Přetěsnění diferenciálu E30-gufera
Dal sem tam Shell Spirax ASX 75W-90.
Kazopadne mam jinej problem - vymenil sem gufera a i ty zajistovaci krouzky. Kdyz ale zvednu auto a provesi se kola, tak mi ty unasece vyskocej - pero je druzi dostatecne pevne, mam pocit jako bych mel kratke poloosy. Nema byt proveseni kol limitovano delkou tlumice?
Kazopadne mam jinej problem - vymenil sem gufera a i ty zajistovaci krouzky. Kdyz ale zvednu auto a provesi se kola, tak mi ty unasece vyskocej - pero je druzi dostatecne pevne, mam pocit jako bych mel kratke poloosy. Nema byt proveseni kol limitovano delkou tlumice?
-
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
ideál máš odpojit vše od difu a zkusit protočit......mně oba(i ten na autě i z dárce)cvakají....jáko bys cítil zoubkyCaleb píše:Praveze tenhle nehuci - ono v nem jakoby "susti". Takove kovovej treci zvuk, ktery je slyset tak mezi 30-60km/h. Uvidime co to bude delat s novym olejem a s unasecema na svych mistech.
Re: gufera
Vyráběly se oboje varianty,lišily se tuším rokem výrobyBobeš píše:tak sem dneska rozebral malej diff a svete difse mel sem tam velky gufera tj 44x67x10...nechapu jak to?????

Re: gufera
jsou tam 4DVORIS píše:Vyráběly se oboje varianty,lišily se tuším rokem výrobyBobeš píše:tak sem dneska rozebral malej svor a svete difse mel sem tam velky gufera tj 44x67x10...nechapu jak to?????Kolik šroubů máš na přírubách ve kterých jsou osazeny gufera?S klasickým rozměrem gufer měly 4 šrouby,s atypy měly tuším 6.
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Teď jsem 67x44x10 řešil a normálně sehnal, takže nejen v BMW se dá... Poznatky: Kdo by sháněl tak značka Corteco (prvovýroba pro spoustu automobilek, BMW nevyjímaje...), je úplně stejný jak to 20 + let starý a jedno stálo 190,-DVORIS píše:Tak jsem dnes rozhodil difer ze 4válce kde je osazeno menší gufero 35x65x10 a to je běžně k sehnání v obchodech s ložisky ale 67x44x10 bohužel

Jen doplním že gufro výstupní hřídele z převodovky ze strany kardanu je shodné s guferem poloos pro Š FeliciaChvalda 318iS píše:Teď jsem 67x44x10 řešil a normálně sehnal, takže nejen v BMW se dá... Poznatky: Kdo by sháněl tak značka Corteco (prvovýroba pro spoustu automobilek, BMW nevyjímaje...), je úplně stejný jak to 20 + let starý a jedno stálo 190,-DVORIS píše:Tak jsem dnes rozhodil difer ze 4válce kde je osazeno menší gufero 35x65x10 a to je běžně k sehnání v obchodech s ložisky ale 67x44x10 bohužel


Jo a Chvaldíku,vyměň si i ty okroužky v přírubách


- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
DVORIS: Díky šéfe
Už ho mám složenej, obroušenej, natřenej Hamerlitem, na tohle jsem tak nějak pozapomněl
Tenhle diff je svým způsobem pokusnej, asi ještě po čase půjde ven... Snad to nebude chcát hned, jak bude venku z auta, tak to vyměním, máme tady na to taky "speciálku", stejně tak, jako na ty gufera... Kdybys ještě ty gufera někdy sháněl, klidně ti je tady koupím, ať nemusíš do BMW 



jo tak v tomto případě prostě dávej dokud půjde volně rukou otáčet s hřídelí..ideální by bylo abys to dostal přesně zpět jak to bylo, proto z fabriky byla matka máznutá barvou.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
to není prase, tam moment nemá smysl...postupným utahováním dostáváš k sobě blíž a blíž ty dvě ložiska (sedaj si do pouzder) a jelikož je mezi nimi ta masivní podložka nemusíš se bát, že bys to dotahl moc, protože jak jsem popisoval s tou nehneš..ideální je vyzkoušet rukou, zda se hřídel volně bez odporu otáčí..pak zkusit dotáhnout a znovu zkusit otočit..prostě to musí chodit volně.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
jenže to předpětí se nastavuje, když se dává nová podložka a celej diff se sestavuje znovu ne..??
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Ono by se to melo utahovat jen se samotnou hruskou, bez toho, aby zabiralo soukoli, tam odpory dost rostou .Na jinym difu stejnyho principu jsem se dostal na cca 15Nm utazeni matky s puvodni rozperou.Na mereni odporu otaceni dokonce existuje pripravek, tusim, ze sila potrebna k otoceni hrusky je kolem 2,5Nm.
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady