osvetleni interieru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 15. 01. 2008 19:03

Ne,musíš mít ještě pár drobností :twisted:
1.dveřní kabeláž s přípravou kontakt kliky a výhřev zámku,samotný kontakt+držák.
Podkůvku na rozmrazování zámku a hlavně to relé,nejde už objednat :wink: Pokud máš origo centrál mněla by být příprava u řj.centrálu.

http://bmwfans.info/original/E30/2-T/32 ... l-61_0599/

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 15. 01. 2008 19:14

Stany píše:Ne,musíš mít ještě pár drobností :twisted:
1.dveřní kabeláž s přípravou kontakt kliky a výhřev zámku,samotný kontakt+držák.
Podkůvku na rozmrazování zámku a hlavně to relé,nejde už objednat :wink: Pokud máš origo centrál mněla by být příprava u řj.centrálu.

http://bmwfans.info/original/E30/2-T/32 ... l-61_0599/
a ty ostatní věci ještě jsou? myslim podkůvka, kontakt, držák...kabeláž na montáž mám..nekouknu se protože mě to na vše(nejen tyto věci) píše že neni cena.. :(
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 15. 01. 2008 19:32

Objednat to určitě půjde ale ta cena :twisted:
Jen pro ukázku:
kontakt kliky 1756,-
podkůvka 835,-
držák 44,-ceny bez DPH :twisted:
Musíš prohledat vrakoviště třeba budeš mít štěstí jako já :wink:

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 15. 01. 2008 20:17

když to máš nechce se ti zjistit co na kterym pinu je?
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 15. 01. 2008 20:20

na 4dv ty normalni svetla sviti na nic, pac jsou moc vzadu
zrcatko mam taky, ale to je dobry tak na mapu ..

ale tohle si asi udelat, to bude svitit fakt libozne 8)
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Salám
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 12. 2007 03:47
Bydliště: Rájec-Jestřebí, okr. Blansko

Příspěvek od Salám » 17. 01. 2008 20:04

euromen píše:
BigMara píše: Dobra prace, jeste chybi obrazek kontaktu relatka a jaky vyvody z tistaku vedou na kterej kontakt :-)
31 zem 30 napájení 15 nevim A světlo TK nevim a TG neumim moc německý zkratky... to už bude muset někdo najít nebo někdo hodnej kdo to má zjistit
svorka 15 je plus po zapnutí klíčku. je na ni napojený třeba radio, vypneš klíček, vypneš radio. To jest svorka 15 :wink:
E30 318is

Jede JAXVIŇA!!!

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 20. 01. 2008 15:07

prosím ty kteří studovali elektroniku zkontrolujte mi to.. já to nestudoval je to jen můj koníček...
Obrázek Obrázek

pokud by měl někdo možnost to vyjet v práci na plotru rád bych se s nim dohodl, rozměry jsou 40 x30 ...vsadim se že bych asi nebyl jedinej kdo by měl zájem o stmívač..

odhad ceny: cena vytištění + cuprexit (cca 10 korun) + cca 100 korun (s chladičem a 20 cm kabeláží v krabičce) verze sypaňák
osazený...o nějakou kurunu víc
dočasný konec BMW :-(

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 21. 01. 2008 22:09

nikdo nemá možnost tisknout na plotr v práci? :(
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 22. 01. 2008 15:44

postupně zhasínací relé někde mám zbylo z nějakýho esca, tam je to taky, zkusim zabastlit :o)
e30/320i rv 88

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 22. 01. 2008 16:10

Spooky-0987 píše:postupně zhasínací relé někde mám zbylo z nějakýho esca, tam je to taky, zkusim zabastlit :o)
vidiš... já si udělal vlastní dle schémátka co tu bylo přímo do E30...sice se nevejde do rele ale dost malý to bude..a naštěstí do funguje
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 22. 01. 2008 16:42

to je jedno jestli tak a nebo tak velký hlavně že to bude fachat ne?
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 22. 01. 2008 19:18

Takže když mám origo tohle relé a cvaknu ho do auta, co má přípravu, tak by to mělo chodit?
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 22. 01. 2008 20:40

to Euromen: dobra prace :) , mam par poznamek

1. Z duvodu klidove spotreby bipolarni 555 (NE555, LM555, TL555, ...) kolem 10mA pri 15V, bych volil CMOS versi. Napr. TLC555, LMC555, a pod. Ty maji klidovy proud kolem 100uA. Tedy prakticky nevybiji ACCU v aute.

2. Je nutne zablokovat napajeni 555, tedy kondenzator mezi pin1 a pin 8. Kvuli velkemu rozsahu teplot je dobra kombinace 4.7uF tantal a paralelne 1nF keramika (oba SMD). Je to dulezite hlavne z duvodu odruseni (mobily, CB, HAM a dalsi vysilace)

3. Pouzit kvalitni elyty (treba SMD tantaly), bezne typy v mrazu ztraci kapacitu. V zime by to svitilo kratkou dobu. Oba (tri :) ) SMD 10uF a zvetsit R4 na 470k

4. Pro diody a privody je potreba pouzit vetsich pedu, jinak se muze utrhnout spoj.

5. Pokud se divame na spolehlivost, doplnil bych mezi svorku 30 (+12V) a obvod odpor asi 10R a za nej zenerku na 16V (BZX85C16) proti GND. Na napajeci sine jsou dost velke ruzne spice od vselijakych induktivnich spotrebicu.

6. fotoplotr uz neprovozujeme, ale pokud bys to odbastlil a byl by zajem, tak tistaky necham vyrobit z Gerber fajlu (+potisk) standardni metodou. Co pouzit SMD 555 a kondiky? Mozna by to to usetrilo trochu mista.

7. ted jsem si vsimnul, nechybi spoj mezi diodama a 1k resistorem? mozna je schovanej.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 22. 01. 2008 20:49

:D :twisted: To všechno je v tom relátku?

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 22. 01. 2008 21:00

:twisted: nepochybne :twisted:

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 22. 01. 2008 23:04

samiq píše:to Euromen: dobra prace :) , mam par poznamek

1. Z duvodu klidove spotreby bipolarni 555 (NE555, LM555, TL555, ...) kolem 10mA pri 15V, bych volil CMOS versi. Napr. TLC555, LMC555, a pod. Ty maji klidovy proud kolem 100uA. Tedy prakticky nevybiji ACCU v aute.

2. Je nutne zablokovat napajeni 555, tedy kondenzator mezi pin1 a pin 8. Kvuli velkemu rozsahu teplot je dobra kombinace 4.7uF tantal a paralelne 1nF keramika (oba SMD). Je to dulezite hlavne z duvodu odruseni (mobily, CB, HAM a dalsi vysilace)

3. Pouzit kvalitni elyty (treba SMD tantaly), bezne typy v mrazu ztraci kapacitu. V zime by to svitilo kratkou dobu. Oba (tri :) ) SMD 10uF a zvetsit R4 na 470k

4. Pro diody a privody je potreba pouzit vetsich pedu, jinak se muze utrhnout spoj.

5. Pokud se divame na spolehlivost, doplnil bych mezi svorku 30 (+12V) a obvod odpor asi 10R a za nej zenerku na 16V (BZX85C16) proti GND. Na napajeci sine jsou dost velke ruzne spice od vselijakych induktivnich spotrebicu.

6. fotoplotr uz neprovozujeme, ale pokud bys to odbastlil a byl by zajem, tak tistaky necham vyrobit z Gerber fajlu (+potisk) standardni metodou. Co pouzit SMD 555 a kondiky? Mozna by to to usetrilo trochu mista.

7. ted jsem si vsimnul, nechybi spoj mezi diodama a 1k resistorem? mozna je schovanej.
to bude nadstavbová verze...díky za info.. nevymejšlel sem to já ale pouze sem zpracoval schema co někdo udělal na e30.de..předpokládal sem že je to z origo časovače co montovali do auta..

co se týče smd.. bohužel už by mi to moc nešlo.. krapet se mi klepou ruce...chápu že smd je lepší ale nevěděl sem jakej by byl zájem a jestli by to byl někdo v práci osadil strojově a protáhnul vlnou (to by pak eagle a moje znalosti asi nestačily a musel bych to plácnout do orcadu)

v eaglu spoj svítí (rezistor - diody)

ty pedy zkusim zvětšit...

jinak díky za rady..přece jenom odborník je odborník...
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 23. 01. 2008 10:07

Abych se vratil k vlastnimui problemu, zjistil sem, ze mam u prednich dveri kratky cudliky :shock: takze se pri zavreni dveri nezmackne, jak to??? delalo se vic druhu nebo co?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 23. 01. 2008 10:10

na dverich musis mit protikus pak cudlik dosahne
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 23. 01. 2008 10:22

Nemáte někdo to relátko na prodej? Chybí mi :(
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 23. 01. 2008 11:15

Maranelo píše:na dverich musis mit protikus pak cudlik dosahne
mm, nejak to nemuzu najit v etk..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Odpovědět