Vadna poloosa - detekce? + Stále rány od levého zadního kola

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 07. 03. 2011 06:31

jj to uděláme dneska v dílně u kámoše každopádně to děla jak při sešlápnuté tak i při volněné dělá to i za jízdy na jakém koli stupní s tím že když podřadí tak to dělá 4x víc než při jízdě plynule... a při podřazení a nedávání plynu to pomalu přestáva ale tím že to jen slábne ale nepřestane... kdyby to bylo středové uloženi differáku tak je asi problém veliký co ?

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 07. 03. 2011 18:27

Ja su hnup - melo to bejt stredove ulozeni kardanu. Vymena nejni slozita, ale musi dolu vejfuk a kardan. A pokud bych to delal, tak bych zkouknul i hardynu, pripadne pripravil repasnite razeni a nebyl by od veci ani novej silac diferu, at to mas sfouknute pri jednom rozdelavani. Pohledej na foru navody at ses kdyztak pripravenej co a jak delat.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 07. 03. 2011 19:59

takže vyřešeno zvedle metr na zem nastartováno a když sme řadili a jeli tak nikde nic neklepalo... navic sme zjistili že nemá samosvor coš ho štve mno ale k problému sundlai sme obě kola rozdělali bubny mysleli sme si že je tam něco uvolněné ale nebylo tak sme šli dál měli sme podezření na differak nějak to v něm hučelo proč to nevím... asi to v něm má trošku hučet ... navic pří podřazení to cvrkotalo mysleli sme si že je to někde tam ale sundali sme tu manžetku u kola tu krycí posvitíli sme na ten kloub jak se spojuje prostě poloosa s kolem a to ložisko tam bylo na jendom místě suché řekl bych že až jako by zrezlé :D tak sme tam nakidali vazelínu namontovali kola a projelo se to třískání vymizelo ... vím že toto je dočasné řešení a že by bylo rovnou lepší kupit nove poloosy ale nikde je moc nemaj a staré s mi dávat 2x nechcou ten stav bude stejně podobný jako těm co jsou na autě a tak to zatím řeší kámoš tím že to zatiím nechá tak...

k tomu differáku má v něm trošku hučet ?... jinak je dobré že to není žádna jiná závada po tom co si psal ty by se kamarádovi asi vážně chtít nechtělo jak si to četl tak až zle mu bylo :D

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 07. 03. 2011 20:57

Poloosy dej klidně jetý. Jen zkontroluj stav manžet a případně vnitřku. A než dáte poloosy na auto, tak dejte nové manžety a vazelínu. Sice to nejni zrovna za kilo, ale budeš mít zas na dlouho pokoj. Já mám jeté poloosy s novejma manžetama (teda u nás v autosílech mi dodali ty k diferenciálu správné asi až na třetí pokus), najeto s nima asi 35 000 km a kein problém. A až budeš manžety kupovat chtěl vědět, která byla na který straně. A na stejnou stranu jí i do auta pak dej.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 08. 03. 2011 06:51

mu to neklepalo ve spojnici s poloosou a differákem ale v ložisku poloosa-kolo mechanik jeho známy tvrdil e samostatné ložisko se koupit nedá a tak musíš poloosu i s tím ložiskem kupit v jednom a to stálo do 4.000 takže zatím se o řeší tou vazelínou a uvidí se co na to ještě najede ...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 03. 2011 20:58

paffen píše:mu to neklepalo ve spojnici s poloosou a differákem ale v ložisku poloosa-kolo mechanik jeho známy tvrdil e samostatné ložisko se koupit nedá a tak musíš poloosu i s tím ložiskem kupit v jednom a to stálo do 4.000 takže zatím se o řeší tou vazelínou a uvidí se co na to ještě najede ...
dnes je kazdej Lojza mechanik. Jako tvrdis, ze se neda koupit zadni lozisko naboje a sehnat se da pouze jen s poloosou? To by byla fajn cenovka, nova poloosa + lozisko za ctyrku. Mam dojem, ze nekdo chytil kafku :lol:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2011 00:26

Nove lozisko Meyle vyjde na nejaky petikilo, mam je a spokojenost. Jinak ty 4000 budou myslim na jete poloosy + nove manzety a loziska tak s fousem, mozna to bude malo. A na vymenu loziska staci zavitovka a spichnout si na to adekvatní protikusy na vylisovani a nalisovani naboje a loziska.
A toho mechanika kopni do riti
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

paffen
Příspěvky: 159
Registrován: 21. 02. 2011 14:12

Příspěvek od paffen » 09. 03. 2011 05:32

s tama kde bere díly je prostě neměli jen jak pouze jsem tady psal taky neví každou věc že ... ale na jeho obhajobu musím říct že k němu jezdí lidi z dalekého okolí zde na moravě :P a nebo mi to jen kamarád blbě vysvětlil každopádně už si zaloí účet a já to ebudu řešit a strapňovat sebe já z E30 problémy zatím nemám a snad ani nebudu mít :)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 28. 01. 2013 18:17

Tak zas oživim problémové téma. Bouchání se nám vrátilo. Je trosku jiné - proste na nerovnostech to triska jak kdyby v kufru sedel manik s palickou na masou a mlátil do prázdného plastového kanystru. Jsou to tupe rany. Dlužno podotknout, že se s rychlostí víceméně nemění a neudělaj to na nerovnostech vždy, spíš když se auto tak jakoby cele zahoupe. Dneska jsem pod to na chvilku vlezl a zjistil jsem jinou vec - auto mam na najezdech, zapruzim a z poloos se pri propruzeni ozyva kovove cvakani. Manzety i vazelina jsou davane nove cca pred trema mesicema a cca 2000 km, uniky nejsou nikde znat. Je to cvakani c poloosach normalni? Ja si vicemene myslim ze jo, ale ujisti me o tom nekdo?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Hučení

Příspěvek od james1991 » 19. 05. 2014 19:16

U e30 coupe plast mi cca od 60km/h začne hučet auto ze zadní části, spíše bych to tipoval na levou stranu. Včera to zase dělalo, že při rozjezdu, jak kdyby pneu dřela o lem ale to je blbost, jen to mělo takový zvuk.. dneska už to zase nedělalo a při průjezdu pravotočivé zatáčky se k hučení přidává takové jemné dření pořád od toho samého místa.. Jde mi o to, zda to bude ložisko nebo diff. Díky

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 19. 05. 2014 19:45

To se takhle neda rcit. Nicmene u me podobne symptony delala i uvolnena pakna rucky (u kotoucove napravy) - spatnej cep, co drzi paknu na miste. Nakonec vypadnul, protoze je rezatej stit brzdy - docasne vyresene cepem pakny z Favorita.
Mas bubny nebo kotouce?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

huceni

Příspěvek od james1991 » 19. 05. 2014 21:15

Kamos delal prede mnou nove brzdy vzadu, ale cepy nevim jestli daval nove, kazdopadne tam mam bubny a doma pripravenou uz kotoucovou napravu, takze do tech bubnu se mi uz moc investovat nechce..

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 05. 2014 04:37

On u cepu neni problem v nich samotnych ale ve stitu brzdy, kde ten cep drzi. Kolem cepu to zrezne a on už nemá v čem držet.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 20. 05. 2014 16:32

No zkusim na to mrknout. Díky

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 23. 05. 2014 20:15

Tak dalsi zpozorovana vec, za deste to je slyset nejlip:D jedu z kopce cca 30km na 3ku a brzdim motorem, zezadu se ozvy porad nejake dreni, vyradim a nic, dam trojku a zas dreni..

Mirek E.
Příspěvky: 1332
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Příspěvek od Mirek E. » 24. 08. 2014 15:14

Mam podobny problem.

Kdyz projizdim pravotocivou zatacku pod plynem, zatezuji tedy leve zadni kolo, ozyva se od nej bouchani. Jako kdyby drela o neco poloosa nebo do ni mlatil vyfuk. Napadlo me i lozisko, ale dnes jsem to mel zvednute a vakl nikde neni. Zda se jako kdyby tam neco rotovalo a pri tom do neceho mlatilo. Kazdopadne ze spodu nejsou videt zadne otisky nebo odreniny. Vse je dotazene. Mam nove silentbloky v napravnici a na diferaku. Nemenil jsem pouze silace v ramenou, mohly by to delat ty?

Diky

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 24. 08. 2014 17:29

Může to být i uložení kardanu :wink:
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Mirek E.
Příspěvky: 1332
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Příspěvek od Mirek E. » 24. 08. 2014 18:31

Tak jsem to projel a zda se jako kdyby rezonoval vyfuk o zadni napravnici. V miste kde je vyfukova trubka ovalna, je mezera mezi nim a napravnici necely 1cm a nejspis jak se v zatacce motor pohne v silnetblocich (take nove), tak to muze delat ten hluk. Jinak me nic jineho, krom tedy toho stredoveho ulozeni, nenapada.

Da se nejak diagnostikovat ze je to opravdu ulozeni kardanu? Bude to v tom volne nebo je videt, ze je utrzene?

Odpovědět