
M20B25 - Generálka hlavy, návod, otázky, postřehy.
Ja teraz robim reviziu hlavy M30B35, zistil som ze 6 vahadiel ma vydrete drobne plosky a 6 je uplne v poriadku bez plosok... Tak som objednal 6 novych, no, na osickach sedeli aj tie stare pevne, tak snad mozem pouzit povodne osicky vahadiel a nemusim u bmw za 5litrov objednavat nove. Nove som objednal vsetky tesnenia (vzadu na vacke, horny kryt rozvodov, sacie a vyfukove, samozrejme pod palicu a sroby hlavy...), gufero vacky a ventilov + tych 6 zdvihatok. A ak sa mi nebude pozdavat alpinacka 280 stupnova vacka co pre mna ma jeden chalan tak bude aj nova 284 schrick... Nastastie z robotou nijak neponahlam a mozem to robit poriadne (portovanie hlavy + sania), lebo motor v aute je uplne OK a pekne jazdi, len ma uz na prvom valci trocha prejdenu vacku a dost cvaka (asi aj dosledok 0,35mm ventilovej vole ktoru som nastavil), zas na druhej strane nebere olej, vodu, bez krasne a nema ziadne problemy... Len mi na nom poriadne vadi to cvakanie, z auta ide na volnobeh krasny hlboky baryton z vyfuku, ale akonahle prechadzam ku kapote tak sa ozyva to blbe cvakanie jak na sijacom stroji
. Tak som kupil komplet druhy motor (vacku ma uplne OK inac) a z neho pouzijem hlavu, spodok si necham do zasoby ak by daco. Tuto "novu" hlavu poriadne porobim a snad ked tam bude OK (alebo nova) vacka a uplne OK koniky tak uz nebude nic cvakat (ventilovu volu dam uz radsej 0,30mm)...

E30 325i
E34 535i
E34 535i
A jakou tloušťku těsnění pod hlavu jsi zvolil?
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-11_1908/
jsou zde 2 druhy:
1,75 mm
2,05 mm
A tuším, že na autokelly i na elitu jsou taky dva druhy
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-11_1908/
jsou zde 2 druhy:
1,75 mm
2,05 mm
A tuším, že na autokelly i na elitu jsou taky dva druhy
´87 BMW E30 325i saloon ///M-technic I
[OOOOOO] M20B25 Power
[OOOOOO] M20B25 Power
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
To vyšší je pro sníženou hlavu, pokud už byla víckrát sundaná a stažená, dává se to vyšší. Ze zkušenosti - pokud by ti jí ten, kdo ji bude stahovat přetáhl kousíček přes ty plošky max. zbroušení, někdy to silnější těsnění to zachrání. Mě ji jednou přetáhli tak, že ta ploška úplně zmizela a se standardním těsnění už mi klepaly písty do hlavylukas_gg píše:A jakou tloušťku těsnění pod hlavu jsi zvolil?
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-11_1908/
jsou zde 2 druhy:
1,75 mm
2,05 mm
A tuším, že na autokelly i na elitu jsou taky dva druhy

lukas_gg píše:A jakou tloušťku těsnění pod hlavu jsi zvolil?
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-11_1908/
jsou zde 2 druhy:
1,75 mm
2,05 mm
A tuším, že na autokelly i na elitu jsou taky dva druhy
Já jsem koupil 1,75 v AutoKelly (výrobce VICTOR REINZ)... Něco přes 800Kč...

Ještě se zeptám, jakej máte názor na ty šrouby co drží hlavu na bloku? Jsou záměnné TORXy za šestihran a opačně? Já jsem názoru, že až na způsob a sílu utahování není rozdílu. Nebo se pletu?
-
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
http://www.rho.cz/dubaduba píše:ty jo tak presne tak jsem si to predstavoval ... a realita: tesneni bych souhlasil, prace od 2000 a za srovnani hlavy chcou 2000!!! to nechapu!!! kde to vsichni rovnate ale uz druhy clovek mi potvrdil tuhle cifru(
(nj jsem z ostravy)
tady chtěli za hlavu na Iveco eurocargo(srovnání+tlak.zkouška) 700 bez dph
já jsem z českého těšína
rovnání mi zajišťuje známý u sebe v dílně
aha aha a to tesneni si menis sam? jsem celkem opravarensky sbehly (pokazde s nejakou prihodou o kterou bych vlastne ani mozna nestal (mozna = proto ze je to zazitek ve smes dost drahy)) ale ne v tom atraktivnim slova smyslu ... takze nemel bys kontakt na nekoho kdo to vymeni za par kachliii? 
v kazdem pripade diky za info!

v kazdem pripade diky za info!
-
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
dubaduba píše:aha aha a to tesneni si menis sam? jsem celkem opravarensky sbehly (pokazde s nejakou prihodou o kterou bych vlastne ani mozna nestal (mozna = proto ze je to zazitek ve smes dost drahy)) ale ne v tom atraktivnim slova smyslu ... takze nemel bys kontakt na nekoho kdo to vymeni za par kachliii?
v kazdem pripade diky za info!
SZ
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 04. 04. 2006 11:22
- Bydliště: valmez
Ploška je někde na kraji - čtvereček cca 5x5.Martin Dobrodinec píše:nevite nekdo o kolik snizit hlavu? Rekl bych o 0,15 kdyz mam koupene to silnejsi tesneni pod hlavu. Nebo spis kde na hlave je ta ploska minimalniho zbrouseni?
A nebyl tu nekde postup utahovani hlavy jestli od stredu do kraje nebo nastridacku? Diky moc.
Hlavu lze vzít dle výrobce o 0,3 mm - je to i manuálech, stejně jako pořadí povolování a dotahování - takže HLEDEJ...
.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 04. 04. 2006 11:22
- Bydliště: valmez
ted jsem skladal hlavu, takže důkladně očistit a vše jde pěkně rukama skladat i rozkladat, nebyl jediný problém. ani palec rozdělovače nejde dat opačne vše ma svoje usazení. A ani nevím jak se nekterým podařilo dat ozubene kolo o 180stupnu, nekde jsem to tu četl ale nevím..... vše ma svoje usazení a značky nic nejde složit špatně a jde to bez kladiva.
Martin Dobrodinec píše:ted jsem skladal hlavu, takže důkladně očistit a vše jde pěkně rukama skladat i rozkladat, nebyl jediný problém. ani palec rozdělovače nejde dat opačne vše ma svoje usazení. A ani nevím jak se nekterým podařilo dat ozubene kolo o 180stupnu, nekde jsem to tu četl ale nevím..... vše ma svoje usazení a značky nic nejde složit špatně a jde to bez kladiva.
Kdyz to delas po tme s baterkou v puse a ve spechu, tak se to tak stane... Druhej den za svetla jsem na to hned prisel. Na praci proste musi bejt klid.