M10 nechytá - vyřešeno (řídící jednotka!??)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 02. 09. 2008 18:17

Kubysz píše:vstřiky otevřený všechny zároveň
U M10 to tak ma byt! U M40 a M42 je to 2+2vstreky
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 02. 09. 2008 21:15

Ok, díky! A mají být otevřený stále? Při startování sou totiž otevřený po celou dobu co držím klíček!? A jak je tomu při běhu motoru? To sou taky otevřený pořád?
Dík.
m10 318i

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 04. 09. 2008 01:09

Tak sem dnes měřil tlak v p. soustavě a při otočení klíčkem a pak i při startování se držel tak 2,8-3,0 baru, což je sice dost, ale mělo by to být v ještě v pořádku, ne?
Chyba bude zřejmě někde jinde než v dodávce paliva :?
Takže teď zapalování... Na co bych se měl zaměřit když mi to normálně háže jiskru? Kdyby byla špatná jednotka tranzistorovýho zapalování tak by to jiskru neházelo vůbec, ne?? Fakt uvítám jakýkoliv rozumný nápady!!!
:?: :?: :!:
m10 318i

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 04. 09. 2008 15:14

Mě tak napadá nemáš přeházený kabely?-zapalovací?1-3-4-2,Indučka o.k.,zkus ji vyměnit nebo povolit objímku a zavrťet s ní.Se mi jednou stalo že jsem ji přitáhl fest a projevovalo se to podobně,mizerně to chytlo a zdechlo :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 05. 09. 2008 18:19

Tak sem teď zkoušel dávat jinou indučku a kabel k ní, ale žádná změna, co se týče kabelů ke svícím, tak tak ty sou zapojený dobře.
ALE, měl sem vyhozenou jednu svíčku a zkoušel sem startovat a zezačátku (tak prvních pět) jiskření bylo v pohodě, ale pak jakoby pohasínala a jiskra už byla o dost slabší a někdy mi přišlo jak kdyby uplně vynechala, zkoušel sem to s jinačí svíčkou, kabelem, cívkou a furt to samý...
Čím by to mohlo být? Nejspíš asi cívkou, ale ty sem zkoušel dvě a beze změny a v autech kde byly před tím normálně fungovaly... Může to dělat i rozdělovač (dával sem jinej palec a taky nic...)?

Chjo...hlavně mi furt nejde do hlavy jak je možný, že sem prostě jen zkoušel palivový čerpadlo a pak už nenastartoval a najednou řeším problémy se zapalováním... :? :evil:
m10 318i

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 05. 09. 2008 21:43

Ta tvoja M10 je riadna potvora :) .
dlho premyslam nad tym co by to mohlo sposobovat.
Tak ma napada, ze rele na pumpu je spinane od riadiacej jednotky.
Je mozne, ze ked si to prepoloval, tak si mohol nejakym sposobom poskodit riediacu jednotku? Neviem ako je pozapajana M10 a ako si tam pripajal tu novu pumpu ale kedze si manipuloval s elektrikou a ECU je jedna z mala veci
co si nemenil, pride mi to celkom pravdepodobne.

Este ma napada generator impulzov a rozvody. Tie by ale pri vymene cerpadla mali malu sancu prist k urazu.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
k.o.u.d.y.e30
člen E30.cz
Příspěvky: 243
Registrován: 13. 10. 2007 23:34
Bydliště: Brno,Vysočina,Znojmo

Příspěvek od k.o.u.d.y.e30 » 05. 09. 2008 22:15

no v palivu to zřejmě nebude,já teď řešil problém taky s m10, že nechtěla chytnout a když jsem měl všechny kabeli a předstih podle drážky na řemenici nastavenej tak to auto nastartovalo a zdechlo,měl jsem v háji vstřiky a to auto chytlo akorát na ten pátej vstřik co je v sání,kdyby jsi chtěl bývám přes týden v Brně na škole,tak bych se za Tebou mohl zastavit a vzít Ti třeba na vyzkoušení jinej rozdělovač,kdyby byla chyba třeba v něm. Jo a měl jsem ještě jeden problém že sem vůbec nenastartoval a ten byl v řídící jednotce,vyměnil jsem ji a bylo to ok.Tu mám náhradní kdyžtak taky :wink:
Obrázek
ex: 318i m10,318is,318iTurbo,525i m50,e30 325i tour, nyní 325i e36 na prodej a nově mazel BMW e46 330d M-packet

Uživatelský avatar
k.o.u.d.y.e30
člen E30.cz
Příspěvky: 243
Registrován: 13. 10. 2007 23:34
Bydliště: Brno,Vysočina,Znojmo

Příspěvek od k.o.u.d.y.e30 » 05. 09. 2008 22:20

Jo když byla u toho mýho v háji ř.j. tak jsem normálně dojel a zaparkoval a pak jsem zkoušel řešit úplně totéž co ty,ale pořád mi nešlo do hlavy proč z ničeho nic to nejede.zkoušel jsi ji měnit??
Obrázek
ex: 318i m10,318is,318iTurbo,525i m50,e30 325i tour, nyní 325i e36 na prodej a nově mazel BMW e46 330d M-packet

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 05. 09. 2008 22:45

No co se týče tý řídící jednotky, tak to by si mi vytrhl trn z paty jelikož o tý pochybuju už od začátku, ale bohužel tu žádnou jinou nemám! Rozdělovač mám ještě jeden někde i s druhou hlavou, takže ten je další v pořadí systému pokus-omyl! :)
m10 318i

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 10. 09. 2008 21:24

Tak už se podařilo zjistit zdroj problému :!: Je to řídící jednotkou, je to ale docela rozhozený, ale aspoň to jde bezproblému nastartovat takže dík k.o.u.d.m.u.e30 za zapůjčení druhé :wink:

Takže k řídícím jednotkám:
Původní:
Obrázek

Zapůjčená:
Obrázek

Potřeboval bych zjistit něco o těch řídících jednotkách, na jaký typ vstřikování přesně jsou a jestli jsou zaměnitelný.
Moje by měla být L-jetronic bezkat.

Díky moc!
m10 318i

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 10. 09. 2008 21:42

Tak ta zapujčená je z katové verze. Taky má o 9pinů víc než ta moje.
m10 318i

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 11. 09. 2008 16:56

Tak obě dvě by měli být na 318 L-jetronic (sem nějak odtušil z těchto stránek: http://www.systemsc.com/Parts.htm ) Ale ještě bych chtěl nějak někde zjistit jestli nebude problém se zaměněním kvůli katu. Nevíte někdo kde to můžu najít? Eventuelně přímo odpověď?! :)
:?: :?:
m10 318i

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 15. 09. 2008 19:33

Počítám, teda, že ta druhá řídící jednotka mi sice pojede, ale jelikož byla na katové verzi a já mám bezkat, tak pojede v nouzovým režimu kvůli tomu, že nebude dostávat informace z lambdy!? Pokud se pletu tak mě opravte, nebo mi to schvalte ať vím jestli musím shánět jinou. :)

Dík.
m10 318i

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 15. 09. 2008 20:37

Tu katovou-která to je?,mám M10 s katem mohl bych to omrknout jak se dostanu do garáže jestli mají stejný čísla.Dle vin mám rok výroby říjen 1985 :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 15. 09. 2008 20:47

Ta s katem je tahle ta:

Obrázek

To číslo by mělo jít přečíst z té fotky, jinak co sem kde našel tak na L-jetronic byly dvě řídící jednotky a to tato a ta co mi odešla, bohužel víc k nim už sem nikde nezjistil.

Každopádně když na to mrkneš jestli je to ta samá, tak budu rád! :wink:
m10 318i

Odpovědět