Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 13. 06. 2004 08:54
Krom dieselu maji vsechny motory termostat na 80 stC a tuto teplotu by mely drzet. Kdyz je chladic a visco a tesneni pod hlavou OK, mela by ruka teplomeru byt tesne pod polovinou a takmer by se nemela hybat. Tak jsem to mel u vsech BMW ktere nemely problem s chlazenim (4 kousky).[/quote]
80C jo pokud je tam asi origo..

mam tam udajne zimni a na sobe ma tep. 88. jinak ty hodnoty na budiku jsou ok.. Mam to cca 1mm za pulkou..
Jak pises rucicka by se nemela hybat ale pokud jedes klidek pohoda a jeste k tomu v lete a zniceho nic to zacnes tocit stane se me ze vyjede malinko nahoru a po chvili se zase vrati na svoje misto kde ma bejt.

- rucicka..

Ale jak taky pises za normalni jizdy se nehejbe.

dela mrtvou.

-
Robert
- Příspěvky: 773
- Registrován: 17. 02. 2003 15:22
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Robert » 13. 06. 2004 11:19
Nemám zrovna moc rád když nškdo leje nějaký sajrajty do chladiče- ať na ucpání děr nebo vyčištění- ale chladič mám fakt pěknej a že by se mi chtělo kupovat novej jen kvůli tomuhle tak to asi zrovna moc ne.
S tím zarostlým chladičem mě to fakt nějak nenapadlo a je to dost možný.
Jsem ochotnej ho klidně vyndat a třeba půl dne louhovat v nějaký sračce ale je fakt něco účinýho co by ten bordel z chladiče vyžralo?
U tý šádovky ten ocet vyžral asi i něco víc než jen bordel z chladiče ale jestli to pomohlo tak proč ne?
-
lucky325i
- Příspěvky: 803
- Registrován: 16. 04. 2004 01:15
- Bydliště: Florida
Příspěvek
od lucky325i » 13. 06. 2004 12:13
Ted jsem mluvil s kamosem co opravuje chladice..
Kdyz je cisti tak mechanicky stim ze sunda ty bocni vanicky.. coz ovsem u nas nehrozi..

jinak zkusi zjistit cim by to slo vycistit.. ale prej az odpoledne..
Jinak me jeste napadlo : vim ze nemuzu porovnavat BMW a schade

ale vznikal na nich problem ze jim vyrezla "vrtulka" na vodni pumpe normalne to treba chladilo a pak ne.. nestihala "honit" vodu.

-
Macek
- Příspěvky: 4100
- Registrován: 12. 02. 2003 06:11
- Bydliště: Psáry
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Macek » 13. 06. 2004 20:03
Ucpany chladic jsem kdysi taky resil a po mnoha hodinach experimentovani jsem chladic vycistil dokonale - skrz naskrz

Z toho plyne pouceni, spatnej chladic nejlip hned rozslapat, at to cloveka nelaka ho nejakym zpusobem zachranit a koupit hned novy. Usetri to hodne casu...
P.S. Hlavne do noveho chladice nelejt vobyc vodu....
P.S.2. I na prvni pohled krasnej chladic muze bejt pekne zarostlej....
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
-
Stepan
- Příspěvky: 950
- Registrován: 14. 02. 2003 05:26
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Stepan » 13. 06. 2004 20:38
ondra_m píše:To jsou mi ale blbý rady.
Líbí se mi, že poradíte takový blbosti
Chladič podle mne vyčistíte jedině výměnou za nový.
A když není na novej?? To byla jen rada, nikoho jsem do toho nenutil, pokud si chce koupit novej.

To že ocet nebo soda povolej vodní kámen je jasný a pokud je kámen poslední element kterej ti drží chlazení pokopě, tak není divu, že to pak někde cedí

Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena

-
Jirka325
- Příspěvky: 2335
- Registrován: 20. 06. 2003 01:36
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Jirka325 » 14. 06. 2004 00:46
Taky si rikam jak by mel motor a cely okruh radost z pridavani sracek.
Kdyz holt neni na novy chladic, tak se musi setrit, penize z nebe nepadaj, tak holt chvilku se musi jezdit treba MHD a za 2-3 usetrene nadrze benzinu, dle typu mas novej chladic.
-
Robert
- Příspěvky: 773
- Registrován: 17. 02. 2003 15:22
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Robert » 14. 06. 2004 07:39
Bejt to v mojem předchozim autě tak ihned jdu pro novej, ale tohle auto je v cajku a chladič má pěknej, tak se mi na něj zrovna šlapat nechce. To že je pěknej bohužel opravdu neznamená, že nemůže bejt zarostlej
Ještě mě napadl hydroxid sodný, ten vyčistí dočista dočista.
-
Fx
- Příspěvky: 6344
- Registrován: 26. 11. 2003 14:32
- Bydliště: Pohádková říše
Příspěvek
od Fx » 14. 06. 2004 07:41
Jo... a veme s sebou i ten chladic

E39 535i sedan
-
Macek
- Příspěvky: 4100
- Registrován: 12. 02. 2003 06:11
- Bydliště: Psáry
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Macek » 14. 06. 2004 07:55
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
-
BaVomil
- Příspěvky: 259
- Registrován: 12. 02. 2003 00:14
- Bydliště: děčín
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od BaVomil » 14. 06. 2004 14:14
Robert píše:
Jak se dá opravdu zjistit jestli fachá tak jak má?

při rychlej jízdě žádnej věrtník není třeba. takže viskospojka nepřipadá v úvahu. špatná spojka se vobyčejně projeví diš ti leze teplota nahoru v zácpě.
Prvně kloudně profoukni radiátor stlačeným zduchem, pak se podívej jesli nemáš zasranej radiátor vevnitř. Diš jo tak vyměň za novej
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 14. 06. 2004 20:42
BaVomil píše:při rychlej jízdě žádnej věrtník není třeba...
A co jizda tesne za nekym, ve vzduchovem pytli?
-
Fx
- Příspěvky: 6344
- Registrován: 26. 11. 2003 14:32
- Bydliště: Pohádková říše
Příspěvek
od Fx » 14. 06. 2004 20:48
Vzduchovej pytel je opravdu tak leda TESNE za nekym, moje mikra to uz ctyrikrat odnesla sutrem do predniho skla... Bohuzel vzhledem k dynamice motoru 1,0i 16V jezdim tesne za nekym i dal...
E39 535i sedan
-
Robert
- Příspěvky: 773
- Registrován: 17. 02. 2003 15:22
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Robert » 15. 06. 2004 07:33
Hydroxid sodný funguje výborně ale má to jednu chybu. Reaguje s hliníkem, takže by mi z něj za chvilku asi opravdu nic nezbylo

-
smash
- Příspěvky: 349
- Registrován: 24. 08. 2003 15:14
- Bydliště: Mělník
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od smash » 15. 06. 2004 07:50
mno ještě jsem vlastně vypozoroval, že když ta teplota leze nahoru, tak nepomůže ani zapnutý topení. Ani se to nehne. Chvílema se ale zamrská ručka a spadne to na normál, za chvili znova a už to je zas nahoře. To vypadá asi na termostat, co?
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
-
paca
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 23. 02. 2004 12:33
- Bydliště: 323i
Příspěvek
od paca » 15. 06. 2004 12:50
smash píše:mno ještě jsem vlastně vypozoroval, že když ta teplota leze nahoru, tak nepomůže ani zapnutý topení. Ani se to nehne. Chvílema se ale zamrská ručka a spadne to na normál, za chvili znova a už to je zas nahoře. To vypadá asi na termostat, co?
Jestli ti ručička rychle přeskakuje z půlky do červenýho a naopak, tak bych to vyděl na špatnou kostru budíka.
-
smash
- Příspěvky: 349
- Registrován: 24. 08. 2003 15:14
- Bydliště: Mělník
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od smash » 15. 06. 2004 12:57
paca píše:smash píše:mno ještě jsem vlastně vypozoroval, že když ta teplota leze nahoru, tak nepomůže ani zapnutý topení. Ani se to nehne. Chvílema se ale zamrská ručka a spadne to na normál, za chvili znova a už to je zas nahoře. To vypadá asi na termostat, co?
Jestli ti ručička rychle přeskakuje z půlky do červenýho a naopak, tak bych to vyděl na špatnou kostru budíka.
Ona právě jen chvílema. Prostě se to hřeje, pak jakoby na moment otevřel termostat, teplota na moment klesne a zas zavřel.
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
-
paca
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 23. 02. 2004 12:33
- Bydliště: 323i
Příspěvek
od paca » 15. 06. 2004 13:19
To se divím, že když zapneš topení tak ručička aspoň na chvilku neklesne. Nevím co poradit, jedině ho vydělat a dát ho do hrnku vařit a kukat co budě dělat.
-
lucky325i
- Příspěvky: 803
- Registrován: 16. 04. 2004 01:15
- Bydliště: Florida
Příspěvek
od lucky325i » 15. 06. 2004 23:15
lucky325i píše:Ted jsem mluvil s kamosem co opravuje chladice..
Kdyz je cisti tak mechanicky stim ze sunda ty bocni vanicky.. coz ovsem u nas nehrozi..

jinak zkusi zjistit cim by to slo vycistit.. ale prej az odpoledne..
Takze sem dostal instrukce... Pokud je to hlinik nejde to vycistit nicim - udajne vse co rozezere vodni kamen rozezere i ten hlinik - pouze mechanicky - rozebrat vycistit , dat nove tesneni pod vanicky a zase zapertlovat zpet (prej sikovnej clovek to zvladne

)
No a pokud je to mosazny tak to cisti kyselinou solnou co se da koupit v obchode (koncentraci nerikal ale koupena neni prej tak silna a staci.. ) - vyndat proplachovat a nakonec poradne vymejt vodou.
Jinak pokud by nekdo mel zajem tak neni problem se domluvit a opravit to.. vari i hlinik vcetne trubicek na klimu.