Přetěsnění diferenciálu E30-gufera

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 28. 02. 2009 13:33

Dal sem tam Shell Spirax ASX 75W-90.

Kazopadne mam jinej problem - vymenil sem gufera a i ty zajistovaci krouzky. Kdyz ale zvednu auto a provesi se kola, tak mi ty unasece vyskocej - pero je druzi dostatecne pevne, mam pocit jako bych mel kratke poloosy. Nema byt proveseni kol limitovano delkou tlumice?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 28. 02. 2009 14:44

Spíš stabilizátorem.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 28. 02. 2009 16:48

Caleb píše:Praveze tenhle nehuci - ono v nem jakoby "susti". Takove kovovej treci zvuk, ktery je slyset tak mezi 30-60km/h. Uvidime co to bude delat s novym olejem a s unasecema na svych mistech.
ideál máš odpojit vše od difu a zkusit protočit......mně oba(i ten na autě i z dárce)cvakají....jáko bys cítil zoubky
Obrázek
vše na prodej

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 28. 02. 2009 18:08

tenhle spirax valíme do převodovek novějších Tatrovek :D
ale uklidním tě....mám ho tam taky
Obrázek
vše na prodej

Bobeš
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 01. 2010 13:40

gufera

Příspěvek od Bobeš » 23. 06. 2010 21:11

tak sem dneska rozebral malej diff a svete difse mel sem tam velky gufera tj 44x67x10...nechapu jak to????? :roll:

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: gufera

Příspěvek od DVORIS » 23. 06. 2010 22:02

Bobeš píše:tak sem dneska rozebral malej diff a svete difse mel sem tam velky gufera tj 44x67x10...nechapu jak to????? :roll:
Vyráběly se oboje varianty,lišily se tuším rokem výroby :wink: Kolik šroubů máš na přírubách ve kterých jsou osazeny gufera?S klasickým rozměrem gufer měly 4 šrouby,s atypy měly tuším 6.
Obrázek

Bobeš
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 01. 2010 13:40

Re: gufera

Příspěvek od Bobeš » 24. 06. 2010 20:59

DVORIS píše:
Bobeš píše:tak sem dneska rozebral malej svor a svete difse mel sem tam velky gufera tj 44x67x10...nechapu jak to????? :roll:
Vyráběly se oboje varianty,lišily se tuším rokem výroby :wink: Kolik šroubů máš na přírubách ve kterých jsou osazeny gufera?S klasickým rozměrem gufer měly 4 šrouby,s atypy měly tuším 6.
jsou tam 4

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 18. 09. 2010 18:11

DVORIS píše:Tak jsem dnes rozhodil difer ze 4válce kde je osazeno menší gufero 35x65x10 a to je běžně k sehnání v obchodech s ložisky ale 67x44x10 bohužel :wink:
Teď jsem 67x44x10 řešil a normálně sehnal, takže nejen v BMW se dá... Poznatky: Kdo by sháněl tak značka Corteco (prvovýroba pro spoustu automobilek, BMW nevyjímaje...), je úplně stejný jak to 20 + let starý a jedno stálo 190,- :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 22. 09. 2010 21:01

Chvalda 318iS píše:
DVORIS píše:Tak jsem dnes rozhodil difer ze 4válce kde je osazeno menší gufero 35x65x10 a to je běžně k sehnání v obchodech s ložisky ale 67x44x10 bohužel :wink:
Teď jsem 67x44x10 řešil a normálně sehnal, takže nejen v BMW se dá... Poznatky: Kdo by sháněl tak značka Corteco (prvovýroba pro spoustu automobilek, BMW nevyjímaje...), je úplně stejný jak to 20 + let starý a jedno stálo 190,- :wink:
Jen doplním že gufro výstupní hřídele z převodovky ze strany kardanu je shodné s guferem poloos pro Š Felicia :lol: (40kč) :wink:

Jo a Chvaldíku,vyměň si i ty okroužky v přírubách :wink: Mě to 5x neteklo a na pošesté pídí :(
Obrázek

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 22. 09. 2010 21:59

DVORIS: Díky šéfe :wink: Už ho mám složenej, obroušenej, natřenej Hamerlitem, na tohle jsem tak nějak pozapomněl :oops: Tenhle diff je svým způsobem pokusnej, asi ještě po čase půjde ven... Snad to nebude chcát hned, jak bude venku z auta, tak to vyměním, máme tady na to taky "speciálku", stejně tak, jako na ty gufera... Kdybys ještě ty gufera někdy sháněl, klidně ti je tady koupím, ať nemusíš do BMW :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 17. 05. 2011 19:46

jo tak v tomto případě prostě dávej dokud půjde volně rukou otáčet s hřídelí..ideální by bylo abys to dostal přesně zpět jak to bylo, proto z fabriky byla matka máznutá barvou.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 18. 05. 2011 07:24

to není prase, tam moment nemá smysl...postupným utahováním dostáváš k sobě blíž a blíž ty dvě ložiska (sedaj si do pouzder) a jelikož je mezi nimi ta masivní podložka nemusíš se bát, že bys to dotahl moc, protože jak jsem popisoval s tou nehneš..ideální je vyzkoušet rukou, zda se hřídel volně bez odporu otáčí..pak zkusit dotáhnout a znovu zkusit otočit..prostě to musí chodit volně.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 05. 2011 08:26

Volně to právě chodit námá. Musí tam bejt předpětí.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 18. 05. 2011 12:18

jenže to předpětí se nastavuje, když se dává nová podložka a celej diff se sestavuje znovu ne..??
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

futura
Příspěvky: 20
Registrován: 18. 02. 2004 08:03

Příspěvek od futura » 18. 05. 2011 12:27

Ono by se to melo utahovat jen se samotnou hruskou, bez toho, aby zabiralo soukoli, tam odpory dost rostou .Na jinym difu stejnyho principu jsem se dostal na cca 15Nm utazeni matky s puvodni rozperou.Na mereni odporu otaceni dokonce existuje pripravek, tusim, ze sila potrebna k otoceni hrusky je kolem 2,5Nm.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 05. 2011 13:53

To předpětí se nastavuje pokaždé, když se dotahuje ta matka.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

futura
Příspěvky: 20
Registrován: 18. 02. 2004 08:03

Příspěvek od futura » 18. 05. 2011 14:13

To jo, ale je rozdil ho nastavovat na jety rozperce, kde staci malo a na novy, ktera se musi zdeformovat nejdriv. Vzhledem k tomu, ze vymezuju vuli v kuzelicich, tzn. neco podobnyho jako na prednim kole, nemuzu to rvat na krev.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 19. 05. 2011 08:44

Neříkám, at to rve na krev, pouze at to utáhnem takovým momentem, aby měl pastorek předepsané předpětí, či to které tam bylo před povolením.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

futura
Příspěvky: 20
Registrován: 18. 02. 2004 08:03

Příspěvek od futura » 19. 05. 2011 10:00

No nejak to snad spacha a povede se. Nejhorsi je, ze pripadnou chybu montaze, pokud neni fatalni ,clovek nepozna hned,kdyz to zjisti, bejva vetsinou pozde a muze si strihnout repas.

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 19. 05. 2011 13:39

Proto se toto taky svěřuje odborníkům... Pokud si tohle budu dělat doma v garáži (jako že už jsem podobnou anabázi podstoupil), nemůžu od toho čekat stav novýho diffu, když na to nemám přípravky a dělám to od oka...
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Odpovědět