chod M40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 11. 07. 2008 14:31

Pinki píše:
euromen píše:váhu bohužel nemám jinou na výměnu, hadice váha kapka nová ostaní měněný za starší nepopraskaný
po zmátoření sem s tim nejel.. chtěl sem teď..
Podívej se na to čidlo teloty,Ti říkám :wink: .
čidlo nepomohlo.. zkontroloval sem kabeláž zda někde nevypadl konektor taky nic

už mě zbejvá jen váha a lambda..ale furt mi nejde do hlavy že by vstřikovače stříkaly najedou všechny 4, když sou zapojený 1+3 a 2+4
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 07. 2008 16:02

euromen píše:..ale furt mi nejde do hlavy že by vstřikovače stříkaly najedou všechny 4, když sou zapojený 1+3 a 2+4
M10 je má paralelně všechny.
M40 po dvou ve dvou okruzích.
Jak už jsem psal - i kdyby šly všechny 4 spolu, nebude to mít vliv na chod motoru.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 11. 07. 2008 17:29

Venca píše:
euromen píše:..ale furt mi nejde do hlavy že by vstřikovače stříkaly najedou všechny 4, když sou zapojený 1+3 a 2+4
M10 je má paralelně všechny.
M40 po dvou ve dvou okruzích.
Jak už jsem psal - i kdyby šly všechny 4 spolu, nebude to mít vliv na chod motoru.
ale tak mi vysvětli proč motor čoudí, de nepravidelně, klepe se a uchlastává se
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 07. 2008 17:33

euromen píše:ale tak mi vysvětli proč motor čoudí, de nepravidelně, klepe se a uchlastává se
Víš co udělej?
Proměř obě dvě ty větve vstřiků až k ŘJ - na který piny to vede.

Mimochodem - neměl to auto v parádě nějaký "chytrák"...?

====
Pokud by byly všechny paralelně na jednom výstupu z ŘJ, pak to samozřejmě na chod motoru vliv nemá. M10 to má zrovna tak.

Jestli ovšem někde je nepatřičné propojení obou větví vstřiků, je to průser - dávka paliva je dvojnásobná....

..

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 11. 07. 2008 17:56

Venca píše:
euromen píše:ale tak mi vysvětli proč motor čoudí, de nepravidelně, klepe se a uchlastává se
Víš co udělej?
Proměř obě dvě ty větve vstřiků až k ŘJ - na který piny to vede.

Mimochodem - neměl to auto v parádě nějaký "chytrák"...?
to sem měřil... ne jen já a bez úprav svazku (jestli ten přede mnou to nevim)
Obrázek
pak ještě jeden.. myslim pin 3 nebo 4..ale byl tam úbytek napětí.. nebyl čistě průchozí.. po vyndání relé neprůchozí
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 07. 2008 18:06

Odpojil bych všechny vstřiky.

Z každýho vstřiku jeden pól jde do jednoho bodu na hlavní relé, to je společný přívod, tj. z pinu 37 ŘJ.

A z 1. a 3. jdou spolu na pin 16, 2. a 4. na pin 17.

Při měření samotný kabeláže mezi piny 16 a 17 musí být nekonečný odpor.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 07. 2008 18:10

euromen píše: pak ještě jeden.. myslim pin 3 nebo 4..ale byl tam úbytek napětí.. nebyl čistě průchozí.. po vyndání relé neprůchozí
Zřejmě pin 3, jde na relé palivový pumpy.
Měřil jsi to přes jeho cívku, proto ten úbytek...

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 12. 07. 2008 18:53

tak sem to měřil.. nejsou prošlehlý..(teda 60+ a 80+ MOhmů ale to už je parazitní induktance)
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 07. 2008 19:26

euromen píše:tak sem to měřil.. nejsou prošlehlý..(teda 60+ a 80+ MOhmů ale to už je parazitní induktance)
To je v poho, izolační nároky na kabeláž ve vozidlech jsou asi 10 mega.
Nojo, ale proč to stříká spolu, když jsou větve oddělený..?
Vzal bych ještě ohmicky ŘJ - 16 proti 17.


Motronic 1.3 má lichý a sudý zvlášť.
Je tam nějakej CJO-12, což je houby platný vědět, zákaznickej obvod...
Výstupy A1 až A3 z něj jsou propojený spolu, jdou na pin 17 pro sudý vstřiky, A4 až A6 propojený, jdou na 16 pro lichý.
Naposledy upravil(a) Venca dne 12. 07. 2008 19:44, celkem upraveno 1 x.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 12. 07. 2008 19:44

Venca píše:
euromen píše:tak sem to měřil.. nejsou prošlehlý..(teda 60+ a 80+ MOhmů ale to už je parazitní induktance)
To je v poho, izolační nároky na kabeláž ve vozidlech jsou 10 mega a výš.

Nojo, ale proč to stříká spolu, když jsou větve oddělený..?
Vzal bych ještě ohmicky ŘJ - 16 proti 17.


Motronic 1.3 má lichý a sudý zvlášť.
Je tam nějakej CJO-12, což je houby platný vědět, zákaznickej obvod...
Výstupy A1 až A3 jsou propojený spolu, jdou na pin 17 pro sudý vstřiky, A4 až A6 propojený, jdou na 16 pro lichý.
nemyslim si že problém je v jednotce, tu sem zkoušel proměnit za jinou...ale proměřim...
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 07. 2008 20:00


Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 13. 07. 2008 09:33

i kdyz jsou vstriky na dvou okruzich, nemusi to znamenat ze budou vstrikovat v patrne rozdilnou dobu (?) Pokud na kabelazi nedochazi ke kontaktu mezi piny 16 a 17 a neni to ani jednotkou tak to asi nemuze byt jina chyba... (?)
zajimave ze to chvili fungovalo po vymene cerpadel..

Regulator tlaku si zrejme zkousel jiny s tou jinou listou... snad i vstriky..

Benzin nemuze byt nejaky srac? nebo zacpany filtr..

Jeste porad nevime jestli je problem v zapalovani nebo priprave smesi?..
Co ta zapalovaci civka? - snad by to stalo aspon za pokus..

Nejsem odbornik, jen se snazim pomoct

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 07. 2008 11:15

Ada_CZ píše:i kdyz jsou vstriky na dvou okruzich, nemusi to znamenat ze budou vstrikovat v patrne rozdilnou dobu (?)
Proč by pak byly dva okruhy?

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 13. 07. 2008 12:53

Jasne, proc by byly ?.. Ale taky proc by to euromenovi strikalo zaraz kdyz ma dobou Ecu i vedeni..
A jak uz jses zminil, je jedno jestli se to vstrikne pred otevrenim saciho ventilu..

Jedna se o to, ze presnou hodnotu casoveho odstupu mezi temi okruhy tady nikdo zrejme nezna..
Hypoteticky - pokud tam nejaky odstup je, tak zrejme konstantni... Tzn. ze by tento problem nemel byt zpusoben zadnou vstupni informaci do Ecu.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 13. 07. 2008 13:31

tak jak sem si to myslel.. vlivem kondezátorů na výstupu nebudu schopnej změřit odpor mezi piny

ten regulátor tlaku.. jak by se to projevovalo??
dočasný konec BMW :-(

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 13. 07. 2008 14:22

Ten slouží k tomu aby byl tlak v palivové soustavě udržován na max hodnotě 3 Bary - tzn. vlivem špatného čerpadla muze byt tlak nizky, naopak spatny regulator by umoznil vetsi tlak v soustave... Ale nevim jestli se neco takoveho muze pokazit. Jinak jestlis zkousel jinou listu vstriku - tak ten regulator je nasazeny na ní.... (zleva, vede z nej hadicka do skrtici klapky)

Co ale muzes je otestovani cerpadla jako takoveho:
http://www.bluesky.ic.cz/test_cerpadla.jpg

Nechci Te navadet do slepe ulicky... Mam malo vlastnich zkusenosti.. Proto bych pockal na konfrontaci zkusenych..

*Napriklad jak pisou v navodu ze se ma na regulator tlaku nasroubovat palivove vedeni momentem 30Nm - tak sem z toho pav:) (mam tam normalne hadicky a spony) a nejsem si ted jist jestli je regulator to co jsem si puvodne myslel :oops: (nebo tam pisou o m20 mozna...) - protoze dle http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
regulator tlaku je opravdu cislo 6.

*Ted to nemam moc cas to zjistovat, omlouvam se kdyztak za mylne informace

Spolecnik
sponzor E30.cz
Příspěvky: 2440
Registrován: 08. 10. 2007 10:18

Příspěvek od Spolecnik » 13. 07. 2008 16:21

hele ja v nedely pijedu a porovname s mim bavcem

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 13. 07. 2008 17:21

Spolecnik píše:hele ja v nedely pijedu a porovname s mim bavcem
dneska je neděle :lol:
ne budu moc rád když přijedeš..sem už fakt zoufalej
dočasný konec BMW :-(

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 13. 07. 2008 19:00

btw kony ví jak motor jede.. může k tomu něco říct
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 13. 07. 2008 19:07

můžu. dobrali jsme se přeci k tomu že si dělal kabeláž, vše ostatní co jsi vyměňoval se neprojevilo, moc už toho asi nezbývá, takže ta kabeláž je si mysim docela na řadě. Motor sebou nechutně hází, ale pálí , svíčky byly černý ale ne přelitý . je to spíš jako kdyby měl hodně blbej předtsih, no a ten tady upravuje ŘJ, že jo. No tak esi ŘJ nepomohla hele, tak to fakt třeba blbnou někde ty kábly.

Odpovědět