M42 lambda, katalizator

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 11. 2007 00:40

Max wrote:
bezkat mozna, to beru

le lambda je jednim z urcujicich prvku v Motronicu, tu system vylozene potrebuje v seriovem aute.[/quote]


Dovolil bych si nesouhlasit. Jiste vis co udela RJ Motronicu kdyz lambda odejde nebo ji odpojis.... Motronic v klidu nastavi mirne bohatou smes a bude jezdit treba do aleluja... A na spotrebe to nijak vyrazne nepoznas.
Samozrejme to "upravi" i emise:)
A pokud BMW vypusti do sveta (treba v pripade IT verzi) auto s Motronicem bez lambdy tak jiste patricne upravi software tak, aby to fungovalo.

Ale treba se pletu
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 21. 11. 2007 00:51

Mam jednu otazku pre odbornikov, napisem to rovno sem, lebo to aj trocha suvisi s temou a nechcem kvoli tomu zakladat novu: Pracuje Motronic (153 alebo 173) v E30 325i v open loop a closed loop rezime? teda ze hodnoty z lambdy sa beru do uvahy iba pri lahkej zatazi motora (volnobeh, ustalena jazda s malym stlacenim plynu) a pri zatazi motronic na udaje z lambdy sere? Ja by som sa najradsej dostal k zdrojakom ECU (napr aj signaly z LMM su celkom zaujimave - ta hodnota napatia sa s otvorenou klapkou zvysuje a pri dalsom otvarani klapky zasa klesa, to by ma fakt zaujimalo ako vycitane data interpretuje program ECU), ale ked napisem do BMW ci mi ich neposlu, tak ma asi oni poslu doprdele :lol: .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 21. 11. 2007 07:42

georgewolfik píše:
Myslím že je to velmi jednoduché...ten klučina koupil jednoduše motor jen za svodama a ten další díl už k tomu nebyl kde se nachází lambda! a ted se vyvýjejí teorie ...teba podložený, ale podle mě zbytečnýprostě sežen lambdu a zapoj to jak se má..tod můj názor!
:wink: :wink:

Tak pre ujasnenie to auto poznam ako prislo na Slovensko.

Prehodil som ho aj z celym vyfukovym potrubim.

Kupil som ho kompletne len pokrcene po nehode.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 21. 11. 2007 07:49

Takze jednotka mi vyblikala kod 1262 co je nejaky speed eagle akcuator alebo tak nejak(zabudol som doma ten papier :oops: )

Potom som ju zresetoval a vyblikala 1444 co je O.K.

Tak som sa bol previest a znova: 1262
To ale asi suvisi s tym ze mam odpojeny volnobezny ventil.
ked ho pripojim(elektricky) auto na volnobeh skape
Naposledy upravil(a) stanco1 dne 24. 04. 2008 11:58, celkem upraveno 1 x.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 21. 11. 2007 12:05

Vratim sa k tomu ventylu. Ked ho mam fyzicky na motore s odpojenou koncovkou ide na volnobeh priblizne na 1000ot ked pripojim koncovku hned zdochne. Volnobezak je myslim v pohode supatko ide lahko a ked ho pripojim na 12V tak sa hned zavrie.
Dalej, neviem ci to s tym nejako suvisi,-pri motore su tri rele ak sa nemylim jedno je na b. cerpadlo dalsie na napajanie R.J. a tretie neviem naco...dve su 4 kontaktove a jedno 5 kontaktove. Z tych dvoch 4 kontaktovych idu do jedneho IBA tenke vodice, za chodu motora zacne cvakat-len tak bez zmyslu, tak som ho skusil odpojit aby som zistil aka bude reakcia-NIC, vobec nic som nespozoroval, na nieco tam ale urcite bude.
vsetko to chcem vyriesit az to je tak ako ma.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 21. 11. 2007 12:45

jedno je pro napajení ř.j. další je palivové čerpadlo a třetí je vyhřívání lambda sondy a co spínač škrtící klapky je vpoho když píšeš že se ti volnoběžák hned zavře když ho připojíš
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

georgewolfik
Příspěvky: 1890
Registrován: 05. 08. 2006 11:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od georgewolfik » 21. 11. 2007 19:30

stanco1 píše:
georgewolfik píše:
Myslím že je to velmi jednoduché...ten klučina koupil jednoduše motor jen za svodama a ten další díl už k tomu nebyl kde se nachází lambda! a ted se vyvýjejí teorie ...teba podložený, ale podle mě zbytečnýprostě sežen lambdu a zapoj to jak se má..tod můj názor!
:wink: :wink:

Tak pre ujasnenie to auto poznam ako prislo na Slovensko.

Prehodil som ho aj z celym vyfukovym potrubim.

Kupil som ho kompletne len pokrcene po nehode.


Ok beru! :wink: :wink:
Obrázek
http://www.youtube.com/watch?v=HdXYsiuD0zs comntář by BOOOBIKÁÁÁÁ
www.vlk-art.cz 776 390 176

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 22. 11. 2007 10:21

M40TURBO píše:jedno je pro napajení ř.j. další je palivové čerpadlo a třetí je vyhřívání lambda sondy a co spínač škrtící klapky je vpoho když píšeš že se ti volnoběžák hned zavře když ho připojíš
Teraz som si na nieco spomenul :oops: . Ked som to auto doniesol chybalo tam to rele na lambdu( podla M40turbo) a ja sama iniciativa som tam dal hned druhe z 2,0i z toho miesta kde chybalo. To auto pri nehode robilo kotrmelce a to ze tam chybalo mi prislo ako nasledok. Takze tam asi nema byt tak ako tam nema byt ani lambda ani kat.

Tak som vdaka vam prisiel na to ze vsetko je O.K.
VDAKA :wink:
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 22. 11. 2007 10:25

2 M40turbo: s tym supatkom som to myslel tak ze ked ho pripojim na napatie (nabijacka) tak sa zavrie. Neviete mi povedat ci sa da nejako odpozorovat na aute ci robi to co ma? Ma sa pohnut to supatko ked ho pripojim do auta prip. zapnem kluce na jazdu?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 22. 11. 2007 11:16

nevím uplně přesně jak je to u isa ale u m40 jakmile zapnu klíček do polohy kontrolek tak v něm cvakne jak se otevře je to slyšet
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 22. 11. 2007 11:20

stanco1 píše:2 M40turbo: s tym supatkom som to myslel tak ze ked ho pripojim na napatie (nabijacka) tak sa zavrie. Neviete mi povedat ci sa da nejako odpozorovat na aute ci robi to co ma? Ma sa pohnut to supatko ked ho pripojim do auta prip. zapnem kluce na jazdu?
Volnobeznak odpoj od tych dvoch hadic, napoj na konektor a podrz pred sebou tak aby si videl na klapku, potom poziadaj pomocnika, aby sa pokusil nastartovat, auto samozrejme nenaskoci lebo bude mat uplne rozhasenu dodavku vzduchu, ale ty v tej chvili ako startuje musis vidiet ako sa otvori ta klapka v tom ventile, ak sa neotvori, tak nieco nie je uplne v kostolnom poriadku, potom doporucujem premerat spinac skrtiacej klapky...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 22. 11. 2007 12:47

[/quote]
Volnobeznak odpoj od tych dvoch hadic, napoj na konektor a podrz pred sebou tak aby si videl na klapku, potom poziadaj pomocnika, aby sa pokusil nastartovat, auto samozrejme nenaskoci lebo bude mat uplne rozhasenu dodavku vzduchu, ale ty v tej chvili ako startuje musis vidiet ako sa otvori ta klapka v tom ventile, ak sa neotvori, tak nieco nie je uplne v kostolnom poriadku, potom doporucujem premerat spinac skrtiacej klapky...[/quote]

Takto som to presne skusal, slo mi to aj samemu bo tolko z rukami dociahnem na kluce. Ten ventyl je stale asi tak 5mm pootvorene zavriet manualne ide lahko a samo sa vrati spat, myslel som si ze ta velkost spary je nastavena od vyroby a ked rozopne volnobezny spinac pri klapke tak sa zavrie :?
Kontakty na spinaci som skusat nemeral, viem ze plny plyn zopne bo mi ide diagnostika a ten druhy skusim ked pridem domov.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 22. 11. 2007 12:55

Pre chod volnobezneho ventilu je dolezity prave ten druhy kontakt... ja ked som hento skusal s volnobeznakom, tak sa mi otvoril ten valcek do polky a mozno aj viac, uz si nepamatam...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 11. 2007 00:32

az na to, ze volnobezak sa otvori uz pri otoceni do elektriky, nepotrebuje startovat motor...keby sa otvoril az po starte, odkial by mal motor vzduch pre start? :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 23. 11. 2007 00:51

Hmm, no este to kuknem, ale mne sa fakt zda ze sa mi otvoril az pri startovani... ale tak startuje mi to horsie a ked je motor studeny, tak musim trochu podrzat plyn, ked je zohriaty tak naskoci aj bez toho... Ale co by mohlo sposobovat zrovna takuto zavadu? Nozajtra to radsej este pozrem, nech nepisem bludy zasa, aby som bolo na istom ako sa ten ventil otvara...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 11. 2007 00:53

Helldiver píše:Hmm, no este to kuknem, ale mne sa fakt zda ze sa mi otvoril az pri startovani... ale tak startuje mi to horsie a ked je motor studeny, tak musim trochu podrzat plyn, ked je zohriaty tak naskoci aj bez toho... Ale co by mohlo sposobovat zrovna takuto zavadu? Nozajtra to radsej este pozrem, nech nepisem bludy zasa, aby som bolo na istom ako sa ten ventil otvara...
no minimalne uz pri elektrike pocut vrcanie motorceka, takze tak
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 23. 11. 2007 00:56

Jasne, to je pocut aj u mna, ale zda sa mi, ze ten volnobeznak sa otvori viac pri startovani, v podstate by to tak u Motronicu malo fungovat, kedze narozdiel od L-jetronicu nema soupatko pridavneho vzduchu, tak to by mohol preberat viac otvoreny volnobezny ventil, podobne ako funkciu 5teho vstreku prebera u Motronicu len dlhsia doba otvorenia vstrekov... pozrem to zajtra ako sa to otvara este raz radsej, lebo si to uz presne nepamatam.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 23. 11. 2007 07:40

Tak vcera som skusal dat ten volnobezny v. na elektriku auta ibaze mne sa neotvara ale naopak uplne zavrie ked zapnem zapalovanie :?: :?: :?:

ten spinac od klapky som skusal merat a nic v ziadnej kombinacii som nenameral obvod. Tak som zobral druhu klapku aj so spinacom z M20 na skusku a na nej som krasne nameral oba spinace. ked som ho zapojil na auto vobec sa tym nic nezmenilo.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 23. 11. 2007 08:43

Tak zober potenciometer (respektive iba spinac, ale vacsinou sa to predava pod tymto nespravnym nazvom) tej dobrej a daj ho do tej svojej klapky a potom este vyskusaj iny volnobeznak...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 23. 11. 2007 11:50

sedi len koncovka, na klapku ho nedostanem, novy stoji 1650Sk :( .
Ak je zapojenie rovnake tak ho stacilo pri pojit len elektricky- klapka na motore bola zavreta a ta z M20 tiez, skusam
volnobeh takze nemusim pridavat.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Odpovědět