, pri kterem nejlepe hori benzin se vzduchem (kyslikem). To cislo je 14.7 pri koeficientu lambda 1.
To znamena, ze je potreba 14.7x vic kysliku, nez benzinu, v molekulach.
A celou regulaci snima lambda sonda, jeji signal jde do ECU a dalsi signal je z vahy vzduchu. Podle toho (a dalsich jako je teplota, otacky, ...) ECU urci delku otevreni vstriku, tedy mnozstvi benzinu.
Ja tomu rozumim tak, ze pokud je system rozhozen, tak to funguje spatne. "Mala 1.6" Vaha vzduchu ma mensi prumer nez z 1.8 . A tak dava do ECU signal, ktery je odpovida mensimu mnozstvi vzduchu (kysliku) nez spravna z vaha z 1.8 .
Ta lambda to nejak dorovna a nechapu presne co se deje v ECU, jak moc se to hada. Ale vysledek jsem popsal. Prehriva se to.
to Karol325: Nechapu proc by se mel prehrivat motor pri chude smesi, kdyz je tam efektivne mene paliva? Rekl bych, ze je to opacne. Ale nejsem odbornik na spalovani...
spalovanim chude smesi je ve valcich vyssi teplota.. od toho pak problemy jako podpálené ventily, zbarveni svicek apod. naopak bohata smes motoru "neskodi". ta 1,6 vaha to zrejme zreslovala tak, ze motor pocital s mensim mnozstvim vzduchu ve valcich, nez bylo skutecne.. proto daval kratsi impulsy...