M42 lambda, katalizator
Max wrote:
bezkat mozna, to beru
le lambda je jednim z urcujicich prvku v Motronicu, tu system vylozene potrebuje v seriovem aute.[/quote]
Dovolil bych si nesouhlasit. Jiste vis co udela RJ Motronicu kdyz lambda odejde nebo ji odpojis.... Motronic v klidu nastavi mirne bohatou smes a bude jezdit treba do aleluja... A na spotrebe to nijak vyrazne nepoznas.
Samozrejme to "upravi" i emise:)
A pokud BMW vypusti do sveta (treba v pripade IT verzi) auto s Motronicem bez lambdy tak jiste patricne upravi software tak, aby to fungovalo.
Ale treba se pletu
bezkat mozna, to beru
le lambda je jednim z urcujicich prvku v Motronicu, tu system vylozene potrebuje v seriovem aute.[/quote]
Dovolil bych si nesouhlasit. Jiste vis co udela RJ Motronicu kdyz lambda odejde nebo ji odpojis.... Motronic v klidu nastavi mirne bohatou smes a bude jezdit treba do aleluja... A na spotrebe to nijak vyrazne nepoznas.
Samozrejme to "upravi" i emise:)
A pokud BMW vypusti do sveta (treba v pripade IT verzi) auto s Motronicem bez lambdy tak jiste patricne upravi software tak, aby to fungovalo.
Ale treba se pletu
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Mam jednu otazku pre odbornikov, napisem to rovno sem, lebo to aj trocha suvisi s temou a nechcem kvoli tomu zakladat novu: Pracuje Motronic (153 alebo 173) v E30 325i v open loop a closed loop rezime? teda ze hodnoty z lambdy sa beru do uvahy iba pri lahkej zatazi motora (volnobeh, ustalena jazda s malym stlacenim plynu) a pri zatazi motronic na udaje z lambdy sere? Ja by som sa najradsej dostal k zdrojakom ECU (napr aj signaly z LMM su celkom zaujimave - ta hodnota napatia sa s otvorenou klapkou zvysuje a pri dalsom otvarani klapky zasa klesa, to by ma fakt zaujimalo ako vycitane data interpretuje program ECU), ale ked napisem do BMW ci mi ich neposlu, tak ma asi oni poslu doprdele
.

E30 325i
E34 535i
E34 535i
georgewolfik píše:
Myslím že je to velmi jednoduché...ten klučina koupil jednoduše motor jen za svodama a ten další díl už k tomu nebyl kde se nachází lambda! a ted se vyvýjejí teorie ...teba podložený, ale podle mě zbytečnýprostě sežen lambdu a zapoj to jak se má..tod můj názor!
![]()
Tak pre ujasnenie to auto poznam ako prislo na Slovensko.
Prehodil som ho aj z celym vyfukovym potrubim.
Kupil som ho kompletne len pokrcene po nehode.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

Takze jednotka mi vyblikala kod 1262 co je nejaky speed eagle akcuator alebo tak nejak(zabudol som doma ten papier
)
Potom som ju zresetoval a vyblikala 1444 co je O.K.
Tak som sa bol previest a znova: 1262
To ale asi suvisi s tym ze mam odpojeny volnobezny ventil.
ked ho pripojim(elektricky) auto na volnobeh skape

Potom som ju zresetoval a vyblikala 1444 co je O.K.
Tak som sa bol previest a znova: 1262
To ale asi suvisi s tym ze mam odpojeny volnobezny ventil.
ked ho pripojim(elektricky) auto na volnobeh skape
Naposledy upravil(a) stanco1 dne 24. 04. 2008 11:58, celkem upraveno 1 x.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

Vratim sa k tomu ventylu. Ked ho mam fyzicky na motore s odpojenou koncovkou ide na volnobeh priblizne na 1000ot ked pripojim koncovku hned zdochne. Volnobezak je myslim v pohode supatko ide lahko a ked ho pripojim na 12V tak sa hned zavrie.
Dalej, neviem ci to s tym nejako suvisi,-pri motore su tri rele ak sa nemylim jedno je na b. cerpadlo dalsie na napajanie R.J. a tretie neviem naco...dve su 4 kontaktove a jedno 5 kontaktove. Z tych dvoch 4 kontaktovych idu do jedneho IBA tenke vodice, za chodu motora zacne cvakat-len tak bez zmyslu, tak som ho skusil odpojit aby som zistil aka bude reakcia-NIC, vobec nic som nespozoroval, na nieco tam ale urcite bude.
vsetko to chcem vyriesit az to je tak ako ma.
Dalej, neviem ci to s tym nejako suvisi,-pri motore su tri rele ak sa nemylim jedno je na b. cerpadlo dalsie na napajanie R.J. a tretie neviem naco...dve su 4 kontaktove a jedno 5 kontaktove. Z tych dvoch 4 kontaktovych idu do jedneho IBA tenke vodice, za chodu motora zacne cvakat-len tak bez zmyslu, tak som ho skusil odpojit aby som zistil aka bude reakcia-NIC, vobec nic som nespozoroval, na nieco tam ale urcite bude.
vsetko to chcem vyriesit az to je tak ako ma.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

jedno je pro napajení ř.j. další je palivové čerpadlo a třetí je vyhřívání lambda sondy a co spínač škrtící klapky je vpoho když píšeš že se ti volnoběžák hned zavře když ho připojíš
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
-
- Příspěvky: 1890
- Registrován: 05. 08. 2006 11:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
stanco1 píše:georgewolfik píše:
Myslím že je to velmi jednoduché...ten klučina koupil jednoduše motor jen za svodama a ten další díl už k tomu nebyl kde se nachází lambda! a ted se vyvýjejí teorie ...teba podložený, ale podle mě zbytečnýprostě sežen lambdu a zapoj to jak se má..tod můj názor!
![]()
Tak pre ujasnenie to auto poznam ako prislo na Slovensko.
Prehodil som ho aj z celym vyfukovym potrubim.
Kupil som ho kompletne len pokrcene po nehode.
Ok beru!


Teraz som si na nieco spomenulM40TURBO píše:jedno je pro napajení ř.j. další je palivové čerpadlo a třetí je vyhřívání lambda sondy a co spínač škrtící klapky je vpoho když píšeš že se ti volnoběžák hned zavře když ho připojíš

Tak som vdaka vam prisiel na to ze vsetko je O.K.
VDAKA

E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

nevím uplně přesně jak je to u isa ale u m40 jakmile zapnu klíček do polohy kontrolek tak v něm cvakne jak se otevře je to slyšet
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Volnobeznak odpoj od tych dvoch hadic, napoj na konektor a podrz pred sebou tak aby si videl na klapku, potom poziadaj pomocnika, aby sa pokusil nastartovat, auto samozrejme nenaskoci lebo bude mat uplne rozhasenu dodavku vzduchu, ale ty v tej chvili ako startuje musis vidiet ako sa otvori ta klapka v tom ventile, ak sa neotvori, tak nieco nie je uplne v kostolnom poriadku, potom doporucujem premerat spinac skrtiacej klapky...stanco1 píše:2 M40turbo: s tym supatkom som to myslel tak ze ked ho pripojim na napatie (nabijacka) tak sa zavrie. Neviete mi povedat ci sa da nejako odpozorovat na aute ci robi to co ma? Ma sa pohnut to supatko ked ho pripojim do auta prip. zapnem kluce na jazdu?
E30 325i
E34 535i
E34 535i
[/quote]
Volnobeznak odpoj od tych dvoch hadic, napoj na konektor a podrz pred sebou tak aby si videl na klapku, potom poziadaj pomocnika, aby sa pokusil nastartovat, auto samozrejme nenaskoci lebo bude mat uplne rozhasenu dodavku vzduchu, ale ty v tej chvili ako startuje musis vidiet ako sa otvori ta klapka v tom ventile, ak sa neotvori, tak nieco nie je uplne v kostolnom poriadku, potom doporucujem premerat spinac skrtiacej klapky...[/quote]
Takto som to presne skusal, slo mi to aj samemu bo tolko z rukami dociahnem na kluce. Ten ventyl je stale asi tak 5mm pootvorene zavriet manualne ide lahko a samo sa vrati spat, myslel som si ze ta velkost spary je nastavena od vyroby a ked rozopne volnobezny spinac pri klapke tak sa zavrie
Kontakty na spinaci som skusat nemeral, viem ze plny plyn zopne bo mi ide diagnostika a ten druhy skusim ked pridem domov.
Volnobeznak odpoj od tych dvoch hadic, napoj na konektor a podrz pred sebou tak aby si videl na klapku, potom poziadaj pomocnika, aby sa pokusil nastartovat, auto samozrejme nenaskoci lebo bude mat uplne rozhasenu dodavku vzduchu, ale ty v tej chvili ako startuje musis vidiet ako sa otvori ta klapka v tom ventile, ak sa neotvori, tak nieco nie je uplne v kostolnom poriadku, potom doporucujem premerat spinac skrtiacej klapky...[/quote]
Takto som to presne skusal, slo mi to aj samemu bo tolko z rukami dociahnem na kluce. Ten ventyl je stale asi tak 5mm pootvorene zavriet manualne ide lahko a samo sa vrati spat, myslel som si ze ta velkost spary je nastavena od vyroby a ked rozopne volnobezny spinac pri klapke tak sa zavrie

Kontakty na spinaci som skusat nemeral, viem ze plny plyn zopne bo mi ide diagnostika a ten druhy skusim ked pridem domov.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

Hmm, no este to kuknem, ale mne sa fakt zda ze sa mi otvoril az pri startovani... ale tak startuje mi to horsie a ked je motor studeny, tak musim trochu podrzat plyn, ked je zohriaty tak naskoci aj bez toho... Ale co by mohlo sposobovat zrovna takuto zavadu? Nozajtra to radsej este pozrem, nech nepisem bludy zasa, aby som bolo na istom ako sa ten ventil otvara...
E30 325i
E34 535i
E34 535i
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no minimalne uz pri elektrike pocut vrcanie motorceka, takze takHelldiver píše:Hmm, no este to kuknem, ale mne sa fakt zda ze sa mi otvoril az pri startovani... ale tak startuje mi to horsie a ked je motor studeny, tak musim trochu podrzat plyn, ked je zohriaty tak naskoci aj bez toho... Ale co by mohlo sposobovat zrovna takuto zavadu? Nozajtra to radsej este pozrem, nech nepisem bludy zasa, aby som bolo na istom ako sa ten ventil otvara...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Jasne, to je pocut aj u mna, ale zda sa mi, ze ten volnobeznak sa otvori viac pri startovani, v podstate by to tak u Motronicu malo fungovat, kedze narozdiel od L-jetronicu nema soupatko pridavneho vzduchu, tak to by mohol preberat viac otvoreny volnobezny ventil, podobne ako funkciu 5teho vstreku prebera u Motronicu len dlhsia doba otvorenia vstrekov... pozrem to zajtra ako sa to otvara este raz radsej, lebo si to uz presne nepamatam.
E30 325i
E34 535i
E34 535i
Tak vcera som skusal dat ten volnobezny v. na elektriku auta ibaze mne sa neotvara ale naopak uplne zavrie ked zapnem zapalovanie

ten spinac od klapky som skusal merat a nic v ziadnej kombinacii som nenameral obvod. Tak som zobral druhu klapku aj so spinacom z M20 na skusku a na nej som krasne nameral oba spinace. ked som ho zapojil na auto vobec sa tym nic nezmenilo.



ten spinac od klapky som skusal merat a nic v ziadnej kombinacii som nenameral obvod. Tak som zobral druhu klapku aj so spinacom z M20 na skusku a na nej som krasne nameral oba spinace. ked som ho zapojil na auto vobec sa tym nic nezmenilo.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 
